Tonnin dieselit
Tonnin dieselit
Itsellä on nyt hakusessa edullinen diesel-auto, hintaluokassa 1000-2000 euroa. Nettiautoa kun selaa, niin vaihtoehtoja on jonkin verran, mutta suurimmaksi merkiksi tuolla nousee ford ja opel.
Itseä kiinnostaisi w124, joita tuossa hintaluokassa joitakin on. Itselleni olen perustellut sitä sillä, että näissä on niin vähän hienouksia ja koeteltua tekniikkaa, että sellaisen voisi jopa uskaltaa ostaa.
Volvot tahtoo olla melko resusen näköisiä.
Millaisia ajatuksia meseläisissä herättää tuossa hintaluokassa
- Seat Toledo TDI
- VW Polo SDI
- Peugeot 306 /406
- Opel Astra
- Ford Focus
- Volvo s/v40
myös muita merkkejä voisi tässä herättää keskusteluun. Mitä merkkiä et suosittelisi edes vihamiehellesi ja perustelut tottakai
Itseä kiinnostaisi w124, joita tuossa hintaluokassa joitakin on. Itselleni olen perustellut sitä sillä, että näissä on niin vähän hienouksia ja koeteltua tekniikkaa, että sellaisen voisi jopa uskaltaa ostaa.
Volvot tahtoo olla melko resusen näköisiä.
Millaisia ajatuksia meseläisissä herättää tuossa hintaluokassa
- Seat Toledo TDI
- VW Polo SDI
- Peugeot 306 /406
- Opel Astra
- Ford Focus
- Volvo s/v40
myös muita merkkejä voisi tässä herättää keskusteluun. Mitä merkkiä et suosittelisi edes vihamiehellesi ja perustelut tottakai
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
Kait se tuossa hintaluokassa alkaa jo aika yksilöllistä auton kunto olla. Enempi ratkaisee auton menneiden vuosien pito kuin että mistä kivijalkaliikkeestä on uutena haettu. Hyvät renkaat ja tuore leima ovat jo noissa kinkeripiireissä merkitsevimpiä tekijöitä. Ruostetta, törkyisiä sisustoja, väljiä puslia, öjyvuotoja ja sähkövikoja on varmaan autossa kuin autossa.
Älä ainakaan Mitsubishiä osta.
Älä ainakaan Mitsubishiä osta.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Re: Tonnin dieselit
Mutuilua ja Stetson-Harrisonia:
Nämä taitaa olla järestään askivammasia.Joeli kirjoitti: - VW Polo SDI
Iteki kävin jopa koeajamassa 406 HDI:ta. Ihan jees peli.Joeli kirjoitti: - Peugeot 306 /406
Olikos näissä pumppuvikkaa? VP44 googleen ni vähän vaikuttas että joo.Joeli kirjoitti: - Opel Astra
Kenenkäs tekemä tämän pikkuvolvon dieselpata on? Oma lehmä ojassa, pikkuvolvo dieselillä kiinnostais.Joeli kirjoitti: - Volvo s/v40
Re: Tonnin dieselit
"Vankkaa" Renault-laatuahan niissä...boogieman kirjoitti:Mutuilua ja Stetson-Harrisonia:
Kenenkäs tekemä tämän pikkuvolvon dieselpata on? Oma lehmä ojassa, pikkuvolvo dieselillä kiinnostais.Joeli kirjoitti: - Volvo s/v40
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
Re: Tonnin dieselit
Eiköhän se ole ihan Renaultin dieselmoottori.boogieman kirjoitti: Kenenkäs tekemä tämän pikkuvolvon dieselpata on? Oma lehmä ojassa, pikkuvolvo dieselillä kiinnostais.
Itse kallistusin tuossa valikoimassa Peugeot 406 Hdi:hin. Toki siinäkin olisi hyvä olla tietyt rempat hoidettuna alta pois. Auto on kokonaisuutena melko mukava ja nykyaikainen. Mielellään 110 hv:n koneella.
