Hiukkassuodattimen pesu S203 220CDI -06

Sorbus
Viestit: 56
Liittynyt: 20.10.2010 19:13
Paikkakunta: Keski-Suomi

Hiukkassuodattimen pesu S203 220CDI -06

Viesti Kirjoittaja Sorbus »

Tervehdys,

Omassa kulkineessa S203 -06 220CDI on lähestymässä 250tkm rajapyykki ja hiukkassuodatin on ruvennut temppuilemaan.
Tuntuu kuin puhti olisi koneesta pois ja kovin tukkoinen.
Auto suorittaa polton pöntölle lähes joka 300km välein. *:ri ilmoittaa tuhkapitoisuuden olevan korkealla. Vikakoodi häviää kuittaamalla, mutta palaa kuitenkin jonkinajan kuluttua takaisin. Pakkopolttokin suoritettu ja ei auttanut asiaa.

Ajattelin kokeilla seuraavaa: Ottaa koko pönttö irti autosta ja pestä sen kemikaalipesulla. Kemikaaliksi valitstin öljykattiloihin suunnitellun pesukemikaalin.

Kuva 1. Pönttö irrallaan autosta ja tässä tapauksessa halkaistavaa mallia
Kuva

Kuva 2. Hiukkaspönttö halkaistuna. Molemmat puolet todella tukkoiset.
Kuva

Kuva 3. Katti ennen pesua
Kuva

Kuva 4. Katin puoli pesun jälkeen, kaikki kiiltää kuin uutena :D
Kuva

Kuva 5. DPF puoli ennen pesua
Kuva

Kuva 6. DPF puoli pesun jälkeen.
Kuva

Kuva 7. Hiukkassuodattimen puoliskot pestynä.
Kuva

Pesuaineen annoin vaikuttaa lämpöisessä noin 2h ja painepesurilla huuhtelu. Pesutulos näyttää todella hyvältä.
Kasauksen jälkeen ajettu noin 200km tiukkaa ajoa ja näyttäs ahistuksen ja tukkoisuuden olevan poissa. Alavääntö myös parani hiukan. Täytyy vielä viedä *:n nokkaan ja katsoa vikakoodit myöhemmin.

Hommana aika työläs, mutta jos pitemmällä ajalla säästää se kannattaa. Täytyy laittaa viestiä kun saadaan lisää kilometrejä autoon.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Toivotavasti autta pitkään joskus pesun jälkeen ovat tukeentuunet uudestaan tosi nopeasti, olihan anturit irti pesun ajan(eivät okeen tykkä pesusta)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

Tuleekos näihin uudempiin vehkeisiin mitään oireita, jos nuo
sihdit ottaisi tuolta tykkänään pois? Päästömittauksiin se ei kai vaikuta.
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

ahonen v kirjoitti:Tuleekos näihin uudempiin vehkeisiin mitään oireita, jos nuo
sihdit ottaisi tuolta tykkänään pois? Päästömittauksiin se ei kai vaikuta.
Rippuu mitä sihdeilä tarkitaa mutta jos hiukas suodtimen tyhjentää/poistaa,
Ilman ohjelman muokkausta Niin vikatila+mootorin vikavalo siitä seuraa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Sorbus
Viestit: 56
Liittynyt: 20.10.2010 19:13
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Sorbus »

Anturit olivat paikallaan pesun aikana, kun olivat niin pirun kovassa kiinni. En viitsinyt väkisin ruveta repimään niitä irti.
Pesuaineen ei pitäisi antureihin juuri vaikuttaa, vaan on tarkoitettu noen, tuhkan ja karstan poistoon.

Autolla ajettu nyt reilut 500km ja vanhasta ahdistuksesta ei tietoakaan. Polttoaineen kulutus tippui ehkä noin 0,5L/100km. Täytyy viikonloppuna kokeilla mitä stari kertoo tuloksista.

Eniten ehkä ihmetyttää edelleen toi auton suorittama poltto, kun tehnyt sen silti 2 kertaa tuona aikana. Eihän tuosta poltosta haittaakaan ole, mutta tuntuu vaan erikoiselta niin useaan suorittaa. Ajelen välillä lyhyttä matkaa ja välillä pitempiä reissuja.

