SBC ??
SBC ??
Onko kellään fakta-tietoa: johtuuko tuo "Visit to workshop"-ilmoitus laitteen ohjelmistossa olevasta bugista, vai onko systeemissä joku laskuri, joka kertoo että nnn jarrupolkasun jälkeen pitää vaihtaa oikeasti uusi yksikkö. Ja mitä tehdään, kun (ensi vuonna) 10 vuotta vanhaan kärryyn pitää vaihtaa 25% auton hintainen komponentti! (ei kai mikään tuotevastuupykälä kata enää yli 10 vuotta vanhoja laitteita)
-
- Viestit: 719
- Liittynyt: 15.1.2011 10:36
- Paikkakunta: Espoo
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
~350000 pienimmät ja suurimat ~550000 polkasua (laskuri bugisa) on olleet mitä on tullut itsele vastaan ja siinä kohtaa ei mitään kulumaa hiilistäkin puolet jäljellätapio89 kirjoitti:Siellä on laskuri joka laskee poljinpainalluksia/paineenkorotuspumpun käyttöä.
Riippuu käytöstä että millä painalluksilla menee vaihtoon.
400 000 - 600 000 poljinpainallusta on yleensä ollut väli millon yksikkö haluaa vaihtoon.
(monesti on painalusten määrä ollut noita lukemiaa 400tkm-600tkm vaiheilla)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Starilla pystyy nollaamaan laskurin. Tämä ei tosin tarkoita sitä että jokainen starin omistaja sitä osaisi/pystyisi tekemään.farkkumese kirjoitti:Olin lukevinani jostain, että ***rilla pystyy "kropaamaan" jatkoaikaa.
Ja kukin puntaroikoon sitten itse että minkä ratkaisun tekee. Kyseessä on kuitenkin melko oleellisesti turvallisuuteen vaikuttava varuste. Ja voisi kuvitella että sen takia se laskurikin on siellä.
Tähdellisen parantola
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
SBC
siltamies kirjoitti:Noniin...nyt se sitten tuli. Ilmoitus tauluun että boksi pois käytöstä. 320 000 km mittarissa ja 03 mallinen 200 cdi. Olin jo unohtanut sen mokoman poljinlaskurin. Hinta foorumin mukaan 2500-3000 €. Aikamoinen investointi kymppitonnin autoon...voi perkule
siiheen voi olla monta syytä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
jarrunestettä lattialla
Huh...aamulla autotallin lattialla lammikko jarrunestettä. Taakse menvä jarruputki ruostunut poikki ???. Korjaus kustansi parisataa. Sillä tietty vika tokeni. Ihme ettei ajotietokone heti ilmoittanut jarrunesteen vähyydestä
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
Re: jarrunestettä lattialla
Nesteen pitää laskea alle alarajan enne ilmoitusta nesteen vähyydestä,siltamies kirjoitti:Huh...aamulla autotallin lattialla lammikko jarrunestettä. Taakse menvä jarruputki ruostunut poikki ???. Korjaus kustansi parisataa. Sillä tietty vika tokeni. Ihme ettei ajotietokone heti ilmoittanut jarrunesteen vähyydestä
ennen sitä ehtii aikapaljon valumaan ulos
siksi ilmoitelee että painetta ei saa tehtyä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
-
- Viestit: 3
- Liittynyt: 17.11.2012 14:58
- Paikkakunta: Seinäjoki
tietääkseni tiputettiin pois 2006...
tuon näköinen mokkula jos löytyy konepellin alta (ei vlttämäti just tuossa kohtaa CLS:ssä): http://www.google.fi/imgres?q=mercedes+ ... 0,s:0,i:83
http://www.google.fi/imgres?q=mercedes+ ... 1,s:0,i:86
(ja olemassaolon kuulee; jurnuttelee kun avaat ovet lukosta jne.)
Ja varmaksihan se saa tietää vaikkapa VIN koodin purkamalla.
tuon näköinen mokkula jos löytyy konepellin alta (ei vlttämäti just tuossa kohtaa CLS:ssä): http://www.google.fi/imgres?q=mercedes+ ... 0,s:0,i:83
http://www.google.fi/imgres?q=mercedes+ ... 1,s:0,i:86
(ja olemassaolon kuulee; jurnuttelee kun avaat ovet lukosta jne.)
