w208 M111 200K tyhjäkäynti

Katso myös W202
Vastaa Viestiin
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

w208 M111 200K tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Eli missäköhän mahtaa olla hämminkiä kun tyhjäkäynti pääsääntöisesti on tasainen mutta välillä kierrokset laskee hetkellisesti 100-200 kierrosta ja sitten käy taas tasaisesti?
Vika ei ole tullut kerralla vaan pikku hiljaa eikä esim. tulppien vaihto vaikuttanut asiaa ja tämä feature tuntuisi esiintyvän lähinnä kun kone on ajettu lämpöiseksi.
Mun käsittääkseni vika voisi olla puolissa tai ilmanmäärämittarissa mutta saako asian varmistettua jotenkin?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

starilla ?

kannattanee kokeilla ainakin....

.
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1360
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Eihän sielä nyt mikään apulaitteen päälle kytkeytyminen kuormita moottoria hetkellisesti? Ilmastoinnin kompurahan notkauttaa kierroksia hetkellisesti päälle kytkeytyessään ja välillä flektin käynnistyminenkin saa kierrokset hetkellisesti notkahtamaan. Nää nyt on vaan tällasia arvailuja.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
S212.201
S203.246
Ex.
X204.984
S210.261
S202.078
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4415
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Puolat on näissä aiheuttanut käyntihäiriöitä.Omassa em.kaltaisia oireita aiheutti alipainevuodot,joku venttiili imusarjan välissä saanut vähän siipeensä (kuva löytyy kompura topikista),ja siinä kaasuläpän kohilla ahtoputken alapuolelle tuleva alipaineletku oli hieman hapero.
Aiheutti kierrosten heijaamista kun ajaessa painoi kytkimen pohjaan,tyhjäkäyntiä kävi muuten ok mutta jotenkin "haki" oikeaa tasoa kierrosten laskiessa.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Pentele tekee tuota myös vaikka ilmastointi olisi pois päältä :? Eikä näissä tainnut olla laturissakaan vapaakytkintä vaan eikös tuo laturi ole mallia koko ajan pyörivä? Tuossa V70 taas kun on se vapaakytkin nii sen kyllä huomaa päivän selvästi kun se täppää kiinni.
Pitääkin lukaista vielä tarkemmin tuo kilanderin topicci läpi ja vahdata noita letkuja vaikka vika ei kuullosta ihan 1:1 samalta, tuo kun toimii muuten ihan normaalisti eli käy tasaisesti, ei nyi ajossa tms. mutta tosissaan esim. liikennevaloissa tyhjäkäynnillä kierrokset käy aika ajoin hetkellisesti siellä alempana. Sanottaisko arviolta 10sek normaali käyntiä ja sitten tulee tuo hetkellinen nuupahdus ja sitten taas sama eli ei varsinaisesti "aaltoile". Viime kesänä oli tuota jo juuri ja juuri havaittavissa mutta nyt se on huonontunut jo noinkin selvästi joten huolestuttaa että auto alkaa vielä sammuilemaan tuosta pahentuessaan kun tuntuu jo nyt käyvän siinä rajoilla.
Staria en tiedä mistä löytyy lähin mutta itseltä löytyy kyllä Carsoft mutta ei (tietenkään) ole tällä hetkellä sarjaportillista läppäriä :D
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4415
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Prefaceliftissä tuo carsofti vaikuttaa ihan pätevältä verrattuna stariin.
Naapurifoorumilta kattelin jonkun clk topikkia missä carsoftilla autoa tutkittiin.Sillä mm.näkee mitä signaalia ilmamassamittari eculle antaa,tämmöiseenhän star ei kykene.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

kilander kirjoitti:Prefaceliftissä tuo carsofti vaikuttaa ihan pätevältä verrattuna stariin.
Naapurifoorumilta kattelin jonkun clk topikkia missä carsoftilla autoa tutkittiin.Sillä mm.näkee mitä signaalia ilmamassamittari eculle antaa,tämmöiseenhän star ei kykene.
Aika ihme homma :shock: On kyllä pyörinyt tuo (kinuski)starinkin hankita mielessä ku näitä Mersun rotteloita näyttää aina vaan tuohon pihaan ilmestyvän mutta kannattaa sitten ilmeisesti jättää myös tuo Carsoft kaveriksi jos tuollaisen hommaa.
Perketi pitääkin kipaista sitten asap hakemaan ATEN usb-serial adapteri minkä kanssa moni on mainostanu Carsoftin toimivan 100% ongelmitta näissä uudemmissakin läppäreissä.

