Raskas kalusto

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1642
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Poistuuko nuo käsivalintaiset laatikot markkinoilta?
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Tuskin poistuu, aina niille haluajansa on.
No, Actrossiin ei ainakaan taida enää saada käsivalintaista, vaan aina robottina. Eikä saa edes kytkinpoljintakaan vissiin enää, edes lisämaksusta...
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Kuva
Avatar
Ville500
Rekkamies
Viestit: 1618
Liittynyt: 21.3.2011 9:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

Scaniastakin saadaan tehtyä AUTO! 8) Runsas kolme vuotta ajanut R-scaniaa ja Mannia vuorotellen.. :wink: Eikä kania ole kyllä vakuuttanu! :shock:
S500L -99
Chevrolet Epica 2.0 D -07
Chevrolet Evanda 2.0 -05
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Porkkana-klubi
"kunnon paska housuissa pitää mielen virkeänä"
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Tästä http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012060 ... 5_uu.shtml tuli mieleen että kuinka hyvin näissä yleensä on kuskilla tiedossa auton korkeus ja voiko se vaihdella paljonkin kuorman tai jonkin muun tilanteen mukaan? Kuinka hyvin noiden siltojen ja muiden alitusten ilmoitetut korkeudet pitää paikkaansa?
Avatar
190dee
ST-mies
Viestit: 492
Liittynyt: 05.7.2007 21:29
Paikkakunta: Koskenkorva

Viesti Kirjoittaja 190dee »

Onkohan kuskilla lentäny räkä nenusta kaanian tuulilasille
:)
[miitit]0000000111111111001110001[/miitit]
MB 190 3.0 TD IC
Sprinter 316cdi
MB 508D "Silakka"
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

Juhanit kirjoitti:Tästä http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012060 ... 5_uu.shtml tuli mieleen että kuinka hyvin näissä yleensä on kuskilla tiedossa auton korkeus ja voiko se vaihdella paljonkin kuorman tai jonkin muun tilanteen mukaan? Kuinka hyvin noiden siltojen ja muiden alitusten ilmoitetut korkeudet pitää paikkaansa?
silloissa joissa ei ole korkeutta merkillä ilmoitettu niin korkeutta pitäisi löytyä 4,5m
samoin kaikki langat pitäisi olla korkeammalla kuin 4,5m sen alle olevat saa surutta vetää mennessään poikki
naapurilla oli puhelin lanka jossain 4,1 metrin korkeudella jouduin aina taiteilla sen langan kanssa kun kotona kävin en raaskinut naapurin piuhaa katkoa
vuoden piti odotella jotta toisen naapurin varastolla kävisi 4,20 korkea auto tulihan se sieltä vihdoin :D
satuin olla juuri pihassa sata metriä ennen piuhaa oli routa heitto kuski ei ehtinyt jaauttaa ajoissa
pompun jälkeen se kiihdytti apinan raivolla suoraan lankaan voimakas jarrutus myöhästyi jälleen lanka poikki
samalla kuului kaapin sisältä melkoinen mäjäys saattoi olla paljon perunan siemeniä kaapin pohjalla :D
kuski varmaan ajatteli että olipa hemmetin moinen tie :lol:
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

xr kirjoitti: samoin kaikki langat pitäisi olla korkeammalla kuin 4,5m
Tiehallinnon teillä kaikki johdot riippuu vähintään kuudessa metrissä. Valta- kanta- ja seututeiden yllä 400kV johdot ovat vähintään 10,8m korkeudella. SFS601:ssä kerrotaan eri jännitetasoille ja johdintyypeille asennuskorkeudet ja suojaetäisyydet mutta en nyt kyllä jaksa alkaa tätä kaivamaan.

