Suksin E220CDi VäyVäy
Viimeinen kulutus 10,54L/100km Pelkkää pätkäajoa eli semmoista mitä eldolla on normaalisti + tyhjäkäyntiä niin maan p*leesti. Aika kalliiks tulee auton lämpimänä pitäminen näillä pa-hinnoilla. Tää on sitä samaa käyttöä missä 230TE imaisi reilut 15l/100km. Heleposti reilun satasen enemmän menee kuukaudessa ihan tyhjäkäyntiin. Ei tuo lumella luisuttelu tietenkään sekään oo omiaan laskeen kulutusta Pitääpä ajaa yks tankillinen säästäväisemmin niin näkee vaikutuksen
Eka kertaa sain tankattua niin, että meni sata euroo rikki
Eka kertaa sain tankattua niin, että meni sata euroo rikki
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Väykky on saanut viimeisen päivityksen jälkeen uuden akun eli Boschin S5 jonka kylmäkäynnistysteho (CCA) on 30 % suurempi ja kestoikä 30 % pidempi kuin tavanomaisilla akuilla. S5-akut ylittävät ensiasennusakuille asetetut vaatimukset. Ne ovat virtavakautettuja yksiköitä nykyauton turvajärjestelmiä varten, kuten ESP tai DSC. Siinäpä valmistajan diipadaapa 100 Ah akku jonka kylmäkäynnistysvirta -18° pakkasessa 830 amppeeria. Tuli vahingossa testattua tuo kun jouduin aamulla täräyttään CDi:n -23° käyntiin "Hiukan" terävä oli käynti ja kyllä mua säälitti.
Kivaa rolinaa kuuluu pakarista aikalailla vaihdekepin kohdalta. Katalysaattorin sisukalut lähti irti tuossa viikko sitten. Taitaa olla suolistuksen paikka samaan tyyliin mitä kilanderin 270CDi:hin.
Kivaa rolinaa kuuluu pakarista aikalailla vaihdekepin kohdalta. Katalysaattorin sisukalut lähti irti tuossa viikko sitten. Taitaa olla suolistuksen paikka samaan tyyliin mitä kilanderin 270CDi:hin.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
ai tuutsie jo perjantainaXUX63 kirjoitti:
Kivaa rolinaa kuuluu pakarista aikalailla vaihdekepin kohdalta. Katalysaattorin sisukalut lähti irti tuossa viikko sitten. Taitaa olla suolistuksen paikka samaan tyyliin mitä kilanderin 270CDi:hin.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
XUX63 kirjoitti:Joko se paja on siinä vaiheessa niin lämmin notta hitsisauma kuivuuTerho P kirjoitti:ai tuutsie jo perjantaina
Olikohan terho justihi heränny päikkäreiltä ku tuon tuumas
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
onkohan tuossa hitsisaumassa sittenkin jotain vikaa kun se on vieläki märkää perskuta.. ja ammattimies piti olla mut eikös se oo nii että mitä kauemman kuivaa nii sen sitkiempää se sitte o ja kestää sillon paremminXUX63 kirjoitti:Joko se paja on siinä vaiheessa niin lämmin notta hitsisauma kuivuuTerho P kirjoitti:ai tuutsie jo perjantaina
eiköhän me lämmitetä se vaikka palokunnan avustuksella jos ei alakaa lämpeemään nii vai jähdytyshommiakos se tekeeki lämpimään se liittyy jotenki kuitenni tuo palokuntaki
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Tässä on pikku tovi mennyt katalysaattorin räminän alkamisesta ja muutama tuhat kilometriäkin Reilu vuosi ja vajaa 40tkm on täynnä ja ns pakollisia remontteja on ollut 2 x suuttimen tiiviste. Etuiskarit kävin rassausmiitissä vaihtamassa avarin lyhyempiin.
