Kaasarin vaihto tenavatähteen

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Thomas52

Kaasarin vaihto tenavatähteen

Viesti Kirjoittaja Thomas52 »

Tarkoituksena olis vaihtaa, MB w201 automaatin, toimimaton sähkökaasari (2EE Pierburg) tilalle yksinkertaisempi kaasari. Weberiltähän kyllä löytyy sovellettevissa oleva korvauskaasari, mutta maksaa mielestäni turhan paljon näin vanhaan autoon (vm 88. Sähkökaasarin kanssa olen kuluttanut jo energiani ja rahani loppuun. Huomasin, että mulla olisi tavallinen Pierburgin kaasari joka on ollut Opelissa, pulttijako on sama kuin 2EE:ssä, mutta se on ollut käsittääkseni 1,3 Kadetissa. Joten onko sellainen sovellettavissa 2 litraseen moottoriin, kaasarin kurkkuhan on tietysti jonkun verran ahtaampi ja suuttimet pienet - saisko kone tarpeeksi polttoainetta - vai palaako venttiilit? :?
NonSenCe
murreanalyytikko

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

epäilen että toiminee matalilla kierroksilla ainakin ok jos sen säätää oikein. (saako sitä säädettyä suuttimien vaihdolla jne niinkuin webereitä? jos saa, niin siten luultavasti sen saa toimimaan tuossakin.. mutta voi vaatia kokeiluja)

vakiona korkeemmilla kierroksilla saattaa loppua puhti kesken. eli jos et kaahaa vaan ajelet pappamaisesti niin saattaapi kuluttaa jopa vähemmän kuin ennen. :)

niin.. laitetaan tähän lisäksi maininta että törmäsin tossa joku viikko halpoihin weber kopioihin. (siihen pitää myös kai tehdä se sovintin pala ja vivuston ja vaijerien säätämistä että toimii) mutta laitampa silti linkin.. ovat vaan niin halpoja vrt "oikeat" weberit. http://www.aircooled.fi/tuote/1378/tupl ... n-idf-40mm..

itse tota oon tuijottanut ja harkinnu asentavani noin 3 litran koneen päälle.. kupla tyypithän käyttää kahta tollasta kun ovat "virittäneet" sitä konettaan +80hevosvoimaiseksi. (ton kiinankaasarin pitäisi tosiaan olla suora kopio weber idf40 kaasarista. en kyllä vielä tiedä kuinka hyviä oikeasti ovat. kesällä kai noista kuulee ekat tunnelmat kun kuplistit pääsee pörisemään pahnanpuhaltimillaan taas)
w124, 300td. autom. -92. -LiNTTauTuJa-
..making sense, is NOT my priority..
Thomas52

Viesti Kirjoittaja Thomas52 »

Kiitos vinkeistä, näinhän se varmaan on. Toinen ongelma on automaattirikastin, eli mistä saa rikastimelle jäähdytysnesteen tulo ja menoliitokset? Alipaineen automaattilöaatikolle saa imusarjasta, siellä on valmis oksa sitävarten. Täytyy myös tutkailla tuota Weberin kopiovaihtoehtoa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”