skerpeleen S203
Jorisenpa jotain noista dieseleiden kulutuksista...
Minäkin myönnän menneeni kulutusretkuun tuon W211 220CDIA:n kanssa. Ostettaessa oli hurjat odotukset kuuden litran keskikulutuksista. Aikanaan 1.9 JTD Stilo meni samoilla ajoilla tankista mitattuna 6l/100km paikkeilla. Tuo allekirjoituksen 190 menee kesäajot alle 10l/100km, talvella litran verran enemmän, eli tuskin jalassa on kauhesti vikaa.
Nyt vajaan 15tkm keskikulutus tankkaus.comin mukaan 7.5l/100km. Pienin tankkaus on ollut 6.5l/100km, suurin melkein 9l/100km kovilla pakkasilla tässä kylällä pyöriessä. Oma työmatka on 14km, joten se selittää osaksi tuota kovahkoa kulutusta, kone ei talvella ehdi lämpiämään normaaliin tuolla matkalla.
Nyt kelien lämmettyä on kulutus lähtenyt taas laskemaan, syksylläkin tuli muutama tankki alle 7l/100km. Varsinaista matka-ajon kulutusta en ole laskenut. Tuo 6.5l/100km tankkaus sisälsi matkaa yli 500km, mutta sisältyypä siihen myös tätä työmatkapyöritystä, joka nostaa ainakin ajotietokoneen mukaan lukemia melko paljon.
Maantiellä ajotietokone näyttää pidemmillä reissuilla 5l/100km pintaan. Tehdas antaa tuolle maantiekulutukseksi 5.3l/100km ja kaupunkiin 9.3l/100km, joten niiden mukaan ollaan kokolailla kartalla.
Miksi muiden autot sitten menevät niin pienellä? Itse olen seuraillut saksan "tankkaus.com":in kulutuksia ja sielläpä vastaavat W211:t menevät kokolailla samoilla lukemilla kuin minullakin. Kaikkien autojen keskikulutus on 7.88l/100km. http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2
Katsotaanpa sitten 203 270CDIA:
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2
Antaa kaikkien pelien keskikulutukseksi 7.93l/100km. Nythän Eldon auto menee jo vähällä
Mitähän tästä voi sitten päätellä. Saksan päässä on autojen lukumäärää sen verran että vertailupohjaa on. Euroopassa ajoprofiili saattaa olla erilainen, mutta eivät kai kaikki saksalaisetkaan vedä autobaanaa lämä tiskissä kokoajan? Mitä tuolta olen seuraillut, niin omat ja tuttujen autot ovat kulutusten kesken täysin vertailukelpoisia spritmonitorin autojen kanssa. Silti foorumilla isot dieselit menevät vähemmällä kuin tuo minunkin nelipyttyinen päristin. Elämä on joskus epäreilua.
Minäkin myönnän menneeni kulutusretkuun tuon W211 220CDIA:n kanssa. Ostettaessa oli hurjat odotukset kuuden litran keskikulutuksista. Aikanaan 1.9 JTD Stilo meni samoilla ajoilla tankista mitattuna 6l/100km paikkeilla. Tuo allekirjoituksen 190 menee kesäajot alle 10l/100km, talvella litran verran enemmän, eli tuskin jalassa on kauhesti vikaa.
Nyt vajaan 15tkm keskikulutus tankkaus.comin mukaan 7.5l/100km. Pienin tankkaus on ollut 6.5l/100km, suurin melkein 9l/100km kovilla pakkasilla tässä kylällä pyöriessä. Oma työmatka on 14km, joten se selittää osaksi tuota kovahkoa kulutusta, kone ei talvella ehdi lämpiämään normaaliin tuolla matkalla.
Nyt kelien lämmettyä on kulutus lähtenyt taas laskemaan, syksylläkin tuli muutama tankki alle 7l/100km. Varsinaista matka-ajon kulutusta en ole laskenut. Tuo 6.5l/100km tankkaus sisälsi matkaa yli 500km, mutta sisältyypä siihen myös tätä työmatkapyöritystä, joka nostaa ainakin ajotietokoneen mukaan lukemia melko paljon.