Lähinnä se tuossa kysymyksessäni oli pointtina että voiko kuskille olla yllätys se jos auto ei mahdukaan sillan alta vai onko jotain jäänyt huomaamatta/tajuamatta?
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

kyllä syyllinen löytyy ohjaamosta silta korkeus merkit kyllä pitää paikkansa niissä on jopa hiukan markiaaliakin ylöspäin
ei tuossa tampereenkaan tapauksessa olisi paljon ollut vaivaa kuskin mitata kontin etureunan korkeus maasta ja lisätä siihen 2,6m
arvio 1,25+2,6m=3,85m ja sillassa merkintä 3,7m

jos kuskilla on ollutkin vieras vetoauto joka ei olutkaan pikkupyöräinen kuten aiemmin niin tuollaista epähuomiossa sattuu
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

DTM:ssä Persson Motorsport GmbH:lla komea kuljetusauto:
Kuva
http://www.team-persson.de
-Kuskina mm. Wolffin (ent. Stoddart) "Sussu":
Kuva
Kuva
richarttos
Viestit: 322
Liittynyt: 19.10.2010 13:09
Paikkakunta: Hki-Jkl

Viesti Kirjoittaja richarttos »

Voisihan tähän aiheeseen osallistua, kun alkaa olemaan vuosi leikittynä armeijaa autojen kera. Aika laajaltihan tuota kalustoa löytyy pieneltäkin paikalta löytyy. Sisuja toki koko kaarti ja Scanian uudemmista laajaho edustus. Venäläisiä keksintöjäkin ihmetelty tarpeeksi. Parit Mersut toki, myös Unimog U5000 on ollut alla ja vanhempien Pasien elämään perehdytty. Koukkujahan nuo uudemmat isot autot alkavat olla niin siirtyy vähän laajempi skaala tavaraa eikä niitä ainaisia kärrykötöstyksiä. Harvoinhan näillä vehkeillä isompaa kuormaa pääsee kuljettamaan, mutta jonkin moista tuntumaa ominaisuuksista saa.


Aika pitkältihän kalusto on esitelty netissä, hieman sekalaisessa järjestyksessä tosin.
http://www.puolustusvoimat.fi/portal/pu ... n+etusivu/
Avatar
Ilpo L
Viestit: 866
Liittynyt: 30.9.2005 19:57
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Ilpo L »

Ville500 kirjoitti:Scaniastakin saadaan tehtyä AUTO! Eikä kania ole kyllä vakuuttanu! :shock:
:ei_tajuu: :ei_tajuu: :ei_tajuu:







:o
V12
Sprinter 316 Cdi

PLAY LOUD
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

richarttos kirjoitti:Aika pitkältihän kalusto on esitelty netissä, hieman sekalaisessa järjestyksessä tosin.
http://www.puolustusvoimat.fi/portal/pu ... n+etusivu/
Ei äkkiä löytyny yhtään Geländewagenia listoilta... Onko niin että oikeat maastoautot on korvattu joillain wannabe maastoautoilla?
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
richarttos
Viestit: 322
Liittynyt: 19.10.2010 13:09
Paikkakunta: Hki-Jkl

Viesti Kirjoittaja richarttos »

eseestie kirjoitti:
richarttos kirjoitti:Aika pitkältihän kalusto on esitelty netissä, hieman sekalaisessa järjestyksessä tosin.
http://www.puolustusvoimat.fi/portal/pu ... n+etusivu/
Ei äkkiä löytyny yhtään Geländewagenia listoilta... Onko niin että oikeat maastoautot on korvattu joillain wannabe maastoautoilla?
Kyllähän G-sarjaa löytyy ambulansseista ja ihan normi langina panssareilla tai ilman. Toki kyseisen kokoluokan panssaroinnit on hieman epäkäytönnöllisiä. Paino rikkoo auton voimansiirron ja alustan (vrt. normaaliin), muttei suojaa tuolla aavikolla isommilta pommeilta oikeastaan yhtään, ainakaan kuvista arvioituna. Hiluxit tosin ovat melko yleisiä Defendereiden hajotessa vähintäänkin samaaa tahtia kuin kuljettajat hajoavat niihin.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Porvoon Riverside Truck-tapahtuman löytö:
Kuva
Ennen olivat Kontio-Sisut kovia, nyt murisee "Jääkarhu-Sisu" Mersun V8:lla
Kuva
http://www.kuljetusvirta.fi/
http://www.riversidetruck.fi/riverside/
Kuva
frak
Viestit: 231
Liittynyt: 28.10.2010 16:15

