W202 220D EPC valo palaa ja kone käy huonosti.
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 12.4.2012 23:06
- Paikkakunta: Oulu
W202 220D EPC valo palaa ja kone käy huonosti.
Hei vaan kaikille!
Ostimpa tuossa C220D Mesen ja pitkällä koeajolla ja tutkimisella ei tullut moista vikaa selville. Noh, kunhan olin rahat saanut annettua ja auton omiin nimiin, niin jo vartti tunnin ajon jälkeen syttyi EPC valo ja kone meni ilmeisesti vikatilaan ja ei anna kiertää yli 3500 kierrosta. Hyvä tuuri!
Myyjän mukaan autoon on vaihdettu pumppu, samanlainen Lucas tilalle. No nyt oireet ovat samanlaiset, kuin pumppu vikaisessa, mutta pumppuvikaan en jostain syystä halua uskoa.
Osaatteko sanoa, mistä kannattaisi vikaa lähtä metsästämään? Valo sammuu, kun esim. 3 kertaa starttaa, mutta kone silti vikatilassa. Välillä antaa kiertää enemmänkin (kun valo ei pala), mutta ei aina. Välillä käy todella huonosti ja kuuluu kova nakutus.
Huomenna menossa vikakoodien lukuun. Harmittaa, kun en saanut edellistä omistajaa ( siis joka omisti ennen jobbaria, jolta ostin) kirveelläkään kiinni. Kuittia ei pumpun vaihdosta löytynyt. Autolla ajettu 380tkm mittarin mukaan.
Huomennahan vikakoodit selviää, mutta auttakaahan miestä mäessä. Ja jos Oulun seudulla löytyisi asiantuntijoita (foorumilaisia), niin mielelläni kasvokkain vaikka juttelisin.
Ei viittis lähteä kuluttajasuojan kautta kaupan purkuunkaan...
Ostimpa tuossa C220D Mesen ja pitkällä koeajolla ja tutkimisella ei tullut moista vikaa selville. Noh, kunhan olin rahat saanut annettua ja auton omiin nimiin, niin jo vartti tunnin ajon jälkeen syttyi EPC valo ja kone meni ilmeisesti vikatilaan ja ei anna kiertää yli 3500 kierrosta. Hyvä tuuri!
Myyjän mukaan autoon on vaihdettu pumppu, samanlainen Lucas tilalle. No nyt oireet ovat samanlaiset, kuin pumppu vikaisessa, mutta pumppuvikaan en jostain syystä halua uskoa.
Osaatteko sanoa, mistä kannattaisi vikaa lähtä metsästämään? Valo sammuu, kun esim. 3 kertaa starttaa, mutta kone silti vikatilassa. Välillä antaa kiertää enemmänkin (kun valo ei pala), mutta ei aina. Välillä käy todella huonosti ja kuuluu kova nakutus.
Huomenna menossa vikakoodien lukuun. Harmittaa, kun en saanut edellistä omistajaa ( siis joka omisti ennen jobbaria, jolta ostin) kirveelläkään kiinni. Kuittia ei pumpun vaihdosta löytynyt. Autolla ajettu 380tkm mittarin mukaan.
Huomennahan vikakoodit selviää, mutta auttakaahan miestä mäessä. Ja jos Oulun seudulla löytyisi asiantuntijoita (foorumilaisia), niin mielelläni kasvokkain vaikka juttelisin.
Ei viittis lähteä kuluttajasuojan kautta kaupan purkuunkaan...
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 12.4.2012 23:06
- Paikkakunta: Oulu
Vikakoodien luennalla selviää miksi EPC-valo on syttynyt. Kova nakutus voisi johtua suuttimesta?
Niinja tervetuloa foorumille
Niinja tervetuloa foorumille
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Voehan P... kyllä tämä vähän haiskahtaa kusetukselta, noiniinkun suoraan sanottuna. Esim. suutinvika tai Lucas-vika ilmestyy ensimmäsen kerran välittömästi kaupan jälkeen, eikä ole aiemmin oireillut? Oletko jutellut myyjän kanssa?
Lucas kuulemma kestää sellaisen n.200tkm, eli voipi olla 2. vaihdoin aika. Haiseeko konehuoneesa nafta? Tämä ei kuitenkaan varma merkki, koska voi myöskin vuotaa sisäisesti.
Lucas kuulemma kestää sellaisen n.200tkm, eli voipi olla 2. vaihdoin aika. Haiseeko konehuoneesa nafta? Tämä ei kuitenkaan varma merkki, koska voi myöskin vuotaa sisäisesti.
Alkaa lucas vetelemään viimeisiään..oli isän vastaavassa c220d farkussa vaihdettu pumppu n. 150tkm sitte ja alkoi heti meidän omistuksessa oireilemaan epc valo ei syttyny kertaakaan eikä menny vikatilaan mutta käyntiin lähteminen oli todella hankalaa, vastaavasti pitkän ajon jälkeen auton sammutus oli myös välillä tuskan takana
C250TDT -98
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 12.4.2012 23:06
- Paikkakunta: Oulu
Selvitystyötä tehty.
Iltaa kaikille!
Nyt on selvitystyötä tehty, kyselisin, mitä kannattaisi tehdä.
1.vaihtoehto: Myyjä lupautui perumaan kaupan, tosin ei täydellä hinnalla.
2.vaihtoehto: korjauttaisin auton.
