270cdi heijaa kylmänä

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

270cdi heijaa kylmänä

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Eli kuten otsikosta käy selväksi, niin nyt yht´äkkiä tuli tämmöinen asia eteen...
Vaikka olisi piuhan päässä, niin tyhjäkäynti heijaa (humppaa) aluksi. Tasaantuu hetken päästä, mutta jos lähtee ajamaan kohta perään, niin saattaa hummata vielä valoissakin tai pakin päälle laittaessa..... :naama:

Itse epäilisin näin äkikseltään tuota polttoaineen painesäätöanturia? Vai mikä sen nimi nyt oikeasti onkaan. Eli joka on "suutintangon" päässä. (etuosassa).

Ja onkohan sillä mitään tekemistä tuon aikaisemmin ilmenneen äänen kanssa. Eli jos auto ei ollut piuhan päässä tai vain hetken lämmityksessä, niin ääni oli semmoinen "vikisevä" tai "pirisevä" ja se kuului etuosasta. Nyt tämä ääni tuntuisi olevan kadonnut ja hummaaminen tullut tilalle.... :shock:

Vai oliko tuo ääni sitten peräisin vesipumpun laakerista, joka nyt vain sattui kulahtamaan jotensakin siten, että ääntä ei enää kuuluisi... Tiedä sitten.

Mutta kumpikaan nyt ei varsinaisesti ajoon vaikuta, mutta haluaisin noille selvyyden ja vaihtaisin mahdollisesti "vialliset" tai kulahtaneet osat.....

Ja avasin äskettäin suojamuovit ja siellä ei näkynyt mitään ihmeellistä (voisikokaan...), eli mitään vuotoja ei ollut yhtään missään ja kone kävi ihan tasaisesti ilman mitään ääniä. Mutta jos seisottas kylmässä yön yli, niin ehkä sitten...... :tuumaus:
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29374
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Yleensä railpaineensäädin, putken takapäässä, testerillä voi varmistaa.
Ääntä ei aiheuta...
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Mitä muita mahdollisia asioita tuo railpaineensäädin sitten voi tehdä?
Ja sen tehtävänäkö on säätää tuon "suutintangon" paineistusta kohdalleen?

Ja ilmeisesti tarkoitat takana, eli lähempänä kuskia?
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29374
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Anturi tangon etupäässä mittaa painetta ja säädin sen takapäässä (juu, kuskin puoleisessa) säätää sitä.
Anturin kara tarttuilee vanhemmiten eikä se ehdi toimia riittävän nopeasti jolloin paine heittelee ja käynti "rouskuttaa", testerillä voi tosiaan varmistaa johtuuko paineen heittelystä.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4304
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jos tekee sitä p päällä ilman jarrua niin 9/10 on vika siinä säätimessä,
Saa testattua *:riila ja kannattaa ennen osien vaihtoa,
Muita yleisiä syitä kylmänä laturi, suutimet
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

CDI203 kirjoitti:Jos tekee sitä p päällä ilman jarrua niin 9/10 on vika siinä säätimessä,
Saa testattua *:riila ja kannattaa ennen osien vaihtoa,
Muita yleisiä syitä kylmänä laturi, suutimet
Joo, huomenna vaihdan ensin tuon säätimen O-renkaan ja sen pikku tiivisteen. Katsotaan onko vika vain siinä. Kokeilen ekaks kuitenkin parin euron osalla, ennen 180€ ostosta. :wink:

Laturi on uusi (alle vuoden vanha) ja suuttimien arvot olivat ainakin syksyllä hyvät (eihän niistä aina tietenkään tiedä) , joten tuolla mennään.

Pitänee ottaa taas kuvia tuon tiivisteen vaihdosta ja vaikutuksesta. 8)
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
HannuS
Viestit: 438
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Hei

Sinulla meze1 on tosi hyvät kuvat remontista ja realistinen kertomus tiivisteen vaihdosta. Kiitokset niistä. Olen itsekin harkitsemassa ML: n hommaamista. Näyttäis että niitä löytyy manuaalina sekä 7 paikkaisena.
Ja tietenkin 270 CDI koneella. Lähden itse reissuun heti kun työtilanne taas sallii. Mistä päin Saksaa löysit tuon ML:n? Ostitko yksityiseltä vai turkkilaisen liikkeestä vai ihan oikealta saksalaiselta myyjältä?

