Osta seuraavaks VAG-TSI-DSG -kombo ja ihmettele mihin raha liukenee. Tai jos se DSG pelottaa yhen sähkölootan jälkeen, niin ota manuaalina, jätä vaihteelle mäkeen ja vetäse sitten startilla venat mutkalle.
Näitä romuja kun ei ole pariinkymmeneen vuoteen enää maltettu testata ennen markkinoillelaskua, tai vikaantumiset on jopa suunniteltuja, niin ihan sama mihin sontaan kyntesä iskee. Aina mene rahaa, mitä uudempi auto sen enemmän.
Olispa lysti nähä tilastoja jotta kuinka suuri osa aina jonkin auton suunnittelukustannuksista on "mielikuvamainonnassa", muotoilussa, varusteissa, saaste- ym. sähköelimissä ja perinteisessä moottori-/voimansiirtotekniikassa. Sanotaan vaikka -70, -80, -90, -00, -10 -luvuilla. Nykysin mennään ihan huttupohjalla, se mikä on eniten pölynimurin näkönen se myy. Tekniikka on hienoa vain paperilla, harvoin käytännössä. Eihän asiakas enää pysykään tekniikasta kärryillä, eikä se ole tarkoituskaan, vaan maksimaalinen voitto ja kilpailijoiden lyöminen.
Jaa topikissa tais olla 203, no ei se pölynimuri sentäs ole, mutta jo ehkä cost reductionin uhri sekin ja myyty uutena kestämään ensimmäisen liisinkiasiakkaan ajot.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.