Lähinnä vertasin tuota isäukon tuliterää kutosta ja omaa, yli kymmenen vuotta vanhaa muutaman tonnin väykkyä Väykky 6, kuus 0Eldorado kirjoitti:Mazda 6 ei maksa puoliakaan E-mersun hinnasta joten niitä on turha pistää rinnakkain vertailuun.
skerpeleen S203
Minäpä luulen että taidat olla ainoa ihminen maailmassa joka tekee valinnan noin päin jos noista saisi siis valita. Minä ottaisin kyllä mielelläni tuliterän matstan jos sellaiseen olisi varaa.XUX63 kirjoitti:Lähinnä vertasin tuota isäukon tuliterää kutosta ja omaa, yli kymmenen vuotta vanhaa muutaman tonnin väykkyä Väykky 6, kuus 0Eldorado kirjoitti:Mazda 6 ei maksa puoliakaan E-mersun hinnasta joten niitä on turha pistää rinnakkain vertailuun.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Enhän minäkään niin tyhmä sentään ole ettenkö kutvosta ottaisi enkä myöskään niin tyhmä, etten sitä myisi, rakentaisin kymppitonnilla taloa, reilun kymppitonnin laittaisin 211 eemeliin ja lopuilla kävisin golf-lomalla jossain lämpimässä kohteessaEldorado kirjoitti:Minä ottaisin kyllä mielelläni tuliterän matstan jos sellaiseen olisi varaa.
Kalliimpihan tuo näyttää Mazda olevan.Mazda 6 ei maksa puoliakaan E-mersun hinnasta joten niitä on turha pistää rinnakkain vertailuun. Mersussa voisi olettaa hintaansa perustuen että asiat olisi tehty paremmin kuin hapispaskoissa. Mutta kun ei ole. Ainakaan kaikilta osin.
Mersu on edelleen laatuauton hintainen, mutta ei laatuauto.
Voidaan siis laittaa vertailuun.
Yllätyin kun näitä löytyy vielä myynnissä, oletin että lahonneet jo purkukuntoon.
Niin oli katkeraa palautetta omistajilta kun kuutoset alkoivat ruostua. Huonompia maaleilleen kuin väykyt.
[nettiauto]4524258[/nettiauto]
[nettiauto]4631130[/nettiauto]
En nyt jaksanut lukea kaikkia viestejä mutta mitä laatuongelmia Eldon nykyisessä mersussa on näin pian tullut.
Tulee mieleen että auto on ostettu koeajamatta ja jotenkin rikki jos laatuvaikutelma tien päällä on heikommalla tasolla kuin Mazda 6:ssa.
Niin juu, Mazdasta vielä ... ajattelin googlettaa tietoa kulutuksesta. Hakusanat "Mazda 6 kulutus"
Löytyi paljon keskusteluja:
19.11.09, 13:29
MAKE
PALJONKOHAN TUOLLAINEN UUDENKARHEA VM. 2007 MAZDA 6 2,3 SAISI OIKEIN KULUTTAA ÖLJYÄ.
MINUN VIE N. 3LITRAA /20000KM . ONKO LIIKAA? HUOLLON MUKAAN IHAN NORMAALIA , EIKÄ TARVITSE TEHDÄ MITÄÄN.
Kulutusasiat vaivaavat siis mazdaväkeäkin10.06.08, 12:13
Mitä_ihmettä
Mazda6 2,3 GT:n huikea öljynkulutus rikkoo moottoreita?
Onko muilla kokemuksia Mazda6 2,3 GT:n öljyn kulutuksesta. Eräällä kaverilla oli Mazda GT -03 mallia ja siihen piti lisätä n. 4l öljyä 20 000 tuhannen kilometrin huoltovälin aikana. Nyt tuosta moottorista kuuluu "kolinaa" ja se pitää todennäköisesti koneistaa. Eipä maksa paljoa. Korvaako Mazda näitä kuluja?
