Näinhän se on, kun aika kultaa muistot, muisti on valikoiva ja viat ominaisuuksiaHarju kirjoitti:pösö toiminut liki moitteettomasti
Peugeot 406 HDI 2002- 8. temppu (etujousi poikki)
Ei tämä mitään murheellista ole ollut. Kaikki olen tänne laittanut, jota on eteen tullut. Ajonesto oli ainoa auton "seisontaan" laittanut vika, josta selvittiin johtosarjan uusinnalla-johto oli poikki.Harju kirjoitti:Kovin on murheellista luettavaa, kun itselle on pösö toiminut liki moitteettomasti n.65tkm matkan Laturi ja sen remmin rullineen, pari nuppia ja käsijarru.
Niin pösöhän on 406 hdi vm-01, ajettu nyt n.370tkm
Viimeisin stop-valo ja piipitys vika ei selvinnyt Peugeotiin erikoistuneessa liikkeessä, joten teinpä sitten itse 5 minuuttia työtä-irroitin jokaisen näkyvän liittimen ja heiluttelin ja laitoin takaisin paikalleen. Näin tuli sekin vika korjattua eikä tarvittu mitään 500 euron valohoitoa. Liittimet ovat tosi löysän oloiset, joten pieni hapettuma aiheuttanee vikaa herkästi. Helppoa kun tietää-niin kuin kaikki.
Oikeanpuoleinen etujousi meni poikki. Ilmeisesti täytyy myös tarkistaa ylälaakerin kunto samalla? Jousi on mennyt aika keskeltä poikki, mutta on pysynyt päällekkäin jo kuukauden päivät. Rutisee kun kääntää varsinkin oikealle paikallaan.....meneehän noita jousia joskus mersussakin
Odotellaanpa seuraavaa korjauskohdetta.
Periaatteessahan autoa on ajettu ilman ilmamassamittaria viime kesästä lähtien, koska liitin paikoillaan auto ei kulje mihinkään. Tuntuu kulkevan ihan mukavasti ilman ilmamassamittaria
Reilun satasen hintainenhan tuo olisi ja tulisi kyllä hieman vetoja lisää.
Odotellaanpa seuraavaa korjauskohdetta.
Periaatteessahan autoa on ajettu ilman ilmamassamittaria viime kesästä lähtien, koska liitin paikoillaan auto ei kulje mihinkään. Tuntuu kulkevan ihan mukavasti ilman ilmamassamittaria
Reilun satasen hintainenhan tuo olisi ja tulisi kyllä hieman vetoja lisää.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Setä on ajanut Pösöllä ilman suurempia murheita jo useamman kuukauden.
Putsasin ilmamassamittarin syksyllä ja se on toiminut siitä lähtien kuten pitääkin. Käytin apuna korvapuikkoa ja tärpättiä. Helppo homma. Ei kannata turhaan ostella uusia ilmamäärämittareita, kun puhdistamalla saa nuo helposti näemmä kuntoon. Langat olivat ehjät ja eivät tuntuneet helpolla poikki menevänkään kun niitä puhdistelin.
Tammikuussa autoon on vaihdettu käsijarruvaijerit ja raidetangonpää. Joku nivel..olikohan alapallo todettiin tuolla katsastuksessa vielä tuon päälle viaksi.
Kulutus on maltillinen, kone käy kauniisti ja jälleen näyttää ajetun 17 000 km ilman öljynvaihtoja...pitää ensi viikonloppuna vaihdella tuohon öljyt.
Auto on ollut toistaiseksi hintansa väärti. Autoa ei ole pesty kertaakaan 2,5 vuoteen ja kummasti vaan kori pysyy tosi hyvässä kunnossa. Oikein ihmetyttää, kuinka helppoa auton ulkokuoren hoito on. Väykystä ei ole tähän...ei ikinä!
Putsasin ilmamassamittarin syksyllä ja se on toiminut siitä lähtien kuten pitääkin. Käytin apuna korvapuikkoa ja tärpättiä. Helppo homma. Ei kannata turhaan ostella uusia ilmamäärämittareita, kun puhdistamalla saa nuo helposti näemmä kuntoon. Langat olivat ehjät ja eivät tuntuneet helpolla poikki menevänkään kun niitä puhdistelin.
Tammikuussa autoon on vaihdettu käsijarruvaijerit ja raidetangonpää. Joku nivel..olikohan alapallo todettiin tuolla katsastuksessa vielä tuon päälle viaksi.
Kulutus on maltillinen, kone käy kauniisti ja jälleen näyttää ajetun 17 000 km ilman öljynvaihtoja...pitää ensi viikonloppuna vaihdella tuohon öljyt.
