Mitä mersussa(si) olisi voitu tehdä toisin?
Mitä mersussa(si) olisi voitu tehdä toisin?
Valtaosa tämän tallin äijistä ja rouvista ajaa mersulla, kuka milläkin mallilla. Tulipa mieleeni kysyä mielipiteitä mersun suunnittelusta, tai seikoista jotka eivät omassa autossasi miellytä. Mikä nyppii? Mikä asia olisi voitu toteuttaa kenties toisin? Voit toki kommentoida havaintojasi muistakin malleista kuin omastasi.
Vai onko paketti hyvä sellaisenaan?
Itseäni nyppivät seuraavat seikat, aloitetaan ässästä:
- Konepellin ja tuulilasin väliin menee lumisateella 30 kg lunta, poistaminen on hankalaa.
- En pidä hopeisesta väristä, ässän PITÄÄ olla musta.
-Tankki pois takapenkin takaa, tai tankkiin reikä suksiluukulle.
Tässa alkuun, siirrytään C:hen:
- Perän muotoilu, kauhean näköinen ja ufo. Konservatiivinen muotoilu kunniaan.
- Muovinen sisävaikutelma, ostinko avensiksen?
- Sivutuuliherkkyys, ei kiinnosta laskea alustaa.
- Järjettömän ahtaat takatilat.
Jätetäämpä jotain muillekkin, jatkakaa.
Vai onko paketti hyvä sellaisenaan?
Itseäni nyppivät seuraavat seikat, aloitetaan ässästä:
- Konepellin ja tuulilasin väliin menee lumisateella 30 kg lunta, poistaminen on hankalaa.
- En pidä hopeisesta väristä, ässän PITÄÄ olla musta.
-Tankki pois takapenkin takaa, tai tankkiin reikä suksiluukulle.
Tässa alkuun, siirrytään C:hen:
- Perän muotoilu, kauhean näköinen ja ufo. Konservatiivinen muotoilu kunniaan.
- Muovinen sisävaikutelma, ostinko avensiksen?
- Sivutuuliherkkyys, ei kiinnosta laskea alustaa.
- Järjettömän ahtaat takatilat.
Jätetäämpä jotain muillekkin, jatkakaa.
W210, lämmityslaite.
Kylmempää kuin -20 astetta niin jalkatiloihin on vaikeeta saada lämpöä riittävästi niin, että sitä riittäisi samalla joka paikkaan. Moottorissa sitä kyllä piisaisi... Kelpo kompromissi on laittaa puhallin asentoon 3 ja suuntaus kello viiteen. Kohina saisi olla hiljaisempi, mutta kun keskisuuttimet kojelaudassa on kiinni ja sivusuuttimia 'kuristettu hieman' ilmaa tulee tuuli ja sivulaseille tarpeeksi ja taakse keskikonsolin avoimista suuttimista ja matkustajien jaloille myös. ESP turhan terävä ottamaan liukkailla kiinni luistoihin.
W211 Lämpötilan 'jakaminen' on parantunut, nyt riittää lämpöä. Automaatti-ilmastointi osaa toimia myös talvella, ei tartte itte sompailla. Mutta: Mistä johtuu,että kun otat ilmastoinnin pois päältä niin se automatiikka ei enää osaakaan niin hyvin sitä suuntausta, sivulasit meinaa huurtua edessä -10 - -17asteen välissä. Jos lauhempaa tai kylmempää niin ei esiinny. Kun laittaa ilmastoinnin päälle (eihän se oikeesti mene päälle pakkasella) niin automatiikka herää taas tehtäviensä tasalle. Ilmansuuntauksessa ei kuulo tai tuntohavaintojen perusteella tapahdu juuri mitään, mutta höyryt haihtuu
Tuulilasin pyyhkimet. Ei ole "angsteja" kaksoispyyhinjärjestelmää kohtaan, mutta miksi ne jäävät ala-asennossaan sinne konepellin alle, et pysty nostamaan niitä pystyyn puhdistaaksesi sulat ja niiden 'kourun' suojalumesta. Myös kolme lämmityslankaa sinne sulkien lepopaikan tietämille lasin alareunaan olisi kova sana. Esiintyy jo halvemmissakin merkeissä, miksi ei Mersuissa?