Tohon hintahaarukkaan saa myös "kunnon" mersua Lucaksen pumpulla ja 2,2 litran vaparina
Re: Tonnin dieselit
'00 kanttivolvoon(kin) verrattuna 406 oli jostain 80-luvulta melutasoltaan ja hallintalaitteiltaankardaani kirjoitti:Eiköhän se ole ihan Renaultin dieselmoottori.boogieman kirjoitti: Kenenkäs tekemä tämän pikkuvolvon dieselpata on? Oma lehmä ojassa, pikkuvolvo dieselillä kiinnostais.
Itse kallistusin tuossa valikoimassa Peugeot 406 Hdi:hin. Toki siinäkin olisi hyvä olla tietyt rempat hoidettuna alta pois. Auto on kokonaisuutena melko mukava ja nykyaikainen. Mielellään 110 hv:n koneella.
Tohon hintahaarukkaan saa myös "kunnon" mersua Lucaksen pumpulla ja 2,2 litran vaparina
Kone kyllä oli ihan miellyttävä, ja ajettavuus ihan jees.
Itse itselleni vastaten, että vuonna 99 tuli HDI:t.Joeli kirjoitti:Mutta onkos nuo 90-luvun puolivälin 406:set HDI-koneisia vai vanhempaa TD-sukupolvea?
Peugeot 406 osto-opas
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
Tässä oli kyllä painavaa asiaa. Tuossa hintaluokassa nimenomaan korostuu edellisten omistajien huolellisuus tai huolettomuus. Ja se näkyy päällepäin.JuMu S kirjoitti:Kait se tuossa hintaluokassa alkaa jo aika yksilöllistä auton kunto olla. Enempi ratkaisee auton menneiden vuosien pito kuin että mistä kivijalkaliikkeestä on uutena haettu. Hyvät renkaat ja tuore leima ovat jo noissa kinkeripiireissä merkitsevimpiä tekijöitä. Ruostetta, törkyisiä sisustoja, väljiä puslia, öjyvuotoja ja sähkövikoja on varmaan autossa kuin autossa.
Älä ainakaan Mitsubishiä osta.
Kilometrejä on 400 000, niin siinä autonpitäjät jo erottuvat.
Hankkimalla w124:n 90-luvun alusta, niin nuo sähköviat saa minimoitua Ja rempat ei olei kalliita..
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
Osta "säästöpossu" eli Skoda Felicia Combi 1,9D joka on rekisteröity pakettiautoksi. Halpaa ja huoletonta menoa, kysy vaikka Dealerilta
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
- thabandit^
- Viestit: 844
- Liittynyt: 12.12.2006 20:21
- Paikkakunta: Nomansland
Tuosta porukasta miellän parhaiksi vaihtoehdoiksi Seat Toledo TDI:n ja Peugeot 406 HDi:n. Seat on perusvarmaa VAG-tekniikkaa, hyvine ja huonoine puolineen. Ilmeisesti jakajapumppu-TDI vielä kyseessä -> suhteellisen luotettavia laitteita. Seattikaan ei taida paha olla vielä mätänemään.
Peugeot ihan mukiinmenevä peli ajolleen, tuttavapiirissä yksi 500tkm päästelty. Kulutus lienee jossain 6L/100 haituvilla, korit todella hyvin aikaa kestäviä! Muutenkin tuntunut harvinaisen fiksulta peliltä ranskalaiseksi autoksi tuommoinen 406 HDi, puhaltimen moottorit jne ihan simppeleissä paikoissa.
Peugeot ihan mukiinmenevä peli ajolleen, tuttavapiirissä yksi 500tkm päästelty. Kulutus lienee jossain 6L/100 haituvilla, korit todella hyvin aikaa kestäviä! Muutenkin tuntunut harvinaisen fiksulta peliltä ranskalaiseksi autoksi tuommoinen 406 HDi, puhaltimen moottorit jne ihan simppeleissä paikoissa.
