taas väykyn ostokysymys
taas väykyn ostokysymys
Lankun jatkuvat käyntiongelmat alkaa viimein lannistaa ja ihan käyttövarmuutta etsiessä on uudemman auton katselu työnalla. Merkkiä kun en vaihda ja C-sarjalaisiin ei itseensä saa mitenkään järkevästi mahdutettua ja kun budjetti on luokkaa 10t€ ei vaihtoehtoja liikoja ole. Toinen riittävän kokoinen auto mitä oon katellu olis w220, mutta väyrysessä taitaa alusta/jarrut olla melko pitkälle samaa kuin w124 joten niiden roplaaminen menee vanhasta muistista. Ja vanteet ja kumit samat, 124 alla 7kk vanhat talvikumit ja 4vk vanhat kesäkumit, ei menis nekään hukkaan. Eikä se että nuo peruskulutusosat on suht halpoja haittaa ollenkaan.
Hakusessa on bensakoneella oleva laitos, kilometrejä ei ihan tule tarpeeksi diisseliä varten. Myyjänä sais olla liike ihan siitä syystä et jos välittömästi joku paikka laukeaa, olis edes jotain toiveita siitä että ne täyttäis jonkinlaisen takuuvelvoitteen.
Nettiautosta nyt kolme harkinnan alla olevaa vaihtoehtoa löytyi
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4666820
Ilmeisesti V6 koneella nämä 240? Seuraavaan verrattuna ajettu enemmän, mutta ei näistä koneista (M112?) mitään tietoa/kokemusta, miten vikaherkkiä ja onko jotain tyyppiongelmia. Tietysti autokorjaamo myyjänä...
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4771935
Ajomäärä olis kohtuullinen, mutta liekö uskottava? Manuaali miinusta.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4435338
Kilometrit kohtuulliset, varusteet hyvällä mallilla, typerä myynti-ilmoitus ja tiemmä tämän ikäiset on jo pahimmista ruosteongelmistakin päässeet? Tämä olis muuten se ykkösvaihtoehto, mutta kiitos takautuvasti päästöperustaiseksi muuttuneen ajoneuvoverotuksen nämä 2001 ja uudemmat vähän jännittää jos on vähänkin kivalla koneella. Mielestäni tosin farkkuväykky on muotoilultaan epäonnistunut, vs esim 124 tai 211 mallien farkkuihin, jotenkin se perä vaan on liian pysty, mutta farkun oston vois kuitenkin perustella itselleenkin, V40 on melko pieni farkuksi tulevaisuutta ajatellen.
Tietysti täa tulee vastaan tosiaan noi varusteet, tuskin menee vuottakaan kun sitä iskis joku inspiraatio alkaa tunkemaan kaikkia -02 vuoden varusteita tollaseen 98 malliseen (ku oishan se monitoimiratti vaan niin ihana ja varmaan orkkis comandin siihenkin jotenkin saa ja sitä rataa.. )
Niin joo, nämä rajattu e-p alueelle, koska kun nykyinen kärry hajoamassa alta ei pitkin suomea voi lähtee kiertelemään
Hakusessa on bensakoneella oleva laitos, kilometrejä ei ihan tule tarpeeksi diisseliä varten. Myyjänä sais olla liike ihan siitä syystä et jos välittömästi joku paikka laukeaa, olis edes jotain toiveita siitä että ne täyttäis jonkinlaisen takuuvelvoitteen.
Nettiautosta nyt kolme harkinnan alla olevaa vaihtoehtoa löytyi
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4666820
Ilmeisesti V6 koneella nämä 240? Seuraavaan verrattuna ajettu enemmän, mutta ei näistä koneista (M112?) mitään tietoa/kokemusta, miten vikaherkkiä ja onko jotain tyyppiongelmia. Tietysti autokorjaamo myyjänä...
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4771935
Ajomäärä olis kohtuullinen, mutta liekö uskottava? Manuaali miinusta.
