Kampiakselin takatiiviste
Kampiakselin takatiiviste
Nyt tarttis saada tietoa. Kone on 250 D -92. Ostin kampiakselin takapään tiivisteen (ns. stefan) mutta en ole vielä purkanut osia edestä pois. Kysymys kuuluu että kumpi osa on tiivistettä vasten akseli vai vauhtipyörä. Nimittäin ihan turhaa vaihtaa tiivistettä jos vastapuolessa on ura, kuten oli etupäässä johon piti ostaa uusi värinänvaimennin. Siispä onko vastapinta sorvattu vauhtipyörään vai onko kampiakseli tiivistettä vasten?
W123 dieselin kampiakselissa on irroitettava liukurengas etupäässä joten se on helppo vaihtaa stefan vaihdon yhteydessä.Ilmeisesti nämä uudemmat koneet on tehty erilailla ja säästetty tuossa kohdin.Onneksesi ei kampiakselin takatiiviste ole ns koiranpaska tiiviste niinkuin näissä vanhoissa jolloin kampiakseli on irroitettava tiivisteen vaihtoa varten.Kyllä uusi tiiviste jonkin aikaa pitää vaikka siinä ura olisikin hyvin usein tiivisteen voi lyödä myös hieman syvemmälle kuin vanha oli jolloin tiivistehuuli siirtyy kulumattomalle pinnalle.
W123 300TD farkkupaku
W123 300 turbodiesel sedan
W123 300 turbodiesel sedan