530d Touring -01
250EXC-F -04
250EXC-F -04
juueiii mulle tuota.. en oikeastikaan ole vakavasti harkinnut.Pappi kirjoitti:Kylymät värreet mennee kun aattelee, että Joeli joutuisi kärsimään Volvo S/V40 dieselistä. Se Rellun kone ja todella monikäyttöinen peräkontti
Nuita ooppeleita ja Focuksia saisi halvalla
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
Re: Tonnin dieselit
Mä ainakin tarkoitin 406 hdi-moottorilla-jos puhut melutasosta, niin onko tällä foorumilla joku muu sinun lisäksi, joka väittää, että Pösö 406 hdi on melutasoltaan 80-lukua??????boogieman kirjoitti:'00 kanttivolvoon(kin) verrattuna 406 oli jostain 80-luvulta melutasoltaan ja hallintalaitteiltaankardaani kirjoitti:Eiköhän se ole ihan Renaultin dieselmoottori.boogieman kirjoitti: Kenenkäs tekemä tämän pikkuvolvon dieselpata on? Oma lehmä ojassa, pikkuvolvo dieselillä kiinnostais.
Itse kallistusin tuossa valikoimassa Peugeot 406 Hdi:hin. Toki siinäkin olisi hyvä olla tietyt rempat hoidettuna alta pois. Auto on kokonaisuutena melko mukava ja nykyaikainen. Mielellään 110 hv:n koneella.
Tohon hintahaarukkaan saa myös "kunnon" mersua Lucaksen pumpulla ja 2,2 litran vaparina
Kone kyllä oli ihan miellyttävä, ja ajettavuus ihan jees.
Focusten kittisaumat ovissa ja vetoakseleiden kestämättömyys saavat miettimään omistushaluja moneen kertaan. Tilaahan tuommosessa olisi ja ei ole edes pahan näköinen, mutta nuo edellä mainitut asiat mietityttää. Aivan samat ihanuudet Mondeossakin.
Joeli, kahteleppa vanhemman mallin mondeoita. Niitä saa ilmastoinnilla varustettuna evukkaasti ja jos toteutuu se, mistä puhelimessa puhuttiin niin kahtele iso auto. Ihan oman mukavuutesi ja osittain turvallisuuden vuoksi. Vanhemman mallin mondeoista kannattaa kahtoa kynnyskotelot ja takalokarin kaaret. 1.8 diesel on aika tarkka remmin vaihdosta... Saattaa sanoa riks raks ja poks. Viimeisimmät vanhemman mallin mondeot on vuosimallia 2000. Vuonna 2001 tuli sitten uudempi, joka minullakin oli. Niitäkin saa pariin tonniin, jos hyväksyy ajetut kilometrit. Siinä kyllä oli mielusa ja tilava matka-auto. Ehdoton etu on kyllä ketjukone tuossa uudemmassa mallissa.
Tuossa esim 2001 mallin monsuuni kohtuu mittarilukemalla.
http://www.nettiauto.com/ford/mondeo/4593284
Ei ihan ruusu, muttei pottukaan.
Tässä vanhempi...
http://www.nettiauto.com/ford/mondeo/4653348
Joeli, kahteleppa vanhemman mallin mondeoita. Niitä saa ilmastoinnilla varustettuna evukkaasti ja jos toteutuu se, mistä puhelimessa puhuttiin niin kahtele iso auto. Ihan oman mukavuutesi ja osittain turvallisuuden vuoksi. Vanhemman mallin mondeoista kannattaa kahtoa kynnyskotelot ja takalokarin kaaret. 1.8 diesel on aika tarkka remmin vaihdosta... Saattaa sanoa riks raks ja poks. Viimeisimmät vanhemman mallin mondeot on vuosimallia 2000. Vuonna 2001 tuli sitten uudempi, joka minullakin oli. Niitäkin saa pariin tonniin, jos hyväksyy ajetut kilometrit. Siinä kyllä oli mielusa ja tilava matka-auto. Ehdoton etu on kyllä ketjukone tuossa uudemmassa mallissa.
