E500 (w124) kansien irroitus

Koeajot, tyyppiviat, kulutukset, rengasasiat jne...
Vastaa Viestiin
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

E500 (w124) kansien irroitus

Viesti Kirjoittaja piippu »

Mitähän mieltä arvon kolleegat olisi.....että mahtaisko saada kansia irroitettua autoon päin tuosta meitin viissatkusta, vai pitääkö nostaa koko pannu pöydälle? :tuumaus:

Eli onko kukaan tutkinut tuollaista M119 konetta sillä silmällä, että saako kannet nostettua suoraan ylöspäin pois, vai onko sinne laittaneet tehtaalla piruuttain jotain sikapitkiä ohjuritappeja, ettei menisi remontit liian helposti....koska tilaa ei ole kuin sen 3-4cm rintapelleihin. Tai onko tuossa koneessa jotain muuta sellaista, että tehtävä olisi mahdoton autoon päin :?:

(mahtaakohan WIS antaa tuolle korille mitään vinkkiä kyseisestä hommasta? :help: )
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7199
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ei siellä ole mitään "ylipitkiä" ohjureita. Sellaiset vajaan sentin mittaiset tumpit vaan.
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Kansipahviako pitää vaihdella?


Tuli vaan mieleen, että W201 sen vaihtaminen oli "ennen vanhaan" ainakin todella vaikeaa.

Silloin auton ollessa vielä uudehko, niin tuo Mersun kestävyyshän oli mersumiehille kaikki kaikessa.

Ja konepelti auki ei saanut olla.

Niin, sillä vaan, kun eräs herra kävi hakemassa Veholta kansipahvin ja lähti kävelemään ovelle, niin varaosamyyjä vain totesi puoliääneen, että hankala voi olla vaihtaa alakautta..
W124 500E
W903 316cdi
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

:lol: Hahaa...minä en edes tiedä mistä rohkenisi kansipahveja käydä kyselemässä, ettei ala kylillä juorut leviämään että mersussa olisi muka jotain VIKAA :whisper: :happy:

Mutta joo, kannentiivisteet päätin nyt kahden vuoden tuumailun perusteella viheltää vaihtoon, koska kehittää painetta senverran reippaasti, että ampui joskus 3v takaperin kalliojärven miitissäkin syylärin yläletkulähdön irti :shock: Ja väitän itselleni, että ilmastoinnin ongelmatkin johtuu tuosta, koska paine on niin kova, ettei närhenmunat jaksa pysyä kesällä kiinni ja puskee kuumaa kabiiniin, vaikka kaikki siihen liittyvät osat on vaihdettu uusiin (kylmää alkaa tulla heti kun päästää paisarista paineet pois) yms. yms......
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Juhanit
Viestit: 1411
Liittynyt: 27.4.2008 7:47

Viesti Kirjoittaja Juhanit »

piippu kirjoitti::lol: Hahaa...minä en edes tiedä mistä rohkenisi kansipahveja käydä kyselemässä, ettei ala kylillä juorut leviämään että mersussa olisi muka jotain VIKAA :whisper: :happy:
Eikös niitä ole semmosia nettikauppojakin olemassa jossa luvataan lähettää tavara huomaamattomasti pakattuna ja jollain toisen kaupan nimellä :D
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Juhanit kirjoitti:
piippu kirjoitti::lol: Hahaa...minä en edes tiedä mistä rohkenisi kansipahveja käydä kyselemässä, ettei ala kylillä juorut leviämään että mersussa olisi muka jotain VIKAA :whisper: :happy:
Eikös niitä ole semmosia nettikauppojakin olemassa jossa luvataan lähettää tavara huomaamattomasti pakattuna ja jollain toisen kaupan nimellä :D
:niinpaniin: No niinpäs onkin....sieltä sais myös niitä ohjuritappeja ym. aiheen ympärillä tarvittavaa materiaa :wink: :postia:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleinen tekniikkakeskustelu”