skerpeleen S203

Vastaa Viestiin
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

On ohjelmoitu, mutta ei siitä saatu irti sitä mitä piti (= mitä muista 270:sta on saatu). Syitä voi olla monia, suuttimet, pumppu, turbo...??

Mitään vikakoodeja tuosta ei ole löydetty koskien voimalinjaa, joten en osaa sanoa mitä siitä sitten pitäisi laittaa kuntoon... :roll:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Eldorado kirjoitti:Mutta summa summarum vaste kaasunpainallukseen on heikkoa, se on vaan tosiasia. Ja suksikin on käynyt tuota ajamassa ja yhteisesti tuumattiin ettei auto mihinkään kulje, suksi ei vaan muka enää muista sitä... :shock: :wink: :lol:
Hyvin se kulkee, siihen ei vaikuta se, että Tapsan kulkee paremmin :wink:

Miten minä muistelen että 300-24 topikissa keskusteltiin kans siitä, että auto ei lähde kertakaikkiaan minnekään jos ei tennari oo lattiassa :roll: :lol:

Käydäänpä koittamassa tuo valoista lähteminen, minä kun väitän että lähtee ku kuppa Töölöstä :wink:
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Työntekijä (lempsa) tuumas jotta kyllähän jollain 600hepallaki pärjäis mutta onhan se vähän semmosta kituuttamista ;D
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

XUX63 kirjoitti:
Eldorado kirjoitti:Mutta summa summarum vaste kaasunpainallukseen on heikkoa, se on vaan tosiasia. Ja suksikin on käynyt tuota ajamassa ja yhteisesti tuumattiin ettei auto mihinkään kulje, suksi ei vaan muka enää muista sitä... :shock: :wink: :lol:
Hyvin se kulkee, siihen ei vaikuta se, että Tapsan kulkee paremmin :wink:

Miten minä muistelen että 300-24 topikissa keskusteltiin kans siitä, että auto ei lähde kertakaikkiaan minnekään jos ei tennari oo lattiassa :roll: :lol:

Käydäänpä koittamassa tuo valoista lähteminen, minä kun väitän että lähtee ku kuppa Töölöstä :wink:
Miten kun mie muistelen että ajoit tätä ja siinä todettiin yhteen ääneen että "ei kulje sillai kuin pitäisi"... eikös ollutkin? ;)
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Eldorado kirjoitti:Miten kun mie muistelen että ajoit tätä ja siinä todettiin yhteen ääneen että "ei kulje sillai kuin pitäisi"... eikös ollutkin? ;)
Mutta hyvin kuitenkin :wink:
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Mutta korpeaahan se suunnattomasti kun kavereilla kulkee paremmin... :supersad: :shout: :help:

:lol:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Eldorado kirjoitti:Mutta korpeaahan se suunnattomasti kun kavereilla kulkee paremmin... :supersad: :shout: :help:
Kuullostaa superi-harrastajan puheelle :lol:
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Mulla onkin manuaali :hihihi:
Tähdellisen parantola
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

tapio89 kirjoitti:Mulla onkin manuaali :hihihi:
Juu vaan kyllä se sinun auto oli automaaginakin noppeempi, kyllähän minä ajoin sillä pitkän pätkän ja sain tuntumaa.

Oikeastaan tämä taas lähti siitä kun motarin rampilla tulin bensa-S203:n persiissä (200 Kompressor) eikä mulla ollut mitään jakoa pysyä perässä kun se kiihdytti. Saavutin kyllä myöhemmin hieman mutta lähdössä jäin heti ihan selkeästi. Bensapeli vastaa vaan kaasuun selvästi terävämmin. Ja kyllähän se korpesi, myönnän... :oops: :oops: :lol:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Eldorado kirjoitti:
tapio89 kirjoitti:Mulla onkin manuaali :hihihi:
Juu vaan kyllä se sinun auto oli automaaginakin noppeempi, kyllähän minä ajoin sillä pitkän pätkän ja sain tuntumaa.

Oikeastaan tämä taas lähti siitä kun motarin rampilla tulin bensa-S203:n persiissä (200 Kompressor) eikä mulla ollut mitään jakoa pysyä perässä kun se kiihdytti. Saavutin kyllä myöhemmin hieman mutta lähdössä jäin heti ihan selkeästi. Bensapeli vastaa vaan kaasuun selvästi terävämmin. Ja kyllähän se korpesi, myönnän... :oops: :oops: :lol:
Välitykset.
Tähdellisen parantola
Avatar
Malm
W123-Spesialisti<br>Räikkäpää
Viestit: 1657
Liittynyt: 23.10.2005 18:00
Paikkakunta: Limika/Oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

Mistä nämä CDI vehkeet ottaa ruiskutuksen ajoitukset?
Eihän venyny kettinki muuta ajotuksia ?
W203.016
W124.185 (250TD-PA) ® Mesen linttaklubi :kuningasajatus:
W123.130 tallissa lepäilee
Emännällä Passatti
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Vauhtipyörältä.
Tähdellisen parantola
Avatar
Late S
antero
Viestit: 1067
Liittynyt: 11.4.2008 19:25
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Late S »