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4435338
Kilometrit kohtuulliset, varusteet hyvällä mallilla, typerä myynti-ilmoitus ja tiemmä tämän ikäiset on jo pahimmista ruosteongelmistakin päässeet? Tämä olis muuten se ykkösvaihtoehto, mutta kiitos takautuvasti päästöperustaiseksi muuttuneen ajoneuvoverotuksen nämä 2001 ja uudemmat vähän jännittää jos on vähänkin kivalla koneella. Mielestäni tosin farkkuväykky on muotoilultaan epäonnistunut, vs esim 124 tai 211 mallien farkkuihin, jotenkin se perä vaan on liian pysty, mutta farkun oston vois kuitenkin perustella itselleenkin, V40 on melko pieni farkuksi tulevaisuutta ajatellen.
Tietysti täa tulee vastaan tosiaan noi varusteet, tuskin menee vuottakaan kun sitä iskis joku inspiraatio alkaa tunkemaan kaikkia -02 vuoden varusteita tollaseen 98 malliseen (ku oishan se monitoimiratti vaan niin ihana ja varmaan orkkis comandin siihenkin jotenkin saa ja sitä rataa.. )
Niin joo, nämä rajattu e-p alueelle, koska kun nykyinen kärry hajoamassa alta ei pitkin suomea voi lähtee kiertelemään
-
- Viestit: 132
- Liittynyt: 31.12.2011 10:36
- Paikkakunta: Ruukki
-
- Viestit: 132
- Liittynyt: 31.12.2011 10:36
- Paikkakunta: Ruukki
Eikun siis jarruremontin jälkeen ei sopinut enää vanteet eteen kun satulat tuli niin paljon ulospäin 37 ET sopii hyvin, minulla oli 124:n vanteet jossa ET oli 49.
Edit: lisäyksenä vielä että joissain väykyissä on isommat jarrut joihin ei 15 tuuman vanne sovi. Viisaammat korjatkoon jos olen väärässä
Edit: lisäyksenä vielä että joissain väykyissä on isommat jarrut joihin ei 15 tuuman vanne sovi. Viisaammat korjatkoon jos olen väärässä
Volvo S40 1.9D 2001
W202 -94 sedan 200 automaatti
+ pari muuta autoa
W202 -94 sedan 200 automaatti
+ pari muuta autoa
W124:sen alkuperäisen peltivanteen ET on 49 ja väykyn (W210) on muistaakseni 37 (15"). Lankun peltivanteet ei sovi väykkyyn.
Liian pienellä kantavuudella varustettuja kumeja EI kannata alle laittaa, jos ei halua hengestään päästä.
Liian pienellä kantavuudella varustettuja kumeja EI kannata alle laittaa, jos ei halua hengestään päästä.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Eipä toisaalta ikinä ole noita kumien kantavuuskysymyksiä tarvinnut sen kummemmin miettiä. Lankussa orkkis 8-reikäset (124 alkunen valmistenumero) ja kumeina 195/65/15. Luulis et aika lähellä toisiaan paino 124/210..
Mutta sinänsä, ei tämä vallan kannanottoa itse väykkyasiaan ottanut..
Ennenkaikkea kokemukset tuosta M112 koneista kiinnostais, tuo aiemmin ekana mainittu olis hinnaltaan kovin sopuisa noihin muihin verrattuna, kilometrit ei suoranaisesti niin pelota, mutta onko noissa jotain ylipääsemätöntä ja veen kallista ongelmaa? Ruosteongelmathan on hyvin tiedossa ja vasta paikanpäällähän ne selviää.
Mutta sinänsä, ei tämä vallan kannanottoa itse väykkyasiaan ottanut..
Ennenkaikkea kokemukset tuosta M112 koneista kiinnostais, tuo aiemmin ekana mainittu olis hinnaltaan kovin sopuisa noihin muihin verrattuna, kilometrit ei suoranaisesti niin pelota, mutta onko noissa jotain ylipääsemätöntä ja veen kallista ongelmaa? Ruosteongelmathan on hyvin tiedossa ja vasta paikanpäällähän ne selviää.
Sedaneissa ei varmaan painoeroja kauheasti ole, mutta farkku saattaa jo vaatia enemmän kantavuutta renkailta.
Itselläni ei ole väykystä kokemusta (onneksi?), muutakuin se että yhdellä olen ajanut ja sekin oli varustettu jollain wannabe moottorilla...
Itselläni ei ole väykystä kokemusta (onneksi?), muutakuin se että yhdellä olen ajanut ja sekin oli varustettu jollain wannabe moottorilla...