Tuossa äsken tuli taas huomioitua että kylmällä koneella tuo tyhjäkäynti käy lähes ongelmitta ja pahenee sitä mukaa mitä kuumempi kone on. Viime kesänäkin ensimmäiset oireet huomasi vasta kuumana päivänä kaupunkiajossa joten voisiko tuo viitata mihinkään?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4415
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Jos olis molemmat laitteet,niin vm.2000 vanhemmat 38 pinnisellä liittimellä varustetut käyttäisin carsoftia.Uudemmissa staria.

Tämä bensiinikäyttöinen mylly ei niin tuttu,onko näissä millainen (lisä)rikastus kylmänä?
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
todellauupunut
Luupiä
Viestit: 2269
Liittynyt: 14.11.2010 10:24

Viesti Kirjoittaja todellauupunut »

sonikki kirjoitti:
kilander kirjoitti:Prefaceliftissä tuo carsofti vaikuttaa ihan pätevältä verrattuna stariin.
Naapurifoorumilta kattelin jonkun clk topikkia missä carsoftilla autoa tutkittiin.Sillä mm.näkee mitä signaalia ilmamassamittari eculle antaa,tämmöiseenhän star ei kykene.
Aika ihme homma :shock: On kyllä pyörinyt tuo (kinuski)starinkin hankita mielessä ku näitä Mersun rotteloita näyttää aina vaan tuohon pihaan ilmestyvän mutta kannattaa sitten ilmeisesti jättää myös tuo Carsoft kaveriksi jos tuollaisen hommaa.
Perketi pitääkin kipaista sitten asap hakemaan ATEN usb-serial adapteri minkä kanssa moni on mainostanu Carsoftin toimivan 100% ongelmitta näissä uudemmissakin läppäreissä.

Tuossa äsken tuli taas huomioitua että kylmällä koneella tuo tyhjäkäynti käy lähes ongelmitta ja pahenee sitä mukaa mitä kuumempi kone on. Viime kesänäkin ensimmäiset oireet huomasi vasta kuumana päivänä kaupunkiajossa joten voisiko tuo viitata mihinkään?
eihän tuo viittaa mitenkään kampiakselin asentotunnistimen hiipumiseen...eikös se ala kuumalla koneella oireilla. tosin taitaa olla niin että startit pitenee...

minun mielestä carsofta ei kyllä toimi noilla adaptereilla kunnolla....käsittääkseni ainoa oikea on sarjaportti.
ainakaan minulla ei toiminut adapterit....

.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

todellauupunut kirjoitti:eihän tuo viittaa mitenkään kampiakselin asentotunnistimen hiipumiseen...eikös se ala kuumalla koneella oireilla. tosin taitaa olla niin että startit pitenee...

