MB c220 2002
MB c220 2002
Iltaa foorumille ja he kaikille!
Tulips tänään hankittua elämäni ensimmäinen mersu, eli c229 CDI 2002 classic farkku ajettu 207 tkm. Auto on tuotu saksasta 2010,joten eka kysmys, löytyykö jostain omsitajan manuaaleja someksi imuroitavana? Tai olisiko jossain halvalla niitä myynnissä?
Huoltoon on 5tkm. Ei ole servicemanuaaliakaan, joten mitä huoltoon kuuluu? pelkkä öljyjen vaihto? auto on manuaali.
Mitäs tyyppivikoja kannattaisi odottaa? Onko kukaan rekisteröinyt näitä pakuiksi? jos on, niin oletteko sitoneet vain takapenkit alasasentoon vai miten? halvempi diesel vero houkuttaisi
Takaluukku ei aukea, ei ole "vastusta" kun vetää takaluukun aukasu kahvasta. Onko tähän joku kikka 3 vai olisiko vain jäässä?
Tässäpä näitä nuubi kysymyksiä, kiitos ja anteeksi
Tulips tänään hankittua elämäni ensimmäinen mersu, eli c229 CDI 2002 classic farkku ajettu 207 tkm. Auto on tuotu saksasta 2010,joten eka kysmys, löytyykö jostain omsitajan manuaaleja someksi imuroitavana? Tai olisiko jossain halvalla niitä myynnissä?
Huoltoon on 5tkm. Ei ole servicemanuaaliakaan, joten mitä huoltoon kuuluu? pelkkä öljyjen vaihto? auto on manuaali.
Mitäs tyyppivikoja kannattaisi odottaa? Onko kukaan rekisteröinyt näitä pakuiksi? jos on, niin oletteko sitoneet vain takapenkit alasasentoon vai miten? halvempi diesel vero houkuttaisi
Takaluukku ei aukea, ei ole "vastusta" kun vetää takaluukun aukasu kahvasta. Onko tähän joku kikka 3 vai olisiko vain jäässä?
Tässäpä näitä nuubi kysymyksiä, kiitos ja anteeksi
Käyttöohjekirjoja saat Veholta tai KL-Varaosilta.
Huollon laajuus riippuu siitä mitä aiemmin on tehty milläkin kilometrimäärällä.
Ilma- ja polttoainesuodatin, perä- ja vaihteistoöljyt suositellaan vaihdettavaksi 60tkm välein.
Sisäilmasuodatin kerran vuodessa.
Moottoriöljyt jotkus vaihtavat 15tkm, jotkut 20tkm välein ja jotkut huoltoilmaisimen mukaan eli vielä pidemmällä vaihtovälillä.
Pakettiautoksi rekisteröinti onnistuu, kuulemma riippuu konttorista miten takapenkkiä pitää käsitellä...
Huollon laajuus riippuu siitä mitä aiemmin on tehty milläkin kilometrimäärällä.
Ilma- ja polttoainesuodatin, perä- ja vaihteistoöljyt suositellaan vaihdettavaksi 60tkm välein.
Sisäilmasuodatin kerran vuodessa.
Moottoriöljyt jotkus vaihtavat 15tkm, jotkut 20tkm välein ja jotkut huoltoilmaisimen mukaan eli vielä pidemmällä vaihtovälillä.
Pakettiautoksi rekisteröinti onnistuu, kuulemma riippuu konttorista miten takapenkkiä pitää käsitellä...
Jaa vai vaihteistoöljyilläkin noin tihiä vaihtoväli vaikka on manuaali? No eipä se sinänsä haittaa. Tuossa ei ole sisätilan pistoketta, se on nyt eka joka pitää laittaa. ONko neuvoja? Kuvaa mistä kannattaisi vetää palomuurin läpi?
Peräkoukku pitäisi myös asentaa, kl varaosilla olisi 255 kiinteä. Vaatiiko puskuriin muutoksia? Onko vaikia asentaa( sähköt esim, kannatteeko suosilla viedä liikkeeseen laitettavaksi)?
Peräkoukku pitäisi myös asentaa, kl varaosilla olisi 255 kiinteä. Vaatiiko puskuriin muutoksia? Onko vaikia asentaa( sähköt esim, kannatteeko suosilla viedä liikkeeseen laitettavaksi)?
