moniura/lisälaite hihnasta
moniura/lisälaite hihnasta
kylmänä tyhjäkäynnillä tuppaa pärisemään ja vipattamaan tuo hihna.
mikäs lääke se löytys siihen? ilmeisesti tota ei pysty kiristämään
mikäs lääke se löytys siihen? ilmeisesti tota ei pysty kiristämään
kylä lähtee mut mikä
Niin, siinähän on automaattikiristys. Pärinä todennäköisesti syntyy kiristäjän iskarista. Ruuvarilla nappaat iskariin kiinni, loppuuko pärinä?
Väpätys (ehkäpä myös vikinä?) johtunee kiristäjän pukin laakerin väljyydestä.
Sellaiset 50 euron osat uusit (kiristäjän pukin laakeri 30, iskari 20), niin on taas hiljainen
Väpätys (ehkäpä myös vikinä?) johtunee kiristäjän pukin laakerin väljyydestä.
Sellaiset 50 euron osat uusit (kiristäjän pukin laakeri 30, iskari 20), niin on taas hiljainen
tack
onkos noiden vaihtoa mitään syytä jättää ammattilaisella, että työläskin vaihtaa.
toista asiaa mersufoorumin kiihtyvyys topicin innoittamana kävin kokeileen kiihtyvyys aikoja väliltä 60-90km/h
ediediediedit siis 90 ei mikään 100
eka, kuudesta kympistä talla pohjaan 9.5sec
loput "valmiiksi" kiihdyttäen 8.6 8.2 8.3. pientä virhe marginaalia, sormiherkkyydessa
onkos noiden vaihtoa mitään syytä jättää ammattilaisella, että työläskin vaihtaa.
toista asiaa mersufoorumin kiihtyvyys topicin innoittamana kävin kokeileen kiihtyvyys aikoja väliltä 60-90km/h
ediediediedit siis 90 ei mikään 100
eka, kuudesta kympistä talla pohjaan 9.5sec
loput "valmiiksi" kiihdyttäen 8.6 8.2 8.3. pientä virhe marginaalia, sormiherkkyydessa
kylä lähtee mut mikä
Meillä taitaa olla joku nero nyt sen verran sairaslomalla että voisi ohjeistaa mekkaan tuon hihnankiristimen vaihdon, ja samalla myös M111 ohjeet olisivat tervetulleet jos eroja löytyy. Vai mikä se seen pensakone nyt onkaan...
Huomasin viime yönä että kiristimen laakeri taitaa visertää. Saikos sen murjottua poikki sen kiinnityspultin jos ei tiedä mitä tekee? Vai näinkö unen?
Huomasin viime yönä että kiristimen laakeri taitaa visertää. Saikos sen murjottua poikki sen kiinnityspultin jos ei tiedä mitä tekee? Vai näinkö unen?
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Kiristysmekanismin toiminta voi tietysti siten vaikuttaa ohjaukseen, että jos hihna pääsee väpättämään runsaasti se "hyppii" ohjaustehostimen hinapyörällä. Tämän luulisin tuntuvan ohjauksessa aavistusenomaisena tehostuksen nykimisenä. Eli kait se teoriassa on mahdollista sekin8)
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Jatketaanpas tämä topiikkia hieman.
Mulla on diisselilankku alkanut vikistä/kitistä kunnolla tyhkäkäynnillä viimeisen viikon aikana. Kun antaa kaasua, vikinä häviää. Mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin vika voi olla hihnankiristimen iskunvaimentimessa ja keinussa. Itse en tuota osaa vaihtaa.
Onko olemassa vaaraa, että jokin paikka kilahtaa kunnolla rikki, jos autolla jatketaan ajoa viikko pari ennen korjausta? Hihna sinänsä näyttäisi kulkevan suoraan, jos tällä nyt jotain merkitystä on...
Mulla on diisselilankku alkanut vikistä/kitistä kunnolla tyhkäkäynnillä viimeisen viikon aikana. Kun antaa kaasua, vikinä häviää. Mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin vika voi olla hihnankiristimen iskunvaimentimessa ja keinussa. Itse en tuota osaa vaihtaa.
Onko olemassa vaaraa, että jokin paikka kilahtaa kunnolla rikki, jos autolla jatketaan ajoa viikko pari ennen korjausta? Hihna sinänsä näyttäisi kulkevan suoraan, jos tällä nyt jotain merkitystä on...
Jos kyse on keinun laakerin viasta, se harvoin särkyy tyystin eli voi ajaa.