Auto on ollut toistaiseksi hintansa väärti. Autoa ei ole pesty kertaakaan 2,5 vuoteen ja kummasti vaan kori pysyy tosi hyvässä kunnossa. Oikein ihmetyttää, kuinka helppoa auton ulkokuoren hoito on. Väykystä ei ole tähän...ei ikinä!
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Liity mailman parntaja kerhoon ja palla seEasy Rider kirjoitti:Mää oon kahen vaiheilla ku vanhukset meinaa jatkaa autoilua yhden kulkupelin turvin ja tyrkyttää tuota -96 2,0 litrasta 406:sta. Hieman kiehottas ku mittarissa 140tkm ja täysin ehjä auto tarjolla iliman eistä. Vaakku mitä mää sillä teen.
(mailma paremaksi ainakun ranskin poistuu tieltä)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Reilu 3 vuotta ja n.130tkm on ajeltu pösöllä ja ajan auton loppuun asti (se ei ole välttämättä kovin kaukana ), auto on saanut osakseen huonoa huolenpitoa ja kovaa käyttöä. Remontteihin on mennyt n.280€ koko aikana.
Hieman tässä seuraajakin miettinyt, merkin joutunee vaihtamaan kun 407 on sisätiloiltaan kovin ahdas
Mitä lie sitten tämmönen ois? hinta/laatu suhteeltaan hyvä?
http://www.nettiauto.com/hyundai/sonata/5687840
Hieman tässä seuraajakin miettinyt, merkin joutunee vaihtamaan kun 407 on sisätiloiltaan kovin ahdas
Mitä lie sitten tämmönen ois? hinta/laatu suhteeltaan hyvä?
http://www.nettiauto.com/hyundai/sonata/5687840
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Eti uus 406. On niitä vielä.
Vellimies otti ukon Pugalskin ja sai mukavanharmittoman auton, nyt häätys ehtiä hälle kitkakummia, ku lähtöö Luksempuriin.
Ei pysty ymmärtämään, ranskalaiset ei ooo ikuna osannu tehä mitään hyvää jos puhutaan autoista. 406 sitten tulee ja on ranskisten W124. Samat väljät auraustangotkin takana.
Isukki aikanaan sano että autonsa (406 2,0 -96) on kuin hän; Ylipainoinen, laiska, juoppo, mutta muuten mukava.
Onneks ei sanonu vielä että vetää väärästä päästä.. Minäkii sillon olemassa, ku etuvetosia miehiä.
Vellimies otti ukon Pugalskin ja sai mukavanharmittoman auton, nyt häätys ehtiä hälle kitkakummia, ku lähtöö Luksempuriin.
Ei pysty ymmärtämään, ranskalaiset ei ooo ikuna osannu tehä mitään hyvää jos puhutaan autoista. 406 sitten tulee ja on ranskisten W124. Samat väljät auraustangotkin takana.
Isukki aikanaan sano että autonsa (406 2,0 -96) on kuin hän; Ylipainoinen, laiska, juoppo, mutta muuten mukava.
Onneks ei sanonu vielä että vetää väärästä päästä.. Minäkii sillon olemassa, ku etuvetosia miehiä.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Easy Rider kirjoitti:Eti uus 406. On niitä vielä.
Vellimies otti ukon Pugalskin ja sai mukavanharmittoman auton, nyt häätys ehtiä hälle kitkakummia, ku lähtöö Luksempuriin.
Ei pysty ymmärtämään, ranskalaiset ei ooo ikuna osannu tehä mitään hyvää jos puhutaan autoista. 406 sitten tulee ja on ranskisten W124. Samat väljät auraustangotkin takana.
Isukki aikanaan sano että autonsa (406 2,0 -96) on kuin hän; Ylipainoinen, laiska, juoppo, mutta muuten mukava.
Onneks ei sanonu vielä että vetää väärästä päästä.. Minäkii sillon olemassa, ku etuvetosia miehiä.
