220D nestettä katoaa -> Kansipahvin vaihtoon
-
- Viestit: 132
- Liittynyt: 31.12.2011 10:36
- Paikkakunta: Ruukki
220D nestettä katoaa -> Kansipahvin vaihtoon
Morjens!
220D moottorista häipyy nestettä. Vuotokohtia ei äkkiseltään näy. Paisarin korkin vaihto ei auttanut, vaikka vanha näyttikin hieman vuotavan koska oli märkä kokonaan sisäpuolelta. Kannentiiviste näyttää jo hieman tihkuvan öljyäkin ulospäin mutta se ei ole vaarallista Ei tee painetta eikä sekoita öljyjä ja nesteitä.
Minkälainen homma tällaisessa moottorissa on kannen irtiotto? Kuminauhalla toimivan jakopään kannen olen ottanut useammastakin autosta irti, mutta miten kettingillä varustettu?
Ajomäärä 551tkm.
Urakka alkaa aikaisintaan kesällä niin tiedustelen vinkkejä hyvissä ajoin Vastaavaa topikkia en äkkiseltään löytänyt. Tai toivottavasti urakka ei ala ollenkaan jos löydän jostakin vuotokohdan
220D moottorista häipyy nestettä. Vuotokohtia ei äkkiseltään näy. Paisarin korkin vaihto ei auttanut, vaikka vanha näyttikin hieman vuotavan koska oli märkä kokonaan sisäpuolelta. Kannentiiviste näyttää jo hieman tihkuvan öljyäkin ulospäin mutta se ei ole vaarallista Ei tee painetta eikä sekoita öljyjä ja nesteitä.
Minkälainen homma tällaisessa moottorissa on kannen irtiotto? Kuminauhalla toimivan jakopään kannen olen ottanut useammastakin autosta irti, mutta miten kettingillä varustettu?
Ajomäärä 551tkm.
Urakka alkaa aikaisintaan kesällä niin tiedustelen vinkkejä hyvissä ajoin Vastaavaa topikkia en äkkiseltään löytänyt. Tai toivottavasti urakka ei ala ollenkaan jos löydän jostakin vuotokohdan
Viimeksi muokannut Starglazer, 25.7.2012 22:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 132
- Liittynyt: 31.12.2011 10:36
- Paikkakunta: Ruukki
Re: 220D nestettä katoaa
Kokeile se muovinen läpivienti konehuoneesta lämppärin kennolle, se halkeaa joskus kun on muovia. Yleensä sen jälkeen jos on konehuoneessa letkuja voimalla taivuteltu sivuun (siis kyseistä letkua). Saattaa vuotaa jopa puoli litraa tonnille ilman että merkkaa pohjaan asti märäksi. Just ja just yltää käsipelillä kopeloimaan että onko kosteeStarglazer kirjoitti:Morjens!
220D moottorista häipyy nestettä. Vuotokohtia ei äkkiseltään näy. Paisarin korkin vaihto ei auttanut, vaikka vanha näyttikin hieman vuotavan koska oli märkä kokonaan sisäpuolelta. Kannentiiviste näyttää jo hieman tihkuvan öljyäkin ulospäin mutta se ei ole vaarallista Ei tee painetta eikä sekoita öljyjä ja nesteitä.
Minkälainen homma tällaisessa moottorissa on kannen irtiotto? Kuminauhalla toimivan jakopään kannen olen ottanut useammastakin autosta irti, mutta miten kettingillä varustettu?
Ajomäärä 551tkm.
Urakka alkaa aikaisintaan kesällä niin tiedustelen vinkkejä hyvissä ajoin Vastaavaa topikkia en äkkiseltään löytänyt. Tai toivottavasti urakka ei ala ollenkaan jos löydän jostakin vuotokohdan
Edit: Voi vuotaa litrankin tonnille...
Viimeksi muokannut AK47, 28.3.2012 18:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 132
- Liittynyt: 31.12.2011 10:36
- Paikkakunta: Ruukki
Hyvä kuulla! Edellinen kansiremontti kesti hieman toista vuotta Ostin auton kesällä, ja nestettä meni siihen tahtiin että tiaknoosini oli "kansi halki". Diagnoosiin vaikutti se kun sain kannen 80 eurolla niin eipä paljon kannattanut alkaa tutkimaan onko kansi mennyt Syksyllä sitten aloitin tyyliin "eihän tässä varmaan montaa päivää mene" mutta väärässä olin! Oli niin hankalassa paikassa joka mahdollinen mutteri ja pultti ja 778 johtoa ja letkua ja vaikka mitä irrotettavana. Sitten tuli talvi ja motivaatio loppui kun kartanolla tein. Vuoden päästä syksyllä sain sitten taas pösön ajoon Se menikin sitten vaihdossa tähän väykkyyn. Ei muuten näytä ollenkaan pahalta tuo konehuone siihen verrattuna!
