W210 ostaminen
W210 ostaminen
Terve
En löytänyt aiempaa ostamassa-topiccia, joten tässä tulee kysymyksiä. Pitäväkö W210 automaateille (diesel) ilmoitetut kulutuslukemat kuinka hyvin kutinsa? Mennäänkö kesäkeleillä todellakin lähellä viitta litraa tai alle? Entäs talvella? Ajelen nyt E39 bemarilla ja mielestäni se on mukavan hiljainen, kumpaan suuntaan W210 farmarissa mennään tässä suhteessa?
Ruosteesta pelotellaan paljon, onko mahdollista löytää vielä ruosteeton yksilö vuosilta 2000-2002 ja onko sitä mahdollsta myös pitää ruosteettomana?
Kiitokset!
En löytänyt aiempaa ostamassa-topiccia, joten tässä tulee kysymyksiä. Pitäväkö W210 automaateille (diesel) ilmoitetut kulutuslukemat kuinka hyvin kutinsa? Mennäänkö kesäkeleillä todellakin lähellä viitta litraa tai alle? Entäs talvella? Ajelen nyt E39 bemarilla ja mielestäni se on mukavan hiljainen, kumpaan suuntaan W210 farmarissa mennään tässä suhteessa?
Ruosteesta pelotellaan paljon, onko mahdollista löytää vielä ruosteeton yksilö vuosilta 2000-2002 ja onko sitä mahdollsta myös pitää ruosteettomana?
Kiitokset!
-
- Viestit: 132
- Liittynyt: 31.12.2011 10:36
- Paikkakunta: Ruukki
Hei!
Varsinaisiin kysymyksiin en osaa vastata, mutta ostajan opas on tässä ketjussa:
http://mese.fi/forum/viewtopic.php?t=2623
Edit: Tai no oma 220D sedan kuluttaa manuaalina noin kuusi litraa sataselle talvikeleillä, joten en pitäisi mahdottomana noita noin viiden litran kulutuksia. Tässähän on kone suoraan kivikaudelta
Varsinaisiin kysymyksiin en osaa vastata, mutta ostajan opas on tässä ketjussa:
http://mese.fi/forum/viewtopic.php?t=2623
Edit: Tai no oma 220D sedan kuluttaa manuaalina noin kuusi litraa sataselle talvikeleillä, joten en pitäisi mahdottomana noita noin viiden litran kulutuksia. Tässähän on kone suoraan kivikaudelta
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24
1. Epäilen, ei ainakaan kukaan tuttuni rehellisesti ole ajellut alle ilmoitettujen.
2. Pihassa on E39 ja väyrynen...bensoja, bimmeri on: tukevampi, hiljaisempi ja kankeampi.
3. Epäilen, en ole ruosteetonta väykkyä nähnyt....mutta bemarin jälkeen väyrynen on varmasti vähempi ruosteinen...tuo pihassa makaava bemari on oikea ruostemagneetti....
.
2. Pihassa on E39 ja väyrynen...bensoja, bimmeri on: tukevampi, hiljaisempi ja kankeampi.
3. Epäilen, en ole ruosteetonta väykkyä nähnyt....mutta bemarin jälkeen väyrynen on varmasti vähempi ruosteinen...tuo pihassa makaava bemari on oikea ruostemagneetti....
.
Kiitokset vastauksista, hyviä kommentteja. Omaa 39:ä en ole vielä saanut ruostumaan näkyvästi ainakaan, joten siinä mielessä mielenkiintoinen huomio tuosta näiden kahden ruostumiseroista. Lieneekö kukaan äänieristänyt näitä vehkeitä vielä hiljaisemmiksi? Bemu on tosiaan tasaisella ihan hiljainen, mutta talven epätasaisilla teillä sietämättömän äänekäs. Kori värisee ilmeisesti todella runsaasti. Tosin ei kai ihan äänetöntä autoa ole olemassakaan. Omastakin mielestä bemu on hieman kankea ja hidasliikkeiden, mikä tietysti johtuu kahden litran tehottomasta dieselistä. Tosin tässä kokoluokassa ei taida kovin notkeita autoja ollakaan?
