W140 virtalukko
W140 virtalukko
Elikkäpä teki ässän virtalukko tenän ja avain ei liiku mihinkään ja rattilukko tietenkin päällä. Mitenkähän tuon sais purettua kun ei tuolla haullakaan S:lle ohjeita löytyny. Ei tuolla ulkona -30 asteessa hirveästi huvita purkaa turhaa.
Muistelinkin miten toimin 124 kanssa kun siinä myös virtalukko jumitti, ja sama keino toimi tässäkin tapauksessa. Eli virtalukon patruunan vaihtohan on helppo homma kun ei ole enää rattilukko päällä. Sain rattilukon auki ja virratkin päälle kun laitoin aseöljyä ensin lukkoon avain paikalleen ja pihdeillä ronskisti avainta vatkaamaan ja siitähän se kohta aukesi. Nyt vaan uutta patruunaa tilalle.
Näkyyhän sinne joku vaijerikin menevän, varmaan juuri tämä vaihdelaatikkoon yhteydessä oleva. Mutta tässä tapauksessa jumin löi päälle kun starttailin autoa käyntiin ja ja lisävirran annon yhteydessä tuli rattia käännnettyä, meni rattilukkoon ja jumissa oli. Ajattelin myös tätä jäätymis mahdollisuutta mutta olosuhteiden pakosta (-32) oli sisätilan lämppäri päällä että tarkenee rassata niin ei varmaan jäässä ollu.
Näköjään homma onkin vähän monimutkaisempi mitä vanhemmissa malleissa.
Tässä amerikan pojan ohjeet proseduurin tekemiseen... Pitää ottaa koko lukko irti.
Ei ilmeisesti niin älyttömän paha rasti kuitenkaan, näköjään tärkeää on pitää lukko I-asennossa kun ottaa sen irti ettei rattilukko jumahda päälle...

Tässä amerikan pojan ohjeet proseduurin tekemiseen... Pitää ottaa koko lukko irti.
Ei ilmeisesti niin älyttömän paha rasti kuitenkaan, näköjään tärkeää on pitää lukko I-asennossa kun ottaa sen irti ettei rattilukko jumahda päälle...
® Mesen Porkkana-klubi
Eilen tuli vaihdettua lukko haaveiluineen vei n 6 tuntia aikaa tuli tosin samalla kaikki mittarivalot yms vaihdettua
Se holkki pitää rälläköidä auki
Kannattaa ostaa uusi runko johon se vaijeri tulee kiinni jos ei ole kallis
Lukkopesä ja lukiteholkki maksoi n130€ ja jos rungon uusii niin helpottuu aika lailla
Se holkki pitää rälläköidä auki
Kannattaa ostaa uusi runko johon se vaijeri tulee kiinni jos ei ole kallis
Lukkopesä ja lukiteholkki maksoi n130€ ja jos rungon uusii niin helpottuu aika lailla
Ei saa muuten kuin särkemällä pois en minä ainakaan saanutOola kirjoitti:Ei kait sitä holkkia nyt paskaksi rälläköidä tarvii ja eikös tuossa videossa joka jenkki sivulla on niin purettu jo lukon patruuna pois ennen tuon lukon rungon irroittamista. Näyttäis että holkki ois lukkorenkaalla kiinni vaan miten sen saa pois? Uuden lukon patruunan mukana ei tullu uutta holkkia.
Ja kyllä mulle myytiin lukko ja holkki samaan kauppaan ja sanottiin että joutuu särkemään
No nyt taas hetken vietin virtalukon kimpussa, että vaihdanpa tuon uuden patruunan. Paikallaan tätä holkkia ei saanu pois joten selälleen lattialle ja polkimien yläpuolella oleva verhoilu pois. Virtalukon rungossa rattilukon puolelta "kiilapultti" pois ja virtalukon johtopistoke irti ja lukkohan mahtukin pyörähtämään sieltä pois niin että laatikkoonkin menevän vaijerin sai pois. No holkkia piti tosiaan rälläköidä, mutta otin sievästi että sama holkki toimii edelleen, mutta lähti irti. Uutta patruunaa vanhan tilalle ja prkl ei liiku mihinkään. Monesti kokeilin laittaa uudelleen paikalleen ja ei. Vanhalla toimi hyvin. Lopuksi putsasin vanhan patruunan puhdistus sprayllä ja paineilmalla ja laitoin sillä kasaan. "Uusi" lukko paluu postissa KL:lle.