Kakanollaysidee eli Kaappi, lyhyt historia.
veikkaisin et kun tuo auto on ollu siinä autoliikkessä sen muutaman kuukauden, niin sen takia on kahdet kilvet, viety pois että saatu diesel vero katkeamaan. nykyäänhän se toki katkeaa kun ottaa pois liikennekäytöstä, mutta silloin joskus...
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Juho Peltola Oy taisi aikanaan pitää Iisalmessa Volvon liikettä. Nykyisin niissä tiloissa toimii paikallinen Citikka mekka, Kärkimerkit. Meidänkin talouteen on ostettu 2 autoa tuolta liikkeestä. Volvo 340 2.0GL ja Saab 99. Volvon rekkari oli paikallisen kaavan mukaan merkittävä OLV-xxx.
Peltolaan liittyi myös olennaisena osana Timosaurus niminen huoltoasema, joka oli merkittävä "pilistelypaikka" ennen Iisalmen ohitustietä.
Timosaurukselle kävi vähän samalla tavalla kuin Syylari Citylle autot elokuvassa
Peltolaan liittyi myös olennaisena osana Timosaurus niminen huoltoasema, joka oli merkittävä "pilistelypaikka" ennen Iisalmen ohitustietä.
Timosaurukselle kävi vähän samalla tavalla kuin Syylari Citylle autot elokuvassa
Tähän voisin muuten listata haaveita Kaapin suhteen, näitä siis olen jossain välissä mietiskellyt mahdollisina rakenteluoptioina, vaikken tuskin koskaan saakaan aikaan niitä toteuttaa
- OM602 617:n tilalle (500-1000 Eur/35h)
- Vapari 124 300D:n vaihdelaatikko ja kartaanin etupätkä niin että ensimmäinen ristikko korvautuisi rättinivelellä (300 Eur/20h)
- Ilmajouset (500 Eur/25h)
- Kattokoroke (200 Eur/20h)
- Ahdin ja välijäähy, tosin vasta sitten jos vaihtaa konetta (600 Eur/28h)
- Lukkoperä (150-300 Eur/32h)
- Ilmastointi (800-1000 Eur/40h)
- Peruutuskamera (120 Eur/8h)
- Kauko-ohjattu keskuslukitus (100 Eur/10h)
- Pyöreät valot (150 Eur/12h)
- Koneen ilmanoton muutos paremmin hengittäväksi (30 Eur/6h)
- Uudet penkit taakse (200-400 Eur/24h)
- 15" (alumiini) vanteet (400-900 Eur/6h)
- Läjäpäin äärivaloja joka puolelle (100 Eur/10h)
- Alaosan uudelleenmaalaus (400 Eur/15h)
- Webasto (800-1200 Eur/15h)
Tämmöisiä tuli äkkiä mieleen, laittelin tuohon myös äkkiarvioita kustannuksista ja hommaan tuhrautuvasta ajasta
- OM602 617:n tilalle (500-1000 Eur/35h)
- Vapari 124 300D:n vaihdelaatikko ja kartaanin etupätkä niin että ensimmäinen ristikko korvautuisi rättinivelellä (300 Eur/20h)
- Ilmajouset (500 Eur/25h)
- Kattokoroke (200 Eur/20h)
- Ahdin ja välijäähy, tosin vasta sitten jos vaihtaa konetta (600 Eur/28h)
- Lukkoperä (150-300 Eur/32h)
- Ilmastointi (800-1000 Eur/40h)
- Peruutuskamera (120 Eur/8h)
- Kauko-ohjattu keskuslukitus (100 Eur/10h)
- Pyöreät valot (150 Eur/12h)
- Koneen ilmanoton muutos paremmin hengittäväksi (30 Eur/6h)
- Uudet penkit taakse (200-400 Eur/24h)
- 15" (alumiini) vanteet (400-900 Eur/6h)
- Läjäpäin äärivaloja joka puolelle (100 Eur/10h)
- Alaosan uudelleenmaalaus (400 Eur/15h)
- Webasto (800-1200 Eur/15h)
Tämmöisiä tuli äkkiä mieleen, laittelin tuohon myös äkkiarvioita kustannuksista ja hommaan tuhrautuvasta ajasta
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
ei se 602 niin hyvä kone ole kun jotku meinaa,, Kongolaiselle ei kelpaa muutaku kauheen höpötyksen jälkeen 616 ja 617 menee kun väärä raha
itse vaihtaisin kaappiin ehdottomasti bensa koneen,, mutta ei ole moiseen touhuun aikaa/ kaapit lähti viime perjantaina etelän lämpöön (ja muita syitä liuta)
tietty 602 koneisen kaapin omistaneena voin sanoa että "KULKEE"
itse vaihtaisin kaappiin ehdottomasti bensa koneen,, mutta ei ole moiseen touhuun aikaa/ kaapit lähti viime perjantaina etelän lämpöön (ja muita syitä liuta)
tietty 602 koneisen kaapin omistaneena voin sanoa että "KULKEE"
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Tossa klasu kävi aikoinaan pihassa nättikäyntisellä OM602 Sprinterillä. 1,2 milj.km oli muistaakseni mittarissa ja orggis-mylly hyrskytti keulalla.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Hmm.. Pisti silmään tuo vannehomma. Siinä ei kyllä saa kuutta tuntia menemään mitenkään päin jos joku tuttu vääntää kumet vanteelle ja täräyttää uudet pallot alle. Tunti-puoltoista maksimissaan jos urakoimaan ruvetaan..