Miksi sielä liikennevaloissa pitää päästä elvistelemään ja tojota variksia nöyryyttään?
KÖYHÄN ON HEHKUTETTAVA
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Late S kirjoitti:Miksi sielä liikennevaloissa pitää päästä elvistelemään ja tojota variksia nöyryyttään?
Kiire :roll:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29289
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eldo kirjoitti:Oikeastaan tämä taas lähti siitä kun motarin rampilla tulin bensa-S203:n persiissä (200 Kompressor) eikä mulla ollut mitään jakoa pysyä perässä kun se kiihdytti. Saavutin kyllä myöhemmin hieman mutta lähdössä jäin heti ihan selkeästi. Bensapeli vastaa vaan kaasuun selvästi terävämmin. Ja kyllähän se korpesi, myönnän..
Käypä ajamassa niin totuus selviää.
Bensa-kompura on aivan avuton laite vastaamaan kaasuun ja lähtemään kun vertaa cdi:hin.
Koskaan ei olla vääntöalueella kun on tarvetta mennä.
C200K 240 Nm / 3000-4000 vastaan C270cdi 400 Nm / 1800-2600

Erityisesti voimattomuuden huomaa kun ajaa 211-korisella E200K:lla.
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Lieneekö tuo turboviive sitten minun yksilössä jotain ihan posketonta luokkaa, tuntuu ettei parin ekan sekunnin aikana tapahdu mitään kun pedaalin polkee lattiaan. Kone vain huutaa kunnes sitten yhtäkkiä pienen "venytysvaiheen" jälkeen nopeus alkaa nousta... turhauttavaa.

Kyllä minä olen edelleen sitä mieltä että bensskompura vastaa kaasuun paremmin kuin tämän ikäluokan turbodieseli. Ehkä nämä uudemmat vnt-ahtimelliset heräilee noppeemmin, en ossaa sanoa. :nocando:
Miksi sielä liikennevaloissa pitää päästä elvistelemään ja tojota variksia nöyryyttään?
Nii-in, miksi ihmiset ostaa tehokkaita autoja vaikka 50 heppaisellakin pääsee paikasta a paikkaan b. ;) Elämän suuria kysymyksiä... :lol:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Eldorado kirjoitti: Miten kun mie muistelen että ajoit tätä ja siinä todettiin yhteen ääneen että "ei kulje sillai kuin pitäisi"... eikös ollutkin? ;)
Uskon tämän toteamuksen heti. Autossa joka "kulkee niinkuin pitää" on vähintään hevonen per kilogramma.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29289
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kyllä minä olen edelleen sitä mieltä että bensskompura vastaa kaasuun paremmin kuin tämän ikäluokan turbodieseli. Ehkä nämä uudemmat vnt-ahtimelliset heräilee noppeemmin, en ossaa sanoa.
Käy koeajamassa bensakompuraa, jos siinä tuntuu olevan voimaa ja kaasuun vastaavuutta paremmin kuin omassa ceessäsi niin kyllä jotain korjattavaa täytyy konetilassa olla :?
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Juhanit kirjoitti:Uskon tämän toteamuksen heti. Autossa joka "kulkee niinkuin pitää" on vähintään hevonen per kilogramma.
Eipä oo saanu tuommosta autoo ajaa :evil: Kolmasosaheppa per kilo antaa kuitenkin jo ihan kivat kutinat m*niin :lol:
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Suksin kanssa tuossa puhe-elimessä laadittiinkin jo lista toimenpiteistä jolla tuo 270 saadaan liikkumaan edes kohtuullisesti:

- 1600 barin ruiskutuspumppu
- uudet suuttimet
- 320:n ahdin
- uusi kuuleri
- katin suolistus
- egr läpät hus h*levettiin

Tapsalle ehkä viikonlopun homma...??

8)
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

En viitti edes korjata pieniä asiavirheitä, mutta ajatushan on tärkein! 8)
Onnistuu!
Tähdellisen parantola
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

XUX63 kirjoitti:
Juhanit kirjoitti:Uskon tämän toteamuksen heti. Autossa joka "kulkee niinkuin pitää" on vähintään hevonen per kilogramma.
Eipä oo saanu tuommosta autoo ajaa :evil: Kolmasosaheppa per kilo antaa kuitenkin jo ihan kivat kutinat m*niin :lol:
Emminäkään. Luulis olevan kuitenki jo sen verran että "normaalissa tieliikenteessä" pärjäis ja ei menis kikottimet ohi.
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