EPS ottaa pehmeämmin kiinni uudemmassa, ei revi enää vaan "oikaisee sievemmin" luiston, muutenkin mukavampi ajaa liukkaalla.
Rengasmelua saisi olla vähemmän, mutta Suomen asfalttia varten ei autoja Euroopassa(kaan) suunnitella. On ne hiljaisia siellä päämarkkinoiden teillä...
Edit: Lisäyksenä, kiitos Kaapon, miksi Mersuissa ei ole kuten Audeissa ja Volvoissa (uusissa on, lisävarusteena nelialueilmastointi) takasivulaseille B-pilarissa suuttimia. Ihan ehdoton keksintö. Toinen lisäys. Kaikki Mersut C:stä ylöspäin pitäisi varustaa Bi-ksenon ajovaloilla heti kättelyssä. Ja kunnollisilla prkl, ei tartte ruveta säästelemään. Kuitenkin Marsuissa on senverta hintaa, että siihen saisi antaa enemmän vastinetta, S-sarja vasta tarjoaa kaasulamput vakiona kaikkiin malleihin.
Kylmempää kuin -20 astetta niin jalkatiloihin on vaikeeta saada lämpöä riittävästi niin, että sitä riittäisi samalla joka paikkaan. Moottorissa sitä kyllä piisaisi... Kelpo kompromissi on laittaa puhallin asentoon 3 ja suuntaus kello viiteen. Kohina saisi olla hiljaisempi, mutta kun keskisuuttimet kojelaudassa on kiinni ja sivusuuttimia 'kuristettu hieman' ilmaa tulee tuuli ja sivulaseille tarpeeksi ja taakse keskikonsolin avoimista suuttimista ja matkustajien jaloille myös. ESP turhan terävä ottamaan liukkailla kiinni luistoihin.
W211 Lämpötilan 'jakaminen' on parantunut, nyt riittää lämpöä. Automaatti-ilmastointi osaa toimia myös talvella, ei tartte itte sompailla. Mutta: Mistä johtuu,että kun otat ilmastoinnin pois päältä niin se automatiikka ei enää osaakaan niin hyvin sitä suuntausta, sivulasit meinaa huurtua edessä -10 - -17asteen välissä. Jos lauhempaa tai kylmempää niin ei esiinny. Kun laittaa ilmastoinnin päälle (eihän se oikeesti mene päälle pakkasella) niin automatiikka herää taas tehtäviensä tasalle. Ilmansuuntauksessa ei kuulo tai tuntohavaintojen perusteella tapahdu juuri mitään, mutta höyryt haihtuu
Tuulilasin pyyhkimet. Ei ole "angsteja" kaksoispyyhinjärjestelmää kohtaan, mutta miksi ne jäävät ala-asennossaan sinne konepellin alle, et pysty nostamaan niitä pystyyn puhdistaaksesi sulat ja niiden 'kourun' suojalumesta. Myös kolme lämmityslankaa sinne sulkien lepopaikan tietämille lasin alareunaan olisi kova sana. Esiintyy jo halvemmissakin merkeissä, miksi ei Mersuissa?
EPS ottaa pehmeämmin kiinni uudemmassa, ei revi enää vaan "oikaisee sievemmin" luiston, muutenkin mukavampi ajaa liukkaalla.
Rengasmelua saisi olla vähemmän, mutta Suomen asfalttia varten ei autoja Euroopassa(kaan) suunnitella. On ne hiljaisia siellä päämarkkinoiden teillä...
Edit: Lisäyksenä, kiitos Kaapon, miksi Mersuissa ei ole kuten Audeissa ja Volvoissa (uusissa on, lisävarusteena nelialueilmastointi) takasivulaseille B-pilarissa suuttimia. Ihan ehdoton keksintö. Toinen lisäys. Kaikki Mersut C:stä ylöspäin pitäisi varustaa Bi-ksenon ajovaloilla heti kättelyssä. Ja kunnollisilla prkl, ei tartte ruveta säästelemään. Kuitenkin Marsuissa on senverta hintaa, että siihen saisi antaa enemmän vastinetta, S-sarja vasta tarjoaa kaasulamput vakiona kaikkiin malleihin.