Maantiellä ajotietokone näyttää pidemmillä reissuilla 5l/100km pintaan. Tehdas antaa tuolle maantiekulutukseksi 5.3l/100km ja kaupunkiin 9.3l/100km, joten niiden mukaan ollaan kokolailla kartalla.
Miksi muiden autot sitten menevät niin pienellä? Itse olen seuraillut saksan "tankkaus.com":in kulutuksia ja sielläpä vastaavat W211:t menevät kokolailla samoilla lukemilla kuin minullakin. Kaikkien autojen keskikulutus on 7.88l/100km. http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2
Katsotaanpa sitten 203 270CDIA:
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2
Antaa kaikkien pelien keskikulutukseksi 7.93l/100km. Nythän Eldon auto menee jo vähällä
Mitähän tästä voi sitten päätellä. Saksan päässä on autojen lukumäärää sen verran että vertailupohjaa on. Euroopassa ajoprofiili saattaa olla erilainen, mutta eivät kai kaikki saksalaisetkaan vedä autobaanaa lämä tiskissä kokoajan? Mitä tuolta olen seuraillut, niin omat ja tuttujen autot ovat kulutusten kesken täysin vertailukelpoisia spritmonitorin autojen kanssa. Silti foorumilla isot dieselit menevät vähemmällä kuin tuo minunkin nelipyttyinen päristin. Elämä on joskus epäreilua.
V**** S60 Bi-fuel -07
W460 300GD -81
W460 300GD -81
Nimim. tuomiselta asiallinen kirjoitus. Tilastot käyttäjien omista kokemuksista eivät valehtele. Ja omat kokemukset tästä omasta autosta kertovat samansuuntaista. Sanotaan sitten mitä tahansa että "sen pitäisi kuluttaa sitä tai tätä" niin totuus on se mitä autot käytännössä vievät laskettuna tankkiin menneen polttoaineen ja ajetun matkan mukaan. Ja tuo 7-7,5 litraa matka-ajossa on se mitä minun 270cdi nyt vaan vie ja sillä selvä. Kaupunkipyörityksessä sitten varmaankin litran-pari enemmän. Minulle on ihan turha toitottaa että sen pitäisi viedä 5 tai 6 litraa. Tilastot kertovat siis samaa mitä omat kokemukset. Jos jotkut saa autonsa menemään vähemmällä niin kiva heille. Useimmiten ne tosipienet kulutukset saadaan käsivalintaisella vaihteistolla varustetuilla malleilla, ja todella taloudellisella ajotavalla.tuominen kirjoitti:Katsotaanpa sitten 203 270CDIA:
http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... owerunit=2
Antaa kaikkien pelien keskikulutukseksi 7.93l/100km. Nythän Eldon auto menee jo vähällä
Tuo myytti dieselmersujen poikkeuksellisen alhaisesta kulutuksesta elää vahvana ja mikäpä siinä. Jos porukka haluaa uskoa siihen niin ei se minua haittaa. Itse tiedän totuuden jo kolmen d-mersun kokemuksella.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
En tiedä myyteistä tai muusta mutta kävin tänään tankilla tuolla omalla 200cdi:llä ja 830 km ajon jälkeen tankkii meni 55 litraa josta saadaan 6,8 tankin kulutukseksi. Tämän tankillisen keskinopeus oli ajotietokoneen mukaan 40 km/h joka voisi pitää aika lähelle paikkaansa kun ajo on ollut 50 /50 matkaa / kaupunkiajoa.Eldorado kirjoitti:
Tuo myytti dieselmersujen poikkeuksellisen alhaisesta kulutuksesta elää vahvana ja mikäpä siinä. Jos porukka haluaa uskoa siihen niin ei se minua haittaa. Itse tiedän totuuden jo kolmen d-mersun kokemuksella.