E39:hän on suorastaa legendaarinen kaiken maailman värinöistä, tärinöistä ja tutinoista minkä aiheuttajan etsiminen on lähes mahdotonta jos ei vaihda kaikkia alustan osia
Millä koneella tuo sun tiiraamaa yksilö oli? 200CDI:n saa menemää kesäkeleillä alle 6L/100km ja kulutuksen kannalta pakkaskeleillä on ehdottoman tärkeää että löytyy webasto, tuo kun lämpenee omineen turkasen hitaasti esim. tälläisellä 0-kelillä menee 10km että kone on 70-80C vaikka auto olisi ollut hetken piuhan päässä.
Tutulla autokauppiaalla oli vasta 650tkm ajettu väykky missä ei pintapelleissä ollu yhtään ruostetta/sävyeroja joten kyllä noita hyviäkin vielä on... sitä en tiedä oliko autoa ikinä maalailtu mutta jos oli niin sitä ei kyllä huomannut mistään. Tosin kyseinen yksilö oli 1. omistajalta kuka oli ensitöikseen teettänyt orkkiskankaiset penkinpäälliset ja jopa lattiaverhoilut oli suojattu uudesta asti eikä sisuta hävennyt yhtään omaa 150tkm ajettua CLK:ta mikä kertoo jo jotain siintä miten autoa on pidetty Joten siintähän tuo kunto johtuu miten sitä autoa on pidetty mutta en tiedä riittääkö edes 1/1000 että löytää tuollaisen auton.
Millä koneella tuo sun tiiraamaa yksilö oli? 200CDI:n saa menemää kesäkeleillä alle 6L/100km ja kulutuksen kannalta pakkaskeleillä on ehdottoman tärkeää että löytyy webasto, tuo kun lämpenee omineen turkasen hitaasti esim. tälläisellä 0-kelillä menee 10km että kone on 70-80C vaikka auto olisi ollut hetken piuhan päässä.
Tutulla autokauppiaalla oli vasta 650tkm ajettu väykky missä ei pintapelleissä ollu yhtään ruostetta/sävyeroja joten kyllä noita hyviäkin vielä on... sitä en tiedä oliko autoa ikinä maalailtu mutta jos oli niin sitä ei kyllä huomannut mistään. Tosin kyseinen yksilö oli 1. omistajalta kuka oli ensitöikseen teettänyt orkkiskankaiset penkinpäälliset ja jopa lattiaverhoilut oli suojattu uudesta asti eikä sisuta hävennyt yhtään omaa 150tkm ajettua CLK:ta mikä kertoo jo jotain siintä miten autoa on pidetty Joten siintähän tuo kunto johtuu miten sitä autoa on pidetty mutta en tiedä riittääkö edes 1/1000 että löytää tuollaisen auton.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
itte etsin BMW E39 525/530D mallia 1.5v turhaan. Hyvää ja halpaa ei löytynyt ja sitten eräs autojobbari kurvas mun duunipaikalle tällä minun nykyisellä väyrysellä. Se oli hyvä ja halpa niin pakko se oli väyskä ostaa. Mitään muuta syytä ei ollut auton hankinnalle kuin hinta. Tää o iha hirvittävän ruma auto toisin kuin E39 joka on mielestäni ajanjakson kauneimpia sedaneita.
'
Edelleenkin olen vissiin vähä sitä mieltä että tuo E39 olisi kyllä parempi kuin väyrynen. Kokemuksia ei bemarista ole mutta väyryset on ruostumisen suhteen liki toivottomia.
'
Edelleenkin olen vissiin vähä sitä mieltä että tuo E39 olisi kyllä parempi kuin väyrynen. Kokemuksia ei bemarista ole mutta väyryset on ruostumisen suhteen liki toivottomia.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Olen katsellut noita 200 tai 220 cdi:tä, ne kai on niitä pieniruokaisimpia. Mersuissa kiehtoo automaatti juuri siksi, että näissä automaatti ei taida lisätä kulutusta samalla tavalla kuin bemareissa. Uusista ei tietenkään voi puhua, ne ovat luku erikseen. Toisaalta, kun dieselin hintaan on taas odotettavissa järkyttävä pomppaus, on sitä manuaaliakin pidettävä vaihtoehtona. Kai se edelleen syö automaattia vähemmän? Eikös näissä ole 6-loviset laatikot?
