skerpeleen S203

Vastaa Viestiin
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

Eldorado kirjoitti:Ruojan auto taitaa olla aika paljon vähemmän ajettu kuin meikäläisen yksilö.
C:ssä 275 tkm nyt mittarissa.
124:ssa 204 tkm. 8)
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Mites onko kokemuksia viking -merkkisistä kesärenkaista? Ne taitaa olla joku continentalin halpisversio. Aidot contit (tai vastaavat merkkirenkaat) tulisi maksamaan 850-900 euroa/sarja, mutta tuollaiset vikingit saisi noin 550:lla. Sitten olis jotain Fortuna -merkkisiäkin tarjolla jopa alle 500:n, mutta ne alkaa jo arvelluttaa...

Halvinta olis (yllättäen) ostaa 16-tuuman vanteet jolloin saisi sekä vanteet että renkaat halvemmalla kuin nuo pelkät merkkirenkaat 17-tuumaisina. :shock: En kyllä käsitä että 16- ja 17-tuumaisten hintaero voi olla pahimmillaan yli 300 euroa / sarja... käsittämätöntä.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Minkäs kokoiset renkaat siinä on?
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

AM kirjoitti:Minkäs kokoiset renkaat siinä on?
Edessä 225/45 R 17 ja takana 235/40 R17 (muistaakseni)
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
AM
Mr.Tuning
Viestit: 5933
Liittynyt: 01.10.2005 19:17
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

No ulkomailta tilaamalla saisi kyllä noita ilmoittamiasi hintoja huomattavasti halvemmalla. Esim. Nexenit 325€ kotiovella. Asennushinta tulee tietty lisäksi.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Johtuisko 16" ja 17" hintaero tarjonnasta? Nykyäähän vaikka missä paskahuussissa taitaa olla nuo 16" ensiasennusrenkaina ja joskus saattaa isommissakin koissa leveämpi/matalampi kumi olla halvempi kapeampaan/isompi profiiliseen nähden noiden painomäärien takia.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Eldorado kirjoitti:Mites onko kokemuksia viking -merkkisistä kesärenkaista? Ne taitaa olla joku continentalin halpisversio.
Niin siis... Continental osti Vikingin aikoinaan.
Vikingilla oli kitkarengasosaamista jo '80-luvulla.
Continentalilla ilmeisesti ei.

Kesärenkaista en osaa sanoa mitään, vaikka varmaan joskus sellaisetkin on voineet alla olla.....

Eldorado kirjoitti: Edessä 225/45 R 17 ja takana 235/40 R17 (muistaakseni)
No ei se ihme että kuluttaa, kun tuommoisia limppuja raahaa mukanaan :huh:
Laita sellaiset renkaat alle, jotka siihen kuuluu :wink:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Ari66 kirjoitti:
Eldorado kirjoitti: Edessä 225/45 R 17 ja takana 235/40 R17 (muistaakseni)
No ei se ihme että kuluttaa, kun tuommoisia limppuja raahaa mukanaan :huh:
Laita sellaiset renkaat alle, jotka siihen kuuluu :wink:
Siis nuo ei ole alla vielä olleetkaan, vaan tallin seinällä toistaiseksi. Nyt on alla 205 leveät kitkat joka nurkassa. Tarkoitus olisi siis uusia nuo kesärattaat ennenkuin laittaa ne alle.

Harkinnassa kyllä on josko hommasi kapeat 16" vanteet joille saisi sitten kolmella-neljällä sadalla kelpo kesärattaat 205/55-16 koossa.

Muutenkin inhoan leveitä renkaita, ovat äänekkäät ja menee helpommin vesiliirtoon. Mutta kun nuo kesärenkaiden vanteet on niin leveät ettei niille saisi kovin kapeita kumeja vissiinkään laittaa... :evil:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
stanger
Tolokun mies
Viestit: 2068
Liittynyt: 30.9.2005 16:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

Tillaa Enklannista rattaat, ovat siellä mukavasti halvempia :!:
BMW E31 V12
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Laita eteen 205/50-17 renkaat ja taakse 225/45-17 renkaat :wink:
Avatar
Jani
Viestit: 1449
Liittynyt: 29.9.2005 18:45
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Jani »

Eldorado kirjoitti:Mites onko kokemuksia viking -merkkisistä kesärenkaista? Ne taitaa olla joku continentalin halpisversio. Aidot contit (tai vastaavat merkkirenkaat) tulisi maksamaan 850-900 euroa/sarja, mutta tuollaiset vikingit saisi noin 550:lla. Sitten olis jotain Fortuna -merkkisiäkin tarjolla jopa alle 500:n, mutta ne alkaa jo arvelluttaa...