Minusta tuo 7,5 maantiekulutus kuulostaa edelleenkin siltä että joku siellä nyt ahdistaa tai ei toimi niinkuin pitää
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Otetaampa verrokiksi W124 200-300 D kapee kantiset ja kun on kunnossa niin miten kuluttaa
Toki tehoa on vähempi, joistain mukavuuksista tingittävä jne
Mutta pikkusen kun miettii tätä "säästöä" kulutuksissa versus kaikki muut touhu niin
Hyvällä kakkoslankku tiisselillä ku mennään bout 5,5 tai alle kulutuksilla ja ny o kauhee vatvoominen .....kulutuksesta
Pitäiskö joskus tyytyä vähempään
( Jos oikeesti jotain haluaa ! )
En vastusta mukavuutta ja kehitystä, mutta toi kaikkinainen kulutus on kyllä miikalla......mittaa miten kukin haluaa
Toki tehoa on vähempi, joistain mukavuuksista tingittävä jne
Mutta pikkusen kun miettii tätä "säästöä" kulutuksissa versus kaikki muut touhu niin
Hyvällä kakkoslankku tiisselillä ku mennään bout 5,5 tai alle kulutuksilla ja ny o kauhee vatvoominen .....kulutuksesta
Pitäiskö joskus tyytyä vähempään
( Jos oikeesti jotain haluaa ! )
En vastusta mukavuutta ja kehitystä, mutta toi kaikkinainen kulutus on kyllä miikalla......mittaa miten kukin haluaa
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Mutta kokeileppa bensamersulla pakkastalvi niin aukee ne silmät Lähinnä niiden ja dieselin välisiä eroja olen ainakin itte korostanut jos kulutuksista puhellaan. Jos miettii vaikka softatun 270CDi:n ja 300-24:n eroa niin kulku samaa luokkaa ja veikkaan että nykyisessä ajossa eli lyhyessä pätkässä ero on jo mittava mutta anyway, elämä on valintojaEldorado kirjoitti:Tuo myytti dieselmersujen poikkeuksellisen alhaisesta kulutuksesta elää vahvana ja mikäpä siinä. Jos porukka haluaa uskoa siihen niin ei se minua haittaa. Itse tiedän totuuden jo kolmen d-mersun kokemuksella.
Minähän olen aikalailla sitä mieltä että tuo 270 vie soppaa sen mitä sen kuuluukin viedä. Toisethan täällä ihmettelevät että se vie liikaa.
Edellinen 220cdi meni 6,8-7 litran luokassa matka-ajossa, ja tämä 270 menee siis 7-7,5 luokassa. Eikös tuonkin pohjalta mennä aika lailla linjassa, 5-pyttyinen syö hieman enemmän kuin neloskone.
Ja edelleen: Jos jollakin menee vähemmällä niin se ei silti tarkoita että kaikkien yksilöiden pitäisi mennä yhtä vähällä. Autot ja kuskit ovat yksilöitä. Jos joku vielä uskoo tehtaan ilmoittamiin kulutuksiin niin samantien voi alkaa uskoa haltijoihin ja keijuihin. Ja taitaa monilla olla täälläkin asenne että kun jollain yksittäisellä pätkällä on saanut autonsa menemään vaikkapa 5 litralla, niin sittenhän se vie sitä viittä aina ja joka ajossa. Ei se niin mene.
Omasta autosta on vikakoodit luettu ja muutenkin tutkittu joka paikasta, eikä mitään vikaa - siis sellaista vikaa joka vaikuttaisi kulutukseen - ole löytynyt.
Ja sinällään minä en mene konkurssiin vaikka tuo veisi 10 litraa matka-ajossa, mutta voihan se kulutus-asia silti kiinnostaa. Minua kiinnostaa kaikki autoon liittyvät asiat.
Edellinen 220cdi meni 6,8-7 litran luokassa matka-ajossa, ja tämä 270 menee siis 7-7,5 luokassa. Eikös tuonkin pohjalta mennä aika lailla linjassa, 5-pyttyinen syö hieman enemmän kuin neloskone.
Ja edelleen: Jos jollakin menee vähemmällä niin se ei silti tarkoita että kaikkien yksilöiden pitäisi mennä yhtä vähällä. Autot ja kuskit ovat yksilöitä. Jos joku vielä uskoo tehtaan ilmoittamiin kulutuksiin niin samantien voi alkaa uskoa haltijoihin ja keijuihin. Ja taitaa monilla olla täälläkin asenne että kun jollain yksittäisellä pätkällä on saanut autonsa menemään vaikkapa 5 litralla, niin sittenhän se vie sitä viittä aina ja joka ajossa. Ei se niin mene.
