Alabaman sarvikuono eli Höömyn w163
Vetonivel on ny melulähteen ehdokkaana. Eli metallisen oloinen laahausääni kuuluu ainoastaan vetopäällä ja paino päällä, vapaasti rullatessa ei kuulu ja nosturilla ei kuulu. Sen verranhan tässä on toiveajattelua, että voihan se olla peräkin. Ja takaa kuuluu tämä ääni.
Pikkusen on ruuhkaisia nämä pajat, mutta ehkä päässee työn alle ennen Vappua. On Polo taas hyvään tarpeeseen.
Pikkusen on ruuhkaisia nämä pajat, mutta ehkä päässee työn alle ennen Vappua. On Polo taas hyvään tarpeeseen.
Tohon on pakko sanoa, että tuosta äänestä ei voi olla erehtymättä.Garcia kirjoitti:Liekö kivi jossain jarrukilven ja -levyn välissä.
Koko kylä raikaa siihen malliin, että pitää pää painuksissa ajella nopeasti kotia... nimimerkillä pari viikkoa sitten kokemusta on.
Oli niin riipivä ja kova ääni, että ajattelin ensin sieltä hajonneen vähintään 500€ osa. Mutta loppujen lopuksi hommasta selvisi 15min työllä ja 0€:lla.
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Ei ollu vetonivel vaan kardaanin laakeri. Ei siinä mitään, tällaisia vikoja yli kymmenenvuotiaissa autoissa on. Mutta se on aivan perseestä, että Möllin tapauksessa näille ei löydy asiallista ratkaisua. Tällä erää auto on seissyt kaksi viikkoa ja vielä menee yli viikko ennen kuin se palautuu liikenteeseen. Jos tarvitsen pihalle Mersua esittävän patsaan, saan sellaisen varmaan halvemmallakin ja sille ei Trafi lähettele verolippuja.
Möllin huollettavuus ja korjattavuus näkyy olevan melko mystisellä tolalla. Käytännössä vaihtoehdot on nämä:
- maksat aivan vitusti ruuhkattomalle merkkikorjaamolle ja saat autosi liikenteeseen jotenkin kohtuullisessa ajassa, tai
- jonotat ja odotat viikkotolkulla ja maksat silti paljon.
Ensimmäinen vaihtoehto ei ole aina edes se kalliimpi, koska viikkojen seisonta-aikojen järjestely ei sekään ole ilmaista.
Vertailu pari vuotta vanhempaan Poloon ei ole aivan metsässä, kun autojen mittarissakin on melkein identtiset lukemat (223 tkm ja 226 tkm). Poloon on katsastukseen laitettu takaiskarit ja taakse molemmat pyöränlaakerit, Mersuun eteen pallonivelet ja taakse koiranluu. Polon sai viedä mihin hyvänsä pajalle parissa päivässä, Mersua ei meinannut saada mihinkään muualle kuin merkkikorjaamoon. Polon virtalukon pohja prakasi, päivässä pajalle ja seuraavana päivänä liikenteeseen. Mersun kardaaninlaakeri 2 viikkoa, että joku tutkii sen ja siitä viikko, että korjataan.
Tuli niin paha de-ja-vu Chevroletiin, joka makasi aina korjaamon pihassa vähintään kaksi viikkoa kerraalla ja parhaimmillaan kuusi viikkoa, että kardaaninkorjauksen jälkeen tulee Mölli myyntiin. Täytyy hankkia jo normiauto, jonka saa korjautettua ilman tavattomia asiakastaitoja. Harmi, sillä tämä on kyllä hintaansa nähden paras auto, mitä minulla on ollut.
Kun talossa näköjään on oltava kaksi autoa, niin pitänee palata aikaan, jossa autot paalataan, jos niihin tulee isompi vika, eikä katsastuskonttorilla käydä koskaan.
Möllin huollettavuus ja korjattavuus näkyy olevan melko mystisellä tolalla. Käytännössä vaihtoehdot on nämä:
- maksat aivan vitusti ruuhkattomalle merkkikorjaamolle ja saat autosi liikenteeseen jotenkin kohtuullisessa ajassa, tai
- jonotat ja odotat viikkotolkulla ja maksat silti paljon.