Vaihteiston tilavuushan on vain 1,3 tai 1,5 litraa joten öljynvaihto ei paljon kustannuksia nosta.
Sisäpistokkeen voi vetää joko kardaanitunnelin luota löytyvästä läpiviennistä tai porata sille reiän akun takaa jalkatilaan.
Vetokoukun johtosarja on mallikohtainen ja niissäkin on eroja asennuksen helppoudessa.
Sisäpistokkeen voi vetää joko kardaanitunnelin luota löytyvästä läpiviennistä tai porata sille reiän akun takaa jalkatilaan.
Vetokoukun johtosarja on mallikohtainen ja niissäkin on eroja asennuksen helppoudessa.
Eipä se aukia vaikka kuinka vääntelee sitä kahvaa. Ei edes avaimella kääntämällä ensin oikealle ja vääntämällä aukaisukahvaa ja sitten vasemmalle. Mikään ei auta. Voiko joku sulake olla palanut? Löysin sulakerasian ohjauspyörän vierestä, mutta siellä ei ollut kuvastua, mikä mikin on. Ja kun sitä manuaalia ei ole
Vai onko sitten joku mekaaninen vika tuossa lukossa mahd?
Turbon kello vähän vuotaa öljyä, katoimma auton alle kun meinattiin se sisätilan pistoke asentaa...onko kallis osa, vaikia vaihtaa? Miten pääsee lohkolämmittimelle? se on niin vaikiassa paikassa...meinattiin, että pitää vissin imusarja purkaa edestä, jotta pääsee lämmittimelle ja saa sen haaroittimen sinne?
Vai onko sitten joku mekaaninen vika tuossa lukossa mahd?
Turbon kello vähän vuotaa öljyä, katoimma auton alle kun meinattiin se sisätilan pistoke asentaa...onko kallis osa, vaikia vaihtaa? Miten pääsee lohkolämmittimelle? se on niin vaikiassa paikassa...meinattiin, että pitää vissin imusarja purkaa edestä, jotta pääsee lämmittimelle ja saa sen haaroittimen sinne?
Alapuolelta kun startin irrottaa niin pääsee lämmittimeen käsiksi.
Sulakkeita on konetilassa ja peräkontissa, kunhan ei olisi takaluukun sulakkeet juurikin siellä peräpäässä autoa ... kojelaudan päässä on valojen sulakkeita.
Mielestäni takaluukun pitää aueta ilman sähköjä kun avainta pystyy kääntämään (usein ovat lukkopesät jumissa) eli jotain muuta on vialla.
Sulakkeita on konetilassa ja peräkontissa, kunhan ei olisi takaluukun sulakkeet juurikin siellä peräpäässä autoa ... kojelaudan päässä on valojen sulakkeita.
Mielestäni takaluukun pitää aueta ilman sähköjä kun avainta pystyy kääntämään (usein ovat lukkopesät jumissa) eli jotain muuta on vialla.
Olisiko tuosta startin irroituksesta ohjetta? Ja mitä kautta olette vetäneet ton johdon sieltä startin puolelta siihen läpivientiin kardaaniakselin viereen?dealer kirjoitti:Alapuolelta kun startin irrottaa niin pääsee lämmittimeen käsiksi.
Sulakkeita on konetilassa ja peräkontissa, kunhan ei olisi takaluukun sulakkeet juurikin siellä peräpäässä autoa ... kojelaudan päässä on valojen sulakkeita.
Mielestäni takaluukun pitää aueta ilman sähköjä kun avainta pystyy kääntämään (usein ovat lukkopesät jumissa) eli jotain muuta on vialla.
Ei ole tullut ohjetta vastaan, joten onko jollain tieto jostain sivustosta, jossa olisi räjäytyskuvat, vagcatin tapaan? Voisi sen peräluukun paneelit aukaista kontista ja kattoa onko mekaaninen vika. sekä tietenkin startin irooituskin olisi varmaan helpompi kun kuva olisi...blackmoor kirjoitti:Olisiko tuosta startin irroituksesta ohjetta? Ja mitä kautta olette vetäneet ton johdon sieltä startin puolelta siihen läpivientiin kardaaniakselin viereen?dealer kirjoitti:Alapuolelta kun startin irrottaa niin pääsee lämmittimeen käsiksi.