Pystyykös starilla testaan antureiden toimivuudesta mitään?
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

CDI203 kirjoitti:Toivotavasti autta pitkään joskus pesun jälkeen ovat tukeentuunet uudestaan tosi nopeasti
Töissä meillä on vastaavat suodattimet jälkiasennettuna Toyotan trukeissa, joilla käsitellään elintarvikepaperia. Ne joudutaan pesemään noin 2 kertaa vuodessa ja ollaan huomattu, että, jos tuollaisen pöntön laittaa märkänä kiinni koneeseen, niin ei mene kauaa, kun se on uudestaan tukossa. Eli nuo suodattimet pitää kuivattaa huolellisesti pesun jälkeen ennen käyttöönottoa. Meillähän ei niissä koneissa ole tuota regenerointia, niin kuin autoissa on, vaan ne suodattimet poltetaan puhtaaksi erillisessa polttolaitteessa ja savukaasut puhalletaan pois varastosta ulkoilmaan.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Avatar
ahonen v
Viestit: 1900
Liittynyt: 30.9.2005 11:56
Paikkakunta: Jämpsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ahonen v »

CDI203 kirjoitti:
ahonen v kirjoitti:Tuleekos näihin uudempiin vehkeisiin mitään oireita, jos nuo
sihdit ottaisi tuolta tykkänään pois? Päästömittauksiin se ei kai vaikuta.
Rippuu mitä sihdeilä tarkitaa mutta jos hiukas suodtimen tyhjentää/poistaa,
Ilman ohjelman muokkausta Niin vikatila+mootorin vikavalo siitä seuraa
Eli katit ja hiukkassuodattimet voisi poistaa ja starilla vaan bitit oikeaan asentoon niin kaikki pelaa normaalisti :idea: Eipä olisi tukkeutumisongelmia, tosin hiilijalanjälki siinä hieman kasvaa...
---------------------------------------------------------
- Audi A4 1.8T quattro avant -04
- ex. C 250 TDT -97 Powered by Turbotec & KKK
- mazda rx-7 -82
- lada 1600 "iS" -77
- ex. W124 260E -89
Sorbus
Viestit: 56
Liittynyt: 20.10.2010 19:13
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Sorbus »

Hiukkas-suodattimen pois ottokin käynyt mielessä, mutta seuraan nyt toimintaa jonkin aikaa.

Suodattimen annoin kyllä jonkin aikaa kuivua, mutta auton käynnistyksen myötä pakoputken liitoksesta vettä valui, jonkin aikaa. Eli hiukan taisi pönttö vielä olla märkä. Märkänä tosiaan voi tukkeutua nopeammin :?

Mites tuon poisto? Taloudesta löytyy kyllä *ri, mutta käyttäminen vielä opiskelua. Riittääkö ohjelma muutokseen starista hiukkassuodattimen poistaminen valikosta vai pitääkö muutoksia tehdä vielä enemmänkin.
Avatar
Väsynyt Mies
Tolokun mies
Viestit: 1359
Liittynyt: 22.5.2007 21:55
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Väsynyt Mies »

Ovat sen verran tiheää kennostoa, että ihan kuivattamalla niitä saa kuivattaa koko kesän. Meillä töissäkin pestyt suodattimet laitetaan ensin suoraan polttoasemaan, jossa niistä puhalletaan läpi noin 500 asteista ilmaa.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.

Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
kumipää
Viestit: 503
Liittynyt: 19.10.2010 22:48
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja kumipää »

Sorbus kirjoitti:
Mites tuon poisto? Taloudesta löytyy kyllä *ri, mutta käyttäminen vielä opiskelua. Riittääkö ohjelma muutokseen starista hiukkassuodattimen poistaminen valikosta vai pitääkö muutoksia tehdä vielä enemmänkin.
ei lähde starilla pois, vaikka valikko löytyykin.
Star tunaukset ja bitti tuikkaukset
YV:llä kii
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

ahonen v kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
ahonen v kirjoitti:Tuleekos näihin uudempiin vehkeisiin mitään oireita, jos nuo
sihdit ottaisi tuolta tykkänään pois? Päästömittauksiin se ei kai vaikuta.
Rippuu mitä sihdeilä tarkitaa mutta jos hiukas suodtimen tyhjentää/poistaa,
Ilman ohjelman muokkausta Niin vikatila+mootorin vikavalo siitä seuraa
Eli katit ja hiukkassuodattimet voisi poistaa ja starilla vaan bitit oikeaan asentoon niin kaikki pelaa normaalisti :idea: Eipä olisi tukkeutumisongelmia, tosin hiilijalanjälki siinä hieman kasvaa...
Katin poistoon ei tarvitse muuta kuin tyhjätä kati,
Hiukaspöntön (DPF) poistoon se ei riitä ja *:rila niitä bittejä ei saa oikeaan asentoon(muutenki usein niiten oikeaan asentoon laitto on työlästä, jokusen noita tehnnyt)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Sorbus
Viestit: 56
Liittynyt: 20.10.2010 19:13
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Sorbus »

