Kolarikorjaajat ja peltisepät! Mielipidettä asiaan

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Kolarikorjaajat ja peltisepät! Mielipidettä asiaan

Viesti Kirjoittaja xin811 »

CEE 202:sen alusta on muuten hyvässä kunnossa mutta jostain on ruostepeikko päässyt iskemään toiseen etupyöränkoteloon. Purkasin edestä ilmanputsarin, lokasuojan ja etuvalon ym pois ja laitoin rälläkän laulamaan, mutta totesin että reikä on iso. Saishan sen toki pellistä taiteilemalla ehjäksi, mutta tarkoitus olis tehdä hyvä ja siisti ja niin ettei sitä äkkivilkaisulla edes huomaa. Eli:

Kuva


Noin paljon siitä piti leikata pois ja vieläkin on tuossa etuosassa ruostetta joten tuumasin että hommaan purkuautosta uuden palan tuohon. Tarkoitus olis vaihtaa se tuosta valkosesta viivasta lähtien. Mitä mieltä ammattilaiset on? Yhtenäistä hitsisaumaa ja päälle koriliimaa vai? Tuo on ainut ruostepaikka koko autossa niin intoa piisaa tehdä se oikeen viimesen päälle. Eikä autokaan ole mikään perus c180..
Avatar
Moska
Viestit: 411
Liittynyt: 03.2.2008 23:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Moska »

Jos sen hitsaa hissuksiin yli asti, niin ei se tarvi siihen enään koriliimaakaan, vaan hiontaa ja maalit.
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

jos yli asti tosiaan hitsailet (varo lämpövääntelyitä) niin ei tosaan muutako ruosteenestomaali päälle ja jos tikkailet sen vain sieltätäältä niin ruosteenestomaali ennenku laitat 1k koriliimaa (eli "sikaa"), 2k (oikiaa peltiliimaa) ei saa laittaa pohjamaalia alle.

pintapelleissä moni laittaas tinaa lopuksi eikä liimaa ollenkaan mutta tuolla se on mielestäni aivan täysin turhaa.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
jarska K
Viestit: 62
Liittynyt: 04.11.2011 17:26
Paikkakunta: Tuomarila

Viesti Kirjoittaja jarska K »

Yhdyn Terhoon
Kun on vaaralle alttiina syntymämaa, kotiaskareet jäädä saa
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

jarska K kirjoitti:Yhdyn Terhoon
Herran pieksut :shock: sus siunakkoon :naughty:
Avatar
jarska K
Viestit: 62
Liittynyt: 04.11.2011 17:26
Paikkakunta: Tuomarila

Viesti Kirjoittaja jarska K »

kondivo kirjoitti:
jarska K kirjoitti:Yhdyn Terhoon
Herran pieksut :shock: sus siunakkoon :naughty:
Eipäs ajatella sielä mitää :amis_selittaa:
Kun on vaaralle alttiina syntymämaa, kotiaskareet jäädä saa
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Noniin noniin :D Jees, tilasin tohon korjauspalan. Kyllä mä sen läpiasti hitsailen ja lamellilaikalla sitten siistin lopuksi. Kai sinne vois sisäpuolella ihan pikkasen pakkeliakin laittaa niin tulis niin hyvä ettei sitä huomaa. Sauma kyllä jää piiloon ilmansuodattimen ja etuvalon alle. Mikähän juuri sen tuosta kohtaa ruostuttaa, kävin kattoos eilen yhestä purkuautosta tuota palaa niin samalla lailla ruostunu. Toinen puoli ehjä.
shrteam
Viestit: 467
Liittynyt: 21.10.2010 17:15

Viesti Kirjoittaja shrteam »

Hitsaa ulkopuolelta ympäriinsä, sisäpuolelle laita tina tai metallipakkeli. Voihan sen tasotteen jättää laittamattakin, mutta jos jää näkyviin niin vähän rumahan se on. Hitsisauman puolelle hionta, maali, korikitti, maali, massa. Ja laitto mitä tahansa (kitti,tina,liima) niin tiiviisti sitä ettei jää huokosia.
jani_LPR
Viestit: 452
Liittynyt: 19.10.2010 18:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja jani_LPR »

Puskusaumaako meinasit? Hyvä tulisi mielestäni myös siten, että leikkaa korjauspalan vähän isommaksi ja paineilmapokkarilla tekee reunaan pokkauksen ja saman vehkeen lävistimellä reiät mistä sitten hitsaa pisteillä kiinni. Eli limittäissauma toimii myös ja on helpompi saada paikalleen.
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Puskusaumalla vaan ja märällä rätillä pitää lämmöt kurissa niin hyvä siitä tulee. Täppäilee tuuman välein kiinni ja sitten täpit edellisten väliin ja sitte voiki jo vetää umpeen sieltä täältä rätillä jäähdyttelemällä.
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Tuo paikalleen laitto oikeaan asentoon se onkin suurin haaste, tai lähinnä että ei olisi jossain kohdin peltien välissä sentin rakoa. Mutta eiköhän siitäkin selviä kun tarkasti tekee eikä hätäile.

Entäpäs sitten, kun pesin painepesurilla pyöränkotelosta ne suojamassat pois niin vetelenkö jotain massaa tilalle sitten kun valmis ja maalattu? Toisenpuolen pyöränkotelossa on myös alkavia ruosteita, joten sille kans massojen pesu pois, ruosteen poisto ja maalaus. Huomionarvoinen seikka on se että takapyörän koteloissa ei ole mitään massaa ja maalipinta on virheetön molemminpuolin.
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Tänään hain korjauspalan tuohon. Olivat onneksi leikanneet ison palan jossa oli tota etupalkkiakin jäljellä joten taidan vaihtaa sen niin että tuosta mistä tuo pisin viiva tulee paisuntasäiliön tyköä alaspäin niin siitä vielä suoraan ja sitten alas. Täytyy nyt irrotella tosta korjauspalasta se palkin pätkä ja kattoa kuinka se siitä lähtee. Taitaa sielä välissä jotain liimaakin olla.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”