Sitten on käytetty sama aika ja useita huoltokertoja että saisi lämmön tulemaan tasaisesti jalkatilaan. Huolto ei usko lämmityslaitteen voivan olla rikki. Piti ostaa digitaalimittari että voi kertoa millaisia lämpötiloja tulee lasille ja jalkatilaan. Lämmönsäädin 20 astetta, lasille ilman lämpötila 19-21 astetta mutta jalkatilaan tulevan ilman lämpötila joka kerran erilailla 17-31 asteen välillä.
Vika ei toistu joka käynnistyksen jälkeen. Se joko toimii tai ei. Siihen näyttäisi vaikuttavan, "time after start" aika, kun se nollautuu lämmityslaitteen toiminta todennäköisesti muuttuu.
Kun lämmityslaite ei toimi jalkatilaan tulee jopa yli 30 asteista ilmaa. eikä sitä saa laskemaan kuin 3-4 astetta vaikka laittaa ilmastoinnin puhaltamaan kylmää. Voin vaan todeta että on kuuma kaasujalka 400 kilometrin ajon jälkeen.
Asia on vaatinut monta käyntikertaa että saisi työnjohdon Kuopiossa ymmärtämään ettei lämmityslaite voi olla vuoden ikäisessä autossa noin oikutteleva. Joskus se toimii oikein ja silloin tuulilasille ja jalkatilaan tulevan ilman lämpötilaero on n. 2 astetta. Kaksi viikkoa sitten vaihdettiin säätöyksikkö. Sen jälkeen olen ajanut n. 1000 km ja sama vaiva jatkuu.
ilmeisesti sekoitusilmakotelon servot ja läpät eivät toimi, tai joku tahmoi, mutta moottorit eivät tee virheilmoitusta. Maahantuoja ei anna vaihtaa koko koteloa, kun ei ole virheilmoitusta ja lämmityslaite toimii joskus.
Kyllä mersuhuolto on sieltä ja syvältä. Voisi kuvitella maahantuojaakin, että he eivät haluaisi tästä vaivasta kuuluvan enemmän. Jos jalkojanne joskus polttelee mitatkaapa mitä sinne tulevan ilman lämpötila on? Vika saattaa olla vaikka rakkaassa mersussanne eikä vaimonne jaloissa.