Eipä tässä oikein mitään muuta oo tapahtunut - väykky toimii kuin kello Tämän kuun tankilliset on menneet 8,74/7,1/6,98/8,72 kulutuksin eli taajamaa noin 60% ja keskikulutus 7,89L/100km. Talvella menee about 0,7L jonka hörnii vissiin webasto kun talvirajoituksilla pitäis pudota
Tylsä auto kun ei oo oikein muuta kirjoiteltavaa kuin pohtia kulutuksia
Eipä tässä oikein mitään muuta oo tapahtunut - väykky toimii kuin kello Tämän kuun tankilliset on menneet 8,74/7,1/6,98/8,72 kulutuksin eli taajamaa noin 60% ja keskikulutus 7,89L/100km. Talvella menee about 0,7L jonka hörnii vissiin webasto kun talvirajoituksilla pitäis pudota
Tylsä auto kun ei oo oikein muuta kirjoiteltavaa kuin pohtia kulutuksia
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
hommaa st-mese ja joku citroen siihen rinnalle niin pääset painimaan extreme luokkaan noiden ongelmien kanssa minä en oo enää ranskista uskaltanu tuohon lisäksi hommata mulla riittää tämä cdi/st luokka eli onko tämä nyt sitten joku multiruuvaus luokka ..noh jos sitä vielä yhden cdi lelun joskus hommaisi niin saisi räpeltää oikein tosissaanXUX63 kirjoitti: Tylsä auto kun ei oo oikein muuta kirjoiteltavaa kuin pohtia kulutuksia
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Välillä himottanut CLK 270 cdi hankkia,mutta kun noita kulutuslukemia katsoo,niin viisainta pysyä bentsiini kompurassa.XUX63 kirjoitti: Tämän kuun tankilliset on menneet 8,74/7,1/6,98/8,72 kulutuksin eli taajamaa noin 60% ja keskikulutus 7,89L/100km.
Vielä kun tuossa Nesteellä on ysivitonen halvempaa kuin diisseli,ja ja ja ja ennemmin maitoautokuskit jää työttömiksi lentävien lehmien vuoksi,kuin hallitus poistaa käyttövoimaveron dieselautoilta
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Täytyy kyllä sanoa että Xuxin väyväy on kaiketi ollut hintaansa nähden loisto-ostos, olikohan se nyt ostohetkellä reilusti nettiauton halvin ja siitäkin lähti vielä puolet poies vai miten se oli...
Minunkaan väykky ei ollut älyttömän kallis mutta olihan siinä enemmän säveltämistä ja laittoa sekä hirmuisen paljon isompi kulutus...
Minunkaan väykky ei ollut älyttömän kallis mutta olihan siinä enemmän säveltämistä ja laittoa sekä hirmuisen paljon isompi kulutus...
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Laiskuus (ja vähän muutakin ohjelmaa) ollut talven aikana. Cooleri ja mappi on tallissa, ahdin ja korkeepainepumppu pitäis hommata. Nythän tuossa on vain 181hp/447Nm.tuikku kirjoitti:.
Vaihda siihen ahdin ja mappi ja cooleri ja tule täällä käymään, niin loppuu tylsyys auton omistamisesta.
Mutta tuohon huolettomuuteen. Se on jännä että joillekin kasaantuu nuita ongelmia väyväyn kanssa. Takalasin pyyhin lopetti eilen pyyhkimisen. Paska auto
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Minäkin ajelin cdi-väykyllä pikku pajotuksen jälkeen huolettomia kilometrejä puolisen vuotta.
Nyt alkuviikosta nykyinen omistaja soitteli että löytyisikö moottorin ohjainlaitteen vaihtoon edullisempaa vaihtoehtoa kuin Vehon 2500 euroa + työt, neuvoin soittamaan viisaammille
Ikävä kuulla että boksi oli hajonnut, mukava ettei se minulla ollessa hajonnut
Ei kyllä ole yleinen vika.
Muuten auto oli kestänyt joitain kymmeniä tuhansia kilometrejä hyvin, ohjaustehostimen pumpun ja vesipumpun oli joutunut vaihtamaan kulutusosien lisäksi.
