Täältä näyttää löytyvän niin paljon asiantuntemusta, että kokematon menee ihan hämilleen...
Tuli täysin sattuman oikkuna hankittua harrastepeliksi suvussa aikoinaan ollut -86 300SE. Olen autolla ajanut viimeksi 2003 ennen tätä uutta kohtaamista ja silloinhan se toimi kuin kello. Nytkään se ei toimi huonosti, mutta pientä sanomista on kuitenkin. Tyhjäkäynti humpaa välillä ja kiihdyttäessä kaasu pohjassa meno on jotenkin "raskasta" ja vähän kaasua löysättäessä veto paranee.
Ruiskut siis huollon ja säädön tarpeessa, mutta mikä sieltä kuluu ja onko Oulun seudulla gurua joka osaa säätää? Auto on vasta leimattu ja päästöt olivat olleet ok, jopa hivenen laihallakin.
Vaihtaminen alaspäin ei ole myöskään kiireisen miehen hommaa, eli ei tahdo vauhdissa löytyä pienempää pykälää, vaijeri?
Ruostevammat ovat yllättävänkin pieniä, niistä selvitään kyllä, mutta näitä muita pikkujuttuja olisi tarkoitus laitella siinä sivussa kuntoon.
To be continued...
W126 300SE lievät käyntiongelmat
Ensiksi KAIKKI alipaineletkut vaihtoon, sekä tietty tulpat ym bensakoneisen "huolto-osat".
Letkut voi päällepäin näyttää ihan hyviltä, mutta kannattaa jo ilman sen kummempaa tutkimista vaihtaa joka ikinen rööri jonka vaan konehuoneesta löytää ja sen jälkeen katsoa vieläkö vika vaivaa. Alipainettahan tuo lootakin tarvii.
terv. nimimerkki "yhden BMW:n kanssa taistellut"

terv. nimimerkki "yhden BMW:n kanssa taistellut"

® Mesen Porkkana-klubi