Ja varmaksihan se saa tietää vaikkapa VIN koodin purkamalla.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Naapurifoorumilla joku oli kaivanut taulukon SBC-yksikön koodille, mistä pitäisi lselvitä yksikön valmistuajankohta:
http://4.bp.blogspot.com/-rvJOEtWIZ9s/U ... +codes.jpg
Koodi löytyy hydraulilohkon alakulmasta, ensimäinen luku
http://4.bp.blogspot.com/-rvJOEtWIZ9s/U ... +codes.jpg
Koodi löytyy hydraulilohkon alakulmasta, ensimäinen luku
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- CDI203
- Mesen Bill Gibbons
- Viestit: 4289
- Liittynyt: 04.6.2008 19:51
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°
JaMHe kirjoitti:Naapurifoorumilla joku oli kaivanut taulukon SBC-yksikön koodille, mistä pitäisi lselvitä yksikön valmistuajankohta:
http://4.bp.blogspot.com/-rvJOEtWIZ9s/U ... +codes.jpg
Koodi löytyy hydraulilohkon alakulmasta, ensimäinen luku
mitäs hyötyä siitä on niitähän varstoidaan kuitenkin jonkun aikaa
voi vaikka arvailla että moneskohan käytetty... on menossa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Ja +3581810EBB4
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros
Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Minen tuota systeemiä pelkää tippaakaanPetri1 kirjoitti:Miks kaikki pelkää tota systeemiä. , jos hajoo 400 000 - 600 000 poljinpainalluksen jälkeen ja on parhaat jarrut, mitä on ikinä tehty.
Saako nyt esittää tyhmän kysymyksen, että miltä osin tuo muka on yhtään parempi perinteistä systeemiä? Näinniinkuin käyttäjän kannalta
-
- Viestit: 719
- Liittynyt: 15.1.2011 10:36
- Paikkakunta: Espoo
Kyllä itse tykkään ja käytänkin päivittäin tuota hold-systeemiä, eli valoihin tultaessa jarrupolkimesta painallus, niin auto pysyy paikallaan ja valojen vaihduttua, eiku kaasua.Leemu kirjoitti:Minen tuota systeemiä pelkää tippaakaanPetri1 kirjoitti:Miks kaikki pelkää tota systeemiä. , jos hajoo 400 000 - 600 000 poljinpainalluksen jälkeen ja on parhaat jarrut, mitä on ikinä tehty.
Saako nyt esittää tyhmän kysymyksen, että miltä osin tuo muka on yhtään parempi perinteistä systeemiä? Näinniinkuin käyttäjän kannalta
Liekö SBC:n avulla saanut "helepommin" tehtyä erilaisia lisätoimintoja (hill-hold...) tuohon aikaan. Nythän niitä samoja ominaisuuksia saa normi ABS/ESP-pohjaiseen systeemiin.Leemu kirjoitti:Saako nyt esittää tyhmän kysymyksen, että miltä osin tuo muka on yhtään parempi perinteistä systeemiä? Näinniinkuin käyttäjän kannalta
Menee ehken vähän pienempään tilaan (ei alipainetehostinta).
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Onhan siinä juu tuo holdi ja ruuhkajarru tms.