Omasta autosta on vikakoodit luettu ja muutenkin tutkittu joka paikasta, eikä mitään vikaa - siis sellaista vikaa joka vaikuttaisi kulutukseen - ole löytynyt.
Ja sinällään minä en mene konkurssiin vaikka tuo veisi 10 litraa matka-ajossa, mutta voihan se kulutus-asia silti kiinnostaa. Minua kiinnostaa kaikki autoon liittyvät asiat.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Oishan se kiva jos mersu vähällä kulkis, mut ei mee minunkaan C250tdt juuri ikinä alle 7l/100km. joskus on mennyt sopivalla ilmankosteudella myötätuuleen 6,6, mut siitä on jo aikaa.. kulutus pyörii siinä 7-7,5l koko ajan ajoipa matkaa tai kaupunkia..
En koskaan ota kuin yhden oluen. Sen jälkeen olen kuin toinen mies, ja se toinen mies ottaa loput...
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Kaasu passatti...
ex.W202 180
ex.S204 200cdi
ex.S202 180
ex.S202 250tdt Uncle-Benz
ex.W123 250 urpodee
[miitit]0111111111111011111[/miitit]
Ei kai ainakaan täällä ole elätelty mitään myyttiä "dieselmersujen poikkeuksellisen alhaisesta kulutuksesta".
Lähinnä Eldo itse on silloin tällöin kirjoitellut että muut kertoisivat tyyiin "320cdi menee 4-5 litralla".
Yleensä kerrotut lukemat ovat keskenään samansuuntaisia kautta linjan, tarpeeksi kun on otoksia voi helposti suodattaa tarkoituksella vääristellyt ja virheelliset mittaukset pois.
Esimerkkejä asiallisen oloisista laskelmista, tekstit lainattu www.mersuforum.net - sivuilta:
Lähinnä Eldo itse on silloin tällöin kirjoitellut että muut kertoisivat tyyiin "320cdi menee 4-5 litralla".
Yleensä kerrotut lukemat ovat keskenään samansuuntaisia kautta linjan, tarpeeksi kun on otoksia voi helposti suodattaa tarkoituksella vääristellyt ja virheelliset mittaukset pois.
Esimerkkejä asiallisen oloisista laskelmista, tekstit lainattu www.mersuforum.net - sivuilta:
Risto L kirjoitti: S210 270 CDI. Mitattu keskikulutus 7,0 L / 100 km (olen seurannut noin 25 tkm ajalta). Ajotietokone valehtelee lähes litran pienemmän keskikulutuksen (6,2 L / 100 km). Matka-ajossa pääsee kyllä alle 6 litraan.
Hanta kirjoitti: Pari kuukautta tullut nyt seurailtua muistikirjan kanssa 200CDI A (W203) kulutuksia seka-ajossa, jossa suurin osa maantiellä, yhteensö lähes 11 tkm. Keskikulutus 6,22/100 km
jussilampi kirjoitti:Todellista tietoa löytyy Taksin kirjanpidosta,211 E220CDI A,vm2006 ajettu vuonna 2007 112400km,polttoainetta kulunut 9756,32l Eli keskikulutus on 8,68l/100km
jukka-tre autonaan 320 cdi w210 kirjoitti:Kaikkien ajojen keskikulutus todellinen tankista ehjällä termarilla on aika tarkkaan 7 litraa sataseen. Melko maantie/motari painotteista on ajo. Tietokone näyttää yleensä 6,2-6,5 pitkän (tuhansia km) matkan jälkeen. Virhettä on sen verta, että todellinen asettuu tuonne 7 litran tuntumaan. Mun ajotyyli on reipas, ei mikään pisaralla pisimmälle todellakaan.
close kirjoitti:w203 200 cdi vei pääsääntöisesti 1,5 litraa enemmän. Kaupungissa 8,4 ja maantiellä ei alle 6 litran päässyt millään.
VMK kirjoitti:Juhannusliikenteessä ajelin 1141 kilometriä tankillisella. Keskikulutus mennessä 5,7 ltr/100 km ja -nopeus 89 km/h. Tulomatkalla vastaavat arvot 5,8 ja 87. Tankista mitattuna todellinen kulutus oli 6,4 ltr/100 km.
Autona w211 e320cdi farkku ja automaatti.