Sulakkeita on konetilassa ja peräkontissa, kunhan ei olisi takaluukun sulakkeet juurikin siellä peräpäässä autoa ... kojelaudan päässä on valojen sulakkeita.
Mielestäni takaluukun pitää aueta ilman sähköjä kun avainta pystyy kääntämään (usein ovat lukkopesät jumissa) eli jotain muuta on vialla.
Startin irrottamiseksi asenna ensin laite joka estää ylijännitepiikin, ota maakenkä irti akusta.
Sitten alta pohjamuovit pois.
Vaihteiston takakannakkeen 6 ruuvia irti (kanta 16mm), vaihteiston takapää tipahtaa vähän alaspäin.
Yksi putkenkiinnike startin vierestä jotta saat tilaa, torx10 (8mm hylsy sopii myös)
Herätevirtajohto, 10 mm mutteri.
Päävirtajohto, muovisuojus ja sen alla 13 mm mutteri.
Staritn kaksi kiinnitysruuvia; torx14, 3/8 räikkä, jatkoja ja nivel.
Sitten alta pohjamuovit pois.
Vaihteiston takakannakkeen 6 ruuvia irti (kanta 16mm), vaihteiston takapää tipahtaa vähän alaspäin.
Yksi putkenkiinnike startin vierestä jotta saat tilaa, torx10 (8mm hylsy sopii myös)
Herätevirtajohto, 10 mm mutteri.
Päävirtajohto, muovisuojus ja sen alla 13 mm mutteri.
Staritn kaksi kiinnitysruuvia; torx14, 3/8 räikkä, jatkoja ja nivel.
Kiitos tästä ohjeesta. Tosin mikä on tuo laite joka estää ylijännitepiikin? Jos otan miinuskaapelin irti, mutta ei ole tuota laitetta, voiko jotain mennä rikki? Tänä iltana olisi tarkoitus alkaa hommiin..dealer kirjoitti:Startin irrottamiseksi asenna ensin laite joka estää ylijännitepiikin, ota maakenkä irti akusta.
Sitten alta pohjamuovit pois.
Vaihteiston takakannakkeen 6 ruuvia irti (kanta 16mm), vaihteiston takapää tipahtaa vähän alaspäin.
Yksi putkenkiinnike startin vierestä jotta saat tilaa, torx10 (8mm hylsy sopii myös)
Herätevirtajohto, 10 mm mutteri.
Päävirtajohto, muovisuojus ja sen alla 13 mm mutteri.
Staritn kaksi kiinnitysruuvia; torx14, 3/8 räikkä, jatkoja ja nivel.
On mahdollista että etuohjainlaite saa siipeensä jännitepiikistä, tee ainakin niin että otat avaimet pois virtalukosta ja ovet lukkoon sekä odotat parikymmentä minuuttia että ohjainlaitteet ehtivät nukahdella ennen akunkengän irrotusta.
Edit; katso ensin saisitko johtoliitoksen irti ja toisen paikalleen lämmittimeen starttia irrottamatta.
Edit; katso ensin saisitko johtoliitoksen irti ja toisen paikalleen lämmittimeen starttia irrottamatta.
Vaihdettiin tässä la koneen öljyt ja filtteri. Vaihteiston 2 ja pakki on välillä vähän...hankalia laittaa päälle, onko ominaisuus? 6 lovinen manuaalisiis.
Vaihdettiin sitten askin öljyt. Ei oo varmaan ennen vaihdettu, melko tummaa oli. Ja magneetissa oli metallipölyä. Kun en tiedä kumpi vaihteisto on, notta meneekö 1.2 vai 1.5 litraa niin laitettiin haynesin ohjeiden mukaan, eli niin kauan kunnes on täyttöreiän alalaidalla. öljymääräksi muodostui tätäen 1.55-1.6 dl. Kuulostaako oikealta?
Vaihteisto käyttäytyy edelleen samalla lailla eli välillä on vaikea wsaada 2 silmään...Onko siis tyyppivika vai odottaako vaihteistoremppa?