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Sekös haittaa että on osia vaihdettu ja pesty? Normiliikkeessä yleensä vain pestään ja fiksataan.todellauupunut kirjoitti:Ekassa ei pistä silmään kuin myyjäliike.....autokorjaamo?
Paljonko osia vaihdeltu ja oisko ylimaalattu jne.
Ns fiksattu ?
.
Just vaihettiin molempiin myynnissä oleviin 211 korisiin uudet reaktiotangot+ muuta niveltä ja suunnattiin. Ei ainakaan perstuntumalta autoa huonontanu vaikka kolinat loppukin
Ja väykyn kohalla on vain positiivista jos on ainakin kerran ylimaalattu
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
Aki P kirjoitti:Sekös haittaa että on osia vaihdettu ja pesty? Normiliikkeessä yleensä vain pestään ja fiksataan.todellauupunut kirjoitti:Ekassa ei pistä silmään kuin myyjäliike.....autokorjaamo?
Paljonko osia vaihdeltu ja oisko ylimaalattu jne.
Ns fiksattu ?
.
Just vaihettiin molempiin myynnissä oleviin 211 korisiin uudet reaktiotangot+ muuta niveltä ja suunnattiin. Ei ainakaan perstuntumalta autoa huonontanu vaikka kolinat loppukin
Ja väykyn kohalla on vain positiivista jos on ainakin kerran ylimaalattu
Ei tiettyjen osien vaihto pahasta ole...noista kolarikallenkuppiloista ei aina tiedä miten ne muut osat on vaihdettu ja fiksattu....ja monestako kulkineesta yksi on kasattu...jne.
Voihan olla että on täysin rehti alkuperäisellä värillä ja koskematon...?
Tai voi olla myös näyttävästi fiksattu horsmankukka, viimeistään puolenvuoden kuluttua ?
.
Aki se tyhjentävästi asian ilmaisi, mahdollisesti autoja oikeasti korjaava liike saattaa tehä enemmän kuin päällisen myyntifiksauksen. Ko. firmaa tuntematta vaikea sinänsä ottaa kantaa. Kyllähän sitä Akilla tarjolla ollutta väykkyäkin silmäilin, uskaltaisin ostaa myyjän tuntien.
Lähipäivinä tämä nyt ratkennee, jos laatikkoöljynvaihto ei paranna tilannetta yhtään niin joutaa tuo lankku harrasteautoksi ja varmempitoiminen käyttöön.
Lähipäivinä tämä nyt ratkennee, jos laatikkoöljynvaihto ei paranna tilannetta yhtään niin joutaa tuo lankku harrasteautoksi ja varmempitoiminen käyttöön.
No kävipähän nyt sitten sillee kivasti että lankku toimii, jopa entistä paremmin. Janoinenhan tuo pirulainen vaan pakkaa edelleen olla. Nyt kun kävi vielä niin kovin mukavasti että saan vihdoin ja viimein vaihtaa firmaa parempaan (joo, joskus vaihtamalla paranee), niin työmatkahan pirulainen nyt vaan kasvaa. Laskennallisesti 91.25 kertaa vuodessa pitäisi työmaalle ajella, 208,5km edestakainen matka, eli lähelle 19000km vuoteen.
Tästä nyt sitten heräs ajatus, ku väittävät et esimerkiksi 290TD kulutus olis matka-ajossa 5,5 pintaan, niin jos sitä alkais TD mallista katella, T ehottomasti että saa pakettiautoksi rekisteröidä. Ku töihin ja sieltä pois voi ajella iha rauhallisestikin, niin millähän moottorivaihtoehdolla sitä pienimmällä dieselmäärällä pääsis? CDI koneet vähä epäilyttää, jos jotain tulee niin ei halvalla pääse. Tuolla luvulla piruuttani laskeskelin, 1500€ säästäis pelkällä kulutuksen erolla huomioimatta D ja 98 hintaeroa..