Ensimmäinen vaihtoehto ei ole aina edes se kalliimpi, koska viikkojen seisonta-aikojen järjestely ei sekään ole ilmaista.
Vertailu pari vuotta vanhempaan Poloon ei ole aivan metsässä, kun autojen mittarissakin on melkein identtiset lukemat (223 tkm ja 226 tkm). Poloon on katsastukseen laitettu takaiskarit ja taakse molemmat pyöränlaakerit, Mersuun eteen pallonivelet ja taakse koiranluu. Polon sai viedä mihin hyvänsä pajalle parissa päivässä, Mersua ei meinannut saada mihinkään muualle kuin merkkikorjaamoon. Polon virtalukon pohja prakasi, päivässä pajalle ja seuraavana päivänä liikenteeseen. Mersun kardaaninlaakeri 2 viikkoa, että joku tutkii sen ja siitä viikko, että korjataan.
Tuli niin paha de-ja-vu Chevroletiin, joka makasi aina korjaamon pihassa vähintään kaksi viikkoa kerraalla ja parhaimmillaan kuusi viikkoa, että kardaaninkorjauksen jälkeen tulee Mölli myyntiin. Täytyy hankkia jo normiauto, jonka saa korjautettua ilman tavattomia asiakastaitoja. Harmi, sillä tämä on kyllä hintaansa nähden paras auto, mitä minulla on ollut.
Kun talossa näköjään on oltava kaksi autoa, niin pitänee palata aikaan, jossa autot paalataan, jos niihin tulee isompi vika, eikä katsastuskonttorilla käydä koskaan.
Toimii varmaan eikä siis autossa minusta mitään vikaa ole. Mutta tuon ikäisiin tulee väistämättä yhtä ja toista - sitä ei voi välttää, mutta olisi aivan helkkarin mukavaa, jos ne saisi pois päiväjärjestyksestä jollain kohtuullista vaivaa ja rahanmenoa aiheuttavalla tavalla.
Jos joutuu ajamaan paljon kakkosautolla, on järjevää pitää ykkönen ja kakkonen tasossa ja hinnassa toisiaan lähellä. Kalliimmaan pitäminen pihakoristeena on ehkä kaikkein irrationaalisinta puuhaa.
Jos joutuu ajamaan paljon kakkosautolla, on järjevää pitää ykkönen ja kakkonen tasossa ja hinnassa toisiaan lähellä. Kalliimmaan pitäminen pihakoristeena on ehkä kaikkein irrationaalisinta puuhaa.
Eihän noissa ML:ssä ole kuin nuo alustanosat, joita moni ei halua tai osaa laittaa kuntoon. Mutta nekin on pääsääntöisesti samoja kuin E-sarjalaisissa. Koko on vain hiukan isompi.
Ja toki neliveto tuo joitakin vivahteita lisää, mutta silti tuntuu hullulta noiden 2vk odottamiset yms....
Mutta tokihan paikkakuntakin hiukan asiaa määrittää....
Ja toki neliveto tuo joitakin vivahteita lisää, mutta silti tuntuu hullulta noiden 2vk odottamiset yms....
Mutta tokihan paikkakuntakin hiukan asiaa määrittää....
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Alustan ja voimansiirroon jutut tahtoo olla niitä, joihin eivät mionet halua koskea. Asianmukaisten työkalujen puute on tullut esiin esteenä ottaa työtä aika monta kertaa jo vastaan. Se tekee käytännössä sitä odottamista. Merkkikorjaamossa eri ole ruuhkaa, mutta se veloitus on jotain aivan käsittämätöntä.