Posti toimittaa sinulle vaikka kuun taivaalta - paitsi jos olet tilannut sen.
Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02
ex-Sammale-Rimera UGGly '95
® Mesen linttaklubi
Ford Mondeo MK3 2.0 '03
Ford Focus MK1 1.6 '02
ex-Sammale-Rimera UGGly '95
® Mesen linttaklubi
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Matti H kirjoitti:Hmm.. Pisti silmään tuo vannehomma. Siinä ei kyllä saa kuutta tuntia menemään mitenkään päin jos joku tuttu vääntää kumet vanteelle ja täräyttää uudet pallot alle. Tunti-puoltoista maksimissaan jos urakoimaan ruvetaan..
Puolikkaan veturiinki menee vetävät uusiks alla oleviin vanteisiin alle 15 min. (kellotettu) Tietysti joutusampaa jos usiampi seppä vääntämässä.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Ei tuo 6 tuntia edes riitä. Se aika menee jo pelkästään siihen kun vanteita pyöritellään mesellä. Pari viikkoa menee siihen kun Sergey junailee ne viestikapuloina kohti Oulua. Jovilla menee 6 tuntia pelkästään siihen, kun naapurin kissan pissat höyrytellään tuhoamaan otsonikerrosta.Matti H kirjoitti:Hmm.. Pisti silmään tuo vannehomma. Siinä ei kyllä saa kuutta tuntia menemään mitenkään päin jos joku tuttu vääntää kumet vanteelle ja täräyttää uudet pallot alle. Tunti-puoltoista maksimissaan jos urakoimaan ruvetaan..
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Käynti K-renkaalla, kaksi kertaa, ensin tilaamassa ja sitten laitattamassa alle ei toki vie kuin max 2h ja rahassa 1800,-
Jusamb on tosiaan asian ytimessä, laskin tuohon pessimistisesti vanteiden metästyksen ebaylta, renkaiden jahtauksen nettivaraosasta, kaiken logistiikan ja muun touhun asian ympärillä kun halavalla yrittää päästä
Wilske, kaappihulluus on katala tauti Olisiko Wilskeen listalla jotain mitä en itse ole vielä hallusinoinut
Jusamb on tosiaan asian ytimessä, laskin tuohon pessimistisesti vanteiden metästyksen ebaylta, renkaiden jahtauksen nettivaraosasta, kaiken logistiikan ja muun touhun asian ympärillä kun halavalla yrittää päästä
Wilske, kaappihulluus on katala tauti Olisiko Wilskeen listalla jotain mitä en itse ole vielä hallusinoinut
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Ei ainakaan minulla, olen ollut vielä tuohon aikaan niin nuori. Ja tuota StreetViewissä näkyvää Kaarlonkatu 3:n lääkärikeskuksen rakennusta ei ole vielä tuolloin ollut olemassakaan.jovihava kirjoitti:Oisko voorumin Nurmeslaisilla havaintoja yheksänkytäluvulta
NIssan Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Nissan Primera (P11) 2.0 GT '99
Nissan Micra (K12) 160 SR '05
Datsun Patrol (160) 3.3D STW '83
Mesen Porkkanaklubi ®
Mesen Coupeklubi ®
Nissan Primera (P11) 2.0 GT '99
Nissan Micra (K12) 160 SR '05
Datsun Patrol (160) 3.3D STW '83
Mesen Porkkanaklubi ®
Mesen Coupeklubi ®
jovihava kirjoitti:Tänäänpä ostin 310:n mottorivaihteistopaketin, eli 2.9l OM602:n
Josko vaihtelisi ensi kesänä konetta pienempään
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Et sitte ostanu multa sitä.
Tarttes myyrä toi et sais 250DT:n tilalle, mulleki tulis pienempää konetta.
Tarttes myyrä toi et sais 250DT:n tilalle, mulleki tulis pienempää konetta.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
tietysti tiivistät ainakin moottorin uusiksi ennen asennusta
vanhasta padasta saa sitten paaaljon rahaa kun sen kauppaa sellaista arvostavalle..
vanhasta padasta saa sitten paaaljon rahaa kun sen kauppaa sellaista arvostavalle..