Sergeylle voisin sanoa kahden bemarin kokemuksella, että ainakin itsellä oli odotukset ehkä liian korkealla merkin suhteen. Kesällä ja tasaisella tiellä on unelmapeli, mutta epätasaisella olisin odottanut hiljaisempaa menoa. Voi tietenkin johtua jostakin alustan osien kulumisesta, mutta kuitenkin. En kuitenkaan pidä bemua huonona, en todellakaan. Tuntuu vain että pitäisi kokeilla se viimeinen itselle tuntematon saksalainen (VAGit on koettu) ja katsoa löytyykö niistä mieleinen ajopeli.
Mitä meinaat, xin811, että mersu dieselinä on eri peli kuin bemu? Ajokokemus, hiljaisuus, moottorien ominaisuudet vai mitkä ovat mersussa mielestäsi parempia?
Itseäni ei väyrysen ulkonäkö niinkään häiritse, paitsi että farkku, joka auton ilmeisesti pitäisi vielä olla, on julmetun ison näköinen! Ruma se ei mielestäni kuitenkaan ole.
Sergeylle voisin sanoa kahden bemarin kokemuksella, että ainakin itsellä oli odotukset ehkä liian korkealla merkin suhteen. Kesällä ja tasaisella tiellä on unelmapeli, mutta epätasaisella olisin odottanut hiljaisempaa menoa. Voi tietenkin johtua jostakin alustan osien kulumisesta, mutta kuitenkin. En kuitenkaan pidä bemua huonona, en todellakaan. Tuntuu vain että pitäisi kokeilla se viimeinen itselle tuntematon saksalainen (VAGit on koettu) ja katsoa löytyykö niistä mieleinen ajopeli.
Mitä meinaat, xin811, että mersu dieselinä on eri peli kuin bemu? Ajokokemus, hiljaisuus, moottorien ominaisuudet vai mitkä ovat mersussa mielestäsi parempia?
Itseäni ei väyrysen ulkonäkö niinkään häiritse, paitsi että farkku, joka auton ilmeisesti pitäisi vielä olla, on julmetun ison näköinen! Ruma se ei mielestäni kuitenkaan ole.
Rumahan väykky ei ole muuta kuin farkkuna Sedaninahan tuo on perusmuodoiltaan suoraa w124 kanssa samasta muotista mutta tietty modernimpana. Farkussakin vaikuttaa väri aika paljon omasta mielestä ulkonäköön ja itse välttelisin sitä vaaleina väreinä.
Mersun automaattia jos verrataan E39:n omaan niin ainakin se kestää! ja itse en oikein osaa arvostaa sitä bemarin lootan luistamista mikä saa ajon tutumaa kuminauhamaiselta mutta makuasiahan tämä taitaa olla, tykkäähän ne jotkut jopa jenkeistä
Mersun automaattia jos verrataan E39:n omaan niin ainakin se kestää! ja itse en oikein osaa arvostaa sitä bemarin lootan luistamista mikä saa ajon tutumaa kuminauhamaiselta mutta makuasiahan tämä taitaa olla, tykkäähän ne jotkut jopa jenkeistä
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Haave mersusta siirtyi tänään yhden pykälän eteenpäin, kun kävin koeajamassa erään 220 CDI automaatin vuodelta 2003. Kilometrejä oli kunnioitettavat 470 tkm, mutta auto oli edelleen varsin jämäkän oloinen. Kysyttävää lähinnä heräsi automaatista, eli onko kyseisen auton tiptronic jotenkin vikaherkempi kuin tavallinen automaatti vai kestääkö samalla tavalla kuin tavallinenkin. Noilla kilometreillä ei kai vielä tarvitse olla huolissaan automaatin kestosta vai kuinka on? Öljyjä oli vaihdettu laatikkoon kaksi kertaa.
Konetila oli siisti, mutta mustan suojamuovin alta pilkistävä koneen etuosa oli (hihnan yläpuolelta) melkoisen öljytahnan peitossa. Onko normaalia hikoilua vai kertooko jostakin viasta?