Viesti Kirjoittaja frak »

http://www.tekniikkatalous.fi/autot/uus ... ta/a817711

Luulisi yleistyvän, kunhan systeemin hinta tulee järkeväksi.
trucker
Viestit: 49
Liittynyt: 26.10.2010 5:56

Viesti Kirjoittaja trucker »

:arrow:
Viimeksi muokannut trucker, 09.10.2014 14:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

No taisin erehtyä, kun autossa näkyvä logokin muistutti niin tuota nastolalaisfirman vastaavaa. Ollaan siis molemmat Lahden ympäristöstä. :)
Olisikohan tuo ottamani kuvan Polar Sisu sitten tämän Virran:
http://www.suomenyritykset.fi/Teijo%20V ... /11204909/ :?: :roll:
Kuva
trucker
Viestit: 49
Liittynyt: 26.10.2010 5:56

Viesti Kirjoittaja trucker »

:arrow:
Viimeksi muokannut trucker, 09.10.2014 14:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

-juu tuo on "turun alueen Virtoja"
Sitten on se tankki-autoilija Virta joka ei tietääkseni ole sukua.
Mutta siitä jääkiekkoilijasta en ole varma. Mutta sen veli taas on Turun Kaupungin miehiä.
Virta on kuin Saari näillämain. Saman nimisiä mutta ei kuitenkaan sukua vaikka samalla alalla ovat :roll:
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Muistaako kukaan tällaista kummajaista:
Kuva
Suomessa Hollming on valmistanut erikoiseen suunnitteluratkaisuun perustuneita itsekantavia säiliöautoja, joissa säiliö toimi samalla auton runkona. Akselistot ja ohjaamo liitettiin suoraan kiinni säiliöön, jolloin ajoneuvolle saatiin parempi hyötykuorma. Näitä erikoisia säiliöautoja valmistettiin vuosina 1980–1985 noin sata kappaletta.
http://fi.wikipedia.org/wiki/S%C3%A4ili%C3%B6auto :?:
Missä nuo Hollmingit tehtiin :?:
Kuva
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2611
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Eiks ne tehty Kankaanpäässä, Holmingin konepajalla. Meillä oli työmaalla ihan hiljattain tommonen paloauto, oli jarruistaan niin huono ettei kannattanu korjata seisomaan tehdaspalokunnan talliin.

Edit. Museovirasto väittää että Hämeenkyrö, kuulopuhe sanoo että Kankaanpää. Mene ja tiedä...
http://suomenmuseotonline.fi/fi/kohde/M ... emIndex=90
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Olikos noissa, jos oikein muistan kuulleeni MANin ja Volvon koneita ja nestejarrut ( :!: ) ? :?
Kuva
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2611
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Laaksonen kirjoitti:Olikos noissa, jos oikein muistan kuulleeni MANin ja Volvon koneita ja nestejarrut ( :!: ) ? :?
Moottorivaihtoehtoihin en sano mittää, hytti lie aina ollut Volvo. Olisko ollu just tuo nestejarru miksi vuosi takas työmaalla se hölmöläläinen hylättiin.
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

aaltojarvi kirjoitti:Eiks ne tehty Kankaanpäässä, Holmingin konepajalla.
Edit. Museovirasto väittää että Hämeenkyrö, kuulopuhe sanoo että Kankaanpää. Mene ja tiedä...
http://suomenmuseotonline.fi/fi/kohde/M ... emIndex=90
Tämän sivun mukaan, ei Hämeenkyrössä ole (kai koskaan ollutkaan) firmalla toimintaa vaan itsekin uskoisin nuo hökötykset rakennetun Kankaanpään pajalla:
http://www.hollming.fi/liiketoimintaalu ... index.html :roll:
Kuva
aaltojarvi
pingviinitrokari
Viestit: 2611
Liittynyt: 20.10.2010 19:12
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja aaltojarvi »

Laaksonen kirjoitti:
aaltojarvi kirjoitti:Eiks ne tehty Kankaanpäässä, Holmingin konepajalla.
Edit. Museovirasto väittää että Hämeenkyrö, kuulopuhe sanoo että Kankaanpää. Mene ja tiedä...
http://suomenmuseotonline.fi/fi/kohde/M ... emIndex=90
Tämän sivun mukaan, ei Hämeenkyrössä ole (kai koskaan ollutkaan) firmalla toimintaa vaan itsekin uskoisin nuo hökötykset rakennetun Kankaanpään pajalla:
http://www.hollming.fi/liiketoimintaalu ... index.html :roll:
Näin se on :!:.