Nyt olis käytetty auto *rin perässä ja vanhat vikakoodit poissa, tai ei ainakaan valita liian korkeasta tuhkasta.
Testailin kaikkien antureiden kunnon ja näyttivät ok mittausarvoa mittaavan.
Tukkoisuus oli luokkaa 20 (aiemmin jatkuvasti yli 80 ja vikakoodi) ja rasitus 1 eli ilmeisesti ok.

Ihmetyttää silti tuo pöntön usea poltto ajossa. Täytyy varmaan kokeilla tehdä vielä pakkopoltto pihassa tuolle ja katsoa muuttuuko.

Auto toimii muuten hyvin ja kulkee paremmin kuin ennen pesua.
aadolf
Viestit: 585
Liittynyt: 28.11.2010 12:13

Viesti Kirjoittaja aadolf »

Sorbus kirjoitti:Nyt olis käytetty auto *rin perässä ja vanhat vikakoodit poissa, tai ei ainakaan valita liian korkeasta tuhkasta.
Testailin kaikkien antureiden kunnon ja näyttivät ok mittausarvoa mittaavan.
Tukkoisuus oli luokkaa 20 (aiemmin jatkuvasti yli 80 ja vikakoodi) ja rasitus 1 eli ilmeisesti ok.

Ihmetyttää silti tuo pöntön usea poltto ajossa. Täytyy varmaan kokeilla tehdä vielä pakkopoltto pihassa tuolle ja katsoa muuttuuko.

Auto toimii muuten hyvin ja kulkee paremmin kuin ennen pesua.
mistäs tietää millon se poltto tapahtuu, ja miten usein se sen tekee yleensä :roll: :?:
asiasta poiketen miksköhän tuo medän -05 C 200cdi kuluttaa mielestäni liikaa tiiskeliä, ajotitokoneen mukaan yli 7 litr/100km :lol: ajo on sellasta reilun kymppikilsan pätkiä minimissään
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

aadolf kirjoitti: mistäs tietää millon se poltto tapahtuu, ja miten usein se sen tekee yleensä :roll: :?:
asiasta poiketen miksköhän tuo medän -05 C 200cdi kuluttaa mielestäni liikaa tiiskeliä, ajotitokoneen mukaan yli 7 litr/100km :lol: ajo on sellasta reilun kymppikilsan pätkiä minimissään
siihen miten usein tekee vaikutaa moni aisa, kuulee äänestä

kulutuksen voi olla syynä lyhyt ajomatka, huono poltto, E: tukoinen pönikkä
kylmänä käyvä kone ja vaikka mikä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
aadolf
Viestit: 585
Liittynyt: 28.11.2010 12:13

Viesti Kirjoittaja aadolf »

lämmöt ainaski nousee melko nopeesti yli 80 :D vaikkei ole mitään lisälämppäriä, johtunee egr joka on toiminnassa... pitäs varmaan tsekata tuo imusarja varmaan voi olla ilm. tukkonen :cry:
Avatar
ruoska
Viestit: 92
Liittynyt: 30.9.2005 17:53
Paikkakunta: -05 suunnalla

Viesti Kirjoittaja ruoska »

CDI203 kirjoitti:
aadolf kirjoitti: mistäs tietää millon se poltto tapahtuu, ja miten usein se sen tekee yleensä :roll: :?:
asiasta poiketen miksköhän tuo medän -05 C 200cdi kuluttaa mielestäni liikaa tiiskeliä, ajotitokoneen mukaan yli 7 litr/100km :lol: ajo on sellasta reilun kymppikilsan pätkiä minimissään
siihen miten usein tekee vaikutaa moni aisa, kuulee äänestä

kulutuksen voi olla syynä lyhyt ajomatka, huono poltto, E: tukoinen pönikkä
kylmänä käyvä kone ja vaikka mikä
Tyhmänä, minkälaiseksi ääni muuttuu?? Jälkipolttimen puhallukseksi? Kauanko poltto kestää ja millä ehdoilla alkaa polttaa?

