W203 vai Väyrynen käyttöautoksi?
-
- Viestit: 77
- Liittynyt: 16.11.2010 18:22
- Paikkakunta: Espoo
W203 vai Väyrynen käyttöautoksi?
Satalankun siirryttyä seuraavalle harrastajalle olen kuumeisesti alkanut etsimään seuraavaa autoa. Tällä hetkellä näyttäisi siltä, että seuraava auto tulee olemaan diesel ja mielellään vielä automaatti. Hyvä ja varmatoiminen dieselautomaatti taitaa löytyä helpoiten tähtikeulaisten joukosta, joten W203 ja W210 ovat alkaneet kiinnostaa.
Olen lueskellut jonkin verran C- ja E-sarjoja käsitteleviä foorumeita, joten ainakin väyrysen ruosteongelmat ovat tuttuja. Sanokaahan asiantuntijat/käyttökokemuksia ko. malleista omaavat, kumpi olisi järkevämpi valinta käyttöautoksi? E-sarjaa katselen sedanina, C-mallista käy myös farmari. Moottorissa saisi olla puhtia ainakin 200 CDI:tä enemmän. Tilaa en oikeastaan tarvitse kuin jonkinverran peräkontissa. Molemmista malleista on hieman ajokokemusta farmarimalleina (C200 CDI T A -05 ja E320 CDI T -00). E-sarja tuntui tietenkin ylellisemmältä ja mukavammalta, mutta toisaalta ajotuntuma oli jotenkin etäisempi kuin omassa w124:ssä. C-sarjasta positiivisena piirteenä jäi mieleen ilahduttava ketteryys, toisaalta kaksisatanen kone tuntui kyllä turhan laiskalta.
Kumpi em. mallisarjoista olisi kokonaisuutena edullisempi käyttää, jos C-sarjan vertailukohtana on esim. huolella ruostesuojattu ja maalattu väyrynen? Molemmat voisivat olla vaikkapa sitten 270CDI-koneella. Ilmeisesti väyrysmallia voi vielä jonkin verran kotonakin remontoida. Entäpä varaosahinnat tai muut vastaavat kustannukset? Oma budjetti liikkuu tuolla kymppitonnin tuntumassa, joten sillä on mahdollisuus saada alkupään C-malli tai viimeisiä väyrysmalleja. W211 taitaa olla ylläpitokuluiltaan liian kallis meikäläiselle.
Olen lueskellut jonkin verran C- ja E-sarjoja käsitteleviä foorumeita, joten ainakin väyrysen ruosteongelmat ovat tuttuja. Sanokaahan asiantuntijat/käyttökokemuksia ko. malleista omaavat, kumpi olisi järkevämpi valinta käyttöautoksi? E-sarjaa katselen sedanina, C-mallista käy myös farmari. Moottorissa saisi olla puhtia ainakin 200 CDI:tä enemmän. Tilaa en oikeastaan tarvitse kuin jonkinverran peräkontissa. Molemmista malleista on hieman ajokokemusta farmarimalleina (C200 CDI T A -05 ja E320 CDI T -00). E-sarja tuntui tietenkin ylellisemmältä ja mukavammalta, mutta toisaalta ajotuntuma oli jotenkin etäisempi kuin omassa w124:ssä. C-sarjasta positiivisena piirteenä jäi mieleen ilahduttava ketteryys, toisaalta kaksisatanen kone tuntui kyllä turhan laiskalta.
Kumpi em. mallisarjoista olisi kokonaisuutena edullisempi käyttää, jos C-sarjan vertailukohtana on esim. huolella ruostesuojattu ja maalattu väyrynen? Molemmat voisivat olla vaikkapa sitten 270CDI-koneella. Ilmeisesti väyrysmallia voi vielä jonkin verran kotonakin remontoida. Entäpä varaosahinnat tai muut vastaavat kustannukset? Oma budjetti liikkuu tuolla kymppitonnin tuntumassa, joten sillä on mahdollisuus saada alkupään C-malli tai viimeisiä väyrysmalleja. W211 taitaa olla ylläpitokuluiltaan liian kallis meikäläiselle.
Itsellä kokemusta C270cdi farkkumallista n.4 vuoden ajalta ja voin kyllä vilpittömästi suositella ko.automallia muillekin. Toi 270cdi on tosi taloudellinen ja pirteä konevaihtoehto. Kannattaa etsiä mahdollisimman hyväkorinen yksilö ja ainakin mulla on säilynyt aivan ruosteettomana. Ei nämä c-mallit ole ainakaan minusta niin herkkiä ruostumaan kuin w210 malliset, paljonhan se on kiinni siitä, että kuinka autoa pitää.