dealer kirjoitti:
Kyllä minä olen edelleen sitä mieltä että bensskompura vastaa kaasuun paremmin kuin tämän ikäluokan turbodieseli. Ehkä nämä uudemmat vnt-ahtimelliset heräilee noppeemmin, en ossaa sanoa.
Käy koeajamassa bensakompuraa, jos siinä tuntuu olevan voimaa ja kaasuun vastaavuutta paremmin kuin omassa ceessäsi niin kyllä jotain korjattavaa täytyy konetilassa olla :?
Olen ajanut sekä C180 että C200 kompressoria. Tehossa ja varsinkin väännössähän nuo häviää tietysti, mutta kyseessä olikin se kuinka nopeasti moottori/takapyörät reagoivat kaasun painallukseen. Eli siitä viiveestä. Edelleenkin väitän että se viive tuossa omassa on niin suuri että nuo kompurat ehtii jo pitkälle ennenkuin oma kosla on kunnolla liikkeessä. Mutta tietysti asia pitäisi päästä testaamaan rinta-rinnan jotta totuus selviäisi eikä olisi pelkkää mutua...
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Eldorado kirjoitti:Mutta tietysti asia pitäisi päästä testaamaan rinta-rinnan jotta totuus selviäisi eikä olisi pelkkää mutua...
Juurikin näin :pappa:
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

kaikki käy miitissä polkemassa eldon ceetä ja kertoo oman mielipiteensä :lol:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Terho P kirjoitti:kaikki käy miitissä polkemassa eldon ceetä ja kertoo oman mielipiteensä :lol:
Juu tuota saa käydä polkemassa ihan vapaasti...

...mutta toivottavasti me kuitenkin tullaan miittiin ässällä. :wink: 8)
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Eldorado kirjoitti:On ohjelmoitu, mutta ei siitä saatu irti sitä mitä piti (= mitä muista 270:sta on saatu). Syitä voi olla monia, suuttimet, pumppu, turbo...??

Mitään vikakoodeja tuosta ei ole löydetty koskien voimalinjaa, joten en osaa sanoa mitä siitä sitten pitäisi laittaa kuntoon... :roll:
Sitä suurmalla syyllä on jotain pielessä,
Ohjelmalla voi kivastivaikutta siihen kaasun vasteesen
Ja jos sekään ei ole vaikutanut on tosiaan jotain vikaa...

(valo lähdöt tunttu olevan "onkelma" niin 1päälle jarru ja kaasu samaan aikaan saapaineet valmiiksi päälle sitten kun valot vaihtuu"ei puna valoa"
jarru pois lappu lattiaan... Ja jos vaihto viippyy tökii kepistä sopivasti ennakoa
Eiköhän vakio varikset jää... Ja jos ei niin sitten on sen laatuinen vika mikä muutaman kerran jälkeen löytyy.. .)

Tulipa mieleen ohjelmasta onkos tuonti peli jostain matalan tehon/vero rajan maasta, niisä on ollut kaiken laista vetojen lisäys haittaa ... Koodausta ym
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Eldorado kirjoitti:
dealer kirjoitti:
Kyllä minä olen edelleen sitä mieltä että bensskompura vastaa kaasuun paremmin kuin tämän ikäluokan turbodieseli. Ehkä nämä uudemmat vnt-ahtimelliset heräilee noppeemmin, en ossaa sanoa.
Käy koeajamassa bensakompuraa, jos siinä tuntuu olevan voimaa ja kaasuun vastaavuutta paremmin kuin omassa ceessäsi niin kyllä jotain korjattavaa täytyy konetilassa olla :?
Olen ajanut sekä C180 että C200 kompressoria. Tehossa ja varsinkin väännössähän nuo häviää tietysti, mutta kyseessä olikin se kuinka nopeasti moottori/takapyörät reagoivat kaasun painallukseen. Eli siitä viiveestä. Edelleenkin väitän että se viive tuossa omassa on niin suuri että nuo kompurat ehtii jo pitkälle ennenkuin oma kosla on kunnolla liikkeessä. Mutta tietysti asia pitäisi päästä testaamaan rinta-rinnan jotta totuus selviäisi eikä olisi pelkkää mutua...
Millon kokkeillaan..? Tosin haittaako se jos mulla manuaali..? :roll: :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
tapio89
ohjelmoija
Viestit: 1672
Liittynyt: 12.9.2006 22:35
Paikkakunta: Yyleäporg

Viesti Kirjoittaja tapio89 »

Ohjelma on identtinen minun auton ohjelman kanssa. :)
Tähdellisen parantola
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tapio89 kirjoitti:Ohjelma on identtinen minun auton ohjelman kanssa. :)
Kokeillut muttaa sitä pikasen noista kohdin missä tuntuu olevan onkelmaa,
mitään vaikutusta?

olikos ko auto lähtöisn jostain teho verorajan maasta?
tarkisteltu mitkä kärjet siellä on
koitettu muuten selvitää mikä siinä on?

jos vika suutimissa niin 1kpl vaille valmis satsi(4kpl) amg suutima
on tossa laatikossa ;)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170, sedan, farmari, avo”