vetoakselin päätymutteri

Jousitus, iskunvaimentimet, nivelet, tukivarret.
katso myös W201.
Vastaa Viestiin
pasi p
Viestit: 61
Liittynyt: 01.4.2011 19:57
Paikkakunta: Tuusula

vetoakselin päätymutteri

Viesti Kirjoittaja pasi p »

Päätymutteri tuntuu olevan todella lujaa kiinni. Kaasulämmitykseen ei ole laitteita. Mitä suosittelette ? Lukitus väkäset on lyöty auki.
Akselisto on lattialla. Olis varmaan ollut helpompi vääntää silloin kun oli autossa kiinni.
Olen yrittänyt vääntää norm suuntaan auki.
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

pulttipyssyllä surauttaa auki.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Täälläpäin aukastu ihan hylsyllä ja parin metrin jatkolla, vielä jos toinen naputtelee lekalla samaan aikaan niin auttaa kummasti.
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
mustang 66
Viestit: 311
Liittynyt: 05.11.2011 12:09
Paikkakunta: kerava(nivalasta)

Viesti Kirjoittaja mustang 66 »

joo eipä auennu mullakaa pulttipyssyllä(mallia honk kong).parin metrin jatko varsi niin johan lähti,mutta sai kyllä ihan tosissaan vääntää
mercedes benz 203 200 cdi farmari -05
ford mustang ht 351 cleaveland -66
ford taunus coupe -76 (ikuisuusprojekti)
suzuki intruder 1400 -92

ex:124 300 tdt
ex:124 200 d
ex:201 200 d
pasi p
Viestit: 61
Liittynyt: 01.4.2011 19:57
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja pasi p »

Sain 3 mutteria jatkovarsien ym kanssa auki, mutta neljäs vielä sitkeästi kiinni. Työkaluja hajoaa ja vääntyy. Yhdestä todella kestävästä räikästä meni neliökara 1/2" puolesta välistä poikki. Räikkä muuten toimii yhä. Vanha hyvä malli, sellainen josta otetaan kara kokonaan pois, tai sen siirtämällä räikän toiselle puolelle väännetään mutteria toiseen suuntaan. Oliko hieno selitys.
2 takakelkka systeemiä on purettavana.
114 long -71 230
124 lang -90 260
124 260 -91
ft79
Viestit: 96
Liittynyt: 26.3.2012 22:13

Viesti Kirjoittaja ft79 »

pariin otteeseen on tullu vingutettua mutteri halki..
on vähä ikävää kun kaikki työkalut hajoaa yhden mutterin takia..
mm. 3/4 vääntiö meni juuresta poikki ja 3/4 > 1/2 adaptereita meni kaksi poikki joista toinen oli jopa perk.. kallis ja lainassa vieläpä.. :D
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Joo käsin vääntäen hajoo työkalut,sentakia avaan pulttipyssyllä,on nopeaa,helpompaa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Pulttipyssyllä on auottu. Sadoista kerroista ehkä 2-3 mutteria on ollut sen verran tiukassa että on pitänyt hakea tehokkaampi pyssy ja/tai lämmittää.
Ellei ole välineitä käytettävissä voisiko olla mahdollisuus ottaa osa kyytiin ja käväistä korjaamolla irrotuttamassa ?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 alusta”