Tuossa esim 2001 mallin monsuuni kohtuu mittarilukemalla.
http://www.nettiauto.com/ford/mondeo/4593284
Ei ihan ruusu, muttei pottukaan.
Tässä vanhempi...
http://www.nettiauto.com/ford/mondeo/4653348
Pikkusen hintahaarukan yläpuolella, mutta ollut todella kauan myynnissä:
http://www.nettiauto.com/volvo/v70/4318591
Tiedä vaikka möisivät halvalla pois nurkista. Sullehan tuollainen olisi tuttu?
C5 Citikoita näyttää olevan myös tarjolla parin tonnin hintaluokassa.
Pyyntihän voi olla mikä vaan, mutta lopullinen hintahan sen kaupan ratkaisee. Jos Joeli tältä suunnalta löytyy jotain mielenkiintoista merkkiin katsomatta niin kerro. Käydään kahtomassa jos vain pystytään.
http://www.nettiauto.com/volvo/v70/4318591
Tiedä vaikka möisivät halvalla pois nurkista. Sullehan tuollainen olisi tuttu?
C5 Citikoita näyttää olevan myös tarjolla parin tonnin hintaluokassa.
Pyyntihän voi olla mikä vaan, mutta lopullinen hintahan sen kaupan ratkaisee. Jos Joeli tältä suunnalta löytyy jotain mielenkiintoista merkkiin katsomatta niin kerro. Käydään kahtomassa jos vain pystytään.
Hiljattain katsastettu:
[nettiauto]4656708[/nettiauto]
Leimattu tenava:
[nettiauto]4643404[/nettiauto]
Leimattu W123 (veroja rästissä 230€):
[nettiauto]4571785[/nettiauto]
"Isolohko":
[nettiauto]4608704[/nettiauto]
200D:
[nettiauto]4634511[/nettiauto]
250D:
[nettiauto]4598664[/nettiauto]
C250TD (ei saa naftaa..):
[nettiauto]4651534[/nettiauto]
Siinä jokunen mitä bongasin tuolta chattiautosta http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ ... id_make=45
[nettiauto]4656708[/nettiauto]
Leimattu tenava:
[nettiauto]4643404[/nettiauto]
Leimattu W123 (veroja rästissä 230€):
[nettiauto]4571785[/nettiauto]
"Isolohko":
[nettiauto]4608704[/nettiauto]
200D:
[nettiauto]4634511[/nettiauto]
250D:
[nettiauto]4598664[/nettiauto]
C250TD (ei saa naftaa..):
[nettiauto]4651534[/nettiauto]
Siinä jokunen mitä bongasin tuolta chattiautosta http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ ... id_make=45
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Tuo JussaP:n farkkulankku ei taida ihan 1000€-2000€:lla lähtee viewtopic.php?t=35584
Mutta tingata varmaan voi vielä hinnasta pois.
Mutta tingata varmaan voi vielä hinnasta pois.
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi
No fiberglass shit, just rusty steel!
Esseestieltä hyviä linkkejä, noita itsekin tuolta bongaillut.
Itse tuota katselin, kuvissa siistikuntoinen.
[nettiauto]4597212[/nettiauto]
Toinen juttu on, että tuosta kakkosajokista on tulossa mitä ilmeisemmin myös ajo-opetusauto
Itse tuota katselin, kuvissa siistikuntoinen.
[nettiauto]4597212[/nettiauto]
Toinen juttu on, että tuosta kakkosajokista on tulossa mitä ilmeisemmin myös ajo-opetusauto
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
MB W124 200D ´90
® Mesen linttaklubi Jäsen nro 56
************************************
eseestie kirjoitti:Hiljattain katsastettu:
[nettiauto]4656708[/nettiauto]
Leimattu W123 (veroja rästissä 230€):
[nettiauto]4571785[/nettiauto]
Näitä mä miettisin jos haluat vieläpä opetusautoksi, W123 on varma ja vankka, kestää kovaakin käyttöä ja tuo kaveri sanoi että nuo verot ovat sovittavissa kaupan yhteydessä, auto pitäisi olla hienokuntoinen ja vaikutti kyllä kiinnostavalta kun sitä soittelin
Tuo eka punainen on tutulla myyjällä, en usko että tuohon hintaan parempaa saisi, ei ainakaa korkealta putoa jos vaikka opettaessa lipsahtaa penkkaan kun puskurikin jo valmiiksi nirhastu Unohda ihmees Ooppelit, ne on outojen poikien autoja, Fordilta tuo MK3 mondeokin alkaa vasta olemaan Auton mallinen kestävyydeltään ja kyydiltään..
