Mäcciksen Passat teedeeii

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

No sehä on kunnolla tärähtäny jos apurunkoki menee vaihtoon. :shock:
S204, AZT250
Avatar
Mäcciz
Viestit: 284
Liittynyt: 14.4.2006 18:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Mäcciz »

Garcia kirjoitti:No sehä on kunnolla tärähtäny jos apurunkoki menee vaihtoon. :shock:
Kyllä se oli melko kolaus. Vauhtia oli semmonen 80km/h. Apurunkoon tuli semmonen 1cm syvä painauma. Korjaamolla ei oltu varmoja tuon apurungon vaihdon suhteen mutta vakuutusyhtiöstä soitettiin ja sanottiin että uus vaihdetaan.
w212
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Pappi kirjoitti:www.tankkaus.com
Tuonne kun tekee tilin ja autolle profiilin niin pystyy seuramaan helposti kulutuksia.

Mielenkiinnolla seuraan, miten elämä pasuunan kanssa sujuu.

Veljmiehellä oli 66kw 1.9tdi, eli se nuhasin turbo. Käytiin taannoin Rovaniemellä keikka ja pienin kulutus tuolle matkalle taisi olla 4.6ltr/100km.

:)
minulla on golf 3 jossa se 110 heppanen diesel, säästöohjelmalla 124hv ja mitattu kulutusta nyt 1,5 vuotta ja 45 tkm tuloksella 4,75 l/100 km, niukin reissu kesällä oli 4,21 l/100 km. yhtäkään tankkausta ei ole jäänyt väliin. pihi moottori. tankkaus id www.tankkaus.com/cars/view/38457
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

Siinä keulassahan on yksi erillinen kannakeputki joka toimii myös ahtoputkena, että oisko se varmaan..?
Avatar
Mäcciz
Viestit: 284
Liittynyt: 14.4.2006 18:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Mäcciz »

Jiitek kirjoitti:Siinä keulassahan on yksi erillinen kannakeputki joka toimii myös ahtoputkena, että oisko se varmaan..?
Näky olevan öljypohjan takana eli kyllä se taitaa olla apurunko?
w212
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

No on se sitten se varsinainen apurunko. Siellähän on öljypohja ja ilmastoinnin alumiiniputketkin aika hyvin hollilla.
Avatar
Mäcciz
Viestit: 284
Liittynyt: 14.4.2006 18:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Mäcciz »

Jiitek kirjoitti:No on se sitten se varsinainen apurunko. Siellähän on öljypohja ja ilmastoinnin alumiiniputketkin aika hyvin hollilla.
Joo niin näky olevan, onneksi ei ottanu osumaa.

Tuossa kateltiin kaverin kanssa nosturilla ja tuli vähä liioteltua tuota apurungon osumaa, se on pari milliä painunu n.2*2cm alueelta. Vakuutusyhtiö ehdotti jos ei apurunkoa vaihdeta niin omavastuu jää pois. Kysyin tuosta korjaamolta nii tuumas ettei oo muutako kosmeettinen vika ni sovittiin ettei sitten laiteta uutta tilalle.
w212
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

Pyäränkulmat sitten ehdottomasti tarkastukseen remontin jälkeen!
S204, AZT250
Avatar
Mäcciz
Viestit: 284
Liittynyt: 14.4.2006 18:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Mäcciz »

Garcia kirjoitti:Pyäränkulmat sitten ehdottomasti tarkastukseen remontin jälkeen!
Kyllä kyllä, tästä jo sovittiin korjaamon kanssa.
w212
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

Apurungoista vielä. Käytettiin tossa kaverin viitosgolffia leimalla ja setä totes että apurunko halki. :shock: Sellaset jäljet oli apurungossa että osumaa oli ottanut joskus ja tosiaan halkeama löytyi. Apurunko on alumiininen. Mitäs nuo pykälät sanoi tuollaisen hitsaamisesta vai onko vaihdettava koko kelkka?
S204, AZT250
Avatar
Mäcciz
Viestit: 284
Liittynyt: 14.4.2006 18:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Mäcciz »

Garcia kirjoitti:Apurungoista vielä. Käytettiin tossa kaverin viitosgolffia leimalla ja setä totes että apurunko halki. :shock: Sellaset jäljet oli apurungossa että osumaa oli ottanut joskus ja tosiaan halkeama löytyi. Apurunko on alumiininen. Mitäs nuo pykälät sanoi tuollaisen hitsaamisesta vai onko vaihdettava koko kelkka?
Korjaamolla sanoi että ei saa oikoa tai korjailla sitä vaan on vaihdettava uus tilalle.
w212
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

Joo, tämmönen muistikuva mullaki on että pyöräntuennan osia ei saa korjata hitsaamalla, vaan on vaihdettava uusi.
S204, AZT250
Avatar
Mäcciz
Viestit: 284
Liittynyt: 14.4.2006 18:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Mäcciz »