Pääkaupunkiseudulla ei sinällään pitäisi olla suuria ongelmia näiden kanssa, mutta ehkä se sitten on niin, että työn vastaanottavil apjoilla on näillä väkimäärillä myös paljon asiakkaita. Ennakkoon luulin, ettei möllin kansa olisi tällaisia ongelmia, kun kyseessä on sentään aika yleinen auto. Letukka oli paljon harvinaisempi, joten siinä en pitänyt niin ihmeenä, että korjausten aikaansaaminen oli vaikeaa.
Katotaan nyt voisiko tästä sopasta saada aikaan jotain myönteistä...
Pääkaupunkiseudulla ei sinällään pitäisi olla suuria ongelmia näiden kanssa, mutta ehkä se sitten on niin, että työn vastaanottavil apjoilla on näillä väkimäärillä myös paljon asiakkaita. Ennakkoon luulin, ettei möllin kansa olisi tällaisia ongelmia, kun kyseessä on sentään aika yleinen auto. Letukka oli paljon harvinaisempi, joten siinä en pitänyt niin ihmeenä, että korjausten aikaansaaminen oli vaikeaa.
Katotaan nyt voisiko tästä sopasta saada aikaan jotain myönteistä...
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 11.4.2012 12:57
- Paikkakunta: Vantaa
Malttia vielä
Onhan vanhat autot joskus yllätyksellisiä, mutta onneksi näihin aina jostain löytyy osaajia korjaushommiin. Oma Mursuni on myös ML320, vuotta nuorempi mutta paljon enemmän mittarissa. Alustan, voimansiirron ja moottorin korjailut on hoitanut hyvin ja nopeasti Kahvimaan auto. Veholla tämän ikäisiä ei uskalla käyttää, tuppaa laskut aina olemaan niin tolkuttomasti alkuperäisarviota suurempia.
No vihdoinkin on Mölli taas liikenteessä. Taisi tulla muutaman päivän yli 3 viikon seisonta kardaanin laakerin leviämisestä. Kuten täällä on jo tullut ilmaistua ei korjausprosessi pahemmin ilahduttanut. Loppulaskua tuli reipas 500, mutta siihen hintaan poistui myös Mölliä vaivannut voimakas narina taka-alatukivarsien kumeista.
Jotain myönteistäkin tästä on sanottava: lopullisen työn tekijä osoittautui ainakin minua miellyttäväksi toimijaksi: autoa oikeasti korjattiin (narinan poistaminen rasvalla, näköjään innovaatio nykyään), asiat tapahtuivat loppujen lopuksi täsmällisesti luvatulla tavalla, hintaa pidän kuitenkin kohtuullisena työmäärään nähden ja paja on sellaisessa paikassa, että sinne viemisen ja sieltä hakemisen pystyy sovittamaan muuten ahtaisiin aikatauluihin. Yleisesti ottaen valmiutta auton korjaamiseen ja asiakkaan tarpeisiin sopeutumiseen tuntui olevan.
Polon mittariin tuli reilut 1 000 km tänä aikana ja otsaan kymmenen mustelmaa Polon ovenpielistä.
Jotain myönteistäkin tästä on sanottava: lopullisen työn tekijä osoittautui ainakin minua miellyttäväksi toimijaksi: autoa oikeasti korjattiin (narinan poistaminen rasvalla, näköjään innovaatio nykyään), asiat tapahtuivat loppujen lopuksi täsmällisesti luvatulla tavalla, hintaa pidän kuitenkin kohtuullisena työmäärään nähden ja paja on sellaisessa paikassa, että sinne viemisen ja sieltä hakemisen pystyy sovittamaan muuten ahtaisiin aikatauluihin. Yleisesti ottaen valmiutta auton korjaamiseen ja asiakkaan tarpeisiin sopeutumiseen tuntui olevan.
Polon mittariin tuli reilut 1 000 km tänä aikana ja otsaan kymmenen mustelmaa Polon ovenpielistä.
Ensimmäinen mökkiviikonloppu tänä keväänä. Oli mukava ajella Möllillä, kun nastarenkaat ei rallata, eikä kumit narise. Autohan on taas oikeasti hiljainen.
Vähän alkaa tuntumaan, että kesärenkaat voisivat olla kapemmatkin kuin 255. Suomessa tiet on yleiseti ottaen aika harvoin sileää asvalttia. 7-tiellä tarvitaan pintaremonttia varmaan jo tänä kesänä. Tällaisilla teillä olisi ehkä mukavampi ajella vähän kapeammilla kumeilla.
Vähän alkaa tuntumaan, että kesärenkaat voisivat olla kapemmatkin kuin 255. Suomessa tiet on yleiseti ottaen aika harvoin sileää asvalttia. 7-tiellä tarvitaan pintaremonttia varmaan jo tänä kesänä. Tällaisilla teillä olisi ehkä mukavampi ajella vähän kapeammilla kumeilla.
255 ja vetelee... on teillä kamppeita...
Itsellä tosiaan kesärenkaina 265/65/18 ja ei mitään vetelyä... vaikka alapallot eteen ja raidetankojen päät menevät vaihtoon... Eli on kyllä ihme homma...
Talvirenkaina on tosiaan nuo 245/65/17 ja ne tuntuivat todella pieniltä tuon ML:n alla... mutta onhan tuossa tuo korikin kyllä jyhkeämpi, kuin basic:ssä.... Itse en harkitsisi ollenkaan mitään alle 265 renkaita kesäksi ML:ään.. ehkä E-sarjalaiseen sitten voisi nuo 245 renkaat kesäksi alle pyöräyttää..
Itsellä tosiaan kesärenkaina 265/65/18 ja ei mitään vetelyä... vaikka alapallot eteen ja raidetankojen päät menevät vaihtoon... Eli on kyllä ihme homma...
Talvirenkaina on tosiaan nuo 245/65/17 ja ne tuntuivat todella pieniltä tuon ML:n alla... mutta onhan tuossa tuo korikin kyllä jyhkeämpi, kuin basic:ssä.... Itse en harkitsisi ollenkaan mitään alle 265 renkaita kesäksi ML:ään.. ehkä E-sarjalaiseen sitten voisi nuo 245 renkaat kesäksi alle pyöräyttää..
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Mahtuuhan siellä pyörimään 275/65/18 renkaatkin. 295/60/19 alkaa olemaan rajoilla.Mika.T kirjoitti:Kulmia pyöritelty. Alkoi kulkea suoraankin.
Mites. Mahtuukohan edessä kääntymään 275/65/17 renkaat?
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Talven jäljiltä on ilmestynyt apukuskin puoleiseen takaoveen ruostekukka. Takakaarien sisäpinnalla on myös ihan sitä ihtiään, joten taitaa tulla paikkaamisen harrastusta eteen. Suunnitelma olisi hioa ruosteet pois, vetää pensselillä pohjamaalia ja oveen sen päälle spraypullosta maalia. Kaariin voisi laittaa maalin lisäksi kiveniskemäteippuiä tai vaihtoehtoisesti kiveniskemämaalin spraymaalin sijasta.
Taitaa tosin olla niin, että paikkailu ei ihan heti lopu.
Taitaa tosin olla niin, että paikkailu ei ihan heti lopu.
Kävin ostelemassa maalit ja pyyhkijän sulat. Samalla otin vaseliinia, kun on tosien takaoven narina alkanut kyllästyttää. Saranoita rasvatessa huomasinkin, että se saranoitten välissä oleva liikkuvan osan kiinnittävä kuusiokulmapultti oli löytynyt ja ovea liikutettaessa pääsi kiinnitys liikkumaan. Kiristin pultin, panin vaseliinia ja ei enää kilju.
Saas nähdä, miten pintaremontti luistaa, on vissiin 20 vuotta, kun viimeksi olen pintaa fiksaillut. Aloitan kuiten niistä kaarista, ne pinnat kun on piilossa.
Saas nähdä, miten pintaremontti luistaa, on vissiin 20 vuotta, kun viimeksi olen pintaa fiksaillut. Aloitan kuiten niistä kaarista, ne pinnat kun on piilossa.
