sprinter 2.2. cdi kone rynkyttää ja räkyttää
sprinter 2.2. cdi kone rynkyttää ja räkyttää
Toiv. Annetaan aloittajalle anteeks, että en ole osannu ehkä kohdistaa oikealle osastolle mutta, vinkkiä kaipaisia että mikä aiheutta tällaista käytöstä moottorissa
Kyseessä sprinter 311 2.2. Cdi 109hv rek.2003 mutta taitaa olla mallivuoden 2001 auto
1) Paikallaan olessa käy ajoittain rynkyttäen, epätasaisesti ja tukkoisesti ja nuhapumppumaisesti. kuulostaa jotenkin että koneeseen joku pakkosyöttäis ainetta enemmän kun se haluais ottaa vastaan, tai päinvastoin, että aine ei riittäisi.
2) no nyt se rupes diesel lemahtamaan matkustamon puolella, eli taitaa suuttimet vuotaa, mutta miten paljon ja mihin suuntaan. o-renkaista varmaan nyt sitten ainakin ulospäin kun diesel katku haisee
3) eilen ajelin tovin moottoritievauhtia ja sen jälkeen on käyny kone vähän rumasti, helvetinmoinen räkätys kun huoltamolle kaupungissa pysähdin, kone käynnissä. Piti oikeen varmuudeksi öljyä lisätä, vaikka vasta 7000km ajettu öljynvaihdon jälkeen ja vähän lisättykin välillä kun hiukan tuo öljyä vie
4) no sehän tässä askarruttaa kun justiin ajattelin laittaa tähän teho-ohjelman jolla enemmän hevosia irti, niin mitähän sitä nyt pitäis tehdä ja missä järjestyksessä...
Neuvoja ja kehotuksia otetaan vastaan! Kiitokset[/code]
Kyseessä sprinter 311 2.2. Cdi 109hv rek.2003 mutta taitaa olla mallivuoden 2001 auto
1) Paikallaan olessa käy ajoittain rynkyttäen, epätasaisesti ja tukkoisesti ja nuhapumppumaisesti. kuulostaa jotenkin että koneeseen joku pakkosyöttäis ainetta enemmän kun se haluais ottaa vastaan, tai päinvastoin, että aine ei riittäisi.
2) no nyt se rupes diesel lemahtamaan matkustamon puolella, eli taitaa suuttimet vuotaa, mutta miten paljon ja mihin suuntaan. o-renkaista varmaan nyt sitten ainakin ulospäin kun diesel katku haisee
3) eilen ajelin tovin moottoritievauhtia ja sen jälkeen on käyny kone vähän rumasti, helvetinmoinen räkätys kun huoltamolle kaupungissa pysähdin, kone käynnissä. Piti oikeen varmuudeksi öljyä lisätä, vaikka vasta 7000km ajettu öljynvaihdon jälkeen ja vähän lisättykin välillä kun hiukan tuo öljyä vie
4) no sehän tässä askarruttaa kun justiin ajattelin laittaa tähän teho-ohjelman jolla enemmän hevosia irti, niin mitähän sitä nyt pitäis tehdä ja missä järjestyksessä...
Neuvoja ja kehotuksia otetaan vastaan! Kiitokset[/code]
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4304
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Tarkista vuotaako suutimet, kannen ja suutimen välistä,
Vuotaako joku suutimista palluu puolelle paljon,
(voivat vuotaa sylinteeriinkin)
Muita tarkisteltavia kohtia korkeapaine pumpun lepuutus ventiili/sen johdot,
Railipaineen säädin/sen johdot, railpaine anturi/sen johdot,
(noita voi jonkin verran tarkistella ilman mitään testeriä)
Nopeiten selkenee *:rin piuhanpäässä
Vuotaako joku suutimista palluu puolelle paljon,
(voivat vuotaa sylinteeriinkin)
Muita tarkisteltavia kohtia korkeapaine pumpun lepuutus ventiili/sen johdot,
Railipaineen säädin/sen johdot, railpaine anturi/sen johdot,
(noita voi jonkin verran tarkistella ilman mitään testeriä)
Nopeiten selkenee *:rin piuhanpäässä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Oolrait tangenschöön, taitaapi se räkytys olla suutinpuolen vika, sain myös toisaalta vinkkiä että suutin saattaa olla jotenkin vialla. On kyllä entisenä bensakonekuskina opettelemista että mitä yrittää diissel kertoa!
