suutinpohjan kalvain

Katso myös W201.
Vastaa Viestiin
gremlin
Viestit: 77
Liittynyt: 14.1.2008 15:08
Paikkakunta: Tornio

suutinpohjan kalvain

Viesti Kirjoittaja gremlin »

onko kellään tietoa mistä semmosen työkalun vois ostaa?
W204 350cdi
W124 250TDT
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Biltema ilimottaa: tnro: 15-1396, 49,90eur. Commonrail koneille.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29281
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

124 moottoriin ? Eipä ole koskaan tarvetta :shock:
gremlin
Viestit: 77
Liittynyt: 14.1.2008 15:08
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja gremlin »

jaa. mitähän mie sitte keksisin tuolle ko pittää kamalaa tupsutusta ja savuaki näkyy tulevan 5 pytys suuttimen ja kannen välistä. oon sen tiivisteenki sinne pohjalle jo 2 kertaa vaihtanu ja aina vain hetken pitää.
W204 350cdi
W124 250TDT
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29281
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ettei tule etukammion tiivisteestä ?
gremlin
Viestit: 77
Liittynyt: 14.1.2008 15:08
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja gremlin »

en usko koska se loppuu hetkeksi sen pohja tiivisteen vaihtamalla.
W204 350cdi
W124 250TDT
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29281
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Vaihda kammio.
gremlin
Viestit: 77
Liittynyt: 14.1.2008 15:08
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja gremlin »

mistähän siihen sopivan avaimen löytäisin? oon koittanu hakea joskus mutta eipä oo onnistanu.. en oo kyllä kysyny merkki liikkeestä..
W204 350cdi
W124 250TDT
Avatar
fender
Viestit: 15
Liittynyt: 27.11.2010 16:41
Paikkakunta: Pilkanmaa

Viesti Kirjoittaja fender »

dealer kirjoitti:Vaihda kammio.
???
Miten onnistuu?
gremlin
Viestit: 77
Liittynyt: 14.1.2008 15:08
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja gremlin »

fender kirjoitti:
dealer kirjoitti:Vaihda kammio.
???
Miten onnistuu?

ei kai se olekko ruuvata vanha pois ja uus tilalle jos vain olis siihen sopiva avain.
W204 350cdi
W124 250TDT
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

gremlin kirjoitti:
fender kirjoitti:
dealer kirjoitti:Vaihda kammio.
???
Miten onnistuu?

ei kai se olekko ruuvata vanha pois ja uus tilalle jos vain olis siihen sopiva avain.
Veholta myivät jotain neljällä kympillä.
gremlin
Viestit: 77
Liittynyt: 14.1.2008 15:08
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja gremlin »

merkki liikkeestä lainaisivat avainta ja sain vian korjattua. puhalsin kammion lasilla ja laitoin vielä kupari liima mössöt väliin. loppu se tikittäminen.
W204 350cdi
W124 250TDT
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

tuleeko se millä konstilla ylös se esikammio sieltä sen jälkeen jos ja kun saa sen ruuvin auki?? olisin kuvitellu että se on kovinkin lujassa siellä :shock:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
gremlin
Viestit: 77
Liittynyt: 14.1.2008 15:08
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja gremlin »

pitä rakentaa heijari ulovetäjä siihen, ei se muuten ois lähteny. vanhaan suuttimeen hitsasin putkea jossa 12 mm kierre. ei muutako vanha suutin paikalleen ja kierretanko siihen päähän ja siihen rauta köntti joka huilaa siinä tangon päällä. mutterit ja prikat tangon päähän ja hakkaamaan niitä vasten-> kammio nousee ja sai kyllä aika monesti riuhtoa ennenkö irtosi. kannattaa muistaa irrottaa hehku ettei mee solmuun niinkö mulla kävi :oops:
W204 350cdi
W124 250TDT
Avatar
fender
Viestit: 15
Liittynyt: 27.11.2010 16:41
Paikkakunta: Pilkanmaa

Niinpä.

Viesti Kirjoittaja fender »

Ajattelinkin että kammio ei varmaan tule helposti ylös. Mulla auttoi (ainakin vielä) suutinpohjan prikan vaihto. Loppu supsutus.
Avatar
E200D
Viestit: 234
Liittynyt: 25.10.2010 17:10
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja E200D »

200D supsutteli ja siitä kammion välistä... Liukuvasaralla läks kammio ilman mitää onkelmia, ja Klann:ilta sai helvetin kalliin avaimen, pitäis kestää sitte lopun elämää käännellä! :evil: Ukko kun on metallimies, niin näppäränä äijänä sorvasi sopivan jyrsimen esikammion pohjalle... Jollaan paperitehtaan entisellä kuumankestokitillä. Kyllä pysyy! :wink:
W123 300D -84

...NII! Ja porkkanavilkuthan KUULUU Mersuun! Yhtälailla kuten Dieselmoottorikin...
junnu
Viestit: 5
Liittynyt: 18.12.2010 14:50

Re: Niinpä.

Viesti Kirjoittaja junnu »

fender kirjoitti:Ajattelinkin että kammio ei varmaan tule helposti ylös. Mulla auttoi (ainakin vielä) suutinpohjan prikan vaihto. Loppu supsutus.
Samat askareet edessä... kertokaas mitä avaita tarvii hankkia suuttimen ja / tai kammion irrottamiseksi?
Jostain luin että joku ruuvi löysälle ja kone käyntiin, niin kammio irtoo helposti? Koskiko 601 mottia vai puhuivakko jostain muusta, en tiedä.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2943
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Hmm... Nyt en muista minkäkokoinen avain sopii suuttimen irroitukseen, normi hylsy on liika lyhyt (ei yletä kunnolla kun ottaa hylsyn "pohja" kiinni suuttimen päähän), suutin ensin irti, sitten tarvitaan erikoishylsy että saa sen esikammion kiristysrenkaan irti ja sen jälkeen vanhasta suuttimesta voi tehdä erikoistyökalun vetovasaran päähän joka ruuvataan esikammioon kiinni ja aletaan jyskyttämään vetovasaralla. Hehku tosiaan ensin irti :wink:

Jos työkalut löytyy valmiina irroitukseen ei paljoa yli kymmentä minuuttia mene. Minkä ikäinen autos on? Jossain -89 tienoolla vaihtu esikammion tyyppi, sitä vanhemmissa vissiin erilainen kiristysrengas...
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
200da
Viestit: 24
Liittynyt: 05.11.2006 20:32
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää

Viesti Kirjoittaja 200da »

Ei muuten ollut hinnan kiroissa toi kiristysrenkaan irrotusavain.
Vajaa 28 euroa marmorilta 8)
Vielä kun jostain löytäisi vanhan suuttimen tai pultin,jossa oikeanlainen kierre esikammion irrotukseen :roll:
Uudempi malli kyseessä.
junnu
Viestit: 5
Liittynyt: 18.12.2010 14:50

Viesti Kirjoittaja junnu »

Multiviri kirjoitti:Minkä ikäinen autos on? Jossain -89 tienoolla vaihtu esikammion tyyppi, sitä vanhemmissa vissiin erilainen kiristysrengas...
-93
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 moottori”