Sen verran olen selvittänyt, että pumppu tosiaan on vaihdettu vastikään, mutta ilmeisesti työ on tehty väärin tai tilalle on laitettu "vähemmän rikkinäinen" pumppu. Viimeistä edellinen omistaja kertoi, että möi auton pumppuvikaisena, silloin pumppu vuosi selvästi ja auto haisi dieselille.
Nyt ei haise eikä vuoda, mutta vikakoodien tsekkauksen ja nollauksen jälkeen yksi koodi jäi pysymään ja EPC-valo palaa ja käynti on huono. Myös ilmaa näkyy letkuissa.
P1622 Pysäytysventtiili
Ruiskutuspumppu
Voisiko jälkikäynti yhdistettynä huonoon käyntiin ylipäätään ja vikavalon palamiseen liittyä yhteen?
Entä onko kokemusta, tarkoittaako tämä käytännössä uuden pumpun vaihtamista, eli silloin kallistuin vaihtoehto 1:n puolelle.
Kaipaan pikaisia vastauksia, mikäli jollakin on tietoa ko. vikakoodista. Nimittäin päätöksiä pitää tehdä piakkoin.
Nyt on selvitystyötä tehty, kyselisin, mitä kannattaisi tehdä.
1.vaihtoehto: Myyjä lupautui perumaan kaupan, tosin ei täydellä hinnalla.
2.vaihtoehto: korjauttaisin auton.
Sen verran olen selvittänyt, että pumppu tosiaan on vaihdettu vastikään, mutta ilmeisesti työ on tehty väärin tai tilalle on laitettu "vähemmän rikkinäinen" pumppu. Viimeistä edellinen omistaja kertoi, että möi auton pumppuvikaisena, silloin pumppu vuosi selvästi ja auto haisi dieselille.
Nyt ei haise eikä vuoda, mutta vikakoodien tsekkauksen ja nollauksen jälkeen yksi koodi jäi pysymään ja EPC-valo palaa ja käynti on huono. Myös ilmaa näkyy letkuissa.
P1622 Pysäytysventtiili
Ruiskutuspumppu
Voisiko jälkikäynti yhdistettynä huonoon käyntiin ylipäätään ja vikavalon palamiseen liittyä yhteen?
Entä onko kokemusta, tarkoittaako tämä käytännössä uuden pumpun vaihtamista, eli silloin kallistuin vaihtoehto 1:n puolelle.
Kaipaan pikaisia vastauksia, mikäli jollakin on tietoa ko. vikakoodista. Nimittäin päätöksiä pitää tehdä piakkoin.
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 12.4.2012 23:06
- Paikkakunta: Oulu
Apua!
Hei!
Osaako siis joku sanoa kokemuksesta / onko jollain tietoa, että mitäkähän seuraava vikakoodi voisi merkitä?
Autoon on vaihdettu pumppu, "uuden" pumpun kunnosta ei tietoa, tsekkaa yo. kirjoitus.
VIKAKOODI:
P1622 Pysäytysventtiili
Ruiskutuspumppu
Eli onko pumppu käytännössä sökö, vai voiko vika olla muualla?
Kiitos.
Osaako siis joku sanoa kokemuksesta / onko jollain tietoa, että mitäkähän seuraava vikakoodi voisi merkitä?
Autoon on vaihdettu pumppu, "uuden" pumpun kunnosta ei tietoa, tsekkaa yo. kirjoitus.
VIKAKOODI:
P1622 Pysäytysventtiili
Ruiskutuspumppu
Eli onko pumppu käytännössä sökö, vai voiko vika olla muualla?
Kiitos.
Kokeileppa sinäkin Fortea jos sulla auttaisi, mun marsun kohdalla apu oli valitettavasti vain hetkellinen.
Eli:
Hanki pullo Fortea ja uusi naftan suodatin.
Kaada Forte uuteen suodattimeen (Mahdollisen ylimääräsen voi kaataa tankkiin). Suodatin kiinni ja auto käyntiin.
Käyttele hetken, sammuta auto ja anna vaikuttaa.
Näin mulle neuvottiin. Hyvin toimi pari päivää, valitettavasti ei kauempaa. Tosin mun autossa pumppu antoikin paljon enemmän vikakoodeja.
Halpa toi yritys kuitenkin on verrattuna uuteen pumppuun
Eli:
Hanki pullo Fortea ja uusi naftan suodatin.
Kaada Forte uuteen suodattimeen (Mahdollisen ylimääräsen voi kaataa tankkiin). Suodatin kiinni ja auto käyntiin.
Käyttele hetken, sammuta auto ja anna vaikuttaa.
Näin mulle neuvottiin. Hyvin toimi pari päivää, valitettavasti ei kauempaa. Tosin mun autossa pumppu antoikin paljon enemmän vikakoodeja.
Halpa toi yritys kuitenkin on verrattuna uuteen pumppuun
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: 28.7.2014 20:14
Auto s202 vm99 200cdi. Lastusta ei muuta tietoa kun "pitäis olla niinku 220cdi ohjelma" ja auto sammuu. Jos esim. kääntyy maantielle ja kiihdyttää kaasu pohjassa niin jossain kohtaa EPC valo syttyy ja auto sammuu.dealer kirjoitti:Mahdollisesti railpaine putoaa liian alas (polttoaineen paine) ja moottori sammuu siitä syystä - vai sammuuko se ? Pelkästään teho katoaa ?
Vikatesti selvittäisi ainakin suuntia ongelman syistä. Mikä auto, vuosimalli, "lastu" ?