Lisäksi tästä Meseltä:Timo J kirjoitti:Olen seurannut W210 / 320CDI kulutusta helmikuun alusta tähän päivään yhteensä 18600 km matkalta. Kilometrit on korjattu 5% mittarivirheellä.
Todelliset kilometrit: 18600 x 0,95 = 17670 km
Tankatut litrat : 1131 L
Todellinen keskikulutus näyttäisi olevan 6,4L / 100 km.
Ajo on pääasiassa 30km työmatkaa ja muutamia pitempiä reissuja sekaan. "Kaupunkiajoa" ei kerry juuri ollenkaan.
Tietokoneesta en ole välittänyt sen kummemmin, pitkänmatkan lukemat siinä näyttää pyörivän välillä 5,2-6,8. Tällä hetkellä resetin jälkeen ajettu 4860 km ja kulutusta siltä matkalta näyttää 6,0 eli aika hyvin näyttäisi pitävän paikkansa tuohon mittarivirheellä korjaamattomaan litroista laskettuun arvoon (6,08L/100km)
arta kirjoitti:Olen pitänyt tarkan kirjanpidon E 220 cdi:n (2003) kulutuksesta uudesta lähtien.
Nyt on 120 tkm takana ja laskennallinen keskikulutus on 6,2 l/100 km. Ajotietokoneen mukaan pienin lukema on tankkausväleittäin 5,1 ja suurin 7,2. Ajotietokoneen ilmoittamien lukemien keskiarvo on 6,15 l/100km.
No juu, ennenkuin itse ostin dieselmersun niin minullekin kerrottiin/lueskelin mm. näiltä foorumeilta että dieseleillä pääsee helposti sinne 4-5 litran kulutuslukemiin. Ja kyllähän epäilin noita jo silloin. Omat kokemukset ovat ainoita joihin uskon kuin kallioon koska olen ne itse tankkaus/ajettu matka-periaatteella mitannut ja laskenut. Sille ajotietokoneen näytölle en nykyään paljon anna arvoa, edellisessä valehteli noin litran positiivisempaan suuntaan (se kalibroitiin oikeaksi myöhemmin) ja nykyisessä valehtelee pahimmillaan jopa yli 1,5 litraa.dealer kirjoitti:Ei kai ainakaan täällä ole elätelty mitään myyttiä "dieselmersujen poikkeuksellisen alhaisesta kulutuksesta".
Lähinnä Eldo itse on silloin tällöin kirjoitellut että muut kertoisivat tyyiin "320cdi menee 4-5 litralla"
En silti yritäkään kiistää etteikö joillakin mene vähemmällä, huomattavastikin vähemmällä kuin itselläni, mutta korostan että pitää hyväksyä myös yksilöt jotka vievät enemmän. Minulle on kai sitten joka kerta sattunut autoyksilö joka vie soppaa sieltä haitarin yläpäästä. Ajotyylini ei ole mikään hyssyttelevä mutta ei mikään "joka mutka kahva edellä"-tyylikään. Sellaista normaalia paikoin ripeääkin etenemistä.
Tässä vaan nyt ihmetyttää kun auto tuomitaan automaattisesti vialliseksi kun se ei vie sitä alta kuutta litraa minkä sen pitäisi vissiinkin viedä?!? Toistan edelleen ettei autosta löydetty mitään vikaa, Tapsa sen kyllä tutki testerin kera ja ajettiin ja tsekattiin moottoriakin pintaa syvemmältä. Itse olen ajellut nyt jo jonkin verran eikä se kyllä mitenkään vialliselta tunnu, ei suuttimet vuoda/haise eikä savuta tmv.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Onhan tuolla jo useampia tankillisia ajeltu, ei nyt kuitenkaan tuhansia kilometrejä vielä. Mutta kyllä nuo jo suuntaa antaa eikä tuo kaikkien ajojen keskikulutus (n. 8,5 litraa) enää taida kovin paljoa muuttua.
Matka-ajossa siis n. 7-7,5, kaupungissa 9,5-10 ja keskimäärin siis n. 8,5. Tarkennellaan lukuja jahka niitä kilometrejä tulee.