Tossa on se meen työmaalla käväissyt Hölmölä: http://www.nettikone.com/hollming/sailioauto/1026344

Nyt kun oikeen muistelin, ni laatikkohan siitä hajos. Sen lisäksi olis tarvinnu jarruremontin ni eikös joku sitte päättänyt että on liian kallista...
VW Touran 1.4 DSG -11
VW Golf 1.4 -98
Fordson Major Power -52
Zetor 3011 -65
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Ennen oli kuorma-autojen hytit puuta, kuskit rautaa,
nykyiset kuskit leikkitatskoineen mitä lie:
Kuva :oops:
Kuva
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Laaksonen kirjoitti:Muistaako kukaan tällaista kummajaista:
Kuva
Suomessa Hollming on valmistanut erikoiseen suunnitteluratkaisuun perustuneita itsekantavia säiliöautoja, joissa säiliö toimi samalla auton runkona. Akselistot ja ohjaamo liitettiin suoraan kiinni säiliöön, jolloin ajoneuvolle saatiin parempi hyötykuorma. Näitä erikoisia säiliöautoja valmistettiin vuosina 1980–1985 noin sata kappaletta.
http://fi.wikipedia.org/wiki/S%C3%A4ili%C3%B6auto :?:
Missä nuo Hollmingit tehtiin :?:
Mistä mulle tuli mieleen valmistus"maana" Rauma?
Tuo oli ainut kuorma-automalli jossa käytettiin linja-autoista tuttua B10m moottoria(mahuri)
Eli kone kyljellään jossa ei ollut öljypohjaa ollenkaan vaan erillinen öljy purkki joka toimi ulkopuolisena "öljypohjana".
Rakennetta hyödynnettiin lentokenttien tankkiautoissa niiden mataluuden vuoksi. Mahtuivat ajamaan koneen siipien alta.
Jostain muistelisin noiden olleen 315hv versiolla kun F-mallin Volvot oli 320hv.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Avatar
Laaksonen
aktiivimeseläinen
Viestit: 9026
Liittynyt: 17.7.2007 23:39
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Kimmo Koo kirjoitti: Tuo oli ainut kuorma-automalli jossa käytettiin linja-autoista tuttua B10m moottoria(mahuri)
Eli kone kyljellään jossa ei ollut öljypohjaa ollenkaan vaan erillinen öljy purkki joka toimi ulkopuolisena "öljypohjana".
Rakennetta hyödynnettiin lentokenttien tankkiautoissa niiden mataluuden vuoksi. Mahtuivat ajamaan koneen siipien alta.
-Eli siis kuivasumppuvoitelulla.
Kuljetusliike Pierukin luotti aikoinaan Mersuun:
Kuva :lol:
(Sumulamput ja alppitorvi epäsymmetrisesti. :? )
Kuva
Kimmo Koo
Viestit: 3518
Liittynyt: 02.12.2007 20:31
Paikkakunta: Koskella TL
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kimmo Koo »

Joo tuo 90-luvun Powerliner-mallistossa oli kaksi torvea katolla vierekkäin. Toinen lyhempi ja toinen pidempi. Kuvassa lyhyempi on tuon pitemmän takana.
Lisävaloista oikealtapuolen puuttuu kaukovalo ja sumari kokonaan. Tai kun kyseessä ei ole Suomeen rekisteröity, niin ne on kaikki olleet kaukovaloja joista toiselta puolen puuttuu molemmat.

80-luvulla näissä Mersuissa oli etuakselin etupuolella Euroopassa käytössä olevissa äänenvaimentaja puskurin alla poikittain. En muista miksi näin oli. Suomeen tuoduissa se oli aina rungon alla ja ulostulo ennen taka-akselia.
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”