Nämä nyt ensihätään :shock:
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

ruoska kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
aadolf kirjoitti: mistäs tietää millon se poltto tapahtuu, ja miten usein se sen tekee yleensä :roll: :?:
asiasta poiketen miksköhän tuo medän -05 C 200cdi kuluttaa mielestäni liikaa tiiskeliä, ajotitokoneen mukaan yli 7 litr/100km :lol: ajo on sellasta reilun kymppikilsan pätkiä minimissään
siihen miten usein tekee vaikutaa moni aisa, kuulee äänestä

kulutuksen voi olla syynä lyhyt ajomatka, huono poltto, E: tukoinen pönikkä
kylmänä käyvä kone ja vaikka mikä
Tyhmänä, minkälaiseksi ääni muuttuu?? Jälkipolttimen puhallukseksi? Kauanko poltto kestää ja millä ehdoilla alkaa polttaa?

Nämä nyt ensihätään :shock:
polton käynistymissen vaikutta monia yhdessä ja erikseen
matka, paine, paineero, aika... käynti ääni muttuu selvästi,
putken päästä voi tulla savua,
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
frak
Viestit: 231
Liittynyt: 28.10.2010 16:15

Viesti Kirjoittaja frak »

ahonen v kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
ahonen v kirjoitti:Tuleekos näihin uudempiin vehkeisiin mitään oireita, jos nuo
sihdit ottaisi tuolta tykkänään pois? Päästömittauksiin se ei kai vaikuta.
Rippuu mitä sihdeilä tarkitaa mutta jos hiukas suodtimen tyhjentää/poistaa,
Ilman ohjelman muokkausta Niin vikatila+mootorin vikavalo siitä seuraa
Eli katit ja hiukkassuodattimet voisi poistaa ja starilla vaan bitit oikeaan asentoon niin kaikki pelaa normaalisti :idea: Eipä olisi tukkeutumisongelmia, tosin hiilijalanjälki siinä hieman kasvaa...
Hiilijalanjälki itseasiassa pienenee, kun ilma virtaa vapaammin (kulutus pienenee, enemmän tehoa) eikä sihdin polttoon pala löpöä.

Hiukkaspäästöihin se vaikuttaa.
ahonekal
Viestit: 93
Liittynyt: 14.10.2012 8:51
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja ahonekal »

Hei.

Nyt alkanut tuo hiukkassuodatin kummittelemaan, eli moottorin vikavalo palaa, käytin autoa Kuopiossa Niirasella ja Jukka kertoi että suodatin tukossa. Kehotti viemään auton "puhdistukseen" merkkiliikkeeseen. Onko tuosta pakkopoltosta mitään apua? Pitäisikö puhditaa pönttö ite vai poistattaa koko härpäke? Jos poistaa pitääkö auto esim. muutoskatsastaa? Kukahan kuopiossa/pohjois-savossa osaisi tehdä tuon poiston/uudelleen ohjelmoinnin?
tuikku
Mersutohtori
Viestit: 317
Liittynyt: 04.11.2005 21:45

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
No, ensinnäkin.
Jos hiukkassuodatin mersussa millään järjellisellä km määrällä tukkeentuu, niin se on seurausta jostain muusta (viasta).
Ne on kestäviä.

Helpoimmillaan vikana on väärät öljyt.
Kalleimmillaan on ollut moottorivaurio.

Poltto aukaisee sen suodattimen, muttei tietenkään korjaa mitään, jos on vikaa.
Jos vika jää edelleen vaikuttamaan, kohta on suodatin taas "tukossa".

Nelipyttyisessä on mekaanisesti suht helppo tiputtaa koko keksintö poikkeen.
Ohjelman kanssa ei aina ole niin helppoa.
Autoa ei pidä muutoskatsastaa, kun ei se onnistu mitenkään, se on pakollinen laitos sen jälkeen, kun se on sinne kerran laitettu.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
ahonekal
Viestit: 93
Liittynyt: 14.10.2012 8:51
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja ahonekal »

Noh pessimisti ei pety. Toivottavasti nyt ei kuitenkaan ole mistään vakavasta. Netistä löyty yksi firma joka tekee noita ohjelmamuutoksia, kun haluaa poistaa tuon häkäpöntön.

Pitää käyttää vielä merkkiliikkeessä ja kokeilla auttaako pakkopoltto tai sit kokeilla pesua ite.