Matka-ajossa siis n. 7-7,5, kaupungissa 9,5-10 ja keskimäärin siis n. 8,5. Tarkennellaan lukuja jahka niitä kilometrejä tulee.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Aamulla naapurifoorumia selaillessa sattui silmään mm. kuva ajotietokoneen näytöstä jossa väykyllä kulutus 3,6.No juu, ennenkuin itse ostin dieselmersun niin minullekin kerrottiin/lueskelin mm. näiltä foorumeilta että dieseleillä pääsee helposti sinne 4-5 litran kulutuslukemiin
Eihän se uskottavaa ole, ja oli siellä muitakin vastaavan tapaisia viestejä. Kuten löytyy tältäkin foorumilta.
Sama juttu vag-vehkeitten kanssa, pas*apuhetta se on että ympärivuotinen keskikulutus olisi jollain passatilla tai golfilla tai cordoballa, octavialla jne ... 4 pilkku jotain.
Harvassa kuitenkin on sellaiset erityisen alhaiset kulutuslukemat joita ei olisi samassa viestiketjussa jo epäilty vääriksi tai ettei olisi kerrottu vastaavista autoista todellisen oloisia lukemia.
Tarkoitan että ihan helposti ei näitä foorumeita lukiessa tule "huijatuksi" neljän litran kulutuksilla.
Mitäpä muutakaan voisi epäillä kuin autoa kun on tunnetusti "tolokun mies" kertomassa kulutuksista - jotka eivät sovi normi "raameihin"Tässä vaan nyt ihmetyttää kun auto tuomitaan automaattisesti vialliseksi kun se ei vie sitä alta kuutta litraa minkä sen pitäisi vissiinkin viedä?!? Toistan edelleen ettei autosta löydetty mitään vikaa, Tapsa sen kyllä tutki testerin kera ja ajettiin ja tsekattiin moottoriakin pintaa syvemmältä. Itse olen ajellut nyt jo jonkin verran eikä se kyllä mitenkään vialliselta tunnu, ei suuttimet vuoda/haise eikä savuta tmv.
Sen tässä voi todeta ettei esim. minulla olisi sitten mitään järkeä vaihtaa cdi-koneiseen kun 250TDT menee vähemmällä.
Niinpä, ehkä pitäisikin aina joskus kyseenalaistaa ne "normi raamit".dealer kirjoitti:...kulutuksista - jotka eivät sovi normi "raameihin"
Tehdas ilmoittaa automaattivaihteiselle C270 cdi farkulle tasan 6 litran matka-ajokulutuksen. Se on uuden auton arvo ja tod.näk. saavutettu todella rauhallisella ja tasaisella ajolla optimi-olosuhteissa. Jos minun autoni lähes 400 tkm ajettuna menee sitten seitsemään tai hieman yli niin ei se minusta ole mitenkään omituista. Vanha auto mikä vanha, ja sikapaljon ajettu. Nämä on niitä reaalimaailman kulutuksia.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Meillä Rouvan vastaava vie talvella 6,8 ja kesällä 6,3.
Nopeusrajoituksia kodin ja hänen työpaikan välillä ei vaihdella. 28 km / suunta, rajoitusten ollessa 40 - 100 km / h.
Nopeusrajoituksia kodin ja hänen työpaikan välillä ei vaihdella. 28 km / suunta, rajoitusten ollessa 40 - 100 km / h.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik
Kaksi suutinta vaihdettu. Railpaineanturi myös.Eldorado kirjoitti:Onkos tuo Ruojan rouvankin 270 varmaankin sitten viallinen kun menee enemmän kuin 6...
Eikait se enää
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik
Jos kulutus on oikein paljon liian suuri, niin se voi kieliä jostain viasta.
Jos ajaa 100.000 km vuodessa, niin kulutuksella alkaa olla vaikutusta toimeentuloonkin.
Näyttäisi E320 CDI T 4matic V6 vievän hyvinkin tarkkaan saman verran
kuin vanha 124 vastaava matikki eli 9-10. Kulkupuoli on uudemmassa
kylläkin parempi ja onhan se paljon painavampi (1980 kg vs. 1740 kg).
Jos kulutuksesta haluaa luotettavan kuvan, tulisi merkitä koko vuoden
tankkaukset ylös ja sitten laskea kulutus matkamittarin lukeman perusteella.
