Mikä hajosi?? Nissan Sunny N14 -92

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
ruikku
Käyttöohjeuskovainen
Viestit: 380
Liittynyt: 19.10.2010 0:09

Mikä hajosi?? Nissan Sunny N14 -92

Viesti Kirjoittaja ruikku »

Sain tienpäältä kyseisen auton omistajalta puhelun, jotta Nissanista katkesi vedot yhtäkkiä, mitään varoittamatta..ei liiku eteen eikä taakse.
On siis 5-lovinen manuaali.
Havainnot perustuvat omistajan pikaisesti tienpäällä tehtyyn diagnoosiin:

- ei ylim. ääniä, ennen eikä nyt
- kytkinpolkimessa normaali poljintuntuma
- vaihteensiirrossa myös sama tuntuma, kaikki pykälät löytyy
- auto käy, vaihteet menee ILMAN kytkintä päälle hienosti(kaasua antaa niin nop.mittari nousee)
- auto käy, vaihde vapaalla, nop. mittari EI nouse(tämä siis ok)
- vetarit ehjän näköiset, eivät pyöri silloin kun pykälä päällä ja auto käy.


Mielenkiintoista. Näiden tietojen perusteella, arvauksia tai jopa tietoa, mikä hajosi? :shock:
"Älykäs selviytyy tilanteista mihin viisas ei joudu"
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Noi laatikot on vähän kulutustavaraa. Yhdestä pelistä hajos originaali laatikko kuvatulla tavalla ja seuraava niin että vitonen jäi "pysyvästi" päälle. Ongelman ydin on se, että etenkin 1.6 on iskusuhteeltaan todella pitkäiskuinen kone ja sitten ihmiset ajelevat vitosvaihteella kuuttakymppiä ja laatikon voitelu ei piisaa :arrow: tällaista tapahtuu.
ruikku
Käyttöohjeuskovainen
Viestit: 380
Liittynyt: 19.10.2010 0:09

Viesti Kirjoittaja ruikku »

Näinpä. 1,6 koneella oli tämäkin, ajettu jotain 350tkm.
Vitos vaihteen pois hyppimistä ajon aikana olen kuullut lisäksi, tässä ei kuulemma sitä ole tehnyt.

Varauksella saattaisin olla ehjästä lootasta kiinnostunut, harrastaako täällä kukaan Nissaneitten perkaamista :help:
"Älykäs selviytyy tilanteista mihin viisas ei joudu"
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Toverilla on nuita synnyjä jokunen palasina. Joskus aikoinaan kun itekki purin pari semmosta niin möin sille nuo loput laatikot.
EdVonV
Viestit: 161
Liittynyt: 23.11.2007 13:11
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja EdVonV »

Siiton varmaan kytkinakseli poikki..
Cherry teki joskus aikanaan saman.
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Ettei vaan olis jompikumpi vetari irronnut lootan päästä, äkkiä katottuna ei näytä olevan irti ja öljyt pysyy sisässä mutt vetarin päästä lukkorenkaan takaa pätkä pois ja pieni nitkahus niin veto loppuu. Pikkasen nostaa autoa niin sit se irronnut vetari hölskää kävin pikkasen.

Täätä ilmiötä olen päässyt näkeen kahdessa nisukassa noin äkkiseltään, ja ei tosiaan pidä mitään ihmeellistä ääntä
-Joe-
Viestit: 11
Liittynyt: 17.11.2010 12:43

Viesti Kirjoittaja -Joe- »

Kyllähän jos tuo on vähääkään perus nissani niin vetarihan sieltä on poikki tai irti lootan päästä.
Avatar
pupetti
saranapuolen kulkija
Viestit: 4238
Liittynyt: 20.2.2008 11:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja pupetti »

-Joe- kirjoitti:Kyllähän jos tuo on vähääkään perus nissani niin vetarihan sieltä on poikki tai irti lootan päästä.
Sama mulleki tuli heti mieleen.