Viimeksi muokannut Mariini, 17.10.2005 15:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Kaapo
- <b>R.I.P.</b> <br>mese honorary member
- Viestit: 5070
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Tärviö
Alusta astihan se pitäisi uudelleen suunnitella, vähän kuin Kaapokin uusiksi köyriä, vaikka sitten karvalakkiin
No, onhan se uusiksi mietitty jo kolmatta kertaa, kun W221 tuli myyntiin - joten se siitä
Eipä siinä lopulta mitään aivan kamalaa ole. Säädettävä akseliväli olisi kätevä nykyisessä parkkihallissa , pääsisi vähemmällä vekslaamisella.
Monitoimiviiksi voisi sojottaa vähän ylemmäs, tuppaa osumaan monesti polveen pukille könytessä.
Akun sijoitus on aika pöljä. Pissapojan säiliö pitää kiskoa sijoiltaan, että patterin saa irti.
Ilmankierto takasivulaseissa ei ole paras mahdollinen.
Ohjaus saisi olla vähän tunnokkaampi keskialueella, mutta taitavat uusimmatkin jatkaa samaa "leijuvaa" perinnettä.
Varoitusvalot voisivat hälytellä vähän myöhemmin. Tahtovat alkaa palaa heti kuin nestepinnat ovat 1/3 maksimin alapuolella - paitsi bensa.
Takakajareille saisi olla enemmän asennustilaa ilman rälläkkää.
Seisontajarru tuppaa kiukuttelemaan turhan helposti ja tiuhaan. Sinällään poljinsysteemi toimii kyllä.
Siinä vähän 126-mallia koskevaa. Moitelista luonnollisesti kasvaa sitä pidemmäksi, mitä pienemmäksi korimalli menee Mutta niitä ei jaksa muistella tähän hätään.
No, onhan se uusiksi mietitty jo kolmatta kertaa, kun W221 tuli myyntiin - joten se siitä
Eipä siinä lopulta mitään aivan kamalaa ole. Säädettävä akseliväli olisi kätevä nykyisessä parkkihallissa , pääsisi vähemmällä vekslaamisella.
Monitoimiviiksi voisi sojottaa vähän ylemmäs, tuppaa osumaan monesti polveen pukille könytessä.
Akun sijoitus on aika pöljä. Pissapojan säiliö pitää kiskoa sijoiltaan, että patterin saa irti.
Ilmankierto takasivulaseissa ei ole paras mahdollinen.
Ohjaus saisi olla vähän tunnokkaampi keskialueella, mutta taitavat uusimmatkin jatkaa samaa "leijuvaa" perinnettä.
Varoitusvalot voisivat hälytellä vähän myöhemmin. Tahtovat alkaa palaa heti kuin nestepinnat ovat 1/3 maksimin alapuolella - paitsi bensa.
Takakajareille saisi olla enemmän asennustilaa ilman rälläkkää.
Seisontajarru tuppaa kiukuttelemaan turhan helposti ja tiuhaan. Sinällään poljinsysteemi toimii kyllä.
Siinä vähän 126-mallia koskevaa. Moitelista luonnollisesti kasvaa sitä pidemmäksi, mitä pienemmäksi korimalli menee Mutta niitä ei jaksa muistella tähän hätään.
W140 S 300 TD * V126 300 SEL * W460 230 GEA * Royal Enfield 1954
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Ei ny tuu S210:sta mieleen muita puutteita, kuin se että SuperTurbo sais olla tai muuten lisäpotkua yli 80 km/h -nopeuksissa ja takaluukun hantaaki ässätyylinen eli puhdas klipsutin esille kun on takaseinän puolelle asiaa.
Talvellakin tässä on pärjännyt yhden talven Ääreis-Lappi -kokemuksella.
Ja mikä tärkeintä, talvikäytös vaunun kanssa on ok.
Jaa no.... takaklasin päällä saisi olla ilmanohjain vakiona, lisävarusteena jälkikäteen liian kallis....
Ja ne merkkihuollotkin saisi olla ihan oikeita huoltoja ja huoltohinta normaalille tasolle eli -50 %.
Pittääpä miettiä lisää......
Talvellakin tässä on pärjännyt yhden talven Ääreis-Lappi -kokemuksella.
Ja mikä tärkeintä, talvikäytös vaunun kanssa on ok.