Tosta sulle auto joka ei kuluta liikaa ja kulkee vielä pidemälle kuin entinen laatuauto ilman remontteja
http://www.nettiauto.com/toyota/prius/3721229
http://www.nettiauto.com/toyota/prius/3721229
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Maksan tiisseleissä suuttimia menny ja mitä merkkiliikkeen asentajan kans jutellu, niin MB :n vastaavat osat on Vehollakin halavempia, saatika sitte muaalla
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Kerran olen autokaupassa katsonut alle viisivuotiasta Mazda 6:sta. Oli päällepäin helkkarin hyvän näköinen auto, mutta vilkaisu helman alle oli järkytys. Kumi/muoviliuska oli irti useammasta kohdasta kuin kiinni. Alta helma oli kauttaaltaan ruosteessa ja samaa tavaraa oli alhaalla kaikkissa kanttauksissa. En olisi uskonut, että nykyauto voi olla niin tajuttoman ruosteessa.
Näkemieni saman ikäisten Mersujen ruosteet ovat olleet lähinnä jotain pintakukkaa saumoissa. Mazda oli ihan hitsikunnossa. No Mazda in this house.
Näkemieni saman ikäisten Mersujen ruosteet ovat olleet lähinnä jotain pintakukkaa saumoissa. Mazda oli ihan hitsikunnossa. No Mazda in this house.
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Tuossa on vähän mallia, miten autoa ostetaan:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=b9cWZxb- ... re=related[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=b9cWZxb- ... re=related[/youtube]
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Katsastusmiehen kanssa juttelin kutosista ni sano että niitä hylätään ekassa katsastuksessa mätävikojen takia... japanin auton. omistaja kuuntelee sateella kun auto ruostuu....Höömy kirjoitti:Kerran olen autokaupassa katsonut alle viisivuotiasta Mazda 6:sta. Oli päällepäin helkkarin hyvän näköinen auto, mutta vilkaisu helman alle oli järkytys. Kumi/muoviliuska oli irti useammasta kohdasta kuin kiinni. Alta helma oli kauttaaltaan ruosteessa ja samaa tavaraa oli alhaalla kaikkissa kanttauksissa. En olisi uskonut, että nykyauto voi olla niin tajuttoman ruosteessa.
Näkemieni saman ikäisten Mersujen ruosteet ovat olleet lähinnä jotain pintakukkaa saumoissa. Mazda oli ihan hitsikunnossa. No Mazda in this house.
Isäukko piti edellistä diesel-kutvosta 7-8 vuotta ja sinä aikana uusittiin muistaakseni webasto ja penkinlämmitin. Ei ollut vielä läpilaho mutta inssi tuumas viimeisessä katsastuksessa ettei mee enään seuraavana vuonna läpi kun menee sormi läpi Meni vaihtoon ja Mazdaliike laittoi tehtaan takuuseen uudet ja niin on puolitoistasataatuhatta ajettu kutvonen seuraavan omistajan riesana
Japanilaisilla sentään takuu on takuu. Mersulla se on jotain ihan muuta.XUX63 kirjoitti:Mazdaliike laittoi tehtaan takuuseen uudet ja niin on puolitoistasataatuhatta ajettu kutvonen seuraavan omistajan riesana
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Hyvä, että maksalla on suuttimille ikitakuu
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Joo, Ylivieskassa ja Oulussa takuuta ei ollut mutta Laakkosella tuttu kauppias ajatteli myydä isäukolle taas kerran uuden kutvosen eli en tiiä oisko jusamppikin tyytyväisempi jos ois vaihtanut paikka missä asioidajusamb kirjoitti:Japanilaisilla sentään takuu on takuu. Mersulla se on jotain ihan muuta.
Tuttu automaalari väitti, että olisi 3-vuotias Mazda6 mennyt jo paaliinLucky-Dog kirjoitti:Maksan tiisseleissä suuttimia menny ja mitä merkkiliikkeen asentajan kans jutellu, niin MB :n vastaavat osat on Vehollakin halavempia, saatika sitte muaalla
Suomessa ruosteen takia.