Halvinta olis (yllättäen) ostaa 16-tuuman vanteet jolloin saisi sekä vanteet että renkaat halvemmalla kuin nuo pelkät merkkirenkaat 17-tuumaisina. :shock: En kyllä käsitä että 16- ja 17-tuumaisten hintaero voi olla pahimmillaan yli 300 euroa / sarja... käsittämätöntä.
Missä noin kalliita on renkaat?
Täälläpäin myydään alle 600€ 225/45-17 merkkirenkaita, Michelin, Conti, Nokian, Hankook jne. :roll:

Omassa on 225/45-17 Hankookin K115, eli V12 evo:t.
Viime heinäkuussa ostin, eikä nuo juurikaan pahasti kuluneetkaan ole, vaikka joku jo hankookkia kuluvaksi moittikin.
Ja hintaa tuollaisilla on n.500€ alle kietastuna.

Onlinesta nyt ei ainakaan kannata tilata, hintojen puolesta :?
:mrgreen:
www.mese.fi/seuranta

Kuva
250D -88
® Pro 702
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Jani kirjoitti:Missä noin kalliita on renkaat?
Täälläpäin myydään alle 600€ 225/45-17 merkkirenkaita, Michelin, Conti, Nokian, Hankook jne. :roll:
Siksi minäkin olen jo pitkään asioinut Janin kotinurkilla, vaikka matkaa tuleekin :wink:
Vielä jää plussan puolelle, vaikka matkatkin laskisi.
(Tosin Jani joutuu aina tarjoamaan kaffeet, mutta sehän ei ole minun pussistani pois) 8)

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
SamiI
Viestit: 29
Liittynyt: 03.10.2005 7:40
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja SamiI »

Eldolle tiedoksi että takarenkaat pitäisi olla 245/40R17. Sellaiset pitäisi ohjekirjan mukaan olla, jos on leveämpi vanne takana.
ex S202 180 -01
ex S203 270CDI -04
ex W202 C36 AMG -96
ex S202 200CDI -00
ex W201 2.5D Turbo -92
ex W124 250D -91

Vikakoodilukua *:lla Tampereen ja Ylöjärven rajamailla
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Vielä pitääpi palata tuohon kulutukseen, ja vähän niinkuin häntä koipien välissä. :oops:

Nimittäin ajelin tuossa taas pitemmän matka-ajolenkin ja päätin ajella todellakin suht rauhallisesti, nopeusrajoitusten mukaan, turhia ohituksia vältellen ja osin vakionopeussäädintä käyttäen. Matkaa tuli tänään hieman vajaat 350 km ja ajotietokone näytti 5,2 lukemaa:

Kuva

Tankkasin auton lähtiessä piripintaan ja heti uudelleen kun olin Oulussa. Tankkiin meni melko tarkaan 20 litraa. Eli 20 : 3,46 = 5,78 litraa. Se ensimmäinen matka-ajo jossa sain kulutukseksi 7,3 litraa, siinä täytyy olla tapahtunut joku virhe, tod.näk. tankkauksessa (laskut tarkistin moneen kertaan). Näinhän se tiileri arvelikin ja minä vaan intin vastaan. Soooori. :oops:

Tuo 5,2 (ajotietokone) / 5,78 (tankkaus) suhde vaikuttaa nyt ehkä aika normaalilta. Itse olen kyllä tyytyväinen jos jatkossakin menee matka-ajossa alta kuuden. 8)

Muutenkin auto tuntuu pelaavan kuin se kuuluisa junan vessa, no, käsijarru vaatii säätötöitä ja niistä tuossa Tapsan kanssa jo puhuttiinkin.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eldo, nyt helpotti :D ihan oikeasti, on tullut mietittyä tätä muutamaan kertaan ees taas.