Yksi ylimääräinen ääni autossa oli ajon aikana eli aivan kuin todella pahasti viallinen puhaltimen moottori olisi surissut ja vonkunut. Puhaltimen moottori se ei ollut, suljin sen kokonaan. Ajonaikainen webasto se ei mielestäni voinut olla, auto oli näet jo täysin lämmin pitkän koeajon jälkeen ja toisekseen ääni kuului selvästi hyttiin eli ei tullut jostakin kaukaa konehuoneesta, lähinnä ehkä vänkärin jalkotilasta. Tuon äänen syy pitäisi tietää ennen kuin ryhdyn jatkamaan neuvotteluja pirssistä.
Auton ajotietokone näytti 2500 kilometrin keskikulutukseksi 5,6, mikä on mielestäni aika mielettömän vähän, pitäneekö osapuilleenkaan paikkansa vai onko syytä varautua litran lisäkulutukseen?
Hulppea kyytihän tuossa on, ja auto on kevyt käsitellä kokoisekseen. Kaikkien edellisten kysymysten lisäksi lienee aiheellista pohtia myös sitä, että onko noilla (takuu, kai?) kilometreillä olevaa autoa edes järkevää hankkia? Riittääkö kestävyyden takeeksi todellakin se, että auto on mersu ja siinä on kattava Vehon huoltokirja?
Tuo mersu oli muuten todellakin ruosteeton! Ainoa pikku pilkku oli takana rekisterikilven yläpuolisessa kaaressa. Myyjä sanoi, että koriin tuli joku parempi galvanointi tyyliin 2001, pitääkö kutinsa?
Konetila oli siisti, mutta mustan suojamuovin alta pilkistävä koneen etuosa oli (hihnan yläpuolelta) melkoisen öljytahnan peitossa. Onko normaalia hikoilua vai kertooko jostakin viasta?
Yksi ylimääräinen ääni autossa oli ajon aikana eli aivan kuin todella pahasti viallinen puhaltimen moottori olisi surissut ja vonkunut. Puhaltimen moottori se ei ollut, suljin sen kokonaan. Ajonaikainen webasto se ei mielestäni voinut olla, auto oli näet jo täysin lämmin pitkän koeajon jälkeen ja toisekseen ääni kuului selvästi hyttiin eli ei tullut jostakin kaukaa konehuoneesta, lähinnä ehkä vänkärin jalkotilasta. Tuon äänen syy pitäisi tietää ennen kuin ryhdyn jatkamaan neuvotteluja pirssistä.
Auton ajotietokone näytti 2500 kilometrin keskikulutukseksi 5,6, mikä on mielestäni aika mielettömän vähän, pitäneekö osapuilleenkaan paikkansa vai onko syytä varautua litran lisäkulutukseen?
Hulppea kyytihän tuossa on, ja auto on kevyt käsitellä kokoisekseen. Kaikkien edellisten kysymysten lisäksi lienee aiheellista pohtia myös sitä, että onko noilla (takuu, kai?) kilometreillä olevaa autoa edes järkevää hankkia? Riittääkö kestävyyden takeeksi todellakin se, että auto on mersu ja siinä on kattava Vehon huoltokirja?
Tuo mersu oli muuten todellakin ruosteeton! Ainoa pikku pilkku oli takana rekisterikilven yläpuolisessa kaaressa. Myyjä sanoi, että koriin tuli joku parempi galvanointi tyyliin 2001, pitääkö kutinsa?
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Re: W210 ostaminen
Pitävät.Tiku kirjoitti:Pitäväkö W210 automaateille (diesel) ilmoitetut kulutuslukemat kuinka hyvin kutinsa?
Itse pääsin ilmoitetulla kaupunkikulutuksella litran alle ilmoitetun.
Ja maantiearvo jopa alle.
Kutulustiedot löytyvät osoitteesta: http://www.mercefreaken.com/
Ja sieltä valikosta Modellene, josta pääsee etsimään mallikohtaisia lukemia.
