W124 räminä tuhannen kierroksen kohdilla (hihnankiristys?)
W124 räminä tuhannen kierroksen kohdilla (hihnankiristys?)
Moi,
Tuollainen W124 250 D rämisee koneen etuosasta noin tuhannen kierroksen kohdilla. Hihnankiristyssysteemihän se tosiaan taitaa olla, mutta mitäs osia siihen kannattaa uusia, jotta kestäisi varmuudella? Kiitos.
Tuollainen W124 250 D rämisee koneen etuosasta noin tuhannen kierroksen kohdilla. Hihnankiristyssysteemihän se tosiaan taitaa olla, mutta mitäs osia siihen kannattaa uusia, jotta kestäisi varmuudella? Kiitos.
Ei sitä 100% varmaksi tietenkään saa millään, lähelle kyllä.
Se iskari on pakko vaihtaa ja loput osat voi uusia, jos ne ovat kuluneita.
Kuluneisuuden näkee keinusta ja hihnasta. Jos hihna on halkeillut, se
vaihdetaan. Jos keinu on vinossa ja ehkä kuuluu vinkunaa, vaihdetaan keinu.
Jotkut vaihtavat jousenkin ainakin paljon ajetuissa autoissa.
Se iskari on pakko vaihtaa ja loput osat voi uusia, jos ne ovat kuluneita.
Kuluneisuuden näkee keinusta ja hihnasta. Jos hihna on halkeillut, se
vaihdetaan. Jos keinu on vinossa ja ehkä kuuluu vinkunaa, vaihdetaan keinu.
Jotkut vaihtavat jousenkin ainakin paljon ajetuissa autoissa.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Moniventtiilikoneessa saattaa käydä niin että joutuu vaihtamaan myös keinun ja pultin vaikka keinu ei vielä ole vinossa.
Pari pärisijää olen yrittänyt korjata pelkällä iskarilla mutta ei olekaan yllättäen tullut kuntoon.
Tosin keinun pultin / liukulaakerin rasvaaminen olis saattanut auttaa mutta kun sitä ei remontissa tarvitse irrotella ... laitettiin sitten uudet osat.
Pari pärisijää olen yrittänyt korjata pelkällä iskarilla mutta ei olekaan yllättäen tullut kuntoon.
Tosin keinun pultin / liukulaakerin rasvaaminen olis saattanut auttaa mutta kun sitä ei remontissa tarvitse irrotella ... laitettiin sitten uudet osat.
minä oon jo miltei luovuttanut remmin pärinän kanssa vielä pitää hihna ja jousi kokeilla vaihtaa josko asettuisi... Kaikki muut siihen onkin vaihdettu paitsi keinun pultti. Onko tuolla pultilla suurta merkitystä pärinän lähteenä?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Ok. Hyvä tietää. Tämä on vanhempi 2-venttiilimalli, jotenka voisi koittaa iskarin vaihdolla aluksi hommaa.dealer kirjoitti:Moniventtiilikoneessa saattaa käydä niin että joutuu vaihtamaan myös keinun ja pultin vaikka keinu ei vielä ole vinossa.
Pari pärisijää olen yrittänyt korjata pelkällä iskarilla mutta ei olekaan yllättäen tullut kuntoon.
Tosin keinun pultin / liukulaakerin rasvaaminen olis saattanut auttaa mutta kun sitä ei remontissa tarvitse irrotella ... laitettiin sitten uudet osat.
Mitenkäs muuten tämän pärinän kanssa-voiko se johtaa johonkin korvakkeen murtumiseen, jos ei hoida kuntoon ajoissa, vai muistanko väärin? Nyt pärisee tosiaan siinä tuhannen kierroksen kohdalla, mutta sen jälkeen loppuu. Pitää laittaa homma kuntoon hetimiten. Ei se ole edes kaunista kuunneltavaa Mersuja tuntematon voisi kuunnellean tuollaista räminää luulla olevan jotain pahemminkin vialla.