Joskus keinun kiinnityspultti löystyy, jolloin kitinää kuuluu jonkinaikaa ja sitten hajoaa paikat kun keinu irtoaa kokonaan.
Hihna kyllä kulkee muuten suoraan, mutta kiristinrulla on kierossa kun vertaat sitä hihnan ylimmän osan linjaan jos kyse on keinun laakerista...
Joskus keinun kiinnityspultti löystyy, jolloin kitinää kuuluu jonkinaikaa ja sitten hajoaa paikat kun keinu irtoaa kokonaan.
Hihna kyllä kulkee muuten suoraan, mutta kiristinrulla on kierossa kun vertaat sitä hihnan ylimmän osan linjaan jos kyse on keinun laakerista...
wiimax.fi
Mulla on tuo hihnan kulkurata ja muutenkin siihen liittyvä rakenne hieman haussa. Missä kohtaa tuo kiristinrulla oikein onkaan, jos auton edestä katsotaan? Yritin sijoittaa kitinän/vikinän paikkaa ja päädyin johon hieman vasemmalle puolelle moottorin keskikohdasta.dealer kirjoitti:Jos kyse on keinun laakerin viasta, se harvoin särkyy tyystin eli voi ajaa.
Joskus keinun kiinnityspultti löystyy, jolloin kitinää kuuluu jonkinaikaa ja sitten hajoaa paikat kun keinu irtoaa kokonaan.
Hihna kyllä kulkee muuten suoraan, mutta kiristinrulla on kierossa kun vertaat sitä hihnan ylimmän osan linjaan jos kyse on keinun laakerista...
Mielestäni tuo kitinä on nyt reilun viikon aikana kasvanut. Se muistaakseni alkoi siitä, että sammuttaessa auton kuului sellainen vaimea vikinä, kun hihnan pyöriminen lakkaa. Nyt kitinä/vikinä on jo erittäin selkeästi mukana tyhjäkäynnillä(kin).
Kyllähän tehostajan öljyt olet tarkistanut, että siellä yleensä öljyä on Kitiseekös se tehostaja, jos öljyt on vähissä?dieseleid kirjoitti:ei se ohjaus juurikaan sitten parantunutkaan niillä renkaiden vaihdolla. tunnoton raskas hidas tahmea ohjaus se on vieläkin. taisin paskan auton ostaa mutta elettävä on. alapalloihin kokeilis öljyä laittaa seuraavaks.
Kuuluu moottorista, siitä ohjaustehostimen säiliön tietämiltä ihmeellinen jurina ainakin tyhjäkäynnillä. Jurinan äänensävy muuttuu rattia kääntäessä ja laturia rasittaessa.
Kuulostaa vähän samalta kuin tehostimesta olisi öljy vähissä. Tehostimessa on kuitenkin tarpeeksi öljyä.
Onkohan vika siis tehostimen pumpussa tai hihnapyörän laakerissa, vai kenties hihnan iskunvaimentajassa?
Käytin tänään iskarin toisen pään irti ja iskari tuntui erittäin helpolta liikutella, pitäisikköhän kenties olla jäykempi? Hihnakin mielestäni väpättää aika paljon.
Kuulostaa vähän samalta kuin tehostimesta olisi öljy vähissä. Tehostimessa on kuitenkin tarpeeksi öljyä.
Onkohan vika siis tehostimen pumpussa tai hihnapyörän laakerissa, vai kenties hihnan iskunvaimentajassa?
Käytin tänään iskarin toisen pään irti ja iskari tuntui erittäin helpolta liikutella, pitäisikköhän kenties olla jäykempi? Hihnakin mielestäni väpättää aika paljon.
pumpun kiinitys korvat ovat voineet murtua (huono iskari särkee korvat)Jani M kirjoitti:Kuuluu moottorista, siitä ohjaustehostimen säiliön tietämiltä ihmeellinen jurina ainakin tyhjäkäynnillä. Jurinan äänensävy muuttuu rattia kääntäessä ja laturia rasittaessa.
Kuulostaa vähän samalta kuin tehostimesta olisi öljy vähissä. Tehostimessa on kuitenkin tarpeeksi öljyä.
Onkohan vika siis tehostimen pumpussa tai hihnapyörän laakerissa, vai kenties hihnan iskunvaimentajassa?
Käytin tänään iskarin toisen pään irti ja iskari tuntui erittäin helpolta liikutella, pitäisikköhän kenties olla jäykempi? Hihnakin mielestäni väpättää aika paljon.