Passatti kävi korjaamolla mutkan ja puskuri ja pohjamuovi vaihdettu uuteen. Pyöränkulmat samalla tarkastettu ja hyvä oli. Palvelu oli oikeinki hyvä auto pesty ja sisältä myös siivottu ja lasit pesty 8)
w212
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

Saapiko udella, missä pajalla käytit?
S204, AZT250
Avatar
Mäcciz
Viestit: 284
Liittynyt: 14.4.2006 18:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Mäcciz »

Garcia kirjoitti:Saapiko udella, missä pajalla käytit?
Saa tietenki udella, AutoFit alasintiellä
w212
Avatar
thabandit^
Viestit: 844
Liittynyt: 12.12.2006 20:21
Paikkakunta: Nomansland

Viesti Kirjoittaja thabandit^ »

Onkos Mäcciz törmännyt nokkien/paininkuppien/keinuvipujen kulumiseen?

Kovasti on allekirjoittaneella herännyt kiinnostus 3BG-Passateihin, ja olen kuullut jotain huhuja, että nokkien jne kulahtaminen ei olisi pelkästään V6:sten ongelma,vaan 1.9 Pumppusuutinmoottoreissa olisi samaa vikaa. :roll: Lähinnä kiinnostaisi tietää, että onko ongelmaan mitään korjausta olemassa. :idea:
530d Touring -01
250EXC-F -04
Avatar
Mäcciz
Viestit: 284
Liittynyt: 14.4.2006 18:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Mäcciz »

thabandit^ kirjoitti:Onkos Mäcciz törmännyt nokkien/paininkuppien/keinuvipujen kulumiseen?

Kovasti on allekirjoittaneella herännyt kiinnostus 3BG-Passateihin, ja olen kuullut jotain huhuja, että nokkien jne kulahtaminen ei olisi pelkästään V6:sten ongelma,vaan 1.9 Pumppusuutinmoottoreissa olisi samaa vikaa. :roll: Lähinnä kiinnostaisi tietää, että onko ongelmaan mitään korjausta olemassa. :idea:
Ei oo kyllä meikäläisen korviin kantautunut tuommosia ongelmia. Jos tuommosia ongelmia tulee nii kai se ratkasu on laittaa uutta palikkaa tilalle :roll: Jos kuuntelis kaikkia kuulopuheita niin tässä rasvattas helkamasta kettingit ja ajeltas sillä :lol:

Tällä omalla pelillä on nyt ajettu 302tkm eli 22.12.11 jälkeen mittariin on tullut n.9tkm. Mitään vikaa ei ole ilmaantunut, muutakuin ne ylätukivarret jotka tuossa vaihdettiinkin. Ai sori kuskinpuolen häikäisysuojan peilin valo ei pelaa vaikka vaihdoin polttimon ja vänkärinpuolen ilmasuulakkeen valo myös pimeänä. Tuota vähä ihmettelenkin mutta ei vielä löytyny ratkaisua miten siihen vaihdetaan polttimo, power no brains :lol:
w212
Avatar
Jiitek
aktiivimeseläinen
Viestit: 2352
Liittynyt: 18.12.2005 11:10
Paikkakunta: Oulunseutu

Viesti Kirjoittaja Jiitek »

thabandit^ kirjoitti:Onkos Mäcciz törmännyt nokkien/paininkuppien/keinuvipujen kulumiseen?

Kovasti on allekirjoittaneella herännyt kiinnostus 3BG-Passateihin, ja olen kuullut jotain huhuja, että nokkien jne kulahtaminen ei olisi pelkästään V6:sten ongelma,vaan 1.9 Pumppusuutinmoottoreissa olisi samaa vikaa. :roll: Lähinnä kiinnostaisi tietää, että onko ongelmaan mitään korjausta olemassa. :idea:
Jos on kulahtaneet niin uus nokka ja nostimet vanhojen tilalle... ja öljynvaihtoväliksi 15000km. :roll:

Kyllä niitä menee mutta osia saa muualtakin kuin marmorilta ja ei maksa nykyään enää maltaita.
Avatar
Mäcciz
Viestit: 284
Liittynyt: 14.4.2006 18:20
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Mäcciz »

Tämä tuli tuossa viimeviikolla vaihdettua pois tuommoseen ruotsalaiseen keksintöön, joka kylläkin on Belgiassa valmistettu :oops: Pasuunassa oli vaihtohetkellä 358tkm mittarissa. Ei kyllä voi moittia pasuunaa, pienellä kulutuksella luotettavaa menoa. Eteen meni n.330tkm vahvistettu sarja paikalleen.
w212
Avatar
270w210
Viestit: 107
Liittynyt: 14.3.2013 14:43

Viesti Kirjoittaja 270w210 »

Työkaverilla meni passatista (vm-03 muistaakseni, alle 300tkm ajettu) turbo, nokka-akseli ja kansikin nokan yhteydessä paskaksi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”