Yksi tankkaushan tuossakin toki vain on mutta silti, normaalilukemat.
Myös todellisen ja lasketun kulutuksen suhde.
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Hieman päivitystä tännekin. 203 on ollut nyt ajossa seitsemisen viikkoa ja oikeastaan mitään ihmeellistä kerrottavaa ei ole. Auto toimii ja on ihan suht hyvä ajaa, sekä riittävän taloudellinenkin. Mutta mutta... mitään sen kummempia intohimoja tai omistamisen riemua tämä ei tarjoa. Väritön, hajuton (ainakin nyt kun otsonoitiin), mauton, mutta kuljettaa toki nöyrästi paikasta a paikkaan b. Suorituskykyä ei saatu ihan sellaiselle tasolle kuin odotin (johtnee km-määrästä, suuttimista tmv. :roll: :nocando: ) mutta ehtiihän tuolla toki ihan hyvin. Kireämpiäkin 270 malleja on silti tullut ajettua.

Mitä sen sitten pitäisi olla? Ehkä hieman enemmän ajamisen iloa (minkäs merkin slogan tämä nyt olikaan ;) ), intohimoa, kierroksia ja suorituskykyä. Tämä tietysti tarkoittaa kääntöpuolella sitten isompia käyttökulujakin, toki ymmärrän sen. Jonkin verran ajatukset on vaellelleet naapurileiriin ja nimenomaan sinne Freude am Fahren-osastolle. E46 ja kuusimukinen petsiinikone...? Saas nähdä johtaako tämä johonkin vai lieneekö vain akateemista pohdintaa ajankuluksi... :shock: :lol:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Jos meinaat E46:seen sekaantua, niin älä nyt sitten ota sitä pienintä kutoskonetta, vaan 330i ja jos mahdollista niin facelift.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Nimenomaan se 330i olisi se mieluisin vaihtoehto, ja tosiaan mielellään myös faceliftinä. Paria vanhempaa pre-facelift 328i:tä tuli koeajettua muutama vuosi sitten (kun viimeksi olin BMW-kuumeessa) mutta silloin ostopäätös kääntyi kuitenkin D-väykkyyn... :lol:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Niin ja jos ostat e46:n niin varaudu siihen että koppa voi olla korjaamolla tai tienposkessa erinäisistä syistä :lol: Ei ole mikään erityisen viaton auto.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

cmeli kirjoitti:Niin ja jos ostat e46:n niin varaudu siihen että koppa voi olla korjaamolla tai tienposkessa erinäisistä syistä :lol: Ei ole mikään erityisen viaton auto.
Ei sillä niin väliä. Yläkiree kutonen soundeineen ja bimmerin urheilullisuus 8)
Avatar
cmeli
aktiivimeseläinen
Viestit: 1080
Liittynyt: 03.2.2006 13:19
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja cmeli »

Ei sillä niin väliä. Yläkiree kutonen soundeineen ja bimmerin urheilullisuus
Kyllä, ajoltaa seon nami, luokkansa ylivoimainen ykkönen. Kandee kattoa sellaista, jossa on tehtaan alustasarja. On loistava ajaa, mutta ei mikään kivireki.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Olen oikein yrittänyt miettiä mikseivät nämä kolme viimeisintä dieselmersua oli oikein kolahtaneet meikäläiseen. Ja kyllähän se syy on varmaankin juuri se: diesel. Kierrosherkkyys ja yläkireys puuttuvat. Kyllä muistan vielä kuinka nautinnollista oli ajaa 300E-24:llä (ainakin niin kauan kunnes se alkoi oireilemaan). Kyllä mie taian sittenkin olla bensamies, vaikka turbodieseleiden ylenpalttinen alavääntö on sekin sellainen oma mehukas juttunsa. Mutta oman nälän tyydyttääkseni tarvitsisin lastetun ison kutosdieselin - tai mieluummin kasin. Ja sellaisiin ei oikein ole nyt varaa.