Tänään asennettu a-booster boksi ja outoa kyllä, vajaan vuorokauden ohjaamoon tuoksahdellut disselinkatku ei enää tuoksahtele. Heh! Taisi tulla optimaaliseen aikaan optimointiohjelman/mokkkulan asennus! Jos meni läpi liikaa ainetta viallisen suuttimen takia niin nyt menee liika aine sitten vissiin tehokäyttöön kun ei enää haise. Täytyy ne suuttimet silti tarkastuttaa. Paljonkohan mahtaa veho veloittaa... Testeri siis keroo mikä suutin millälailla viallinen? Sehän on hyvä, ei kai se testerissä käyttäminen niin kovin kallista voi olla...kö
Tänään asennettu a-booster boksi ja outoa kyllä, vajaan vuorokauden ohjaamoon tuoksahdellut disselinkatku ei enää tuoksahtele. Heh! Taisi tulla optimaaliseen aikaan optimointiohjelman/mokkkulan asennus! Jos meni läpi liikaa ainetta viallisen suuttimen takia niin nyt menee liika aine sitten vissiin tehokäyttöön kun ei enää haise. Täytyy ne suuttimet silti tarkastuttaa. Paljonkohan mahtaa veho veloittaa... Testeri siis keroo mikä suutin millälailla viallinen? Sehän on hyvä, ei kai se testerissä käyttäminen niin kovin kallista voi olla...kö
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4304
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Ja varsinkin nämä yhdessä,dealer kirjoitti:Suutinvika saattaa rikkoa männän, samaten tehoboksi
tehoboxsi(=tuhoboxsi) ei vikaa korjaa sen tekemä paineen nosto voi saada jumitelevan suutimen hetkitäin liikkumaan /paineen riittämään vialisen suutimen kohdaalla
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Onko tällaisia tapahtunut useallekin? Miten (miksi) se rikkoon männän, ja mistäs sen sit tietää että mäntä rikki? Käy kolmella vai?CDI203 kirjoitti:Ja varsinkin nämä yhdessä,dealer kirjoitti:Suutinvika saattaa rikkoa männän, samaten tehoboksi :wink:
tehoboxsi(=tuhoboxsi) ei vikaa korjaa sen tekemä paineen nosto voi saada jumitelevan suutimen hetkitäin liikkumaan /paineen riittämään vialisen suutimen kohdaalla
Täytyy vissiin sit ajaa veholle....
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4304
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
On vuosien varrella monesta disel moottorista mäntä hajonnut vialisen suutimen takia, jos se ruiskutaa ainetta väärän määrän, väärrän aikaan, väärän muotoisen sumun, väärään kohtaan, niin tuhoa tuleekoobra kirjoitti:Onko tällaisia tapahtunut useallekin? Miten (miksi) se rikkoon männän, ja mistäs sen sit tietää että mäntä rikki? Käy kolmella vai?CDI203 kirjoitti:Ja varsinkin nämä yhdessä,dealer kirjoitti:Suutinvika saattaa rikkoa männän, samaten tehoboksi
tehoboxsi(=tuhoboxsi) ei vikaa korjaa sen tekemä paineen nosto voi saada jumitelevan suutimen hetkitäin liikkumaan /paineen riittämään vialisen suutimen kohdaalla
Täytyy vissiin sit ajaa veholle....
Ei tarvitse veh## on viedä riittää että on paikka missä on *:ri
Ja niitähän vähän joka puolella kuustenalla, takakonteissa, pihoilla, autokatoksissa, navetoissa, talleissa, halleissa...

Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Itse laitoin 312d talven seisotuksen ja siitä seuranneen pienen pumppu + dieselputkiepisodin jälkeen vajaat puoli litraa jotain outboard 2T (kun sitä nyt sattuu olemaan) ja ainakin sillä oli toimiva placebovaikutus sekä pieni käyntihäiriö poistui toimenpiteen seurauksena.koobra kirjoitti:Antoivat veholta ohjeeksi forte suutinputsaria tankkiin ja toivotaan parasta.
2-tahtiöljyä mi-täh?
Vensku_ kirjoitti:Jos suutin jumii, niin työnnä 2T öljyä tankkiin ja toivo parasta.
Eipä siitä mitään haittaakaan ole ja palaahan se suunnilleen siinä missä dieselikin, joskin takana ajavien nopeat ohitusyritykset ehkä antoivat pientä osviittaa pienestä hajuvivahteesta pakokaasuissa.
Seossuhde oli noin 0.5% ja sekoitin 2T-öljyn ensin jossain litran viinapullossa hyvin dieseliin ja sen jälkeen tankkiin.
Sen jälkeen ajettu parikymppiä ilman ongelmia.
Joku sanoi vastaavaa, mutta onneks omassa kebab-kiskassa ei vielä ole noin herkkää tekniikkaaCDI203 kirjoitti:Cdi koneesen ei kannatta ihan mitä vaan suutimille "juottaa"

Mutta kukaan ei ole vielä pystynyt antamaan _oikeasti_ hyvää selitystä, mitä hallaa 0.5% seos hyvää 2T-öljyä tekee CDI-koneelle!?
Jos mesellä pystyy ajamaan 'kauko'venäjädieseleillä, keskieurooppabiodieseleillä (nousee muuten kulutus ja haju on paha) jne. ongelmitta CDI-koneilla, niin omaan insinööriputkiaivoon (huom. ei kemisti

Onko ketään, joka pystyy vedenpitävästi ilman mutu-tietoa kumoamaan myytin?
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4304
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
jos on juttu minkä joskus kirjoiteelut niin siinä on aika hyvin selitetty miksi eifrak kirjoitti:Joku sanoi vastaavaa, mutta onneks omassa kebab-kiskassa ei vielä ole noin herkkää tekniikkaaCDI203 kirjoitti:Cdi koneesen ei kannatta ihan mitä vaan suutimille "juottaa"
Mutta kukaan ei ole vielä pystynyt antamaan _oikeasti_ hyvää selitystä, mitä hallaa 0.5% seos hyvää 2T-öljyä tekee CDI-koneelle!?
Jos mesellä pystyy ajamaan 'kauko'venäjädieseleillä, keskieurooppabiodieseleillä (nousee muuten kulutus ja haju on paha) jne. ongelmitta CDI-koneilla, niin omaan insinööriputkiaivoon (huom. ei kemistiei vaan mahdu se, että tolla seossuhteella voisi olla jotain dramaattista vaikutusta edes hienoimmalle CDI-koneelle. Etenkin jos filtterit on kunnossa, mutta jos niistä paskempikin diesel-öljy menee läpi, niin 2T-öljynkin luulisi menevän sukkana tossa seossuhteessa.
Onko ketään, joka pystyy vedenpitävästi ilman mutu-tietoa kumoamaan myytin?
Myytin ?
ei se ole mikkän myytti että on siinä joukossa mitä tahansa epäpuhtauksia ei se hyvää tee, painetta on kun on niin pienikin vastus/lika tekee ihmeitä,
justiinsa oli tukittavan yksi "pitkän"matkan sprinteri (pietari-hki-pietari vasta kolme vuotta linjalla) tukitavan mikä oli alkanut käymään huonosti, uusiksi meni vain kaikki suutimet, paineen säädin
on myös ollut tutkitavan auto missä oli omistaja kokeillut 2t öljy konstia
aluksi oli auttanut "jumitunut" suutin oli hetken "toiminut" sillä seurauksella että siitä oli lähtenyt töhnät kirtoon mikä oli sitten rikkonut
muuta
mutta jokain tekee omallen mittä haluaa

Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Joo, siks en CDI-koneellista hankikaanCDI203 kirjoitti:jos on juttu minkä joskus kirjoiteelut niin siinä on aika hyvin selitetty miksi eifrak kirjoitti:Joku sanoi vastaavaa, mutta onneks omassa kebab-kiskassa ei vielä ole noin herkkää tekniikkaaCDI203 kirjoitti:Cdi koneesen ei kannatta ihan mitä vaan suutimille "juottaa"
Mutta kukaan ei ole vielä pystynyt antamaan _oikeasti_ hyvää selitystä, mitä hallaa 0.5% seos hyvää 2T-öljyä tekee CDI-koneelle!?