Samainen automaalari korjasi Mazda3:n, johon uusittiin mm. kojelaudan
päällinen repsikan turvatyynyn kohdalta. Uusi maksoi 800 euroa. Oli
tämä 5 tkm ajettu alle vuoden vanha auto mennyt lunastukseen 5% osien
vaihdon takia. On kuulemma kaikkein kalleimmat uudet osat juuri Mazdaan.
Samainen maalari myi 40 tkm ajetun Mazdan moottorin 2 kossupullolla.
Käytetty Mazdan moottori on ongelmajätettä, kun niitä ei tarvita osina.
Moottorit eivät hajoile. Kestää kuulemma 300.000 ilman öljynvaihtoja.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Joo, olisi pitänyt kierrellä ympäri Suomea kyselemässä. Oma moka. Ei tietenkään mersun. Tai jälleenmyyjä/huollon, joka meni eilen konkurssiinXUX63 kirjoitti:Joo, Ylivieskassa ja Oulussa takuuta ei ollut mutta Laakkosella tuttu kauppias ajatteli myydä isäukolle taas kerran uuden kutvosen eli en tiiä oisko jusamppikin tyytyväisempi jos ois vaihtanut paikka missä asioidajusamb kirjoitti:Japanilaisilla sentään takuu on takuu. Mersulla se on jotain ihan muuta.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Ei tietenkään. Kuten ei tuossa esimerkkini tapauksessakaan Mazdan vaikka vain yksi kolmesta JäMystä antoi takuunjusamb kirjoitti:Ei tietenkään mersun.
Mahdoton yhtälö. Mersun myynti kasvaa ja väykkyjä riittää korjattavaksi vissiinkinjusamb kirjoitti:Tai jälleenmyyjä/huollon, joka meni eilen konkurssiin
Sellaista se talousmatematiikka on, että mahdoton yhtälökin on mahdollinen:XUX63 kirjoitti:Mahdoton yhtälö. Mersun myynti kasvaa ja väykkyjä riittää korjattavaksi vissiinkinjusamb kirjoitti:Tai jälleenmyyjä/huollon, joka meni eilen konkurssiin
YLE 12.4.2012
Jyväskyläläinen autoliike Auto-Best on hakeutunut konkurssiin. Yrityksellä on velkaa noin neljä miljoonaa euroa. Päävelkojat ovat Nordea ja Veho Group Oy Ab. Auto-Best -nimellä yritys ehti toimia yli 25 vuotta.
- Autokaupan ja Auto-Bestin tilanne on ollut vaikea jo vuosia, mutta kamelin selän katkaisivat Vehon sopimuksen päättyminen ja autoverotuksen myyntipiikki, sanoo Auto-Bestin toimitusjohtaja Jukka Keiholehti.
Veho-sopimuksen vaikutus Auto-Bestin toimintaan oli Keiholehden mukaan noin 70 prosenttia liikevaihdosta. Veho edustuksista Auto-Bestillä olivat Mercedes-Benz ja Citroën.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Ikuinen katkeruus on oikeutettua kun on jouduttu ajamaan viallisella imusarjallakin vuositolkulla takuupäätöstä odotellessa, vai miten se meni ?