No, katsellaan nyt. Rahatilanne ei houkuta minkäänlaisiin investointeihin juuri nyt joten se uusi auto pitäisi saada sillä mitä tästä 270:sta saa jos nyt ylipäänsä myyntiin laitan...
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Nyki nauttinu tuan 220 liuotinpohojaasen rättärin kyyristä ihan koko rahan erestä :lol:
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

Eldorado kirjoitti:Olen oikein yrittänyt miettiä mikseivät nämä kolme viimeisintä dieselmersua oli oikein kolahtaneet meikäläiseen. Ja kyllähän se syy on varmaankin juuri se: diesel. Kierrosherkkyys ja yläkireys puuttuvat. Kyllä muistan vielä kuinka nautinnollista oli ajaa 300E-24:llä (ainakin niin kauan kunnes se alkoi oireilemaan). Kyllä mie taian sittenkin olla bensamies, vaikka turbodieseleiden ylenpalttinen alavääntö...
Auton kiihtyvyyteen vaikuttaa teho, jonka toinen tulon tekijä on tuo vääntö. Ei se yksin ratkaise mitään. Alat olla taas asialinjalla. Epäilin jo hieman tuossa suuntautumisisiasi hetken kun tuohon tiisselivääntöhömppään lähdit, mutta nyt kuulostaa hyvälle.

Minulla 300-24 ei vuoda nyt mitään ja käytän sen leimalla lähipäivinä. Ihan varmasti käyn sitä tuossa motarilla huudattamassa kauniina kesäöinä ja jätän ässän nolona kotiin.

Mitään penaria en kyllä osta. Sen verran hetero olen kuitenkin.
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Juhanit kirjoitti:Mitään penaria en kyllä osta. Sen verran hetero olen kuitenkin.
No juu, kyllähän mieluusti ottaisin pensa-autonkin tähtikeulojen joukosta, mutta yksi seikka mikä hiukan nyppii on se että M104:n jälkeen MB siirtyi veekuutosiin. Eihän esim. M112 koneessa varmaankaan mitään isoa vikaa ole mutta jotenkin kuutosen pitää minun mielestäni olla rivikone. Veenä sitten kasit ja sitä isommat.

Bemarin suora-6 (olikos se nyt koodiltaan M57?) on ainakin kaikkien aikalaislähteiden mukaan aikansa parhaita moottoreita, eikä siitä kaiketi kauhean pahaa sanottavaa ole nykypäivänäkään. Jotain vanos-ongelmia vissiinkin mistä minä en oikein mitään tajua? Lisäksi E46 viehättää koppana myös ulkonäöllisesti, kuten myös E39 jossain määrin. Ja uudempiin ei oikeastaan ole vielä varaakaan eli se niistä... :lol:

Toki olen miettinyt myös 203-koppaa 3,2 M112 V6-koneella, mutta niitä löytyy suht vähän ja hinnat ovat aika kovia toistaiseksi. Tokihan on sitten vielä ässämersut kaseineen joita varmaankin Juhani puoltaa mutta niissä alkavat ne käyttökulut pelottaa...
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
taikis
Viestit: 494
Liittynyt: 07.10.2011 19:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja taikis »

Eldo: elä sie bemmii osta elä!!

Koska: ei oo BMW koskaan tehny nättiä koppaa, Merssun konneet kestää enemmä ko bimmerin. (miun mielipide) ja se..et mieluummi naiset on merssun kyyvissä ko jonkii bimmerin!!! 8)
I can please only one person per day. Today is not your day, and tomorrow doesn´t look good either.
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Eldorado kirjoitti:Tokihan on sitten vielä ässämersut kaseineen joita varmaankin Juhani puoltaa mutta niissä alkavat ne käyttökulut pelottaa...
Matka-ajossa V8 koneinen menee samoihin lukemiin kutoskoneen kanssa.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

eldorado kirjoitti:tarvitsisin lastutetun ison kutosdieselin - tai mieluummin kasin -tai kympin -tai tusinapesnan
:roll:


Ainoa ratkaisu on MikaT:n 600S 8)
Avatar
Lucky-Dog
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 7715
Liittynyt: 19.9.2005 21:05
Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Lucky-Dog »

Ois kohdillaan 8)
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

kondivo kirjoitti:
eldorado kirjoitti:tarvitsisin lastutetun ison kutosdieselin - tai mieluummin kasin -tai kympin -tai tusinapesnan
:roll:


Ainoa ratkaisu on MikaT:n 600S 8)
Ainoastaan jos kaupanpäälle tulee MikaT + omistusajan kestävät ilmaiset huollot/korjaukset. :lol:

Mutta siis tuo M120 kuuluu niihin moottorityyppeihin joita en uskalla ostaa, toki hyvällä tuurilla sellainenkin saattaisi kestää ihan hyvin mutta päinvastaisia kokemuksia olen kuullut liian paljon.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170, sedan, farmari, avo”