sl500 91 lakkaa käymästä lämpimänä?
sl500 91 lakkaa käymästä lämpimänä?
Joo eli auto lähtee normaalisti kylmänä käyntiin. Lämmettyään käynti huononee ja lopulta sammuu kokonaan. Kuumana ei lähde käyntiin olleenkaan ja polttelee putkessa kun starttaa. Jäähdyttyään auto käy taas aivan normaalisti. Mistähän vois johtua??
Kampiakselin asento anturi.
Mittaa sen resistanssi kylmänä ja lämpimänä.
Sen johtoliitin löytyy sytkäpoksista. Sellainen kaks napainen koaksiaalipistoke.
Esimerkkikuvassa ko. liittimen vastakappale on vasemmassa ylänurkassa.
Toki voi se tuo itse sytytyspoksikin noin temppuilla mutta mittaa tuo anturi ensin. Sekin oireilee juuri noin.
Mittaa sen resistanssi kylmänä ja lämpimänä.
Sen johtoliitin löytyy sytkäpoksista. Sellainen kaks napainen koaksiaalipistoke.
Esimerkkikuvassa ko. liittimen vastakappale on vasemmassa ylänurkassa.
Toki voi se tuo itse sytytyspoksikin noin temppuilla mutta mittaa tuo anturi ensin. Sekin oireilee juuri noin.
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Tämä oli pomon 500SL vika. Sama vika on melkee kaikissa 90 luvun alun mersuissa Minun mielestä heti ekana kandee nuo vaihtaa ennen ku tekee muuta.laineracing kirjoitti:Jakajan kannet kandee tsekata kans
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Mittasin sen asentotunnistimen vastuksen. Sain sieltä kylmänä 790ohm ja kuumana 1050ohm. 680-1200ohm on ilmeisesti ohjearvo. Varsinaista vikaa en saanut päälle tälläkertaa vaikka auto kävi tallissa yli tunnin. Virranjakajissa oli lähinnä normaalia pientä "hapettumaa" nastoissa. Tilasin kuitenkin uudet kannet ja pyörijät. Katsotaan kuinka käy.