minun mielestä carsofta ei kyllä toimi noilla adaptereilla kunnolla....käsittääkseni ainoa oikea on sarjaportti.
ainakaan minulla ei toiminut adapterit....
Onkos sulla ollut nimenomaan tuota ATEN valmistamaa adapteria ja ei siis niitä markan käkkylöitä? Tuo on ainut merkki minkä adaptereilla useampikin taho on mainostanut CS:ää toimivaksi ja kaverikin kuka päivittäin käyttää työssään erinäisissä kohteissa tuota samaista adapteria servereiden, verkkoraudan jne. kanssa lupas syödä hatullisen p*skaa jos ei toimi edes pienen puukottamisen jälkeen joten kyllä mä jään voitolle joka tapauksessa :D Sama jamppa tuo mulle huomenna tuon adapterin testiin nii ei tarvi itseasiassa edes ostaa jos ei toimi joten hirveä menetys tuo ei olisi.
Mitää mainittavaa eroa en ole startissa huomannu, joutuuko sitä sahaamaan ihan tosissaan jos tuo asentotunnistin prakaa?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4415
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Kompurassa vaikuttaa myös silleen,jos häikkää nokan/kampuran asentotunnistimessa,nakutuksen estossa-niin ahtopaineet katoaa myös.
Nii ja jos ei tule ilmamassamittarilta signaalia=ei ahtoja.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Ahdot kyllä pelittää eli ei taida sitten tuolla osastolla olla vikaa... Tsekkasin myös löytyykö tuosta italiaanojen outolintu 200K:sta k40-relettä mikä on 230K:ssa aiheuttanu kaiken näköistä päänvaivaa tyhjäkäynnin kanssa mutta eihän tuossa sellaista ollut.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4415
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Juu se k40 rele
ongelma taitaa olla enempi slk-miesten heiniä..
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Eipä toiminut täysin tuon ATENin kanssa mutta katotaan jos tuota innostuisi tweakkaamaan nii ei tarvisi toista läppäriä hommata tuota varten. Toki vika voi olla muuallakin kun pyörittelin VMWarella tuota XP:tä millä lukua koitin. Näyttää tuolla myyntipalstoillakin joku myyvän näitä ja ilmoituksessa mainostetaan toimivuutta ATENin kanssa :? Ensiavuksi rakentelin pöytäkoneen tallii ku on pitäny jo jonku aikaa muutenki tehdä tuollainen laitos millä saisi kuunneltua nettiradiota pihalla grillatessa :D
Mistäköhän tuon ilmanmäärämittarin signaalin löytää kun en livedatassa ainakaa äkkiseltää huomannut?

Edittii...
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4415
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Olikohan nimimerkki pt carsoft spesialisti?
Hämärä mielikuva että sieltä löytyis tietoo.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4415
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Kuva

Tuommonen kuva löytyi,kohta 9 näyttää paljon ilmamassamittari tarjoilee ecu:lle jännitettä.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Noni tuo tieto helpottaakin kummasti :) Pitää kyllä muutenki kaivella joku manuaali tuohon että ei tarvi arvailla mitä mikäkin lyhenne tarkoittaa.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
melsu
Tolokun mies
Viestit: 345
Liittynyt: 25.10.2006 18:14
Paikkakunta: nyssslottt

Re: w208 M111 200K tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja melsu »

sonikki kirjoitti:Eli missäköhän mahtaa olla hämminkiä kun tyhjäkäynti pääsääntöisesti on tasainen mutta välillä kierrokset laskee hetkellisesti 100-200 kierrosta ja sitten käy taas tasaisesti?
Vika ei ole tullut kerralla vaan pikku hiljaa eikä esim. tulppien vaihto vaikuttanut asiaa ja tämä feature tuntuisi esiintyvän lähinnä kun kone on ajettu lämpöiseksi.
Mun käsittääkseni vika voisi olla puolissa tai ilmanmäärämittarissa mutta saako asian varmistettua jotenkin?
Minun 230k välillä lyö ahtimen päälle tyhjäkäynnilläkin,,tiijä mistä johtunee..sen takia myös tyhjäkäynti ailahtellee ton 100-200rpm
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Re: w208 M111 200K tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja sonikki »

melsu kirjoitti:Minun 230k välillä lyö ahtimen päälle tyhjäkäynnilläkin,,tiijä mistä johtunee..sen takia myös tyhjäkäynti ailahtellee ton 100-200rpm
Ahtimesta tuo ei mulla ainakaan johdu, sen kun myös kuulee selvästi kun se sieltä lähtee hyrräämään :?
Itse pidän tuota MAF:a aika todennäköisenä aiheuttajana joten pitää kurkistaa tuo sen signaalijännite vielä uudestaan nyt ku alkaa pikku hiljaa tajuamaan tuosta carsoftista jotain :D
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 moottori”