Ja niinku aina, edullisesti jos ei jopa halvalla autoki pitäis saada, vallanki ku en lankusta taida ikänä malttaa luopua
Tästä nyt sitten heräs ajatus, ku väittävät et esimerkiksi 290TD kulutus olis matka-ajossa 5,5 pintaan, niin jos sitä alkais TD mallista katella, T ehottomasti että saa pakettiautoksi rekisteröidä. Ku töihin ja sieltä pois voi ajella iha rauhallisestikin, niin millähän moottorivaihtoehdolla sitä pienimmällä dieselmäärällä pääsis? CDI koneet vähä epäilyttää, jos jotain tulee niin ei halvalla pääse. Tuolla luvulla piruuttani laskeskelin, 1500€ säästäis pelkällä kulutuksen erolla huomioimatta D ja 98 hintaeroa..
Ja niinku aina, edullisesti jos ei jopa halvalla autoki pitäis saada, vallanki ku en lankusta taida ikänä malttaa luopua
Manuaalina joo, jopa alle viiden pääsee. Automaattifarkun kulutus o kyllä enemmän. Ehkäpä alle 6 pääsee, pitkää matkaa ja kohtuulisella vauhdilla. Mutta kyllä se kulutus todellisuudessa, sekalaisessa ajossa vaan alkaa seiskalla tai kasilla. Talvella ysilläkin Bensa lankkuun verrattuna säästää siltikinm ja paljon säästääkin.sv22 kirjoitti: Tästä nyt sitten heräs ajatus, ku väittävät et esimerkiksi 290TD kulutus olis matka-ajossa 5,5 pintaan
cdi ehdottomasti. nyt e220cdi 2001 30tkm matkalla todellinen kulutus 6.44l/100 ja ajotietokone sanoo että viimeisen 6000km matkalla 6,1l/100.
Kun Lobello ajaa niin todellinen kulutus on 5,6 mutta minul litraa raskaampi kaasujalka
itte en usko että vanhan tekniikan väyrysen saa kuluttamaan vähemmän kuin tuo miten Lobello ajaa cdi automaatilla.
minä en edes harkitsisi muuta kuin cdi. ellei vaihtoehtona olisi w124. vanhaa väyrystä paskempaa autoa ei kai ole olemassakaan? tää facelifti on ongelmistaan huolimatta ihan kiva auto. ja minullahan on kait luokansa halvin ja epäonnekain väyskä.
Kun Lobello ajaa niin todellinen kulutus on 5,6 mutta minul litraa raskaampi kaasujalka
itte en usko että vanhan tekniikan väyrysen saa kuluttamaan vähemmän kuin tuo miten Lobello ajaa cdi automaatilla.
minä en edes harkitsisi muuta kuin cdi. ellei vaihtoehtona olisi w124. vanhaa väyrystä paskempaa autoa ei kai ole olemassakaan? tää facelifti on ongelmistaan huolimatta ihan kiva auto. ja minullahan on kait luokansa halvin ja epäonnekain väyskä.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Cdi koneissa tosissaan jännittää se, et jos jotain tulee niin ilmeisesti suht kalliita palikoita löytyy koneesta. Tietysti facelift houkuttelis, tiemmä kori yleensä parempi, eikös niihin nyt sitä ruostesuojausta paranneltu? Ja ku huomioi ajomatkan, niin xenonit olis kivat ja lisävarusteethan on aina kivoja Lähinnä se hinta/laatu ratkasee, pintaruosteiden kanssa pärjää niin kauan ku ei katsastusta haittaa. Ku joo, lehdessä tänään mainos w204 farkku eu-kulutus joku 4.jotain, mut hinta sen alk 35t€, kunnolliset facelift väykyt sen 8-9t€(minimi jos ei halua tehä mitään korjailuja ennen käyttöön ottoa).
Eli periaattees vanhakin kävis, teorias lisävarusteethan saa sit jälkikäteen ja pikkuhiljaa ku rahaa tulee.
Eli periaattees vanhakin kävis, teorias lisävarusteethan saa sit jälkikäteen ja pikkuhiljaa ku rahaa tulee.
Joo minä yleistin. Cdi tekniikka ei todellakaan ole kalliimpaa ylläpitää kuin mikään muukaan. Harhaluuloja.
Ja kaikenlisäksi voi jopa itse remontoida. Se oli omalla kohdallani huoli. Ainoa mitä piti ostaa, oli torx työkalut. Tietysti tietokone vikoja selvittämään. Mutta pyh, foorumilla on sitä varten guruja joiden luona voi käydä. Auto ei lakkaa toimimasta vaikka vikaa ei tietokoneella kuittaisikaan.