Tuohon soitinasiaan, olis tollanen 250 ekun kiinanihme kiikarissa, 2 din paikkainen. Meneekö ihan heittämällä, tarkoitan joutuuko koodauttaan auton uusiksi jos vaihtaa? vai vain vanha pois häynesin ohjeiden mukaan, motonetistä se kehys ja paikalleen ja kovaa ajoa?
Vaihdettiin sitten askin öljyt. Ei oo varmaan ennen vaihdettu, melko tummaa oli. Ja magneetissa oli metallipölyä. Kun en tiedä kumpi vaihteisto on, notta meneekö 1.2 vai 1.5 litraa niin laitettiin haynesin ohjeiden mukaan, eli niin kauan kunnes on täyttöreiän alalaidalla. öljymääräksi muodostui tätäen 1.55-1.6 dl. Kuulostaako oikealta?
Vaihteisto käyttäytyy edelleen samalla lailla eli välillä on vaikea wsaada 2 silmään...Onko siis tyyppivika vai odottaako vaihteistoremppa?
Tuohon soitinasiaan, olis tollanen 250 ekun kiinanihme kiikarissa, 2 din paikkainen. Meneekö ihan heittämällä, tarkoitan joutuuko koodauttaan auton uusiksi jos vaihtaa? vai vain vanha pois häynesin ohjeiden mukaan, motonetistä se kehys ja paikalleen ja kovaa ajoa?
Ei, kakkosen synkronointi alkaa kangerrella kun laatikkoon laitetaan liikaa öljyä.laitettiin haynesin ohjeiden mukaan, eli niin kauan kunnes on täyttöreiän alalaidalla. öljymääräksi muodostui tätäen 1.55-1.6 dl. Kuulostaako oikealta?
Öljytaso pitää jättää selvästi alle täyttöaukon alareunan (noin 7mm)
Toki laatikossa tai vivustossa voi olla vikaa.
Okei, no mistä saan tietoon mikä laatikko mulla pirssissä on? Ja jos laitan juuri oikean määrän (haynes sanoo 1.2 tai 1.5) niin pitäisi pelata?
Mitä tuo muuten tuo öljy on, kl varaosilla maksoi 50 2 purkkia...Vois motonetistä hakia puoleen hintaan, mutta ku ne ei siellä tienny mitä sinne pitää laittaa
Mitä tuo muuten tuo öljy on, kl varaosilla maksoi 50 2 purkkia...Vois motonetistä hakia puoleen hintaan, mutta ku ne ei siellä tienny mitä sinne pitää laittaa
k, onko mahdollsita ajella kuitenkin pari kuukautta vai hajoaako laatikko jos on liikaa tuota öljyä? Ei viitsisi joka päivä viedä sitä tuonne kaverin nosturille ja purkaa kaikki suojat pois ja taas valuttaa uudet öljyt maahan. Alkaa jo kaveruuskin rakoileen...
Jos kesään asti ajelis tuolla öljymäärällä ja sitten vaihtaisi uudestaan ja laittas oikean määrän...
Jos kesään asti ajelis tuolla öljymäärällä ja sitten vaihtaisi uudestaan ja laittas oikean määrän...
Ok, no pitää koittaa ajella. Eli 7 millimetriä täyttöaukon pinnasta? Pitää laittaa ylös seuraavaa hultoa varten.
Jos laatikko hajoaa, olisiko mahdollista lyödä automaatti aski saksasta alle? Itsellä himottaisi automaattia niin kovasti. Eli olisiko vain plug n play ja mersun huoltoon ja automaattiohjelma ssään? Vai onko ihan utopistinen ajatus?
Osaatko muuten dealer sanoa mitään tuohon soitin asiaan? Ja vielä, kiitos kovasti vastauksistasi, tunnut tietävän mistä päästä mersu kusee
Jos laatikko hajoaa, olisiko mahdollista lyödä automaatti aski saksasta alle? Itsellä himottaisi automaattia niin kovasti. Eli olisiko vain plug n play ja mersun huoltoon ja automaattiohjelma ssään? Vai onko ihan utopistinen ajatus?
Osaatko muuten dealer sanoa mitään tuohon soitin asiaan? Ja vielä, kiitos kovasti vastauksistasi, tunnut tietävän mistä päästä mersu kusee
Joo olen miettiny samaa, ei vissin muilla ole samanlaisia onkelmia tai eivät oo soittimia vaihtaneet?