Tankatessa katselin vähän toteutuneita kulutuksia taas ja halvin kausi on käsillä - tankillisia on menny jopa alle 12 ltr/100km. Harrastusten takia on enemmän pitkää ajoa ja sen verran viileä, ettei ilmastointia paljoa tarvitse.
Onko kenelläkään muuten kokemusta aluvanteitten kunnostuksesta? Talavirenkaiten keskellä olevat orkkisvanteet ovat aivan kamalassa kunnosa, mutta kiva ne olisi säästää. Pinta on rikki monesta kohtaa ja ne varmaan tarvitsisivat jonkun puhaltamisen ja pintakäsittelyn. Millaista menoerää tällainen homma yleensä edustaa, jos niitä joku edes tekee.
Onko kenelläkään muuten kokemusta aluvanteitten kunnostuksesta? Talavirenkaiten keskellä olevat orkkisvanteet ovat aivan kamalassa kunnosa, mutta kiva ne olisi säästää. Pinta on rikki monesta kohtaa ja ne varmaan tarvitsisivat jonkun puhaltamisen ja pintakäsittelyn. Millaista menoerää tällainen homma yleensä edustaa, jos niitä joku edes tekee.
Tänään aloittelin takakaarien fiksailua, kun olosuhteet vihdoinkin olivat kohdallaan. Kuskinpuoleinen takakaari oli etualaosastaan selvästi huonommassa hapessa kuin apukuskin puoleinen. Kummassakin oli etuosassa noin 15 sentin pätkä ruostunutta, mutta kuskin puolella ruoste oli vvähän syönyt ainettakin, apukuskin puolella kyse oli ihna pintaruvesta. Molemmilta puolilta maali oli irti isommalta alalta kuin aluksi näytiti, mutta apukuskin puolella irronneen maalin alla jopa ihan kiiltävää peltiä. Molemmissa kaarissa oli myös irtopilkkuja ylempänä. Myös irtopilkkujen ympäriltä maali oli irti laajemmalta alalta.
Hiomalle sitten pelti näkyviin ja irtonaiset maalit pois. Vähän piti ruuvimeisselillä avustaa. Paljaasen peltiin vedin kaksi kerrosta Zink 182 ruosteenestomaalia ja huomenissa, jos sää sallii väriä vielä sen päälle. Ruosteenestomaalin väri on omituinen kitin harmaa ja se vaatii tuossakiin paikassa oikeaa väriä päälleen, ei sitä kehtaa katsella pelkän teippauksen alta.
Ruosteet olivat kokonaan kaaren sisällä, joten varsin näkymättömään paikkaan homma jää. Onneksi, koska tekijä ei ole varsin käsikäs tyyppi. Oven kukka täytyy katsoa erikseen, se olisi hyvinkin näkyvässä paikassa.
Kaaret on taivutettu niin, että niiden päälle kertyy kaikenlaista paskaa. Sinne en alkanut menemään sen kummemin, koska maali ei ollut irti.
Autoon oli taas ilmaantunut parkkipaikkanaarmukin. Tumman sinisessä autossa kirkkaan vihreä jälki. No Mersu tuntuu niitä saavan paljon enemmän kuin letukka. Maalipinta on ylipäätään tuossa jo sen verran elämää nähnyt, etteivät tuollaiset naarmut sinänsä harmita. Mietityttää vaan, että pitäisiköhän se ylimaalata jossain vaiheessa, jos se pelittää muuten.
Hiomalle sitten pelti näkyviin ja irtonaiset maalit pois. Vähän piti ruuvimeisselillä avustaa. Paljaasen peltiin vedin kaksi kerrosta Zink 182 ruosteenestomaalia ja huomenissa, jos sää sallii väriä vielä sen päälle. Ruosteenestomaalin väri on omituinen kitin harmaa ja se vaatii tuossakiin paikassa oikeaa väriä päälleen, ei sitä kehtaa katsella pelkän teippauksen alta.
Ruosteet olivat kokonaan kaaren sisällä, joten varsin näkymättömään paikkaan homma jää. Onneksi, koska tekijä ei ole varsin käsikäs tyyppi. Oven kukka täytyy katsoa erikseen, se olisi hyvinkin näkyvässä paikassa.