Nyt alkuviikosta nykyinen omistaja soitteli että löytyisikö moottorin ohjainlaitteen vaihtoon edullisempaa vaihtoehtoa kuin Vehon 2500 euroa + työt, neuvoin soittamaan viisaammille
Ikävä kuulla että boksi oli hajonnut, mukava ettei se minulla ollessa hajonnut
Ei kyllä ole yleinen vika.
Muuten auto oli kestänyt joitain kymmeniä tuhansia kilometrejä hyvin, ohjaustehostimen pumpun ja vesipumpun oli joutunut vaihtamaan kulutusosien lisäksi.
Suksille sattunut hyvä yksilö kohdalle,tai sitten joku jo taistellut itselahoavien johtojen kanssa.
Olikos tämä 2000 vuosimallia?
Joissain tuon ikäisissä erittäin mielenkiintoisia sähkövaivoja ollut.
Mutta onhan sitä väykyn huonoutta kyllä ylimainostettu,tunnettu väyrysfani Jusambkin taisi jossain topikissa sanoa jotain negatiiviseen sävyyn...voi olla että muistan väärin
Olikos tämä 2000 vuosimallia?
Joissain tuon ikäisissä erittäin mielenkiintoisia sähkövaivoja ollut.
Mutta onhan sitä väykyn huonoutta kyllä ylimainostettu,tunnettu väyrysfani Jusambkin taisi jossain topikissa sanoa jotain negatiiviseen sävyyn...voi olla että muistan väärin
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Vanha vitsi, kaikissa on omat ongelmansa. Ongelmatonta autoa kun ei ole, toijotissaki on ongelmia(not possible), eli eikai siinä mitään. Joissain tippuu sylinteriputket, joissain menee hiukkassuodattimet tukkoon, joissain kuluu suuttimia, joissa automaattilaatikoita, joissain sitten muita sähköheebeleitä.
Kertokaa joku sitten kun keksitty viaton auto.
Kertokaa joku sitten kun keksitty viaton auto.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Vaikka sellainen keksittäisiinkin, niin eihän sellaista kannata tehdä. Viat tuovat rahaa autotehtaille/tarviketuottajille/autokorjaajille. Viatonta autoa ei kukaan haluaisi vaihtaa kovin pian, joten uusien autojen myynti vähenisi. Viat tuotteissa pitävät rattaat pyörimässä monella taholla ja raha liikkuu.Mulqvist kirjoitti:Kertokaa joku sitten kun keksitty viaton auto.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
PASKAA!! mulla oo SL:lässä ollu mitään vikaa koskaan ja se on -77
EDIT: tosin ennaltaehkäisevät toimenpiteet on kestänyt jo aika kauan
EDIT: tosin ennaltaehkäisevät toimenpiteet on kestänyt jo aika kauan
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Ainakin mersulla hintalappu olisi tuo. Volvon vikaantumattomia saa alle 50.000 eurollaHöömy kirjoitti:Vikaantumattoman auton tekeminen tulisi varmaan pirun kalliiksi, vaikka se varmaan olisi mahdollista ensimmäisten miljoonan kilometrin osalta.
Veikkaan, että alle 500 000 euron ei sellaista uutena saisi.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Volvoja tarttee vaan huoltaa, väykyt vikaantuu ja hajoaa käsiin huoltojen välissäXUX63 kirjoitti:Onko ne kiinalaiset keksineet sinne jonkun uudenlaisen tuotantolinjan ja laaduntarkkailun Vai että vikaantumattomia, tämä oli ehkä paras "jusamb" everjusamb kirjoitti:Volvon vikaantumattomia saa alle 50.000 eurolla
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Mulla oli molemmat aiemmat väykyt vähävikaisimpia autoja joita olen omistanut (ja aikojen saatossa autoja on ollut paljon). Esimerkiksi väykkyjä edeltäneessä satalankussa oli paljon enemmän ongelmia. Saapa nähä miten tämän ceen kanssa käy...jusamb kirjoitti:...väykyt vikaantuu ja hajoaa käsiin huoltojen välissä
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
kaverin volvoonkin tehtiin juuri B-huolto eli moottori vaihdettiin ja aski laitettiin kunnostettuna takas..
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051