Jaa no.... takaklasin päällä saisi olla ilmanohjain vakiona, lisävarusteena jälkikäteen liian kallis....
Ja ne merkkihuollotkin saisi olla ihan oikeita huoltoja ja huoltohinta normaalille tasolle eli -50 %.
Pittääpä miettiä lisää......
Kaikki olisi hyvin ellei koitettaisi matkia japanilaisten toimivia systeemeitä, ois mersunkin vaan pitäny pistää W123:n jälkeen pillit pussiin.
No jos nyt sitten asiaakin koitetaan saada tähän, niin paska ajettavuus olisi ensimmäin korjattava, toisekseen äänieristyksen kanssa olisi todella paljon vielä parannettavaa. Ja viimeisenä, tuntuu kyllä siltä että kohta on pakko vaihtaa riisikippoon, ei tota mersua ole enään varaa korjata.
No jos nyt sitten asiaakin koitetaan saada tähän, niin paska ajettavuus olisi ensimmäin korjattava, toisekseen äänieristyksen kanssa olisi todella paljon vielä parannettavaa. Ja viimeisenä, tuntuu kyllä siltä että kohta on pakko vaihtaa riisikippoon, ei tota mersua ole enään varaa korjata.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Olisivat saaneet tehdä mun 210:n vähän paremmin. Tai sitten sakemannin ei ois pitänyt pissiä silmään Jos se vaan toimis, niin muuta toivetta ei ole kuin takapenkin monikäyttömahdollisuus ja pikkuisen herkkyyttä monitoimiviikseen. Ja pyyhkijäan joku mekanismi että saa sulan nostettua kunnolla irti lasista. Ja saishan sitä rattiakin säädellä ylös/alas.
- samisalama
- Viestit: 137
- Liittynyt: 01.10.2005 22:26
- Paikkakunta: Kåuvola
w124:sta
Pienempi ratti ja lähemmäs kuljettajaa.
Moottoriin enemmän syöttöjä jo alkuun, että tulee luonnetta
Miksi ihmeessä mersua pitää aina hehkuttaa, toyotaa ei tarvitse kuin pakkasella.
vanhempiin malleihin pitäisi asentaa niiden kiduttimien tilalle penkit.
alkuperäisiä valoja voi sanoa huomiovaloiksi, kunnon ajovalot olisivat olleet poikaa.
Kunnolliset alusta puslat ja säädettävät pyöränkulmat. Miten mersussa menee puslia jatkuvasti? Toyotasta meni 500tkm matkalla kaksi puslaa.
Pienempi ratti ja lähemmäs kuljettajaa.
Moottoriin enemmän syöttöjä jo alkuun, että tulee luonnetta
Miksi ihmeessä mersua pitää aina hehkuttaa, toyotaa ei tarvitse kuin pakkasella.
vanhempiin malleihin pitäisi asentaa niiden kiduttimien tilalle penkit.
alkuperäisiä valoja voi sanoa huomiovaloiksi, kunnon ajovalot olisivat olleet poikaa.
Kunnolliset alusta puslat ja säädettävät pyöränkulmat. Miten mersussa menee puslia jatkuvasti? Toyotasta meni 500tkm matkalla kaksi puslaa.
Nyt alkaa olla -85 DX Corollat pikkuhiljaa siinä pisteessä että lähivuosina joutuu ehkä vaihtelemaan raidetangon päät. Outoja vempeleitä ne on, ei se painoerokaan mersun ja korillan välillä voi selittää kaikkea.Perttu K kirjoitti:w124:sta
Pienempi ratti ja lähemmäs kuljettajaa.
Moottoriin enemmän syöttöjä jo alkuun, että tulee luonnetta
Miksi ihmeessä mersua pitää aina hehkuttaa, toyotaa ei tarvitse kuin pakkasella.
vanhempiin malleihin pitäisi asentaa niiden kiduttimien tilalle penkit.
alkuperäisiä valoja voi sanoa huomiovaloiksi, kunnon ajovalot olisivat olleet poikaa.
Kunnolliset alusta puslat ja säädettävät pyöränkulmat. Miten mersussa menee puslia jatkuvasti? Toyotasta meni 500tkm matkalla kaksi puslaa.
oma rönttönen on edelleen tuo w124:nen...
