Mikäs nyt on ilmestynyt Möhkön konehuonetta kiusaamaan. Eilen töistä tullessa ei ollut oiretta mistään, mukavasti hyrräsi. Mutta tänä aamuna, kun koneen laittoi käymään, alkoi kuulua pellin alta rohinan sekainen kitinä ja kalkatus, ihan kuin olisi lyönyt kahta puukapulaa yhteen ja samalla raapinut liitutaulua kynnellä.
Muuten kone kävi hyvin ja otti kierroksia normaalisti (tyhjäkäynnillä, en arvannut lähteä ajamaan).
Ääni tuntuisi kuuluvan koneen etupäästä repsikan puolelta, mutta katoksessa sitä on vaikea paikallistaa tarkemmin.
Kierrokset eivät vaikuta äänen taajuuteen, se on samanlainen harvakseltaan mutta tasaisesti kuuluva tak-tak-tak... on motti sitten tyhjäkäynnillä tai isommilla kierroksilla.
Minuutin verran koneen lämmettyä ääni alkoi hissukseen pätkiä ja vaimeta. Sitten pitikin jo lähteä töihin - Daamilla.
Vesipumppu on alta vuoden ja alle 20 tkm ajettu, mutta jotenkin sieltä suunnasta ääni tuntuisi tulevan. Vai onko ahdin vetänyt viimeisen tahdin?
Ilmastoinnin kytkentä päälle tai pois ei vaikuta asiaan.
Mikähän tuonne yön aikana on osannut tulla...
Niin, sunnuntaina oli myös käynnistysavaikeutta auton seistyä muutaman päivän, mutta se tapahtui vain kerran - ihan kuin olisi ollut nafta loppu. Lähti kumminkin ja tankkauksen jälkeen (valo ei vielä palanut) on lähtenyt kertalaakista.
Kitinäkalkatus OM606-konehuoneesta, ihan puskasta
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Kitinäkalkatus OM606-konehuoneesta, ihan puskasta
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Niin, pitää lisätä, että vedet pysyvät sisällä eli vesipumppu voisi olla kunnossa.
Öljynpaineet ja -määrä ovat ok.
Jakoketjun kiristimen äänen luulisi reagoivan käyntikierrosten muutoksiin.
Ei tule hetiäkkiä mieleen, mikä kilkatus pysyisi vakiona kaikilla kierrosluvuilla.
Öljynpaineet ja -määrä ovat ok.
Jakoketjun kiristimen äänen luulisi reagoivan käyntikierrosten muutoksiin.
Ei tule hetiäkkiä mieleen, mikä kilkatus pysyisi vakiona kaikilla kierrosluvuilla.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Oli aika hämärää katoksessa sadekelillä klo 6 aamulla Mutta otanpa tuon ihan aluksi katsantoon. Moniurahihna uusittiin vesipumpun kanssa samaan aikaan, mutta tarkistetaan sekin. Kiitti vihjeestä .ilipo kirjoitti:Laturin vapaakytkin vai mikä se nyt oli piti mun möhkössä vähän samantyylistä ääntä ku alako jumittaan, mutta tasaisen epätasaisesti. Kattoikko remmiä heiluko se hullun lailla?
Epäilin sitäkin, että startti olisi jäänyt vähän hakaukseen, mutta kyllä senkin pitäisi reagoida kierrosten muutokseen. Latauksen merkkivalo kylläkin sammuu heti kun kone käy.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Eilen kotio päästyä laitoin koneen tulille ja kurkin pellin alle. Sitä ennen todettiin hihnan olevan oikealla tiukkuudella.
Pientä pärinää kuului. Enpä saanut paikallistettua ääntä, mutta koneen etupäässä olevat kaksi pientä "iskaria" näyttivät kiinnityksiltään kovin kuivilta. Suhautin sprayöljyä tankoihin ja kiinnityspisteisiin - jos ne kitisivät koneen hieman heiluessa. Ajoin pienen lenkin, eikä kuulunut mistään mitään.
Vai olisiko ollut kurasontahiekkaa jossain siivapyörän ja hihnan välissä, velli kun lensi viikonloppuna Tai kivi jossain, en tiiä.
Ehtoolla kun pääsee taas kotio, niin pitää koittaa taas, jotta onko ääni tullut takaisin.
Pientä pärinää kuului. Enpä saanut paikallistettua ääntä, mutta koneen etupäässä olevat kaksi pientä "iskaria" näyttivät kiinnityksiltään kovin kuivilta. Suhautin sprayöljyä tankoihin ja kiinnityspisteisiin - jos ne kitisivät koneen hieman heiluessa. Ajoin pienen lenkin, eikä kuulunut mistään mitään.
Vai olisiko ollut kurasontahiekkaa jossain siivapyörän ja hihnan välissä, velli kun lensi viikonloppuna Tai kivi jossain, en tiiä.
Ehtoolla kun pääsee taas kotio, niin pitää koittaa taas, jotta onko ääni tullut takaisin.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954