200cdi automaatti nykii kylmänä

Vastaa Viestiin
uusip
Viestit: 4
Liittynyt: 29.5.2012 17:52
Paikkakunta: Tampere

200cdi automaatti nykii kylmänä

Viesti Kirjoittaja uusip »

Terve,

Vastausta otsikonmukaiseen aiheeseen etsiskelin ja ei löytynyt oikein yhtään samanlaista vikaa.

Eli! Auto on siis 200cdi automaatti -05 ajettu 330tkm. Vikana on siis kierroston heijaaminen/ nykiminen kylmänä, mutta vain kylmänä, eli kun lämpötila nousee yli n. 60 C vika katoaa. Kierrokset vaihtelee noin 500rpm, riippuen miten kylmä kone on startatessa.

En usko että vika on laatikossa, tarkemmin ottaen jäähdytysnesteiden pääsy öljyn joukkoon, sillä vika katoaa kun moottori on lämmin. Jos olisi laatikossa vika eikö turbiini alkaisi luistaa lämmetesssään enemmän? korjatkaa jos olen väärässä.

Olen lukenut, että voisi olla jossain pakoputken lamda-anturissa, laatikon kyb?-venttiilissä tai rail?paine-anturissa?

Onko kellään ollut samanlaista vikaa autossaan?
Voiko pelkkä laatikon uudelleen opettaminen auttaa, sillä nyt laatikkon lievästi sanottuna oppinut rauhallisen miehen/naisen ajoon?

Kiitos etukäteen vastauksista!
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: 200cdi automaatti nykii kylmänä

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

uusip kirjoitti:Terve,

Vastausta otsikonmukaiseen aiheeseen etsiskelin ja ei löytynyt oikein yhtään samanlaista vikaa.

Eli! Auto on siis 200cdi automaatti -05 ajettu 330tkm. Vikana on siis kierroston heijaaminen/ nykiminen kylmänä, mutta vain kylmänä, eli kun lämpötila nousee yli n. 60 C vika katoaa. Kierrokset vaihtelee noin 500rpm, riippuen miten kylmä kone on startatessa.

En usko että vika on laatikossa, tarkemmin ottaen jäähdytysnesteiden pääsy öljyn joukkoon, sillä vika katoaa kun moottori on lämmin. Jos olisi laatikossa vika eikö turbiini alkaisi luistaa lämmetesssään enemmän? korjatkaa jos olen väärässä.

Olen lukenut, että voisi olla jossain pakoputken lamda-anturissa, laatikon kyb?-venttiilissä tai rail?paine-anturissa?

Onko kellään ollut samanlaista vikaa autossaan?
Voiko pelkkä laatikon uudelleen opettaminen auttaa, sillä nyt laatikkon lievästi sanottuna oppinut rauhallisen miehen/naisen ajoon?

Kiitos etukäteen vastauksista!
Tekeekö sitä vapaala? vai vain vaihde päällä?
akku uusi/vanha
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
uusip
Viestit: 4
Liittynyt: 29.5.2012 17:52
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja uusip »

Ei tee vapaalla. Akusta ei tietoa miten vanha. Miksi vika voisi olla akussa?

Unohdin mainita että siinä lisälämmitinvastuksessa ei ole vikaa, sillä otin sen pois päältä ja ei mitään vaikutusta nylimiseen.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

uusip kirjoitti:Ei tee vapaalla. Akusta ei tietoa miten vanha. Miksi vika voisi olla akussa?

Unohdin mainita että siinä lisälämmitinvastuksessa ei ole vikaa, sillä otin sen pois päältä ja ei mitään vaikutusta nylimiseen.
Jos ei tee kuin vaihde päällä on vika laatikon suunalla
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
uusip
Viestit: 4
Liittynyt: 29.5.2012 17:52
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja uusip »

Jos vika on laatikossa luulisi tuo nypytyksen jatkuvan kun lämmöt moottorissa nousee?
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

Kyp venttiili laatikossa rikki.
Käytä hakua niin löytyy paljon viasta tietoa.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

uusip kirjoitti:Jos vika on laatikossa luulisi tuo nypytyksen jatkuvan kun lämmöt moottorissa nousee?
Ihan miten vain... :) (juuri mitään näistä tiedä... ja varsinkaan väitellä jaksa)
Monet viat on olosuhde riipuvaisia...(lämpötila...välykset muttuu)
Oikeestaan Kuvattun sopii hyvin 2 vikaa, yleisin turbinlukitus (KÜB) systeemin vika ja siinä sen solenoidi(7/10autosta ko oireilla) toinen Liian vähän öljy
Öljyn voi mitat ja turbini lukituksen tarkistaa *:rilla,
niin saa varmuuta (samalla näkyy jos on jotain muuta)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
uusip
Viestit: 4
Liittynyt: 29.5.2012 17:52
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja uusip »

Tässä ei olla väittelemään lähdössäkään, tarkoitin vain tuolla vian häviämisellä moottorin/laatikon ollessa lämmin, että tuskin turbiini vikaa(Näistä suuremmin niin tiedä joten mukavaa on sulkea joitain vaihtoehtoja pois).

Turbiinin lukkoventtiiliä nyt aloin tosiaan epäilemään, koska näyttää olevan aika yleinen vika.

Tarkastetaan vika *:lla ennen kuin aletaan vaihtamaan.
osmoke
Viestit: 7
Liittynyt: 22.9.2012 18:35

Viesti Kirjoittaja osmoke »

Löytyikö vialle syy?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”