Edelleen ihmettelen että miksi HELV**ssä tuo ratti on niin jäätävän suuri...?? omassani tuon ratin onneksi saa kuitenkin tarpeeksi lähelle (sähkösäätöinen rattiputki)... lisäksi rattiakseli on ehkä hiukan liian korkealla...
Miksi usa-mallin w124:sessa on nuo oksettavan törkeät ajovaloumpiot,joilla
kaiken muun hyvän lisäksi ei näe edes ajaa..
Miksi joka jumalan takavetoinen auto ei voi olla kitkalukolla varustettu?
Miksi pitää tehdä alle 300hv autoja..?
eiköhän ne siinä tärkeimmät...
Edelleen ihmettelen että miksi HELV**ssä tuo ratti on niin jäätävän suuri...?? omassani tuon ratin onneksi saa kuitenkin tarpeeksi lähelle (sähkösäätöinen rattiputki)... lisäksi rattiakseli on ehkä hiukan liian korkealla...
Miksi usa-mallin w124:sessa on nuo oksettavan törkeät ajovaloumpiot,joilla
kaiken muun hyvän lisäksi ei näe edes ajaa..
Miksi joka jumalan takavetoinen auto ei voi olla kitkalukolla varustettu?
Miksi pitää tehdä alle 300hv autoja..?
eiköhän ne siinä tärkeimmät...
BMW E31 V12
Eipä tuohon ole juuri muuta lisättävää kuin että miksi W124:ssä takapyörät kuluvat niin peijakkaan nopsaan.Ja tällä ei ole mitään tekemistä tehojen kanssa dieselmalleissa(superit erikseen).Ja lähivalot verrattuna johonkin sunnyyn tai corollaan ovat säälittävät.Mitäs muuta..Perttu K kirjoitti:w124:sta
Pienempi ratti ja lähemmäs kuljettajaa.
Moottoriin enemmän syöttöjä jo alkuun, että tulee luonnetta
Miksi ihmeessä mersua pitää aina hehkuttaa, toyotaa ei tarvitse kuin pakkasella.
vanhempiin malleihin pitäisi asentaa niiden kiduttimien tilalle penkit.
alkuperäisiä valoja voi sanoa huomiovaloiksi, kunnon ajovalot olisivat olleet poikaa.
Kunnolliset alusta puslat ja säädettävät pyöränkulmat. Miten mersussa menee puslia jatkuvasti? Toyotasta meni 500tkm matkalla kaksi puslaa.
Hyvä aihe HVM!
Mitähän sitä nyt keksis...
-W123:ssa on liian iso ratti - ratkaisen ongelman vaihtamalla pienemmän ratin noin 75% prosentissa käyttömersuistani
-samalla kun laittoivat vänkärin puolen taustapeilin sähköiseksi 9/82, olisivat voineet laittaa kuskinpuolen myös...
-parempi ruostesuojaus, etenkin yksilöissä ennen 1979, enemmän PVC:tä ja vähemmän sitä kosteutta keräävää vaahtomuovipaskaa
-penkit olisi voitu teettää recarolla tai vaikka Volvolla...
Ainiin ja S123 takaiskarin kuminen suojatuppi on huono tai väärinpäin, kerää vettä ja paskaa, järjetöntä.
Mitähän sitä nyt keksis...
-W123:ssa on liian iso ratti - ratkaisen ongelman vaihtamalla pienemmän ratin noin 75% prosentissa käyttömersuistani
-samalla kun laittoivat vänkärin puolen taustapeilin sähköiseksi 9/82, olisivat voineet laittaa kuskinpuolen myös...
-parempi ruostesuojaus, etenkin yksilöissä ennen 1979, enemmän PVC:tä ja vähemmän sitä kosteutta keräävää vaahtomuovipaskaa
-penkit olisi voitu teettää recarolla tai vaikka Volvolla...
Ainiin ja S123 takaiskarin kuminen suojatuppi on huono tai väärinpäin, kerää vettä ja paskaa, järjetöntä.
W124 taka-akseli hässäkkä:on nelilinkkiä joo,mutta kun yksikin pusla vähän kuluu=mahdoton ajettava.!
Mulla oli e30 penari,324tda,siinä vaivas pari vuotta renkaan heiluminen,välystä muutama sentti takapyörässä.