Hyvinkait tuo tiptronicci kestää, aika harvoin on öljyt vaihdettu vaan...Tiku kirjoitti:Haave mersusta siirtyi tänään yhden pykälän eteenpäin, kun kävin koeajamassa erään 220 CDI automaatin vuodelta 2003. Kilometrejä oli kunnioitettavat 470 tkm, mutta auto oli edelleen varsin jämäkän oloinen. Kysyttävää lähinnä heräsi automaatista, eli onko kyseisen auton tiptronic jotenkin vikaherkempi kuin tavallinen automaatti vai kestääkö samalla tavalla kuin tavallinenkin. Noilla kilometreillä ei kai vielä tarvitse olla huolissaan automaatin kestosta vai kuinka on? Öljyjä oli vaihdettu laatikkoon kaksi kertaa.
Konetila oli siisti, mutta mustan suojamuovin alta pilkistävä koneen etuosa oli (hihnan yläpuolelta) melkoisen öljytahnan peitossa. Onko normaalia hikoilua vai kertooko jostakin viasta?
Yksi ylimääräinen ääni autossa oli ajon aikana eli aivan kuin todella pahasti viallinen puhaltimen moottori olisi surissut ja vonkunut. Puhaltimen moottori se ei ollut, suljin sen kokonaan. Ajonaikainen webasto se ei mielestäni voinut olla, auto oli näet jo täysin lämmin pitkän koeajon jälkeen ja toisekseen ääni kuului selvästi hyttiin eli ei tullut jostakin kaukaa konehuoneesta, lähinnä ehkä vänkärin jalkotilasta. Tuon äänen syy pitäisi tietää ennen kuin ryhdyn jatkamaan neuvotteluja pirssistä.
Auton ajotietokone näytti 2500 kilometrin keskikulutukseksi 5,6, mikä on mielestäni aika mielettömän vähän, pitäneekö osapuilleenkaan paikkansa vai onko syytä varautua litran lisäkulutukseen?
Hulppea kyytihän tuossa on, ja auto on kevyt käsitellä kokoisekseen. Kaikkien edellisten kysymysten lisäksi lienee aiheellista pohtia myös sitä, että onko noilla (takuu, kai?) kilometreillä olevaa autoa edes järkevää hankkia? Riittääkö kestävyyden takeeksi todellakin se, että auto on mersu ja siinä on kattava Vehon huoltokirja?
Tuo mersu oli muuten todellakin ruosteeton! Ainoa pikku pilkku oli takana rekisterikilven yläpuolisessa kaaressa. Myyjä sanoi, että koriin tuli joku parempi galvanointi tyyliin 2001, pitääkö kutinsa?
Tuo öljytöhäkä suojamuovien alla voi olla vanhaa töhnää tai sitten "päällä oleva vika" eli suuttimien alla olevat tiivisteet vuotavat. Kannattaa ottaa/otattaa se muovikoppa koneen päältä pois ja katsoa miltä siellä näyttää. Jos on kovasti mustan töhkän peitossa kannattaa miettiä kahdesti, varsinkin jos niille ei ole mitään tehty.
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Tiptronic on Porschen tavaramerkki, mutta on jostain syystä muodostunut yleisnimeksi kaikille vaihteistoille joissa on kepin juuressa + ja - -merkit pakkovaihteille. Eihän sotketa enää ainakaan Mersuja tähän höpötykseen?Tiku kirjoitti:Jaa olisikohan tullut väärä termi kun myyjä puhui tiptronicista?Juhanit kirjoitti:Mersussa Porssen laatikko?Tiku kirjoitti:kyseisen auton tiptronic
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Periaatteessa siinä vain valitaan suurin käytettävä pykälä, itse vaihtaminen tapahtuu ohjelman mukaisesti.AM kirjoitti:Pakkovaihteista ei voi ehkä oikein puhua.Kepillä voi toki esittää pyynnön seuraavasta vaihteesta, ikinä ei vaan tiedä meneekö pyyntö läpi ja millaisella viiveelläJuhanit kirjoitti: + ja - -merkit pakkovaihteille.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Tämäpä selvä, kiitoksia. Kysynpä vielä seuraavaa: eräs mersuja mielestään tunteva kaveri väitti, että valtaosa ns. tuontimersuista (kai sitten muistakin merkeistä) olisi ruuvattu eli ajomäärä olisi toinen kuin mitä mittari sanoo. Onko mitään keinoa tietää tai tunnistaa todellista ajomäärää tai lähinnä vain sitä, onko mittaria kopeloitu? Merkkihuoltokirjojakin ilmeisesti saa rahaa vastaan haluamillaan tiedoilla, joten onko niistäkään takeiksi?