Jos mesellä pystyy ajamaan 'kauko'venäjädieseleillä, keskieurooppabiodieseleillä (nousee muuten kulutus ja haju on paha) jne. ongelmitta CDI-koneilla, niin omaan insinööriputkiaivoon (huom. ei kemistiei vaan mahdu se, että tolla seossuhteella voisi olla jotain dramaattista vaikutusta edes hienoimmalle CDI-koneelle. Etenkin jos filtterit on kunnossa, mutta jos niistä paskempikin diesel-öljy menee läpi, niin 2T-öljynkin luulisi menevän sukkana tossa seossuhteessa.
Onko ketään, joka pystyy vedenpitävästi ilman mutu-tietoa kumoamaan myytin?
Myytin ?
ei se ole mikkän myytti että on siinä joukossa mitä tahansa epäpuhtauksia ei se hyvää tee, painetta on kun on niin pienikin vastus/lika tekee ihmeitä,
justiinsa oli tukittavan yksi "pitkän"matkan sprinteri (pietari-hki-pietari vasta kolme vuotta linjalla) tukitavan mikä oli alkanut käymään huonosti, uusiksi meni vain kaikki suutimet, paineen säädin
on myös ollut tutkitavan auto missä oli omistaja kokeillut 2t öljy konstia
aluksi oli auttanut "jumitunut" suutin oli hetken "toiminut" sillä seurauksella että siitä oli lähtenyt töhnät kirtoon mikä oli sitten rikkonut
muuta
mutta jokain tekee omallen mittä haluaa

Mutta myytti vielä elää

Tuolla analogialla ihan samalla tavalla se paska lähtee kiertoon oli siellä 2T-öljyä tai Forten suutinpuhdistusainetta, jota VEHO _suosittelee_ käytettäväksi tuollaissa tapauksissa.
Ja tuolla analogialla voidaan sitten julistaa auto samantien paskaksi ja vaihtaa suuttimet, jos yksi vähänkään jökittää, koska siellä on sitä paskaa kuitenkin? Saattaahan se suuttimen jumittava 'paska' lähteä kiertoon ihan itsestäänkin samoilla seurauksilla?
Ja jos 2T-öljy/Forte on todetusti puhdistava tekijä, niin eikö sitä suuremmalla syyllä kannattaisi käyttää sitä säännöllisesti, jolloin paskat lähtisivät ajoissa kiertoon

No, en sitte tiiä miten tuo 2t öljy itessään voi mitään rikkoa...
Talvidiesel kun on muutenkin kuivempaa kuin kesä, ja venäjän diesel tietysti vielä kuivempaa... Ite oon aina satunnaisesti työntäny tuohon bmw:n tankkiin 2t öljyä, en yleensä paljoa, nyt kyllä lurahti vähä paljon, 6 desiä...
Ei oo ainakaan tähän mennessä millään tavannu huonontanu auton kulkua..
Ja on common-rail kone siis.
Talvidiesel kun on muutenkin kuivempaa kuin kesä, ja venäjän diesel tietysti vielä kuivempaa... Ite oon aina satunnaisesti työntäny tuohon bmw:n tankkiin 2t öljyä, en yleensä paljoa, nyt kyllä lurahti vähä paljon, 6 desiä...

Ei oo ainakaan tähän mennessä millään tavannu huonontanu auton kulkua..