Hain tuon meidän auton silloin Saksasta ensimmäiseltä omistajalta ja sillä oli silloin ajettu 86tkm ja nyt n.150tkm. Tämän aikana on tehty vain määräaikaishuollot ja vaihdettu kuluvia osia esim. kaikki jarrulevyt ja -palat.
Viiko sitten tuli hankittua perheeseen myös toinen C270cdi nyt sedanina ja manuaalivaihteisena...toivottavasti sekin on yhtä hyvä kuin toi toinen...
Hain tuon meidän auton silloin Saksasta ensimmäiseltä omistajalta ja sillä oli silloin ajettu 86tkm ja nyt n.150tkm. Tämän aikana on tehty vain määräaikaishuollot ja vaihdettu kuluvia osia esim. kaikki jarrulevyt ja -palat.
Viiko sitten tuli hankittua perheeseen myös toinen C270cdi nyt sedanina ja manuaalivaihteisena...toivottavasti sekin on yhtä hyvä kuin toi toinen...
väyryses o historiallisen paljon tilaa ja mukavuutta. Rumahan se o ku saapas. C taas on melko hyvämuotoinen ja ahdas. Eikä kyllä ole mersun ajomukavuuksia
ei kai nuo keskenään mekaanisesti toisistaan juuri eroa muutaku korin osalta? ainaki jos on suunillee sama vuosimalli?
ei kai nuo keskenään mekaanisesti toisistaan juuri eroa muutaku korin osalta? ainaki jos on suunillee sama vuosimalli?
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Sama homma itsellä ja niin on antoi myös ne kuuluisat vikatilat ym. "väykkymiehen päivärutiinit" odottaa itseään. Jotta tää w211 olis parempi ku mitä tuo w210 oli nii tällä pitää kasvaa pankkitilin saldo sitä mukaa ku ajelee Mutta tuohan olikin aikanaan nettiauton halvin facelift, puolmiltsiläinen aito Suami-taksi nii tuostahan ei auto enää paraneAri66 kirjoitti:No ei mun väykystä ollut edes irtoamaisillaankaan jousikupit.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Täälläkin taistellaan täsmälleen saman kysymyksen kanssa, kumpi ompi parempi???
Jotenkin on tässä alkanut tuntumaan tuo väykky vielä oikealta mersulta, vain se 1kpl lasipyyhkijöitä, akku on auton sisäpuolella, ja minusta ne jouset on ihan oikealla paikalla siellä kuppien välissä, eikä siellä iskarin ympärillä.
Se on isompi, laadukkaamman olonen, hiljaisempi, parempi ajaa ja pirun ruma.
Saa sitten nähä että kumman puolelle tässä loppujen lopuksi kaatuu...
Jotenkin on tässä alkanut tuntumaan tuo väykky vielä oikealta mersulta, vain se 1kpl lasipyyhkijöitä, akku on auton sisäpuolella, ja minusta ne jouset on ihan oikealla paikalla siellä kuppien välissä, eikä siellä iskarin ympärillä.
Se on isompi, laadukkaamman olonen, hiljaisempi, parempi ajaa ja pirun ruma.
Saa sitten nähä että kumman puolelle tässä loppujen lopuksi kaatuu...
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Niinpä tästähän minä olen puhunut joskus aikaisemminkin, että tietyt asiat kuuluvat Mersuun. Tosin ei Väykky minusta ruma ole, se on erillainen ja erottuu varsinkin ikäluokkansa massasta ja se on minusta ihan hyvä juttu. Edellisessä C-sarjalaisessani oli vielä simpukkaohjauskin, eikä mulla ole pahaa sanottavaa siitäkään ja vaikka se simpukka tuosta Väykystä puuttuukin niin kääntökulmat on edelleen taattua Mersua.skerpele kirjoitti:Täälläkin taistellaan täsmälleen saman kysymyksen kanssa, kumpi ompi parempi???
Jotenkin on tässä alkanut tuntumaan tuo väykky vielä oikealta mersulta, vain se 1kpl lasipyyhkijöitä, akku on auton sisäpuolella, ja minusta ne jouset on ihan oikealla paikalla siellä kuppien välissä, eikä siellä iskarin ympärillä.
Se on isompi, laadukkaamman olonen, hiljaisempi, parempi ajaa ja pirun ruma.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Noh, noh... kyllä ne Mersut alkaa sieltä S-luokasta ja muut on sitte duunarimallejaAri66 kirjoitti:No tuohan on helppo noin niin kuin periaatetasolla.skerpele kirjoitti:Saa sitten nähä että kumman puolelle tässä loppujen lopuksi kaatuu...