® Mesen Porkkana-klubi
Juuri näin! Voisin kuvitella että ensi kertaa auton ja Mersun rattiin kun menee niin tuommoinen bonanza malli vois olla aika karmiva ensimaku mersuistadealer kirjoitti:Opetusautoksi 123 olisi vallan mainio
Samaten 124, jonka osalta pitää varmistua ettei pellin alla ole bonanzaa säikyttelemässä oppilasta, opettajaa ja muita tiellä liikkujia
® Mesen Porkkana-klubi
Ääni HDI koneiselle PSA-tuotteelle. Kohtuu kulutuksinen ja pitkä ikäinen kone.
Jakohihnan vaihto pvm ja käyttöhihnan vipatus/metelöinti kannattaa tsekata ostotilanteessa.
8V HDI koneessa venttiilit liikkuu samaa linjaa mäntien kanssa => hihnan katketessa peltiset rullakeinut antaa myöden, ja yleensä selvinnee ilman isompia vaurioita(jotain ne ranskalaisetkin on osanneet suunnitella fiksummin kuin muut)
306 kojetaulu jostain 80-luvulta peräisin, kulmikas muotoilu ja nitisee mm. pakkasella.
406 enemmän "moderni", sisätilat väljemmät ja verhoilumateriaalit kestävämmät.
306:ssa vääntösauvajousitus takapäässä, jonka ominaisuuksiin kuuluu itsestään säätyvä camber ja auraus
406:ssa on takapään rakenne paljon kestävämpää sorttia, lähinnä kallistuksenvakaajan sääriluita saa olla vaihtelemassa.
Molemmissa galvanoidut pellit; yleensä takapäästä löytyy ekat ruostekohteet varapyörän päältä saumakohdat, takakelkan kiinnityspisteet, takapyöränkotelot, takaluukun alareuna.
Jakohihnan vaihto pvm ja käyttöhihnan vipatus/metelöinti kannattaa tsekata ostotilanteessa.
8V HDI koneessa venttiilit liikkuu samaa linjaa mäntien kanssa => hihnan katketessa peltiset rullakeinut antaa myöden, ja yleensä selvinnee ilman isompia vaurioita(jotain ne ranskalaisetkin on osanneet suunnitella fiksummin kuin muut)
306 kojetaulu jostain 80-luvulta peräisin, kulmikas muotoilu ja nitisee mm. pakkasella.
406 enemmän "moderni", sisätilat väljemmät ja verhoilumateriaalit kestävämmät.
306:ssa vääntösauvajousitus takapäässä, jonka ominaisuuksiin kuuluu itsestään säätyvä camber ja auraus
406:ssa on takapään rakenne paljon kestävämpää sorttia, lähinnä kallistuksenvakaajan sääriluita saa olla vaihtelemassa.
Molemmissa galvanoidut pellit; yleensä takapäästä löytyy ekat ruostekohteet varapyörän päältä saumakohdat, takakelkan kiinnityspisteet, takapyöränkotelot, takaluukun alareuna.
W114 500+-72
Buick Roadmaster -92
Citroen C2 -05
_____________________
ex 250ML TD vm.-87 180g/kWh
ex W201 2.0d
ex w111 220s (280se)
ex W108 280se
Buick Roadmaster -92
Citroen C2 -05
_____________________
ex 250ML TD vm.-87 180g/kWh
ex W201 2.0d
ex w111 220s (280se)
ex W108 280se