Samaa vikaa etittiin kerran kauan ja hartaasti ( 2 tuntia) eikä löydetty näkyvää tai käsin kosketeltavaa vikaa..sitte tuli yks kaveri omalla nissanilla ja otti toiseta vetarista kiinni ja pikkasen rynkäytti..nosti etupään ylemmäs ja nappas sen vetarin laatikon päästä irti :shock:

Jos ois ollu vielä vanhempi nissani ni oisin veikannu kytkinlevYn loppua, mutta ku se ei vastaa nytkyttimeen yhtään ni eiköhän se vetarin puoleen käänny :?:

Tosin vanhoissa sunnyissä pysty cockiksella sen kytkimen saada pitämään sen 40-50km ku välillä sitä kaatoi sen läpän alle :lol:
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.

Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
ruikku
Käyttöohjeuskovainen
Viestit: 380
Liittynyt: 19.10.2010 0:09

Viesti Kirjoittaja ruikku »

OK. Päivitetään aihetta jahka potilas jollain tapaa kulkeutuu minulle. Toivotaan, että olisi vain tuo vetoakseli :?
"Älykäs selviytyy tilanteista mihin viisas ei joudu"
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Kyllähän siellä ilmeisesti tasauspyörästöön asti kaikki skulaa, jos kerran nopeusmittari reagoi kaasuun!

Ei muuta ku kemppilukko siihen, niin vetää sillä pyörällä vielä minkä vetari on ehjä. 8)
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Lerssinen
Puimanajo-Keijo
Viestit: 2421
Liittynyt: 12.3.2007 17:58
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Lerssinen »

Vetoakseli voi tosiaan katketa siististi.. Tuonikäinen primera esim syöpi noita kuin ruoste väykkyä..
Iveco Daily 50C -05
Nissan Qashqai -10
Mercedes-Benz 313cdi Sprinter/Adria
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Mercedes-Benz W108 V8
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)
ruikku
Käyttöohjeuskovainen
Viestit: 380
Liittynyt: 19.10.2010 0:09

Viesti Kirjoittaja ruikku »

Kuva

Siinäpä se, kuskin puolen vetari. Irti oli.
Hyvin täällä tiedettiin :wink:

En purkanut enempiä, mutta onko näissä taipumusta vanhemmiten irtoilla, vai onko tuolta lootan päästä yleensä jotakin särki.

Jos uusisi vain lukkorenkaan ja stefan?
Vetari muuten näkyvältä osin ok.
"Älykäs selviytyy tilanteista mihin viisas ei joudu"
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29293
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Pukkaa paikalleen ja kokeile toimiiko.
Menee varmaan kevyellä kädenliikkeellä :D
Avatar
Vensku_
aktiivimeseläinen
Viestit: 2255
Liittynyt: 02.8.2007 12:58
Paikkakunta: Inksa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

dealer kirjoitti:Pukkaa paikalleen ja kokeile toimiiko.
Menee varmaan kevyellä kädenliikkeellä :D
:jerkit: :niinpaniin:
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Voi olla tiukassakin saaha paikalleen jos lukkorengas on ehjä
ruikku
Käyttöohjeuskovainen
Viestit: 380
Liittynyt: 19.10.2010 0:09

Viesti Kirjoittaja ruikku »

Itse asiassa niin tiukka, etten saanut sitä paikalleen. Keinot loppu, aseet suureni, eikä asiaa auttanut yhtään -20 asteen pakkanen :lol:

No, vetari irti autosta, olikin pienen pienet "pärseet" jokaisessa boorissa.
Kaisenoissaanut ku olisi hakannut, pelkona vaan jotta jos laatikon päästä morjestaa boorit..
Kuva

Kuva ehjästä käytetystä, naapurikylästä saatiin sopivasti uuskäytetty.
Vetari kiinni ja kovaa ajoa. Toimii taas. Kopkop.

Laatikon öljyt pitää vielä tsekata.
"Älykäs selviytyy tilanteista mihin viisas ei joudu"
mies51
Viestit: 1
Liittynyt: 06.1.2015 17:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mies51 »

EdVonV kirjoitti:Siiton varmaan kytkinakseli poikki..
Cherry teki joskus aikanaan saman.
Nopeusmittarin vaijeri on yleensä kytketty vaihdelaatikkoon. Jos kytkinakseli on poikki, käyttäytyy nopeusmittari kuten jos kytkin liustaa. Siis näyttää auton todellista nopeutta eli pysähdyksissä 0 km/h.
Kun vetoakseli on irti / poikki, vaihteisto pyörii ja nopeusmittari näyttää lukemia, vaikka auto on paikallaan.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”