Täällä on ajettu 406:lla (2.0 -02) puolitoista vuotta ihan tyytyväisenä. Piti silloin hommata joku kohtuu edullinen perheauto, johon mahtuu neljän lapsen kanssa ja jota ei tarvitse liiemmin säästellä ja varoa. 406 on sen tarpeen täyttänyt varsin hyvin. Kun heti alkuun kävi läpi tyyppiviat, kuten takajarrut (lähinnä käsijarrut) ja pari muuta kohtaa, niin ongelmatonta on meno ollut sen jälkeen. Sähköviat ovat loistaneet poissaolollaan. Osat ovat olleet halpoja ja vähät remontit ovat sorapiharemonttina onnistuneet amatööriltäkin. Alapallon ja etujousien ylälaakerit vaihdoin eteen viime kesänä. Alapalloa ei erikoishylsyn ja jatkovarren kanssa tarvinnut ihmetellä yhtään ja ylälaakeritkin sai paikoilleen irrottamalla koiranluun iskarista ja iskarin yläpään pultin aukaisulla. Siten vain jousi puristimilla kasaan, vanha pois ja uusi tilalle. Nuo taka-akselin aurauksen säätötangot lienevät seuraavaksi listalla ja pyörien suuntaus sen jälkeen. Tuohon iisin vertaukseen w124:een voi vielä lisätä takalevy/rumpujarruhässäkän käsijarruhilppeineen.
® Mesen Porkkana-klubi
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1674
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Hyvää:Harju kirjoitti:Reilu 3 vuotta ja n.130tkm on ajeltu pösöllä ja ajan auton loppuun asti (se ei ole välttämättä kovin kaukana ), auto on saanut osakseen huonoa huolenpitoa ja kovaa käyttöä. Remontteihin on mennyt n.280€ koko aikana.
Hieman tässä seuraajakin miettinyt, merkin joutunee vaihtamaan kun 407 on sisätiloiltaan kovin ahdas
Mitä lie sitten tämmönen ois? hinta/laatu suhteeltaan hyvä?
http://www.nettiauto.com/hyundai/sonata/5687840
Hyundain pitäisi olla luotettava peli.
Huonoa:
Etuistuin on tuossa Hyundain mallissa aivan karmea ts. istuintyyny etukenossa ja tuntuu kuin siitä liukuisi lattialle, jos ei paina jaloilla vastaan. Tämä oma kokemukseni ja myöhemmin luin samaa taksifoorumilta, jossa osa jopa kieltäytyi ajamasta tuolla autolla juurikin sen istuimen takia. Muistaakseni nahkapenkeillä varustettu malli sisältää paremmat säädöt etupenkeille eli tässä tapauksessa se lisä on erillinen istuintyynyn etureunan korkeussäätö.
Mutta istumalla huomaa sopiiko se omalle kropalle...
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Koeajoin Sonataa kun luovoin mersusta, oli juuri aika paljon ajettu ex-taxi. Ei kilometrit siinä mitään tuntunut mutta ajettavuus oli lullamainen, jos tykkää jenkkiautoista niin varmaan tykkää Sonatastakin. Istuin ei ollut mikään ihmeen hyvä tai huono siinä mallissa.
Paljonkos Harjun 406:sessa on kilsoja yli puolen millin jos alkaa loppu häämöttää?
Paljonkos Harjun 406:sessa on kilsoja yli puolen millin jos alkaa loppu häämöttää?
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Korjauskohteita syksyltä:
Uusi jäähdytin: Valeo n. 200 euroa. Motonetista uutena ostettuun laturiin jouduttiin vaihtamaan uusi siivapyörä. Samalla huomattu, että kampiakselin värinänvaimennin on muutamien kymmenien tuhansien jälkeen jo hieman kulahtanut.
Auton helmat olivat pitkään todella hyvännäköiset. Nyt pvc-kerroksen alta puskee ruoste. Viime tammikuussa katsastettu ehjäkorisena, mutta nyt käsillä tunnustellen vaatii puolisen metriä molemmille puolille uutta peltiä. Helma ihan rapiseen pehmeyttään, kun sitä painaa.
Auto on muuten ollut pitkän ajan todella luotettava, taloudellinen ja mukava. Moottori käy todella nätisti laturin siivapyörän vaihdon jäljiltä. Öljyämisillä helmojakaan ei olisi varmaan koskaan tarvinnut hitsata.
Uusi jäähdytin: Valeo n. 200 euroa. Motonetista uutena ostettuun laturiin jouduttiin vaihtamaan uusi siivapyörä. Samalla huomattu, että kampiakselin värinänvaimennin on muutamien kymmenien tuhansien jälkeen jo hieman kulahtanut.
Auton helmat olivat pitkään todella hyvännäköiset. Nyt pvc-kerroksen alta puskee ruoste. Viime tammikuussa katsastettu ehjäkorisena, mutta nyt käsillä tunnustellen vaatii puolisen metriä molemmille puolille uutta peltiä. Helma ihan rapiseen pehmeyttään, kun sitä painaa.
Auto on muuten ollut pitkän ajan todella luotettava, taloudellinen ja mukava. Moottori käy todella nätisti laturin siivapyörän vaihdon jäljiltä. Öljyämisillä helmojakaan ei olisi varmaan koskaan tarvinnut hitsata.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla