ESP/BAS valo palaa + vähä muutaki juttua (Ei pala enää)
asb eps bas
asb/esp/bas lisäksi jarruvalot pois käytöstä vika valokatkasiassa 270cdi -00
Nyt on ajettu tehostimen vaihdon jälkeen lähes 10 000 km. Hyvin on toiminut.
Takapäähän vaihdettiin narinahelat, lavetin etutyynyt, etummaiset ylätukivarret, raidepää oik. Nyt passaa taas ajella Kiitokset vaan rehti ja aki.
Seuraavaksi suunnataan pyörät.
Takapäähän vaihdettiin narinahelat, lavetin etutyynyt, etummaiset ylätukivarret, raidepää oik. Nyt passaa taas ajella Kiitokset vaan rehti ja aki.
Seuraavaksi suunnataan pyörät.
S212 350 CDI
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
EXÄT:
C219 320 CDI
S211 270 CDI
S203 200 CDI
S210 300 TDT
W124 300 D 24V
S124 250 D
W210 220 D
W124 200 D
Tarjoatko minullekin? ;Deerola kirjoitti:Jos ei ole jarruvalon kytkin, eli jarrupolkimen yläpäässä olevan muoviosa, tarjoan kahvit. Muita mahdollisuuksia ovat ABS:n anturit ja ESP-yksikkö. Mutta ne ovat niissämäärin harvinaisia tuohon kympin hintaiseen kytkimeen verrattuna, että Tampereella tarjotaan sumpit, jos kytkimen vaihtaminen ei riitä korjaukseksi.
Tosiaan vaihdoin tuon jarruvalokytkimen, käytin starissa, antoi ennen ja jälkeen vaihdon vikakoodiksi tuon jarruvalokytkimen. Asentajat epäilivät että johdotuksissa olisi häikkää, kävin niitä läpi. Syyllistä ei löytynyt. Tänään hain uudet jarrupalat eteen, vaikka auton myynyt ne sanoi talvella vaihtaneensakin. Mutta ollakkaan, etujarrupalat olivat kuluneet niin paljon, että jarrupala-anturitkin oli lähes hävinnyt näkymättömiin. Katkaisin anturin johdot, teippasin siistiin nippuun, mutta antoi vieläkin BAS/ASR, käyn vielä takapään huomenna läpi.
Mutta näin etukäteen kysyn että, onko anturit minkähintaisia tuonne jarrupaloihin, onko mahdollista ohittaa antureita, töpseli irti kaaresta vai miten? Näytti tulevan anturille vain yksi johdin, eli maadottaessa antaa vikakoodia?
Ja tosiaan auto Farkku E300TD -99
Alkaa käymään keinot vähiin nyt mersun kanssa, palaa vieläkin ASR/ESP. Yritetty kahdella eri jarruasento-tunnistimella, koska ensimmäinen oli käytetty, päätin varmistaa uudella osalla. Mutta ei sammuttanut valoja. Jarrupalat vaihdoin vielä taaksekin, jotka olivat myös loppuun kuluneet. Johtoja seurailtu ja tutkailtu, ei rikkinäisiä havaittu. Akkua ladattu (jostain kantautui korviin että tyhjällä akulla voi alkaa jotain herjailemaan), ei auttanut. Neuvoja mistä lähteä vikaa seuraavaksi tutkimaan? Jarruvalo olisi nimittäin tuolla liikenteessä vallan mukava ominaisuus
En lukenut tätä vanhaa ketjua läpi niin kysyn, että aiheuttiko valojen palamisen ajonvakautusjärjästelmän painekytkin?Benz kirjoitti:Samaa ongelma on täälläkin, elikkäs väyrynen 270CDI -00 pläjäyttelee vaihtelevalla todennäköisyydellä nyt jo 3-4 kertaa päivässä noita ESP. BAS ja ASB valoja. Vika poistuu hetkeksi kun auton sammuttaa ja käyttää virta-aveinta pois lukosta.
Meillä täällä pohjoisessa Suomessa on ollut viimeaikoina niin kosteata keliä. että lähinnä (parasta) toivonut jotta tuo olisi pelkkää kosteuden tuomaa kiusaa (rengasantureiden johdot jne.) mutta nyt alkaa tuntua siltä kun näitä juttuja lukenut, että kyllä se vian paikallistaminen alkaa sieltä jarruvalokatkaisimesta.
Mutta kertokaapa joku onko sitä jarrupolkimen katkaisijaa mahdollista kotikonstein mitata? onko siis yleismittarista apua, no joku saattaapi tähän kommentoida et mitä mittarilla tekee ellei osaa mitata, mutta eihän noista koskaan tiedä mitä "dataa" siellä kulkee joten onkohan se kytkin vain mallia on/off ?
No itse itselleni vastaten, tuskimpa tuo katkaisija nyt mitään sen kummempaa dataa käyttää luulis niin, mutta toisaalta silti epäilyttää kyseessä oleva, koska tuntus jos se on se katkaisija kabut niin pitäs varmaan kokoajan niitä vikavaloja laittaa peliin... ?! no tuostakait on kuitenkin helppo lähtä liikkeelle vian paikallistamisessa, mutta maalaisjärki sanos ellei vika ole kyseessäolevassa ja menee sinne ESP sun muihin järjestelmiin ja pummppuihin niin on viisainta kääntyä Vehon testerin puoleen.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
-
- Viestit: 29
- Liittynyt: 21.10.2010 9:46
- Paikkakunta: Turkhauta
Onko ohjauspyörä oikeassa asennossa suoraan ajettaessa?
Välkytteli noita edellä mainittuja valoja, kun ratti vinossa suoraan ajettaessa.
Näkyi testerissä. Korjaantui nelipyöräsäädöllä.
Näkyi testerissä. Korjaantui nelipyöräsäädöllä.
Re: Onko ohjauspyörä oikeassa asennossa suoraan ajettaessa?
Eivat siis jääneet palamaan koko ajan?iso-Timppa kirjoitti:Välkytteli noita edellä mainittuja valoja, kun ratti vinossa suoraan ajettaessa.
Näkyi testerissä. Korjaantui nelipyöräsäädöllä.
MB 220 GLK 4-MATIC BE 2013 AMG-styling
-
- Viestit: 29
- Liittynyt: 21.10.2010 9:46
- Paikkakunta: Turkhauta