Ja on common-rail kone siis.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Osaatko sanoa, voiko liian tukossa oleva / liian paljon paskainen polttoainesuodatin aiheuttaa suutinvikaa? Päästää roskaa läpi?CDI203 kirjoitti:jos on juttu minkä joskus kirjoiteelut niin siinä on aika hyvin selitetty miksi eifrak kirjoitti:Joku sanoi vastaavaa, mutta onneks omassa kebab-kiskassa ei vielä ole noin herkkää tekniikkaa :-)CDI203 kirjoitti:Cdi koneesen ei kannatta ihan mitä vaan suutimille "juottaa"
Mutta kukaan ei ole vielä pystynyt antamaan _oikeasti_ hyvää selitystä, mitä hallaa 0.5% seos hyvää 2T-öljyä tekee CDI-koneelle!?
Jos mesellä pystyy ajamaan 'kauko'venäjädieseleillä, keskieurooppabiodieseleillä (nousee muuten kulutus ja haju on paha) jne. ongelmitta CDI-koneilla, niin omaan insinööriputkiaivoon (huom. ei kemisti :-) ei vaan mahdu se, että tolla seossuhteella voisi olla jotain dramaattista vaikutusta edes hienoimmalle CDI-koneelle. Etenkin jos filtterit on kunnossa, mutta jos niistä paskempikin diesel-öljy menee läpi, niin 2T-öljynkin luulisi menevän sukkana tossa seossuhteessa.
Onko ketään, joka pystyy vedenpitävästi ilman mutu-tietoa kumoamaan myytin?
Myytin ?
ei se ole mikkän myytti että on siinä joukossa mitä tahansa epäpuhtauksia ei se hyvää tee, painetta on kun on niin pienikin vastus/lika tekee ihmeitä,
justiinsa oli tukittavan yksi "pitkän"matkan sprinteri (pietari-hki-pietari vasta kolme vuotta linjalla) tukitavan mikä oli alkanut käymään huonosti, uusiksi meni vain kaikki suutimet, paineen säädin
on myös ollut tutkitavan auto missä oli omistaja kokeillut 2t öljy konstia
aluksi oli auttanut "jumitunut" suutin oli hetken "toiminut" sillä seurauksella että siitä oli lähtenyt töhnät kirtoon mikä oli sitten rikkonut
muuta
mutta jokain tekee omallen mittä haluaa :)
Saattaa olla että tähän kulkineeseen ei ole koskaan polttoainesuodatin vaihdettu. Ottaen huomioon että etujarrutkin oli ajettu pilalle. ajettu on 330tkm nyt. Ostaessa 315tkm :) jipii.
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4304
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Joo myytti siitä että 2t öljy auttaa... eikä aiheuta mitään onkelmia missän vaiheesafrak kirjoitti:Joo, siks en CDI-koneellista hankikaanCDI203 kirjoitti:jos on juttu minkä joskus kirjoiteelut niin siinä on aika hyvin selitetty miksi eifrak kirjoitti: Joku sanoi vastaavaa, mutta onneks omassa kebab-kiskassa ei vielä ole noin herkkää tekniikkaa
Mutta kukaan ei ole vielä pystynyt antamaan _oikeasti_ hyvää selitystä, mitä hallaa 0.5% seos hyvää 2T-öljyä tekee CDI-koneelle!?
Jos mesellä pystyy ajamaan 'kauko'venäjädieseleillä, keskieurooppabiodieseleillä (nousee muuten kulutus ja haju on paha) jne. ongelmitta CDI-koneilla, niin omaan insinööriputkiaivoon (huom. ei kemistiei vaan mahdu se, että tolla seossuhteella voisi olla jotain dramaattista vaikutusta edes hienoimmalle CDI-koneelle. Etenkin jos filtterit on kunnossa, mutta jos niistä paskempikin diesel-öljy menee läpi, niin 2T-öljynkin luulisi menevän sukkana tossa seossuhteessa.
Onko ketään, joka pystyy vedenpitävästi ilman mutu-tietoa kumoamaan myytin?