203 = Tenavatähti
210 = Mersu
Tuo simpukkaohjaus on kyllä jonku verta tunnokkaampi ja tarkempi mutta itse pidän silti enemmän tuosta väykyn ohjauksesta missä on ajaessa juuri se junamainen tunnelma mukana Kääntösäde tuossakin on kyllä jotain ihan luksusta muihi saman kokoluokan autoihi ja varsinki etuvetoihi verrattuna.Väsynyt Mies kirjoitti:Edellisessä C-sarjalaisessani oli vielä simpukkaohjauskin, eikä mulla ole pahaa sanottavaa siitäkään ja vaikka se simpukka tuosta Väykystä puuttuukin niin kääntökulmat on edelleen taattua Mersua.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Nyt kun itsellä on kokemusta sekä väykystä (paristakin) ja 203:sta, niin voipi todeta että itselleni mieluisampia olivat kuitenkin väykyt - ruosteineenkin. 203 on kyllä ihan mukava ajaa mutta pari asiaa rassaa isoveljeen verrattuna: Tilanahtaus ja melutaso. Kuskinpukilla on C:ssäkin kyllä tilaa sitten kun sinne on saanut itsensä ujuteltua, mutta siis siäänmeno ja poistulo ovat hankalampia operaatioita väykkyyn vertailtaessa. Ja se sisämelu on 203:ssa ihan omaa luokkaansa, väykyt oli hiirenhiljaisia verrattuna tähän nykyiseen. Myös erilaisia nitinöitä on 203:ssa enemmän, mutta tämä saattaa johtua ihan yksilöeroistakin.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
-
- Viestit: 77
- Liittynyt: 16.11.2010 18:22
- Paikkakunta: Espoo
Melko vilkkaana näyttää keskustelu alkaneen tästäkin aiheesta. Jostain syystä Väyrynen tuntuu jo kuvista tarkasteltuna jotenkin tukevamman ja laadukkaamman oloiselta. Toisaalta järki sanoisi, että C-sarja on oikea valinta jo pelkästään uudemman konstruktionsa vuoksi. Ajokokemusta molemmista malleista on sen verran huonosti, että en voi paljon kommentoida ajettavuuseroja. W210 olisi varmaan lähempänä w124:n ajo-ominaisuuksia ja mukavuutta. Tilojen puolesta Väyrynen on tietysti omaa luokkaansa. Jopa ero W124:ään on ihmeteltävän suuri ainakin takapenkillä.
Selailin pikaisesti varaosahintoja, jonka yhteydessä ilmeni, että erityisesti alustan osat (jousitus/vaimentimet jne.) tuntuvat olevan Väykkyyn selvästikin halvemmat. Onko C-mallissa muuta kovin kallista? Kumpi noista on varmempi esim. sähköjen osalta (C-sarja pre-facelift/W210 facelift)?
Moottorin osalta kiinnostaa erityisesti tuo 270 CDI molemmissa malleissa, automaattina tietenkin. W124:n kanssa opin sen, että tähtikeulaan ei kuulu käsivaihteisto. Automaateistakin tuntuu liikkuvan monenlaisia tarinoita. Toisilla kestää ja kestää, toisilla rempataan parinsadan tuhannen jälkeen. Onko automaattien öljynvaihtoväli 60 tkm, vai jotain muuta? EI kai vaan "lifetime oil", kuten bemarissa? Koskevatko w211:n glykoliongelmat myös w203:a?
Selailin pikaisesti varaosahintoja, jonka yhteydessä ilmeni, että erityisesti alustan osat (jousitus/vaimentimet jne.) tuntuvat olevan Väykkyyn selvästikin halvemmat. Onko C-mallissa muuta kovin kallista? Kumpi noista on varmempi esim. sähköjen osalta (C-sarja pre-facelift/W210 facelift)?
Moottorin osalta kiinnostaa erityisesti tuo 270 CDI molemmissa malleissa, automaattina tietenkin. W124:n kanssa opin sen, että tähtikeulaan ei kuulu käsivaihteisto. Automaateistakin tuntuu liikkuvan monenlaisia tarinoita. Toisilla kestää ja kestää, toisilla rempataan parinsadan tuhannen jälkeen. Onko automaattien öljynvaihtoväli 60 tkm, vai jotain muuta? EI kai vaan "lifetime oil", kuten bemarissa? Koskevatko w211:n glykoliongelmat myös w203:a?