290TDT ei käy kunnolla
290TDT ei käy kunnolla
Väykky hyytyi kesken matkan teon. Veto hiipui ja vauhdin hiljentyessä putkesta kuului pari paukausta. Auto pysyi kuitenkin vaivoin tyhjäkäynnillä, ei ottanut kierroksia. Putkesta tuli aivan tajuton palamattoman tiisselin käry, vaalean harmaata koko tie täynnä. No hinaamalla kotiin ja tutkimaan.
2. suuttimen mittasin, muistaakseni 113ohmin nurkille vastus eli pitäisi olla kunnossa. Siinä sitten testaillessa auto yhtä-äkkiä toimikin melko normaalisti. Lenkki pihassa ja takaisin tallille. Paikallaan käytellessä kuitenkin sammui tyhjäkäynnillä ja sama temppuilu alkoi uudelleen. Ei lähde helpolla käyntiin ja kun käy niin älytön savu eikä ota kierroksia.
Syöttöpumppu tuntuisi vahvalle vikapaikalle? Vai olisiko jotain muuta kellään mielessä. Auton vikaan liittyvää...
2. suuttimen mittasin, muistaakseni 113ohmin nurkille vastus eli pitäisi olla kunnossa. Siinä sitten testaillessa auto yhtä-äkkiä toimikin melko normaalisti. Lenkki pihassa ja takaisin tallille. Paikallaan käytellessä kuitenkin sammui tyhjäkäynnillä ja sama temppuilu alkoi uudelleen. Ei lähde helpolla käyntiin ja kun käy niin älytön savu eikä ota kierroksia.
Syöttöpumppu tuntuisi vahvalle vikapaikalle? Vai olisiko jotain muuta kellään mielessä. Auton vikaan liittyvää...
Savu ei vaan ole yhtään sinistä, ei haise muutakuin palamattomalle löpölle. Eikä huohottanutkaan kun aukaisin öljykorkin. Vai miten näistä tiiviste yleensä hajoaa? Kierroksiakaan ei tosiaan ota tonnia enempää kaasu pohjassa, savu vaan sakenee
Paitsi sen yhden kerran kun toimi pihan ympäri melko hyvin..

- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Palamaton viittaisi äkkiä aatellen kadonneisiin rutistuksiin, tai kusena antavaan suuttimeen. Jos mietitään tiiselin elinehtoja: kova puristus, eli sen kautta lämpö ja tiheänä sumuna saatava aine. Neulannousuanturiin perustuvalla syöttöhetkellä toteutetussa systeemissä, sähköongelman sattuessa, voisi toki myös teoriassa heittää kutin niin pieleen ettei voi palaa. Ehkä myös jakajapumpullisessa elementtivika voisi johtaa liian mataliin suihkupaineisiin.
Mykkä ahdin aiheuttaisi kai mustaa savua.
Tokihan joku kohlenhammer-mies teoriani vesittää, mutta jospa avaisi keskustelua...
Mykkä ahdin aiheuttaisi kai mustaa savua.

Tokihan joku kohlenhammer-mies teoriani vesittää, mutta jospa avaisi keskustelua...
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Syöttöpumpun ennakonsäätö jumissa tai ei vaan muuten toimi.
Se taisi olla tuossa 290n pumpussa vaihdettava sähköosa siellä pumpun pohjassa.
Siis se ennakonsäätöventtiili joka säätää kammiopainetta. Kammiopaine voi säätyä oikein mutta itse ennakonsäätömäntä voi jumitella.
Kuinkas siellä kulkee ilmaa löpöletkuissa. Tosin pitäs sen kierroksia ottaa enempikin jos se ilmavaivaa on.
Mutta tuo palamattoman löpön käry viittaa kyllä ennakonsäädön vaivoihin.
Ennakonsäätömäntä löytyy tuolta alaluukun takaa.


Ei kannata suinpäin avata. Tiä häntä mitä sieltä lentää.
Se taisi olla tuossa 290n pumpussa vaihdettava sähköosa siellä pumpun pohjassa.
Siis se ennakonsäätöventtiili joka säätää kammiopainetta. Kammiopaine voi säätyä oikein mutta itse ennakonsäätömäntä voi jumitella.
Kuinkas siellä kulkee ilmaa löpöletkuissa. Tosin pitäs sen kierroksia ottaa enempikin jos se ilmavaivaa on.
Mutta tuo palamattoman löpön käry viittaa kyllä ennakonsäädön vaivoihin.
Ennakonsäätömäntä löytyy tuolta alaluukun takaa.


Ei kannata suinpäin avata. Tiä häntä mitä sieltä lentää.

- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Nonii. Otin tällä kertaa oikein silmän käteen, ja työvalon toiseen. Syöttöpumpun muttereista yksi oli tippunut ja toinen pyöri sormin. Kolmannen pyörittämiseen tarvittiin sentään avain.. Käänsin sitten siitä aikaselle mitä varaa on ja hoplaa se pelaa
Ei ihan ole vieläkään kohdallaan ajoitus, mutta täytyy vielä katsella. Hämäsi kun pumpussa/välikappaleessa oli tehty merkit jotka oli kohdallaan. No ne ei näköjään saa olla kohdallaan... Koajolle, toivottavasti ei tulla hinaamalla takaisin->

eläpä huutele,hittaasti hyvvää tulleeMika.T kirjoitti:Eipä ole.
Meni InsaneMe:lle. Kysäses Sankarilta myykö se sitä siitä väykystä kun ei siitä taia valamista tulla...![]()
Sillä oli huollon jälkeen ajettu 5tkm.

T.Sankari
® Mesen linttaklubi
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro
MB W210 290 TD
MB W123 300 TDT
MB W126 500 SEL
KTM LC4 400 military
VW golf MK3 2.9 VR6 Syncro