Myytin ?
ei se ole mikkän myytti että on siinä joukossa mitä tahansa epäpuhtauksia ei se hyvää tee, painetta on kun on niin pienikin vastus/lika tekee ihmeitä,
justiinsa oli tukittavan yksi "pitkän"matkan sprinteri (pietari-hki-pietari vasta kolme vuotta linjalla) tukitavan mikä oli alkanut käymään huonosti, uusiksi meni vain kaikki suutimet, paineen säädin
on myös ollut tutkitavan auto missä oli omistaja kokeillut 2t öljy konstia
aluksi oli auttanut "jumitunut" suutin oli hetken "toiminut" sillä seurauksella että siitä oli lähtenyt töhnät kirtoon mikä oli sitten rikkonut
muuta
mutta jokain tekee omallen mittä haluaa
Mutta myytti vielä elää. Tottakai kaikki paska ahtaassa paikassa on pahaksi, mutta ei toi öljy mitään itsessään riko, vaan se paska. Ja onko varmaa tietoa mikä yleensä on se suuttimen jumittava tekijä: kuluminen vai paska ja mitä se jumittava paska nyt sitten itseasiassa on? Jos se 'paska' onkin jotain pientä hapettumista, niin toi keino voi riittää auton saamiseksi soivaksi peliksi. Ja jos taas suuttimet on loppu, niin ne on loppu ja 2T-öljyn voiteleva vaikutus saattaa saada niille hetkeksi eloa.
Tuolla analogialla ihan samalla tavalla se paska lähtee kiertoon oli siellä 2T-öljyä tai Forten suutinpuhdistusainetta, jota VEHO _suosittelee_ käytettäväksi tuollaissa tapauksissa.
Ja tuolla analogialla voidaan sitten julistaa auto samantien paskaksi ja vaihtaa suuttimet, jos yksi vähänkään jökittää, koska siellä on sitä paskaa kuitenkin? Saattaahan se suuttimen jumittava 'paska' lähteä kiertoon ihan itsestäänkin samoilla seurauksilla?
Ja jos 2T-öljy/Forte on todetusti puhdistava tekijä, niin eikö sitä suuremmalla syyllä kannattaisi käyttää sitä säännöllisesti, jolloin paskat lähtisivät ajoissa kiertooneikä sitä pääsisi kertymään auton rikkovia määriä?

(yhtä hyvin voi olla että rupasi sattumalta toimimaan kun sitä oli lurahtanut tankkiin vai olisiko muutenkin alkanut hetken päästä toimimaan)
E:otsikossa tais lukea 2.2 cdi
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4304
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
kun suodatin on tarpeeksi likainen tulee siitä lika läpi ja jossain vaiheesa siitä alkaa lähtemään paloja ja molemista seuraa suutin/pumppu/säädin vikaakoobra kirjoitti:Osaatko sanoa, voiko liian tukossa oleva / liian paljon paskainen polttoainesuodatin aiheuttaa suutinvikaa? Päästää roskaa läpi?CDI203 kirjoitti:jos on juttu minkä joskus kirjoiteelut niin siinä on aika hyvin selitetty miksi eifrak kirjoitti: Joku sanoi vastaavaa, mutta onneks omassa kebab-kiskassa ei vielä ole noin herkkää tekniikkaa
Mutta kukaan ei ole vielä pystynyt antamaan _oikeasti_ hyvää selitystä, mitä hallaa 0.5% seos hyvää 2T-öljyä tekee CDI-koneelle!?
Jos mesellä pystyy ajamaan 'kauko'venäjädieseleillä, keskieurooppabiodieseleillä (nousee muuten kulutus ja haju on paha) jne. ongelmitta CDI-koneilla, niin omaan insinööriputkiaivoon (huom. ei kemistiei vaan mahdu se, että tolla seossuhteella voisi olla jotain dramaattista vaikutusta edes hienoimmalle CDI-koneelle. Etenkin jos filtterit on kunnossa, mutta jos niistä paskempikin diesel-öljy menee läpi, niin 2T-öljynkin luulisi menevän sukkana tossa seossuhteessa.