Paine-ero mittauksella ilmeisesti tulkitaan tuota tukkoisuutta, voiskohan vika olla näissä antureista? Näkyykö *:lla?
pepi
Viestit: 258
Liittynyt: 22.10.2010 22:16

Viesti Kirjoittaja pepi »

ahonekal kirjoitti:Noh pessimisti ei pety. Toivottavasti nyt ei kuitenkaan ole mistään vakavasta. Netistä löyty yksi firma joka tekee noita ohjelmamuutoksia, kun haluaa poistaa tuon häkäpöntön.

Pitää käyttää vielä merkkiliikkeessä ja kokeilla auttaako pakkopoltto tai sit kokeilla pesua ite.

Paine-ero mittauksella ilmeisesti tulkitaan tuota tukkoisuutta, voiskohan vika olla näissä antureista? Näkyykö *:lla?
Vika voi olla myös antureissa, miulla oli ja kyllä ne *:rilla näkyy.
S211 E320 V6+7G vm.-06 facelift
Sähköasennusluvat S2, ok
Kylmäaineluvat alle 3kg, ok
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1937
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

ahonekal kirjoitti:Netistä löyty yksi firma joka tekee noita ohjelmamuutoksia, kun haluaa poistaa tuon häkäpöntön.
Eikös tämä mesefoorumikin ole netissä ja tuosta ihan vierestäsi (kirjoituksesi vierestä) löytyy varmasti luotettavampi kontakti aiheeseen (ellet sitten ole samasta firmasta tai "alihankkijasta" kyse).

Monet tyrkyttävät palvelujaan vain siksi että saavat niistä maksun vaikka välttämättä koko työlle ei ole perusteita. Viittaamani asiantuntija antaa omistajan näkökulmaan sopivimmat ohjeet ja hoitaa ne ohjelmamuutokset jos niihin tapauksessasi on järkevää mennä.
ahonekal
Viestit: 93
Liittynyt: 14.10.2012 8:51
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja ahonekal »

Saako tuon pakkopolton tehtyä ilman staria? Vai pitääkö väkisin viedä piuhan päähän?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

ahonekal kirjoitti:Saako tuon pakkopolton tehtyä ilman staria? Vai pitääkö väkisin viedä piuhan päähän?
Ei saa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
ahonekal
Viestit: 93
Liittynyt: 14.10.2012 8:51
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja ahonekal »

Tais vika löytyä, ahtoputki halki. Menikö homma niin että tulorööri vuotaa jolloin kone ei saa kunnolla ilmaa, tästä johtuu että seokset pielessä ja pönttö nokeentuu. Vikatila päällä ei poltto mene päälle ja alkaa suodatin "tukkeutua". Löytyykö star-apuja kuopiosta/pohjois-savosta, saisi vikakoodit nollattua.
ahonekal
Viestit: 93
Liittynyt: 14.10.2012 8:51
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja ahonekal »

Tais vika löytyä, ahtoputki halki.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4289
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

ahonekal kirjoitti:Tais vika löytyä, ahtoputki halki.
Ainkin yksi vika minkä takia ei toimi niin kuin pitää
(ja vika mikä sotkee koko systeemin)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
ahonekal
Viestit: 93
Liittynyt: 14.10.2012 8:51
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja ahonekal »

Ahtoputki vaihdettu ja vikakoodit kuitattu. Fortea tankkiin ja motarille pienillä vaihteella härkkimään, eipä tullut vikakoodit enää takasin.
6mersua
Viestit: 2
Liittynyt: 23.6.2014 18:47

Viesti Kirjoittaja 6mersua »

ahonekal kirjoitti:Ahtoputki vaihdettu ja vikakoodit kuitattu. Fortea tankkiin ja motarille pienillä vaihteella härkkimään, eipä tullut vikakoodit enää takasin.
W211 220 cdi -04 210 tkm Minullakin hävis tehot ja moottorivalo syttyi vikakoodeja tuli paljon hiukkassuodatin tukossa. Herttoniemen Vehossa regenerointi siis starilla väkisin poltto hiukkassuodattimelle. Hain auton moottorivalo syttyi melkein heti ja vikatila päälle. Vein auton takaisin Veholle vika löytyi ahtoilmakanavan letkussa repeämä vaihto ja regenerointi uudestaan. Nyt toimii.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 moottori”