Ruuhkajarrua olen kerran kokeillut ihan mielenkiinnosta, on ainakin näillä leveysasteilla täysin turha. Tiedä sitten jois olisi oikeita ruuhkia
Tuota holdia en ole edes kokeillut, täytyypä koittaa kauppaan mennessä jos sattuisi punavalo matkalle
Poljinvoimaahan tuossa tarvitaan huomattavasti vähemmän, mutta se nyt ei varsinaisesti ole mielestäni etu. Jos fysiikka on sillä tasolla että ylipäätään on asiaa autonrattiin niin jaksaa kyllä painaa jarrupoljinta vaikkei autossa SBC:tä olisikaan
Ruuhkajarrua olen kerran kokeillut ihan mielenkiinnosta, on ainakin näillä leveysasteilla täysin turha. Tiedä sitten jois olisi oikeita ruuhkia
Tuota holdia en ole edes kokeillut, täytyypä koittaa kauppaan mennessä jos sattuisi punavalo matkalle
Poljinvoimaahan tuossa tarvitaan huomattavasti vähemmän, mutta se nyt ei varsinaisesti ole mielestäni etu. Jos fysiikka on sillä tasolla että ylipäätään on asiaa autonrattiin niin jaksaa kyllä painaa jarrupoljinta vaikkei autossa SBC:tä olisikaan
-
- Viestit: 719
- Liittynyt: 15.1.2011 10:36
- Paikkakunta: Espoo
Ei mulla ainakaan tarvitse kuin kevyen painnalluksen kun auto on pysähtynyt. Pk seudulla on oiva varuste tuo holdi kun ajelet ruuhkassa.Leemu kirjoitti:Onhan siinä juu tuo holdi ja ruuhkajarru tms.
Ruuhkajarrua olen kerran kokeillut ihan mielenkiinnosta, on ainakin näillä leveysasteilla täysin turha. Tiedä sitten jois olisi oikeita ruuhkia
Tuota holdia en ole edes kokeillut, täytyypä koittaa kauppaan mennessä jos sattuisi punavalo matkalle
Poljinvoimaahan tuossa tarvitaan huomattavasti vähemmän, mutta se nyt ei varsinaisesti ole mielestäni etu. Jos fysiikka on sillä tasolla että ylipäätään on asiaa autonrattiin niin jaksaa kyllä painaa jarrupoljinta vaikkei autossa SBC:tä olisikaan
No sitä just kun täällä arvuutellaan että onko vaihdettu; on varmaankin jos on kovasti uudempi kuin auton tehdaspäivä. Se, että onko se ollut uusi kun sinne on laitettu, sitähän taas ei moni tiedä, tai onko sitä monastikin nollailtu. Mutta vaihdettu, joo - kovaa ajoo!CDI203 kirjoitti:
Ja
mitäs hyötyä siitä on niitähän varstoidaan kuitenkin jonkun aikaa
voi vaikka arvailla että moneskohan käytetty... on menossa
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Viestit: 719
- Liittynyt: 15.1.2011 10:36
- Paikkakunta: Espoo
Siis onko hold toiminto uudemmiskin joista on SBC-jarrut poistettu ?AM kirjoitti:Hold toiminto tosiaan löytyy uudemmastakin 211:sesta missä ei ole SBC:tä. Kallis tuo on uusia ja aika pienilläkin kilometreillä noita on mennyt mitä Mersuforumilta lueskellut. Muutaman vuoden päästä auton arvo ei ole sitä mitä jarrujen korjaaminen...
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Tavalliselle käyttäjälle tuosta SBC:stä ei ole muuta kuin riesaa, mutta se mitä SBC tarjoaa, on täysin portaaton ja nykimätön jarruvoiman jako jokaiselle yksittäiselle pyörälle. Tuohon ei perinteinen eikä nykyinen järjestelmä kykene.Leemu kirjoitti: Minen tuota systeemiä pelkää tippaakaan
Saako nyt esittää tyhmän kysymyksen, että miltä osin tuo muka on yhtään parempi perinteistä systeemiä? Näinniinkuin käyttäjän kannalta
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Voisitko avata tätä vähän teknisillä toimintaselostuksilla. Nimittäin yksi yhteinen painelähde SBC-jarruissakin on ihan kuten edeltävissä ABS-jarrullisissa ja nykyisissä systeemeissä. Yksilöllinen jarruputki kaikissa menee kullekin pyörälle ja "sama" tietokone inputteineen siellä on jarruja ohjaamassa. Ihan samaan yksittäisen tai useamman pyörän jarrutteluun ne nykyisetkin pystyy.Meissenkeri kirjoitti: Tavalliselle käyttäjälle tuosta SBC:stä ei ole muuta kuin riesaa, mutta se mitä SBC tarjoaa, on täysin portaaton ja nykimätön jarruvoiman jako jokaiselle yksittäiselle pyörälle. Tuohon ei perinteinen eikä nykyinen järjestelmä kykene.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RtWU17NLgfA[/youtube]