Edit: Olihan mulla tosiaan kuvakin siitä pösön konehuoneesta...
Edit: Olihan mulla tosiaan kuvakin siitä pösön konehuoneesta...
Viimeksi muokannut Starglazer, 05.3.2012 9:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
löytyy 220D purettuna jos tarvii jonkinlaista osaa, termostaattikotelon ootko kattonu? Sieltä välistä on joissakin vuotanu nestettä melko huomaamatta
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
-
- Viestit: 132
- Liittynyt: 31.12.2011 10:36
- Paikkakunta: Ruukki
Niin eikö tämä 220d väyrynen ole juuri OM604? En ole perehtynyt näihin mersun moottorikoodeihin
Huomasin tuossa yksi päivä että konepellin alta nousee höyryä. Viikonloppuna sitten tutkailin tilannetta, ja näyttäisi että koneen takaosasta jostain tulee se höyry? Mikähän siellä voisi vuotaa nestettä muu kuin kannentiiviste? Varmaankin ainakin se läpivienti lämppärin kennolle. Pitää tutkia tarkemmin kun ehtii.
Huomasin tuossa yksi päivä että konepellin alta nousee höyryä. Viikonloppuna sitten tutkailin tilannetta, ja näyttäisi että koneen takaosasta jostain tulee se höyry? Mikähän siellä voisi vuotaa nestettä muu kuin kannentiiviste? Varmaankin ainakin se läpivienti lämppärin kennolle. Pitää tutkia tarkemmin kun ehtii.
-
- Viestit: 132
- Liittynyt: 31.12.2011 10:36
- Paikkakunta: Ruukki
nokkapukkien pultit juurikin ja ei ainakaan perus ironsiden hylsyt siihen käy, vaativat sen tiheämmän version.
http://aijaa.com/006809709843
http://aijaa.com/006809709843
-
- Viestit: 132
- Liittynyt: 31.12.2011 10:36
- Paikkakunta: Ruukki
-
- Viestit: 132
- Liittynyt: 31.12.2011 10:36
- Paikkakunta: Ruukki
Ohjuritapit irtoo nätisti liukuvasaraan kiinnitettävällä sopivan kokoisella kierteellä. Muistaakseni xzn kannalla ovat kannenpultit
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
-
- Viestit: 132
- Liittynyt: 31.12.2011 10:36
- Paikkakunta: Ruukki
-
- Viestit: 132
- Liittynyt: 31.12.2011 10:36
- Paikkakunta: Ruukki
-
- Viestit: 132
- Liittynyt: 31.12.2011 10:36
- Paikkakunta: Ruukki
Pelottavan helposti etenee kannen irrottaminen Onko irrotettavia noita ohjuritappeja useampikin? Tuon yhden irrotin tuosta kannen yläreunasta.
Edit: Oli siellä toinenkin ylävesiletkun juuressa. Ei vaan näkynyt ensin kun oli paskaa päällä. Tappi ei ollut esillä niinkuin toinen vaan syvemmällä omassa kolossaan.
Edit: Oli siellä toinenkin ylävesiletkun juuressa. Ei vaan näkynyt ensin kun oli paskaa päällä. Tappi ei ollut esillä niinkuin toinen vaan syvemmällä omassa kolossaan.
Volvo S40 1.9D 2001
W202 -94 sedan 200 automaatti
+ pari muuta autoa
W202 -94 sedan 200 automaatti
+ pari muuta autoa
-
- Viestit: 132
- Liittynyt: 31.12.2011 10:36
- Paikkakunta: Ruukki
Jeps, nyt on kansi irti ja puhdistukset menossa. Tuli tuossa mieleen kun karstoja poistin venttiileistä ja männistä, että eihän nuo ollut mitenkään pinnoitettuja? Karstaa oli paikoin niin paljon että osa venttiileistä ja männistä meni kirkkaaksi asti
Pakosarjan yksi pulttikin pitäisi kaivaa kannesta pois...
Pakosarjan yksi pulttikin pitäisi kaivaa kannesta pois...
Volvo S40 1.9D 2001
W202 -94 sedan 200 automaatti
+ pari muuta autoa
W202 -94 sedan 200 automaatti
+ pari muuta autoa