Kunhan ei ehtisi jusambin väykky tulla museoikään ennen kuin kaikki takuunalaiseksi ajatellut viat tulevat esille, sitten voi olla ettei valmistaja suostu enää edes kuuntelemaan mitä autoilijaparalla on asiaa
Kunhan ei ehtisi jusambin väykky tulla museoikään ennen kuin kaikki takuunalaiseksi ajatellut viat tulevat esille, sitten voi olla ettei valmistaja suostu enää edes kuuntelemaan mitä autoilijaparalla on asiaa
Kyllä.jovihava kirjoitti:Vai onkos se niin että jos jonkun väykyn saa säästettyä museoautoikään niin ne lunastaavat sen Stuttgartiin
Jos sen verran on vielä rautaa että jostain kattopilarista saa kourakuormaajalla lavalle nostettua niin kelpaa museoon
Viimeviikolla yritin nostaa muuten w108 Ässää romulavalle mutta se kerkes katketa kahtia ennenkuin oltiin trukilla lavan vieressä. Että osaa ne MERSUTkin ruostua
Tuolla se on veteraanien romulavalla, senku käyt ruuvaan. Otettiin katto yhteen 4.5 jenkkiversioon johon ameriikan Joe oli laittanu jälkiasennus luukun joka oli rikki.XUX63 kirjoitti:Tippuiko paljonkin osia pihamaalle Voisin käydä noukkimassa poisAki P kirjoitti:Viimeviikolla yritin nostaa muuten w108 Ässää romulavalle mutta se kerkes katketa kahtia ennenkuin oltiin trukilla lavan vieressä. Että osaa ne MERSUTkin ruostua
Paikalleen jäi ainaki laatikko ja perä
Olenpa tankkaillut omaa Opelia pari kertaa niin että kulutusmittarin lukemaa on verrattu todelliseen kulutukseen.
Ensimmäisellä vertailulla ajotietokone kertoi kulutuksen olleen 7,8 ja tankkauksesta laskien se oli 7,8. Ajomatka jotain 300 km.
Tänään kävin tankkaamassa, ajettu 157 km lyhyttä matkaa ja kyläpyöritystä ja näytössä 9,1 litraa.
Polttoainetta meni 14,29 litraa josta laskien keskikulutus 9,1 litraa
Tämähän ei aiheeseen liity kuin sitä kautta että kimmoke näiden vertailujen tekemiseen tuli tästä topikista.
Edelleen olen sitä mieltä että ajotietokoneen näyttäessä 5,6 ei todellinen kulutus voi olla 7,3 kun kyseessä on auto jonka matka-ajon kulutus yleensä on juurikin vajaassa kuudessa litrassa.
PAITSI jos esim. suuttimien vikominen aiheuttaa suuren kulutuksen lisäksi virheen näyttöön ?
Viime viikolla oli laitossa eräs 320 cdi väykky jonka omistaja oli huolestunut kun kulutus oli näytön mukaan pyörityksessä hieman yli 10 litraa.
Mittailtiinpa siinä Starilla, ei ollut vikakoodeja mutta viitosen suutin korjasi 4,3 (hylkyraja ilmoitettu 5) kun normaalilukemat olisivat enintään kahden paikkeilla.
Päätettiin vaihtaa uusi suutin ja kas, entinen olikin niin jumissa kannessa että jouduin pelottelemaan omistajaa venttiilikopan hajoamisella.
Kovassa puristelussa se oli ollut, koko pituudelta ruosteessa.
Toivottavasti kulutus putosi, ainakin yksi vika tuli korjattua.
Kyseisen auton maantiekulutukseksi omistaja kertoi noin 6,5 joka on mitattu ja kuulemma ajotietokoneen ilmoittama on pitänyt desilitran tarkkuudella paikkansa.
Eilen näin entisen väykkyni ensimmäistä kertaa sen jälkeen kun sen myin joitain vuosia sitten, aika karussa kunnossa näytti olevan mutta liikkui taas omin avuin.
Siinä autossa rivakan matka-ajon kulutus oli jossain 6,2 paikkeilla.
(220cdi -98 automaatti, ilmastointi päällä kesällä mitattu, ajonopeudet 120-130 satasen alueella ja alemmilla rajoituksilla hitaammin, kolmen hengen kuormalla)
Ensimmäisellä vertailulla ajotietokone kertoi kulutuksen olleen 7,8 ja tankkauksesta laskien se oli 7,8. Ajomatka jotain 300 km.
Tänään kävin tankkaamassa, ajettu 157 km lyhyttä matkaa ja kyläpyöritystä ja näytössä 9,1 litraa.
Polttoainetta meni 14,29 litraa josta laskien keskikulutus 9,1 litraa
Tämähän ei aiheeseen liity kuin sitä kautta että kimmoke näiden vertailujen tekemiseen tuli tästä topikista.