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Ihminen on sen verran kiero otus eläimiin verrattuna, että aina huijataan jos vain suinkin sellainen mahdollisuus on olemassaTiku kirjoitti:Onko mitään keinoa tietää tai tunnistaa todellista ajomäärää tai lähinnä vain sitä, onko mittaria kopeloitu?
Vastaus siis on, ei ole varmaankaan keinoa.
Star Diagnosticilla voi huoltomuistia pöyhiä jonkin verran.
On väitetty, että sitä ei voisi muuttaa. Itse en ole siitä niin varma, joku viisaampi kertonee lisää?
- Väsynyt Mies
- Tolokun mies
- Viestit: 1359
- Liittynyt: 22.5.2007 21:55
- Paikkakunta: Kotka
Paikkakuntasi merkkiliikkeestä saat rungonnumerolla takuuhistorian, josta löytyy takuukorjausten kilometrimäärät. Niistä pystyy päättelemään jotakin ja niitä tietoja ei ole saksalainen autojobbari pystynyt väärentämään.
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Nyk.
X204.984
S203.246
Ex.
S202.078
S210.261
Kiitokset Väsynyt Mies, oli huippuehdotus! Olen katsellut muutamaa vuosimallin 2000 väyrystä, jolla on ajettu suht vähän, noin 300 tkm. Kilometrit tietenkin epäilyttivät, mutta merkkiliike kertoi, että viimeisin takuuhuollon kilometrilukema on vuodelta 2005 ja tuolloin mittarissa on ollut 110 tkm. Auto on tuotu 2007 Suomeen. Juttelin jo edellisen omistajan kanssa, joten kilometrit ovat mielestäni nyt melko varmat. Auton runkonumeron sain trafin palvelusta rekisterinumerolla, joten selvittely ei ollut lainkaan paha rasti. Ja hommahan se toimii.
Jatkanpa kyselemistä. Tarkoituksena on siis siirtyä farkusta sedaniin, ja mietityttää tuo väyrysen tavaratilan koko ja malli. En löytänyt mistään TM:n tai muunkaan arvostelua, mistä tavaratilan koko löytyisi sentteinä. Eli lähinnä mietityttää, mahtuuko sinne esimerkiksi "autojääkaappi" pystyyn, nehän ovat hieman kylmälaukkuja korkeampia. Onko näissä 12V-pistoketta kontissa, vai joutuuko virittelemään itse? Penkit eivät ymmärtääkseni kaadu ilman väkivaltaa, joten saako noihin jälkiasenteisina suksiluukun karmeja jos itse näppäisi luukun kyynärnoja alle? Romikselta ehkä saisi ainakin penkkejä, jossa sellainen on.
Vaihteistosta tuli vielä mieleen, että onko näissä joku minimivauhti, missä suurin pykälä loksahtaa sisään? BMW 525 tds aut. vuodelta 1997 riemastutti ominaisuudella, missä suurin pykälä lukittui vasta 90 km/h vauhdissa, vaikka vääntö olisi riittänyt jo huomattavasti aikaisemmin. Eipä auttanut kuin köryytellä liian pienellä vaihteella, jos sattui joutumaan ajaa alle tuota nopeutta. Tiedä sitten, oliko laatikko viallinen, mutta enpä haluaisi enää joutua ajamaan sellaisella jatkuvasti.
Vaihteistosta tuli vielä mieleen, että onko näissä joku minimivauhti, missä suurin pykälä loksahtaa sisään? BMW 525 tds aut. vuodelta 1997 riemastutti ominaisuudella, missä suurin pykälä lukittui vasta 90 km/h vauhdissa, vaikka vääntö olisi riittänyt jo huomattavasti aikaisemmin. Eipä auttanut kuin köryytellä liian pienellä vaihteella, jos sattui joutumaan ajaa alle tuota nopeutta. Tiedä sitten, oliko laatikko viallinen, mutta enpä haluaisi enää joutua ajamaan sellaisella jatkuvasti.
-
- Luupiä
- Viestit: 2269
- Liittynyt: 14.11.2010 10:24