Ja kaikenlisäksi voi jopa itse remontoida. Se oli omalla kohdallani huoli. Ainoa mitä piti ostaa, oli torx työkalut. Tietysti tietokone vikoja selvittämään. Mutta pyh, foorumilla on sitä varten guruja joiden luona voi käydä. Auto ei lakkaa toimimasta vaikka vikaa ei tietokoneella kuittaisikaan.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Juu ei cdi ole minustakaan sen kalliimpi pitää mitä mikään muukaan.
Suuttimet maksaa jos niitä joutuu laittamaan jne.
290 koneinen on kans toimintavarma mutta esim. syöttöpumppu maksaa sitten sen 1000 euroa kun se laukeaa, sähköinen suutin maksaa sen 300-400 euroa jne jos sellainen menee.
Eli romua ei kannata ostaa vaikka sais miten halvalla
Joku 300-400 tkm ajettu alkup. suomiauto hyvin huollettuna ja pidettynä niin siitä saa luotettavan pelin pitkäksi aikaa
Suuttimet maksaa jos niitä joutuu laittamaan jne.
290 koneinen on kans toimintavarma mutta esim. syöttöpumppu maksaa sitten sen 1000 euroa kun se laukeaa, sähköinen suutin maksaa sen 300-400 euroa jne jos sellainen menee.
Eli romua ei kannata ostaa vaikka sais miten halvalla
Joku 300-400 tkm ajettu alkup. suomiauto hyvin huollettuna ja pidettynä niin siitä saa luotettavan pelin pitkäksi aikaa
Löytyy molemmat käytettynä jos sattuu hajoamaan. Hieman halvemmallajolle kirjoitti:.
290 koneinen on kans toimintavarma mutta esim. syöttöpumppu maksaa sitten sen 1000 euroa kun se laukeaa, sähköinen suutin maksaa sen 300-400 euroa jne jos sellainen menee.
Harmi kun tuo oman laatikko temppuilee eikä ole ehtinyt perehtymään, voisin myydä sen sv22:selle.
Minä köyhdyin omasta paavosta toukokuussa 7, ja silloin oli kiikarissa useampikin facelift 5-6 haarukassa. Halvemmassa valikoimassa oli maustamattomia 220jä ja tuo hankittu on vähän paremmin varusteltu 270. Mittarissa kaikissa oli 300-450tkm. Sedaneita ei tullut katseltua, mutta ei kai ne sen kalliimpia ole.sv22 kirjoitti: facelift väykyt sen 8-9t€(minimi jos ei halua tehä mitään korjailuja ennen käyttöön ottoa
Suoraan ajosta (ja ajoon) tuo paavo tuli ostettua ja jokseenkin kohtuullisilla remonteilla on saanut ajella. Venttiilikopan kannen tiiviste ja suuttimien tiivisteet, etujouset ja raidetangon päät, jokunen polttimo ja ilmamassamittari. Ihan hyvin olisi tietty ilmankin ylimääräistä remppaa ja rahanmenoa pärjännyt, mutta paavolla on kuitenkin jo 12 kesää takana, joten enpä tuota aivan täysin huolettomia kilometrejä odottanutkaan.
Summa summarum, tuo 8-9 haarukka ei varmasti ole sinällään metsässä, mutta jos yhtään tietää mitä on ostamassa ja viitsii panostaa etsimiseen niin tonnin tai kaksi vähemmälläkin pärjää.
Any solution that doesn't involve duct tape is not properly thought out. Additional beer consumption may be required.
-
- Viestit: 41
- Liittynyt: 07.2.2011 11:36
- Paikkakunta: Vihti
ittellä 99 300tdt ollu reilu kaks ja puol vuotta ja ekat kaks vuotta meni täysin ilman ongelmia.nyt puoles vuodes tullu vikaa lähinnä kulutus osii plus ahdin ja muutamat tiivisteet..harmi vaa kun työttömäl ei oo varaa niitkää korjaa;/ mutta muuten suosittelen ite väyrystä=) tähän mennessä paras auto mil ajanu ja minkä ratin taakse oikee kaipaa;) oma joskus tuotu saksasta tuontina ja joka kaari kertaallee korjattu ni nyt on edessä jo aikasta haperot mutta puhja hitsaamaton ja suht hyvä edelleeki.