Edelleen olen sitä mieltä että ajotietokoneen näyttäessä 5,6 ei todellinen kulutus voi olla 7,3 kun kyseessä on auto jonka matka-ajon kulutus yleensä on juurikin vajaassa kuudessa litrassa.
PAITSI jos esim. suuttimien vikominen aiheuttaa suuren kulutuksen lisäksi virheen näyttöön ?
Viime viikolla oli laitossa eräs 320 cdi väykky jonka omistaja oli huolestunut kun kulutus oli näytön mukaan pyörityksessä hieman yli 10 litraa.
Mittailtiinpa siinä Starilla, ei ollut vikakoodeja mutta viitosen suutin korjasi 4,3 (hylkyraja ilmoitettu 5) kun normaalilukemat olisivat enintään kahden paikkeilla.
Päätettiin vaihtaa uusi suutin ja kas, entinen olikin niin jumissa kannessa että jouduin pelottelemaan omistajaa venttiilikopan hajoamisella.
Kovassa puristelussa se oli ollut, koko pituudelta ruosteessa.
Toivottavasti kulutus putosi, ainakin yksi vika tuli korjattua.
Kyseisen auton maantiekulutukseksi omistaja kertoi noin 6,5 joka on mitattu ja kuulemma ajotietokoneen ilmoittama on pitänyt desilitran tarkkuudella paikkansa.
Eilen näin entisen väykkyni ensimmäistä kertaa sen jälkeen kun sen myin joitain vuosia sitten, aika karussa kunnossa näytti olevan mutta liikkui taas omin avuin.
Siinä autossa rivakan matka-ajon kulutus oli jossain 6,2 paikkeilla.
(220cdi -98 automaatti, ilmastointi päällä kesällä mitattu, ajonopeudet 120-130 satasen alueella ja alemmilla rajoituksilla hitaammin, kolmen hengen kuormalla)
Eli siis osta ooppeli niin pitää kulutukset paikkansadealer kirjoitti:Olenpa tankkaillut omaa Opelia pari kertaa niin että kulutusmittarin lukemaa on verrattu todelliseen kulutukseen.
Ensimmäisellä vertailulla ajotietokone kertoi kulutuksen olleen 7,8 ja tankkauksesta laskien se oli 7,8. Ajomatka jotain 300 km.
Tänään kävin tankkaamassa, ajettu 157 km lyhyttä matkaa ja kyläpyöritystä ja näytössä 9,1 litraa.
Polttoainetta meni 14,29 litraa josta laskien keskikulutus 9,1 litraa
)
Mun mielestä ei ole pahoja kulutuksia, jos n. 200 heppainen auto menee normiajossa 7-8 litralla satasella. Mulla menee oma 320cdi w211 farkku trailerin+auton kanssakin alle kympillä, joten ei ole paha. Erityisesti raskaassa ajossa diesel on bensaa paljon taloudellisempi.
Emännän mitsu Lancer vie ihan saman määrän bensaa, kuin tuo kaksi kertaa tehokkaampi automaattivaihteinen dieselmersu.
Ajaa vähemmän tai ottaa vaikka joskus tuopin vähemmän, niin saa helposti säästymään muutaman naftalitran hinnan
Emännän mitsu Lancer vie ihan saman määrän bensaa, kuin tuo kaksi kertaa tehokkaampi automaattivaihteinen dieselmersu.
Ajaa vähemmän tai ottaa vaikka joskus tuopin vähemmän, niin saa helposti säästymään muutaman naftalitran hinnan
Ja sitäpaitsi ainaki mulla on mersuissa ollu ajotietokoneessa muitakin valikoita kuin kulutusmittari jos se alkaa liikaa häiritä. Tankille on oma mittari joka kertoo milloin tarvii tankataAri66 kirjoitti:
Eli.... ei tarvita Opelia, jotta voi luottaa kulutusmittarin lukemiin
Seuraa välillä 203:ssa vaikka lämmön nousua