Kaaret on taivutettu niin, että niiden päälle kertyy kaikenlaista paskaa. Sinne en alkanut menemään sen kummemin, koska maali ei ollut irti.
Autoon oli taas ilmaantunut parkkipaikkanaarmukin. Tumman sinisessä autossa kirkkaan vihreä jälki. No Mersu tuntuu niitä saavan paljon enemmän kuin letukka. Maalipinta on ylipäätään tuossa jo sen verran elämää nähnyt, etteivät tuollaiset naarmut sinänsä harmita. Mietityttää vaan, että pitäisiköhän se ylimaalata jossain vaiheessa, jos se pelittää muuten.
Takakaarifiksailu vietiin tänään päätökseen, kun oli suotuisa keli. Ei tullut oikein kaunista, mutta onneksi paikat ovat aika hyvin piilossa. Onpahan ruostuminen hetkeksi seis siitä kohdasta.
Takaoven rupi pitäisi ottaa kanssa kiinni. Kun tietää jo etukäteen, ettei tule taatusti täysin huomaamatonta paikkaa, pitäisikö panostaa mahdollisimman pieneen jälkeen vai tehdä vaikkapa tähti siihen oveen? Sittenhän autolla olisi ikäänkuin tatska...
Takaoven rupi pitäisi ottaa kanssa kiinni. Kun tietää jo etukäteen, ettei tule taatusti täysin huomaamatonta paikkaa, pitäisikö panostaa mahdollisimman pieneen jälkeen vai tehdä vaikkapa tähti siihen oveen? Sittenhän autolla olisi ikäänkuin tatska...
Ei ole lomalla vielä ehtinyt rupien hinkkaamiseen, mutta ehdotuksia ovikuvioon otetaan vastaan. Huomaamatonta ei saa, joten voisi tehdä näkyvän, mutta jotain tarkoittavan paikan. Takakontin luukussa on tähden sisällä myös alkavaa rupea. Ajattelin, että maalaisi tähden sisustan keltaiseksi markkeeraamaan aurinkoa?? Saako sen tähden irti ja takaisin kiinni rikkomatta sitä?
Kardaaniprobleemasta koitui sentään jotain hyvää, kun löysin hyvän huoltajan, jolla ei ole työkaluongelmia eikä kovin helposti osaongelmiakaan ja intoa oikeasti korjata autoa. Öljynvaihdon yhteydessä oli takatukivarsien kumit saaneet lisää vaseliinia pyytämättä.
Saas nähdä, mitä mölli tykkää, jos kaveriksi tulee Polon sijaan myrskylintu. Molemmathan on ameriikasta lähtöisin, toisin kun tuo pieni natsirauta.
Kardaaniprobleemasta koitui sentään jotain hyvää, kun löysin hyvän huoltajan, jolla ei ole työkaluongelmia eikä kovin helposti osaongelmiakaan ja intoa oikeasti korjata autoa. Öljynvaihdon yhteydessä oli takatukivarsien kumit saaneet lisää vaseliinia pyytämättä.
Saas nähdä, mitä mölli tykkää, jos kaveriksi tulee Polon sijaan myrskylintu. Molemmathan on ameriikasta lähtöisin, toisin kun tuo pieni natsirauta.
Nyt kelit suosii niin, että talouden ykköskulkineessa täytyy tehdä oveen pintapaikka. Kun ei ole ehdotuksia tullut, täytynee tehdä vaan sellainen vähän erisävyinen linttapaikka.
Mersun ilmastoinnin tehoa osaa taas arvostaa, kun taloudessa on aito amerikanauto. Valmistajat varmaan pelkäävät syytteitä ilmastointiflunssan aiheuttamista menetyksistä.
Mersun ilmastoinnin tehoa osaa taas arvostaa, kun taloudessa on aito amerikanauto. Valmistajat varmaan pelkäävät syytteitä ilmastointiflunssan aiheuttamista menetyksistä.