Vaivasi pari kertaa vuoteen,eli renkaanvaihdon yhteydessä.Muuten ei mitenkään,ajo-ominaisuudet hyvät.
Lopulta vaihdoin sinne jotkut helat,halvat oli ja helpot vaihtaa.Tosi simppeli se taka-akselisto.
Mersulla käynyt varmaan joku suunnittelu virhe,kun moisen toimimattoman hässäkän ovat luoneet.
Mulla oli e30 penari,324tda,siinä vaivas pari vuotta renkaan heiluminen,välystä muutama sentti takapyörässä.
Vaivasi pari kertaa vuoteen,eli renkaanvaihdon yhteydessä.Muuten ei mitenkään,ajo-ominaisuudet hyvät.
Lopulta vaihdoin sinne jotkut helat,halvat oli ja helpot vaihtaa.Tosi simppeli se taka-akselisto.
Mersulla käynyt varmaan joku suunnittelu virhe,kun moisen toimimattoman hässäkän ovat luoneet.
Tihkuun auttaa sadesensori, se jopa toimii kunhan pitää sen tuulilasin siltä kohtaa puhtaana.
210:ssä saa "huijattua" jo niin, että se ei käynnistä ruikkimista vaan pyyhkäisee kerran, 211 siinä on jo selvä lovi, kertapyyhkäisy pesu. Uusien Mersujen se 3x kaistenvaihtovilkutus on helvetin kätevä.
Ootko Ari66 huomannu semmosta, että mun mielestä ainakin jos 210 on tihkuasennossa ja pysähdyt sillä valoihin, se pyyhkimen nopeus pienenee. Mun mielestä siinä on oikeen selväkin ero, kun lähdet liikkeelle ne alkaa taas normaalin rytmin.
210:ssä saa "huijattua" jo niin, että se ei käynnistä ruikkimista vaan pyyhkäisee kerran, 211 siinä on jo selvä lovi, kertapyyhkäisy pesu. Uusien Mersujen se 3x kaistenvaihtovilkutus on helvetin kätevä.
Ootko Ari66 huomannu semmosta, että mun mielestä ainakin jos 210 on tihkuasennossa ja pysähdyt sillä valoihin, se pyyhkimen nopeus pienenee. Mun mielestä siinä on oikeen selväkin ero, kun lähdet liikkeelle ne alkaa taas normaalin rytmin.
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Erittäin totta.Mariini kirjoitti:Tihkuun auttaa sadesensori, se jopa toimii kunhan pitää sen tuulilasin siltä kohtaa puhtaana.
Edellispäivänä taas pyyhin spriillä koko tuulilasin, kun oli pikapesu ruikannut sitä "supervahaa" päälle, jolloin oli sitten tuuliklasi tahmassa ja eteensä ei nähnyt.
Eri mieltä.Mariini kirjoitti: 210:ssä saa "huijattua" jo niin, että se ei käynnistä ruikkimista vaan pyyhkäisee kerran, 211 siinä on jo selvä lovi, kertapyyhkäisy pesu.
210:ssakin on selvä "lovi", ainakin tässä mallissa.
(Ei facelift).
Olen huomannut.Mariini kirjoitti: Ootko Ari66 huomannu semmosta, että mun mielestä ainakin jos 210 on tihkuasennossa ja pysähdyt sillä valoihin, se pyyhkimen nopeus pienenee. Mun mielestä siinä on oikeen selväkin ero, kun lähdet liikkeelle ne alkaa taas normaalin rytmin.
Olen vaan pitänyt sitä "mutuna" eli en ole kehdannut ääneen siitä kelleen sanoa, kun luulin kuvittelevani
Ilmeisesti noin siis sittenkin on, en vaan ymmärrä miten se on toteutettu. Toimivasti siis.
tuossa mun laatikossa pyyhkijä menee tihkulle kun pysähtyy, ja jatkaa normaalisti ku lähtee liikkeelle..
Ei oo ollu robleemia, valot on loistavat ( HVM avaa ensi kerralla ne silmät kun ajat pimeessä )
Ajettavuus on loistava..
Ei oo ollu robleemia, valot on loistavat ( HVM avaa ensi kerralla ne silmät kun ajat pimeessä )
Ajettavuus on loistava..
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11
[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
[miitit]011111111111001001110101[/miitit]