Onko ketään, joka pystyy vedenpitävästi ilman mutu-tietoa kumoamaan myytin?
Myytin ?
ei se ole mikkän myytti että on siinä joukossa mitä tahansa epäpuhtauksia ei se hyvää tee, painetta on kun on niin pienikin vastus/lika tekee ihmeitä,
justiinsa oli tukittavan yksi "pitkän"matkan sprinteri (pietari-hki-pietari vasta kolme vuotta linjalla) tukitavan mikä oli alkanut käymään huonosti, uusiksi meni vain kaikki suutimet, paineen säädin
on myös ollut tutkitavan auto missä oli omistaja kokeillut 2t öljy konstia
aluksi oli auttanut "jumitunut" suutin oli hetken "toiminut" sillä seurauksella että siitä oli lähtenyt töhnät kirtoon mikä oli sitten rikkonut
muuta
mutta jokain tekee omallen mittä haluaa
Saattaa olla että tähän kulkineeseen ei ole koskaan polttoainesuodatin vaihdettu. Ottaen huomioon että etujarrutkin oli ajettu pilalle. ajettu on 330tkm nyt. Ostaessa 315tkmjipii.
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Voi **TTU ***KELE !!!
Onkohan tällaisessa tilanteessa myyjäliikkeellä minkäänvaltakunnan vastuuta? Myyjä autoliike ostaja yritys. Myyjän puheet joo huollettu hyvin kun on ollut kaupungin palveluautona... ELi juurikaan ei ole huollettu vaan ajettu ja korkeintaan korjattu kuten jarrujen tilanne paljasti ja hehkut oli kaikki rikki.
Ollu meillä ajossa vajaa 3kk
Onkohan tällaisessa tilanteessa myyjäliikkeellä minkäänvaltakunnan vastuuta? Myyjä autoliike ostaja yritys. Myyjän puheet joo huollettu hyvin kun on ollut kaupungin palveluautona... ELi juurikaan ei ole huollettu vaan ajettu ja korkeintaan korjattu kuten jarrujen tilanne paljasti ja hehkut oli kaikki rikki.
Ollu meillä ajossa vajaa 3kk
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4304
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Ei mitään tietota mutta jos siitä ei mitään lue niin veikkaus eikoobra kirjoitti:Voi **TTU ***KELE !!!
Onkohan tällaisessa tilanteessa myyjäliikkeellä minkäänvaltakunnan vastuuta? Myyjä autoliike ostaja yritys. Myyjän puheet joo huollettu hyvin kun on ollut kaupungin palveluautona... ELi juurikaan ei ole huollettu vaan ajettu ja korkeintaan korjattu kuten jarrujen tilanne paljasti ja hehkut oli kaikki rikki.
Ollu meillä ajossa vajaa 3kk
Näistä "loppun käytetyistä" jotain tietoa on
eli kaupungin vanha auto...
(kertoo itsele lähes kaiken tarpeelisen auton kunnosta että tiettä varata € roja ison tukun eri remonteihin)
(loppuun/välinpitämätömästi ajetut, kuulu samaan sarjaan valtion erilaitosten autoje poliisn armeija, kunta erilaiset yhteisöt seurakunta,)
selittä että kunto on mitä on,
paljon erikuskeja josta kakki ei välttämättä huomaa autossa olevan mitään vikkaa niin kauan liikkuu puhumattakkan että "muistais" siitä mitään mainita huollossa/autoista vastaavalle,
eikä kukkan oikeen tiedä mitä autoile on oikeesti huolloissa tehty onko jotain jäänyt jostain syystä tehtäväksi seuraavalla kerralla, varatavaksi uusi aika hetikohta jotain normi huollsa ilmennytä hommaa varten"mitä sitten tehdä kun siihen ei ole budjetoitu auton kuluihin rahaa/autokohtain raha on loppumassa ja huolto kirjaan on se leima saatuu että huolletu on
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4

EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä