Suksin E220CDi VäyVäy

Vastaa Viestiin
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Viimeinen kulutus 10,54L/100km :eec: Pelkkää pätkäajoa eli semmoista mitä eldolla on normaalisti + tyhjäkäyntiä niin maan p*leesti. Aika kalliiks tulee auton lämpimänä pitäminen näillä pa-hinnoilla. Tää on sitä samaa käyttöä missä 230TE imaisi reilut 15l/100km. Heleposti reilun satasen enemmän menee kuukaudessa ihan tyhjäkäyntiin. Ei tuo lumella luisuttelu tietenkään sekään oo omiaan laskeen kulutusta :lol: Pitääpä ajaa yks tankillinen säästäväisemmin niin näkee vaikutuksen :roll:

Eka kertaa sain tankattua niin, että meni sata euroo rikki :shock:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Väykky on saanut viimeisen päivityksen jälkeen uuden akun eli Boschin S5 jonka kylmäkäynnistysteho (CCA) on 30 % suurempi ja kestoikä 30 % pidempi kuin tavanomaisilla akuilla. S5-akut ylittävät ensiasennusakuille asetetut vaatimukset. Ne ovat virtavakautettuja yksiköitä nykyauton turvajärjestelmiä varten, kuten ESP tai DSC. Siinäpä valmistajan diipadaapa :lol: 100 Ah akku jonka kylmäkäynnistysvirta -18° pakkasessa 830 amppeeria. Tuli vahingossa testattua tuo kun jouduin aamulla täräyttään CDi:n -23° käyntiin :eec: "Hiukan" terävä oli käynti ja kyllä mua säälitti.

Kivaa rolinaa kuuluu pakarista aikalailla vaihdekepin kohdalta. Katalysaattorin sisukalut lähti irti tuossa viikko sitten. Taitaa olla suolistuksen paikka samaan tyyliin mitä kilanderin 270CDi:hin.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4400
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Kyllä,ja tee sie kerralla kunnollista=Vaimennusvillaa ja reikäputkea sisään.
Miul ei oo nii kiire,ehtii tekemää hommat kahteenki kertaa :)
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

XUX63 kirjoitti:
Kivaa rolinaa kuuluu pakarista aikalailla vaihdekepin kohdalta. Katalysaattorin sisukalut lähti irti tuossa viikko sitten. Taitaa olla suolistuksen paikka samaan tyyliin mitä kilanderin 270CDi:hin.
ai tuutsie jo perjantaina :lol:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Terho P kirjoitti:ai tuutsie jo perjantaina :lol:
Joko se paja on siinä vaiheessa niin lämmin notta hitsisauma kuivuu :roll: :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

XUX63 kirjoitti:
Terho P kirjoitti:ai tuutsie jo perjantaina :lol:
Joko se paja on siinä vaiheessa niin lämmin notta hitsisauma kuivuu :roll: :lol:
:shock: :D :D
Olikohan terho justihi heränny päikkäreiltä ku tuon tuumas :?: :?: :D
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

XUX63 kirjoitti:
Terho P kirjoitti:ai tuutsie jo perjantaina :lol:
Joko se paja on siinä vaiheessa niin lämmin notta hitsisauma kuivuu :roll: :lol:
onkohan tuossa hitsisaumassa sittenkin jotain vikaa kun se on vieläki märkää :evil: perskuta.. ja ammattimies piti olla :oops: mut eikös se oo nii että mitä kauemman kuivaa nii sen sitkiempää se sitte o ja kestää sillon paremmin :?:

eiköhän me lämmitetä se vaikka palokunnan avustuksella jos ei alakaa lämpeemään :shock: nii vai jähdytyshommiakos se tekeeki :? lämpimään se liittyy jotenki kuitenni tuo palokuntaki :roll:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Tässä on pikku tovi mennyt katalysaattorin räminän alkamisesta ja muutama tuhat kilometriäkin :oops: Reilu vuosi ja vajaa 40tkm on täynnä ja ns pakollisia remontteja on ollut 2 x suuttimen tiiviste. Etuiskarit kävin rassausmiitissä vaihtamassa avarin lyhyempiin.

Eipä tässä oikein mitään muuta oo tapahtunut - väykky toimii kuin kello :wink: Tämän kuun tankilliset on menneet 8,74/7,1/6,98/8,72 kulutuksin eli taajamaa noin 60% ja keskikulutus 7,89L/100km. Talvella menee about 0,7L jonka hörnii vissiin webasto kun talvirajoituksilla pitäis pudota :roll:

Tylsä auto kun ei oo oikein muuta kirjoiteltavaa kuin pohtia kulutuksia :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

XUX63 kirjoitti: Tylsä auto kun ei oo oikein muuta kirjoiteltavaa kuin pohtia kulutuksia :lol:
Hommaa se universumin halvin S211 niin luulisin että tulee muutakin raportoitavaa. :wink:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

XUX63 kirjoitti: Tylsä auto kun ei oo oikein muuta kirjoiteltavaa kuin pohtia kulutuksia :lol:
hommaa st-mese ja joku citroen siihen rinnalle niin pääset painimaan extreme luokkaan noiden ongelmien kanssa :wink: minä en oo enää ranskista uskaltanu tuohon lisäksi hommata :shock: mulla riittää tämä cdi/st luokka eli onko tämä nyt sitten joku multiruuvaus luokka :roll: ..noh jos sitä vielä yhden cdi lelun joskus hommaisi niin saisi räpeltää oikein tosissaan :lol:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4400
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

XUX63 kirjoitti: Tämän kuun tankilliset on menneet 8,74/7,1/6,98/8,72 kulutuksin eli taajamaa noin 60% ja keskikulutus 7,89L/100km.
Välillä himottanut CLK 270 cdi hankkia,mutta kun noita kulutuslukemia katsoo,niin viisainta pysyä bentsiini kompurassa.
Vielä kun tuossa Nesteellä on ysivitonen halvempaa kuin diisseli,ja ja ja ja ennemmin maitoautokuskit jää työttömiksi lentävien lehmien vuoksi,kuin hallitus poistaa käyttövoimaveron dieselautoilta :evil:
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Täytyy kyllä sanoa että Xuxin väyväy on kaiketi ollut hintaansa nähden loisto-ostos, olikohan se nyt ostohetkellä reilusti nettiauton halvin ja siitäkin lähti vielä puolet poies vai miten se oli... :lol:

Minunkaan väykky ei ollut älyttömän kallis mutta olihan siinä enemmän säveltämistä ja laittoa sekä hirmuisen paljon isompi kulutus... :?
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Vaihda siihen ahdin ja mappi ja cooleri ja tule täällä käymään, niin loppuu tylsyys auton omistamisesta.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

tuikku kirjoitti:.
Vaihda siihen ahdin ja mappi ja cooleri ja tule täällä käymään, niin loppuu tylsyys auton omistamisesta.
Laiskuus (ja vähän muutakin ohjelmaa) ollut talven aikana. Cooleri ja mappi on tallissa, ahdin ja korkeepainepumppu pitäis hommata. Nythän tuossa on vain 181hp/447Nm.

Mutta tuohon huolettomuuteen. Se on jännä että joillekin kasaantuu nuita ongelmia väyväyn kanssa. Takalasin pyyhin lopetti eilen pyyhkimisen. Paska auto :evil: :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Minäkin ajelin cdi-väykyllä pikku pajotuksen jälkeen huolettomia kilometrejä puolisen vuotta.
Nyt alkuviikosta nykyinen omistaja soitteli että löytyisikö moottorin ohjainlaitteen vaihtoon edullisempaa vaihtoehtoa kuin Vehon 2500 euroa + työt, neuvoin soittamaan viisaammille :wink:
Ikävä kuulla että boksi oli hajonnut, mukava ettei se minulla ollessa hajonnut :idea:
Ei kyllä ole yleinen vika.

Muuten auto oli kestänyt joitain kymmeniä tuhansia kilometrejä hyvin, ohjaustehostimen pumpun ja vesipumpun oli joutunut vaihtamaan kulutusosien lisäksi.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4400
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Suksille sattunut hyvä yksilö kohdalle,tai sitten joku jo taistellut itselahoavien johtojen kanssa.
Olikos tämä 2000 vuosimallia?
Joissain tuon ikäisissä erittäin mielenkiintoisia sähkövaivoja ollut.
Mutta onhan sitä väykyn huonoutta kyllä ylimainostettu,tunnettu väyrysfani Jusambkin taisi jossain topikissa sanoa jotain negatiiviseen sävyyn...voi olla että muistan väärin :)
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Vanha vitsi, kaikissa on omat ongelmansa. Ongelmatonta autoa kun ei ole, toijotissaki on ongelmia(not possible), eli eikai siinä mitään. Joissain tippuu sylinteriputket, joissain menee hiukkassuodattimet tukkoon, joissain kuluu suuttimia, joissa automaattilaatikoita, joissain sitten muita sähköheebeleitä.

Kertokaa joku sitten kun keksitty viaton auto.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Mulqvist kirjoitti:Kertokaa joku sitten kun keksitty viaton auto.
Vaikka sellainen keksittäisiinkin, niin eihän sellaista kannata tehdä. Viat tuovat rahaa autotehtaille/tarviketuottajille/autokorjaajille. Viatonta autoa ei kukaan haluaisi vaihtaa kovin pian, joten uusien autojen myynti vähenisi. Viat tuotteissa pitävät rattaat pyörimässä monella taholla ja raha liikkuu. :wink:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29291
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Totta, on ihan sama minkä merkkisen ja -mallisen auton ostaa niin vikoja tulee jossain vaiheessa.
Sen kun tajuaa niin kyllä helepottaa 8)
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

PASKAA!! mulla oo SL:lässä ollu mitään vikaa koskaan :roll: ja se on -77 :lol:

EDIT: tosin ennaltaehkäisevät toimenpiteet on kestänyt jo aika kauan :wink:
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Vikaantumattoman auton tekeminen tulisi varmaan pirun kalliiksi, vaikka se varmaan olisi mahdollista ensimmäisten miljoonan kilometrin osalta.

Veikkaan, että alle 500 000 euron ei sellaista uutena saisi.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Höömy kirjoitti:Veikkaan, että alle 500 000 euron ei sellaista uutena saisi.
No ei, testaushan pitäisi siirtää kuluttajilta tehtaan tehtäväksi :wink:
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Höömy kirjoitti:Vikaantumattoman auton tekeminen tulisi varmaan pirun kalliiksi, vaikka se varmaan olisi mahdollista ensimmäisten miljoonan kilometrin osalta.
Veikkaan, että alle 500 000 euron ei sellaista uutena saisi.
Ainakin mersulla hintalappu olisi tuo. Volvon vikaantumattomia saa alle 50.000 eurolla :wink:
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

jusamb kirjoitti:Volvon vikaantumattomia saa alle 50.000 eurolla :wink:
Onko ne kiinalaiset keksineet sinne jonkun uudenlaisen tuotantolinjan ja laaduntarkkailun :shock: :lol: Vai että vikaantumattomia, tämä oli ehkä paras "jusamb" ever :lol:
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

XUX63 kirjoitti:
jusamb kirjoitti:Volvon vikaantumattomia saa alle 50.000 eurolla :wink:
Onko ne kiinalaiset keksineet sinne jonkun uudenlaisen tuotantolinjan ja laaduntarkkailun :shock: :lol: Vai että vikaantumattomia, tämä oli ehkä paras "jusamb" ever :lol:
Volvoja tarttee vaan huoltaa, väykyt vikaantuu ja hajoaa käsiin huoltojen välissä 8)
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

jusamb kirjoitti:...väykyt vikaantuu ja hajoaa käsiin huoltojen välissä 8)
Mulla oli molemmat aiemmat väykyt vähävikaisimpia autoja joita olen omistanut (ja aikojen saatossa autoja on ollut paljon). Esimerkiksi väykkyjä edeltäneessä satalankussa oli paljon enemmän ongelmia. Saapa nähä miten tämän ceen kanssa käy... :huh:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9734
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

jusamb kirjoitti:Volvoja tarttee vaan huoltaa, väykyt vikaantuu ja hajoaa käsiin huoltojen välissä 8)
Ääh, uskaltaako tuolla enään ajaa :roll: Tähän mennessä on mennyt niin hyvin kun en ole tiennyt tuota tosiseikkaa :?
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

jusamb kirjoitti: Volvoja tarttee vaan huoltaa, väykyt vikaantuu ja hajoaa käsiin huoltojen välissä 8)
Omien kokemusten mukaan volvon huoltaminen tulee silti rahallisesti paljon kalliimmaksi, vaikka mersu risaisi miten niin siihen ei saa paljoa rahaa menemään :roll:
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

kaverin volvoonkin tehtiin juuri B-huolto eli moottori vaihdettiin ja aski laitettiin kunnostettuna takas.. :roll:
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

eero1989 kirjoitti:kaverin volvoonkin tehtiin juuri B-huolto eli moottori vaihdettiin ja aski laitettiin kunnostettuna takas.. :roll:
:lol:
Mitähän C -huolto pitää sisällään :huh:

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”