Lukema pitäisi korjata matkamittarin virheellä, joka on muutama prosentti.
Ajotietokoneet on yleensä tahallaan säädetty näyttämään liian pieniä
kulutuslukemia. Pysyy sitten omistaja tyytyväisenä pieneen kulutukseen.
Kertatankkausten virhe on niin suuri, ettei saadulla tuloksella ole kuin
suuntaa antava merkitys. Samaten matka-ajon kulutus ei kerro koko
totuutta. Jos joku tankkaa auton täyteen ja ajaa tasaista 80 km/t koko
tankillisen ja sitten tankkaa uudestaan, voi hyvinkin saada haamulukemia.
Jos ajaa 100.000 km vuodessa, niin kulutuksella alkaa olla vaikutusta toimeentuloonkin.
Näyttäisi E320 CDI T 4matic V6 vievän hyvinkin tarkkaan saman verran
kuin vanha 124 vastaava matikki eli 9-10. Kulkupuoli on uudemmassa
kylläkin parempi ja onhan se paljon painavampi (1980 kg vs. 1740 kg).
Jos kulutuksesta haluaa luotettavan kuvan, tulisi merkitä koko vuoden
tankkaukset ylös ja sitten laskea kulutus matkamittarin lukeman perusteella.
Lukema pitäisi korjata matkamittarin virheellä, joka on muutama prosentti.
Ajotietokoneet on yleensä tahallaan säädetty näyttämään liian pieniä
kulutuslukemia. Pysyy sitten omistaja tyytyväisenä pieneen kulutukseen.
Kertatankkausten virhe on niin suuri, ettei saadulla tuloksella ole kuin
suuntaa antava merkitys. Samaten matka-ajon kulutus ei kerro koko
totuutta. Jos joku tankkaa auton täyteen ja ajaa tasaista 80 km/t koko
tankillisen ja sitten tankkaa uudestaan, voi hyvinkin saada haamulukemia.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Niin no, eiköhän 6,8 ole lähellä normaalia keskikulutusta kun kyseessä ei ole pelkkä matka-ajo.No niin, 6,8 eihän se ole kuin 0,5 vähemmän kuin oman 7,3. Onkos tuo Ruojan rouvankin 270 varmaankin sitten viallinen kun menee enemmän kuin 6...
Onhan se kuitenkin 1,7 litraa vähemmän kuin
Edit; ei kovin vähällä mennyt Eldon ajossa Yariskaan.keskimäärin siis n. 8,5
Niistä meillä ei ole vertailukohtia tällä foorumilla.
( viewtopic.php?p=328484#328484 )Eldo aikoinaan Yariksesta kirjoitti:Kulutus on pikkuautoksi kovahko, matkassa olen päässyt 6,5...7 litran tienoille vähimmillään, kaupunkiajossa hurahtaa helposti se 9...9,5 litraa. Mutta konekin on normikopperoita isompi kuten tuolla edellä jo totesin. Suorituskyky riittää normaaliin ajoon, ainakin jos lastia ei ole allekirjoittanutta enempää.
No juu tuo meikäläisen keskimääräinen 8,5 sisältää kyllä ehkä voittopuolisesti pikkuajoa. Minä käsitin että Ruoja puhui matka-ajosta mutta sehän tosiaan saattaakin olla kaikkien ajojen keskikulutus.
Enivei, itse en kyllä ala autoon nyt mitään uusimaan/vaihtamaan kun kerran mitään vikakoodeja ei ole ja suuttimetkaan ei vuoda/haise. Vieköön minkä vie, minun osaltani asia on loppuunkäsitelty.
edit: Niin se yaris oli erittäin korkeaviritteinen pieni bensakone, joten sen kulutus ei yllättänyt ainakaan minua. Kokemuksia oli jo 300E-24.stä.