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Kesää ja mahdollista koneswappia odotellessa tuli eilen touhuiltua alle välikelin kitkarenkaat ja repattua DVD-soidin taas pelittämään
Äänimaailma parani taas kivasti kun ei nastat rapise ja poppikin soi
Sydäntalvi tuli ajeltua Volvon peru 175/80/14" contin nastarenkailla, hyväpitoiset kiekot Kudokset kestivät ongelmitta, mutta takarenkaista oli käynyt yllätävän suuri nastakato, etenkin kuskinpuolelta
Äänimaailma parani taas kivasti kun ei nastat rapise ja poppikin soi
Sydäntalvi tuli ajeltua Volvon peru 175/80/14" contin nastarenkailla, hyväpitoiset kiekot Kudokset kestivät ongelmitta, mutta takarenkaista oli käynyt yllätävän suuri nastakato, etenkin kuskinpuolelta
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
jovihava kirjoitti:Et Vensku tarjonnu
Noo, ehkä tällä budjetilla ei osteta ainakaan vielä uutta moottoria, katotaa mitä toi kakspilkkuysidee on syöny.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Liikenneympyrässä kanttaillu aina niin lujaa että sisempi rengas puoliksi ilmassa ja pyörii 100 km/h kun auto kulkee 18 km/hjovihava kirjoitti: mutta takarenkaista oli käynyt yllätävän suuri nastakato, etenkin kuskinpuolelta
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
iteki huomasin kaapin nastois saman ilmiön ku vaihdoi alle 225/70 R15 nastat... Pohdin vaan että montakohan kertaa olen sitte ajan kotkan yhest ja ainoost liikenneympyräst... vai oonko käyny haminas liian usein
w463 350GD -92
C124 230 -89
w201 250TD -91
w126 260 -86
w123 230 -78
209 Kaappi -90
309 Kaappi -92(Isäukon)
ex. 12 kpl Kaappeja
ex. w115 220D
C124 230 -89
w201 250TD -91
w126 260 -86
w123 230 -78
209 Kaappi -90
309 Kaappi -92(Isäukon)
ex. 12 kpl Kaappeja
ex. w115 220D
Lerssinen kirjoitti:Liikenneympyrässä kanttaillu aina niin lujaa että sisempi rengas puoliksi ilmassa ja pyörii 100 km/h kun auto kulkee 18 km/hjovihava kirjoitti: mutta takarenkaista oli käynyt yllätävän suuri nastakato, etenkin kuskinpuolelta
Ei muuten ole tässä kyse fysiikasta vaan biologiasta. Naapurin kissan tekosia. Se käyttää rengasta hiekkalaatikkonaan ja liottaa ammoniakkipissillään nastat taivaan tuuliin.jovihava kirjoitti:Nonih, löytyhän se tuohonkin tosiaan tieteellisesti pätevä selitys
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
/ot, missäs Kotkas onkaan ympyrä?Wilske kirjoitti:iteki huomasin kaapin nastois saman ilmiön ku vaihdoi alle 225/70 R15 nastat... Pohdin vaan että montakohan kertaa olen sitte ajan kotkan yhest ja ainoost liikenneympyräst... vai oonko käyny haminas liian usein
Ei saa päähän millään...
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Alako muuten itteeki mietityttämään, on siellä ympyrää ajettu vaan ei nähty.Vensku_ kirjoitti:/ot, missäs Kotkas onkaan ympyrä?Wilske kirjoitti:iteki huomasin kaapin nastois saman ilmiön ku vaihdoi alle 225/70 R15 nastat... Pohdin vaan että montakohan kertaa olen sitte ajan kotkan yhest ja ainoost liikenneympyräst... vai oonko käyny haminas liian usein
Ei saa päähän millään...
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Kotka teki kuntaliitoksen Haminan kanssa ja...Easy Rider kirjoitti:Alako muuten itteeki mietityttämään, on siellä ympyrää ajettu vaan ei nähty.Vensku_ kirjoitti:/ot, missäs Kotkas onkaan ympyrä?Wilske kirjoitti:iteki huomasin kaapin nastois saman ilmiön ku vaihdoi alle 225/70 R15 nastat... Pohdin vaan että montakohan kertaa olen sitte ajan kotkan yhest ja ainoost liikenneympyräst... vai oonko käyny haminas liian usein
Ei saa päähän millään...
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Sutelassa, Prisman vieressä.Vensku_ kirjoitti:/ot, missäs Kotkas onkaan ympyrä?Wilske kirjoitti:iteki huomasin kaapin nastois saman ilmiön ku vaihdoi alle 225/70 R15 nastat... Pohdin vaan että montakohan kertaa olen sitte ajan kotkan yhest ja ainoost liikenneympyräst... vai oonko käyny haminas liian usein
Ei saa päähän millään...
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
No niinhä onkin.Väsynyt Mies kirjoitti:Sutelassa, Prisman vieressä.Vensku_ kirjoitti:/ot, missäs Kotkas onkaan ympyrä?Wilske kirjoitti:iteki huomasin kaapin nastois saman ilmiön ku vaihdoi alle 225/70 R15 nastat... Pohdin vaan että montakohan kertaa olen sitte ajan kotkan yhest ja ainoost liikenneympyräst... vai oonko käyny haminas liian usein
Ei saa päähän millään...
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91