Jossain luki että mersu käyttäisi valokuitua soittimissa...Pitääköhän paikkansa tän mun auton kohdalla? Siinä on siis audio 10 kasetti soitin ja 6 Cd:n vaihtaja hansikaslokerossa. Ei ole reikiä niissä kahdessa ala napissa, johon voisi laittaa "avaimet" joilla vetää soitin pois, jossain juutube videossa oli sellainen. Eli varmaan niinku tuossa alfamerin kirjassa, ruuveilla kiinni.
Himottaisi kovasti laittaa sellanen 2 din paikkanen multimedia/bluetooth/gps sydeemi, mutta jos se ei ole ihan plugNplay kantsii sitten varmaan unohtaa...Tähän tarvis konfirmaation...
Jossain luki että mersu käyttäisi valokuitua soittimissa...Pitääköhän paikkansa tän mun auton kohdalla? Siinä on siis audio 10 kasetti soitin ja 6 Cd:n vaihtaja hansikaslokerossa. Ei ole reikiä niissä kahdessa ala napissa, johon voisi laittaa "avaimet" joilla vetää soitin pois, jossain juutube videossa oli sellainen. Eli varmaan niinku tuossa alfamerin kirjassa, ruuveilla kiinni.
Himottaisi kovasti laittaa sellanen 2 din paikkanen multimedia/bluetooth/gps sydeemi, mutta jos se ei ole ihan plugNplay kantsii sitten varmaan unohtaa...Tähän tarvis konfirmaation...
Re: MB c220 2002
blackmoor kirjoitti:Iltaa foorumille ja he kaikille!
Tulips tänään hankittua elämäni ensimmäinen mersu, eli c229 CDI 2002 classic farkku ajettu 207 tkm. Auto on tuotu saksasta 2010,joten eka kysmys, löytyykö jostain omsitajan manuaaleja someksi imuroitavana? Tai olisiko jossain halvalla niitä myynnissä?
Huoltoon on 5tkm. Ei ole servicemanuaaliakaan, joten mitä huoltoon kuuluu? pelkkä öljyjen vaihto? auto on manuaali.
Mitäs tyyppivikoja kannattaisi odottaa? Onko kukaan rekisteröinyt näitä pakuiksi? jos on, niin oletteko sitoneet vain takapenkit alasasentoon vai miten? halvempi diesel vero houkuttaisi
Takaluukku ei aukea, ei ole "vastusta" kun vetää takaluukun aukasu kahvasta. Onko tähän joku kikka 3 vai olisiko vain jäässä?
Tässäpä näitä nuubi kysymyksiä, kiitos ja anteeksi
Noo. itsellä ollut nyt 2 vuotta aika tarkkaan, ja seuraavanlaiset ongelmat on olleita ja menneitä: ruosteet alahelmoissa ja ovien alareunoissa -> korjattu.ilmamäärämittari vaihdettu oli vikatila päällänsä, korjattu. 1.sylinteri leikkasi kiinni syyksi arvelivatten kanavien tukkeutumista, mikä johtusii liian pitkästä vaihtovälistä tai sitten paskaa on päässyt öljyn sekaan.-> puolimoottori vaihdettu. siinä kai ne erikoisemmat mitä olen itse käynyt läpi.
mutta on se vaan nasseva peli ajaa! itsellä sedani, ja sama vika oli ettei auennut luukku. syynä oli sen jousen puuttuminen eli ei palauttanut takaisin sitä kahvaa. mutta toimii ihan hyvin kun työntää sormella jos ei avaimella aukaise konttia.
Seuraavaksi ensi viikolla öljynvaihto ja apukuskin oventiivisteen listat täytyy uusia kun on katkeillut nastat poikki.
Onnea hankinnalle ja tervetuloa klupiin!
Tuossa vähän raotettu 203:n automatisointia. Siihen että onko järkeä olen jäävi vastaamaan Nyt oli vaan kyse että onko mahdollista??
viewtopic.php?t=30368
viewtopic.php?t=30368
Koukku ja sähkösarja tuli saksasta. koukun itsensä asennusohjeet on joka kielellä, mutta sähköt vain saksaksi, google translaattorin lävitte tein karkeat eng ohjeet.
Kysmys, tuossa tuli mukana yksi ainoa johto, jossa on 3 isoa "liitintä" ja maadoitusjumperjohto. toisessa päässä 7 pin liitin perävaunulle. tuli vain mieleen, miten tuo oikeen kytkeytyy itse sähkösarjaan? mukana boksi, johon nuo johtosarjan kolme isoa liitintä menee, joten autoon itseensä ei tule kiinni kuin maadoitus?!?!? vai onko siellä taka sähkökeskuksessa valmiina joku johto, joka "vaihtaa paikkaa" tuon molikan liittimen kanssa? Eli siis että joku noista 3 liittimestä menisikin auton alkup. sähkösarjaan ja auton sarjasta yksi liitin meneekin tuohon mmolikkaan?
Jos ja kun saan asennettua, onko homma siinä, vai pitääkö ajaa veholle ja koodata pirssi? Paljonko koodaukset maksaa? ketään rovaniemellä joka voisi hoitaa homan helpommin =halvemmin kuin veho? Vai toimiiko muuten suoraan, mutta valittaa kärryn valojen viallisuudesta ajaessa, jos ei koodaa? vai meneekö koko auto pimeeksi kun laitan tuon sarjan paikalleen ja auto ei enää inahdakaan?
Tuossa ekana sanotaan että miinus napa irti, mutta varoitetaan samalla että pitää olla koodit ym kun laittaa takas? eihän mulla ole mitään tuossa kun kerran saksantuliainen? voiko olla että auto on romurautaa jos akun irroittaa?
Kysmys, tuossa tuli mukana yksi ainoa johto, jossa on 3 isoa "liitintä" ja maadoitusjumperjohto. toisessa päässä 7 pin liitin perävaunulle. tuli vain mieleen, miten tuo oikeen kytkeytyy itse sähkösarjaan? mukana boksi, johon nuo johtosarjan kolme isoa liitintä menee, joten autoon itseensä ei tule kiinni kuin maadoitus?!?!? vai onko siellä taka sähkökeskuksessa valmiina joku johto, joka "vaihtaa paikkaa" tuon molikan liittimen kanssa? Eli siis että joku noista 3 liittimestä menisikin auton alkup. sähkösarjaan ja auton sarjasta yksi liitin meneekin tuohon mmolikkaan?
Jos ja kun saan asennettua, onko homma siinä, vai pitääkö ajaa veholle ja koodata pirssi? Paljonko koodaukset maksaa? ketään rovaniemellä joka voisi hoitaa homan helpommin =halvemmin kuin veho? Vai toimiiko muuten suoraan, mutta valittaa kärryn valojen viallisuudesta ajaessa, jos ei koodaa? vai meneekö koko auto pimeeksi kun laitan tuon sarjan paikalleen ja auto ei enää inahdakaan?
Tuossa ekana sanotaan että miinus napa irti, mutta varoitetaan samalla että pitää olla koodit ym kun laittaa takas? eihän mulla ole mitään tuossa kun kerran saksantuliainen? voiko olla että auto on romurautaa jos akun irroittaa?
Moro taasen, koukun laitto paikalleen roissa eräs paja 150 euroa. Ja hyvin pelas hiihtoloman
Tuossa pitkällä matkalla tuli uusi mukava "ominaisuus" esiin. eli mittariston tietonäytön ylä ja alarivit alkaa pikkuhiljaa tippuun pois pelistä kun ajaa pitkään. Lopussa ei saa esim nopeusnäytöstä alhaalla vasemmalla selvää. Kylmänä ovat taasen takas. Tyyppivika? ainut korjaus uus mittari? hintaa tietenki kauhiasti?
Tuossa pitkällä matkalla tuli uusi mukava "ominaisuus" esiin. eli mittariston tietonäytön ylä ja alarivit alkaa pikkuhiljaa tippuun pois pelistä kun ajaa pitkään. Lopussa ei saa esim nopeusnäytöstä alhaalla vasemmalla selvää. Kylmänä ovat taasen takas. Tyyppivika? ainut korjaus uus mittari? hintaa tietenki kauhiasti?