Onko ML:n alustassa tai voimansiirrossa heikkoja kohtia. Entä ruostekohdat. Mistä alkaa ensinnä kukkimaan?
Onko siinä ilmapusseja jousten paikalla?
Entä onko SBC jarruja?

t Hannu
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4304
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

HannuS kirjoitti:Hei

Sinulla meze1 on tosi hyvät kuvat remontista ja realistinen kertomus tiivisteen vaihdosta. Kiitokset niistä. Olen itsekin harkitsemassa ML: n hommaamista. Näyttäis että niitä löytyy manuaalina sekä 7 paikkaisena.
Ja tietenkin 270 CDI koneella. Lähden itse reissuun heti kun työtilanne taas sallii. Mistä päin Saksaa löysit tuon ML:n? Ostitko yksityiseltä vai turkkilaisen liikkeestä vai ihan oikealta saksalaiselta myyjältä?

Onko ML:n alustassa tai voimansiirrossa heikkoja kohtia. Entä ruostekohdat. Mistä alkaa ensinnä kukkimaan?
Onko siinä ilmapusseja jousten paikalla?
Entä onko SBC jarruja?

t Hannu
Ikä"malli" vaikutta mitä löytyy
Laatikon maasto "vaihteen" sähkö ohjaus,
taka alapallonivelet,
onko ilma pussit"airmatic" vai ei rippuu varuste tasotat
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

HannuS kirjoitti:Hei

Sinulla meze1 on tosi hyvät kuvat remontista ja realistinen kertomus tiivisteen vaihdosta. Kiitokset niistä. Olen itsekin harkitsemassa ML: n hommaamista. Näyttäis että niitä löytyy manuaalina sekä 7 paikkaisena.
Ja tietenkin 270 CDI koneella. Lähden itse reissuun heti kun työtilanne taas sallii. Mistä päin Saksaa löysit tuon ML:n? Ostitko yksityiseltä vai turkkilaisen liikkeestä vai ihan oikealta saksalaiselta myyjältä?

Onko ML:n alustassa tai voimansiirrossa heikkoja kohtia. Entä ruostekohdat. Mistä alkaa ensinnä kukkimaan?
Onko siinä ilmapusseja jousten paikalla?
Entä onko SBC jarruja?

t Hannu
Kiitokset "kehuista". 8) Itsellä on tapana yrittää mahdollisimman selkeästi asiat kysyä tai kertoa. Tällöin ei jää ainakaan mitään epäselvyyttä... Ja tajuaa mahdollisesti kaikki osapuolet asian.

Löysin tuon etelä saksasta. Ja myyjänä oli yksi tuhansista pienistä autoliikkeistä. Myyjinähän saksassa on 90% ulkomaalaisia. Eli saksalaiset itse harvoin ovat automyyjinä. Verrattavissa oleva kuva suomeen olisi pizzeria.

Voimansiirrossa ei ainakaan omalla kohdalla ole ollut valittamista. Eli kestävä pelihän tuo on kaiken kaikkiaan. Ruosteongelmaahan ML:ssä ei oikeastaan ole minkäänlaista. Erillisrunko ja koppa auttaa tässä suurimmaltiosin.
Takaiskarit ja jouset ovat yhtenä isona pakettina. Eteen on saatavana erikseen jouset ja iskarit. Omassa ML:ssä ei ilmapusseja siellä ole. Ja tiedä sitten miten kestäviä moisessa kamppeessa ne todellisissa vaikeissa olosuhteissa olisivatkaan.
Ja mielestäni sbc jarruja tässä ei ole. Eli ihan normaali ajonvakausjärjestelmä, absit, luistonestot jnejne.... Eli samat kuin esimerkiksi W210:ssa.

Itse olen ollut ihan tyytyväinen ML:ään kokonaisuutena. Ja varsinkin talviajossa se on ihan kuningas kampe. Menee kuin juna raiteilla ja kiihtyvyys kuin kesällä. Ei nyvi, eikä hae mitään tienpinnasta.

ps. Osta tämä minulta pois, niin ei tarvitse saksaan lähteä hakemaan. :wink:
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
meze1
Viestit: 626
Liittynyt: 21.8.2006 0:08
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Niin joo... tiivisteen vaihdosta rail anturiin tulee kuvia maasturipuolelle. :wink:

viewtopic.php?t=31350&start=30
220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2D
EX-MB180 cgi W204
EX-MB 270cdi S211
EX-MB 200 komp. C209
EX-Toyota Yaris
EX-Volvo S60
EX-MB 200 cdi W211
EX-MB 270cdi W163
EX-MB 290TD W210
EX-BMW E34 520B
EX-MB 190 W201
EX-MB 230E W124
EX-Nissan Bluebird 2.0i
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”