Enivei, itse en kyllä ala autoon nyt mitään uusimaan/vaihtamaan kun kerran mitään vikakoodeja ei ole ja suuttimetkaan ei vuoda/haise. Vieköön minkä vie, minun osaltani asia on loppuunkäsitelty.
edit: Niin se yaris oli erittäin korkeaviritteinen pieni bensakone, joten sen kulutus ei yllättänyt ainakaan minua. Kokemuksia oli jo 300E-24.stä.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Aikas paljon kulutuskeskustelua. Sikäli vähän ihmetyttää aivan haamulukemat, kun Mersut tuppaa olemaan aika isoja painavia autoja, joissa on sähköhimmeleitä ihan pirusti. Sekä liikkumiseen, että sähkövehkeisiin energia hierotaan moottorissa, jonka hyötysuhde ei kokonaisuutena ole ihmeellinen. Sähkön hierominen laitteille on vielä tehottomampaa touhua.
Kai sitä ison auton ostaessaan tietää, ettei se kulje kuluttamatta. Markkinoillahan on pienikulutuksisiakin autoja.
Minulle on töissä kollegat aina toisinaan kauhistelleet autojeni potentiaalista kulutusta (volvoja, jenkkejä, maasto-mersu). Olen aina sanonut siihen, että aika harva ostaa säästösyistä isokoneisen ja ison auton. En minäkään. Ostin sen mukavaa ja turvallista liikkumista varten.
Noi dieselmersujen kulutukset ovat minun silmissäni aika pieniä asian haarat huomioiden.
Kai sitä ison auton ostaessaan tietää, ettei se kulje kuluttamatta. Markkinoillahan on pienikulutuksisiakin autoja.
Minulle on töissä kollegat aina toisinaan kauhistelleet autojeni potentiaalista kulutusta (volvoja, jenkkejä, maasto-mersu). Olen aina sanonut siihen, että aika harva ostaa säästösyistä isokoneisen ja ison auton. En minäkään. Ostin sen mukavaa ja turvallista liikkumista varten.
Noi dieselmersujen kulutukset ovat minun silmissäni aika pieniä asian haarat huomioiden.
Tuommoiset lukemat oli, kun autolla Saksassa ajoin:Eldorado kirjoitti:No juu tuo meikäläisen keskimääräinen 8,5 sisältää kyllä ehkä voittopuolisesti pikkuajoa. Minä käsitin että Ruoja puhui matka-ajosta mutta sehän tosiaan saattaakin olla kaikkien ajojen keskikulutus.
Ylläolevaa tietoa ei tarkistettu tankkaamalla
Tuo 6,8 talvella on todellakin tarkistettua tietoa sekalaisessa ajossa.
Passat - vainaa, 1.9 TDI 4-motion, vei samassa ajossa 6,7.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik
Ruojan auto taitaa olla aika paljon vähemmän ajettu kuin meikäläisen yksilö. Vaikka joku saattaa väittääkin ettei ajokilometreillä ole merkitystä kulutuksen kannalta mutta kyllä itse luulen että sillä on - joskus aika paljonkin. Kyllä mersujenkin koneissa 400-500 tkm alkaa jo tuntua.
Kaikki D-mersuni ovat olleet todella paljon ajettuja, 290 taisi olla mittarissa 500 tkm, 220cdi:ssä oli alle 400 mutta todellisuudessa taatusti enemmän, ja tässä nykyisessä on 375 tkm. Ja kaikki myös veivät enemmän kuin tehdas ilmoittaa tai keskimäärin pitäisi viedä. Eli kaiketi niillä ajetuilla kilometreilläkin on oma merkityksensä, ajotyylin lisäksi.
Kaikki D-mersuni ovat olleet todella paljon ajettuja, 290 taisi olla mittarissa 500 tkm, 220cdi:ssä oli alle 400 mutta todellisuudessa taatusti enemmän, ja tässä nykyisessä on 375 tkm. Ja kaikki myös veivät enemmän kuin tehdas ilmoittaa tai keskimäärin pitäisi viedä. Eli kaiketi niillä ajetuilla kilometreilläkin on oma merkityksensä, ajotyylin lisäksi.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Pesnapuolella melkeinpä rahi-tuntumalla parisataatonnia ajettu kuluttaa jopa vähemmän, kun mikään paikka ei enää ahista, mutta voisko nykydieseltekniikassa suutin- ja pumppupuolella tapahtuva kuluminen aiheuttaa kulutuksen nousemista?XUX63 kirjoitti:Mulla ei oo omakohtaista kokemusta että enemmän ajettu ois syöpömpi mutta voihan se mahdollista olla