Mikä hajosi?? Nissan Sunny N14 -92
Mikä hajosi?? Nissan Sunny N14 -92
Sain tienpäältä kyseisen auton omistajalta puhelun, jotta Nissanista katkesi vedot yhtäkkiä, mitään varoittamatta..ei liiku eteen eikä taakse.
On siis 5-lovinen manuaali.
Havainnot perustuvat omistajan pikaisesti tienpäällä tehtyyn diagnoosiin:
- ei ylim. ääniä, ennen eikä nyt
- kytkinpolkimessa normaali poljintuntuma
- vaihteensiirrossa myös sama tuntuma, kaikki pykälät löytyy
- auto käy, vaihteet menee ILMAN kytkintä päälle hienosti(kaasua antaa niin nop.mittari nousee)
- auto käy, vaihde vapaalla, nop. mittari EI nouse(tämä siis ok)
- vetarit ehjän näköiset, eivät pyöri silloin kun pykälä päällä ja auto käy.
Mielenkiintoista. Näiden tietojen perusteella, arvauksia tai jopa tietoa, mikä hajosi?
On siis 5-lovinen manuaali.
Havainnot perustuvat omistajan pikaisesti tienpäällä tehtyyn diagnoosiin:
- ei ylim. ääniä, ennen eikä nyt
- kytkinpolkimessa normaali poljintuntuma
- vaihteensiirrossa myös sama tuntuma, kaikki pykälät löytyy
- auto käy, vaihteet menee ILMAN kytkintä päälle hienosti(kaasua antaa niin nop.mittari nousee)
- auto käy, vaihde vapaalla, nop. mittari EI nouse(tämä siis ok)
- vetarit ehjän näköiset, eivät pyöri silloin kun pykälä päällä ja auto käy.
Mielenkiintoista. Näiden tietojen perusteella, arvauksia tai jopa tietoa, mikä hajosi?
"Älykäs selviytyy tilanteista mihin viisas ei joudu"
Noi laatikot on vähän kulutustavaraa. Yhdestä pelistä hajos originaali laatikko kuvatulla tavalla ja seuraava niin että vitonen jäi "pysyvästi" päälle. Ongelman ydin on se, että etenkin 1.6 on iskusuhteeltaan todella pitkäiskuinen kone ja sitten ihmiset ajelevat vitosvaihteella kuuttakymppiä ja laatikon voitelu ei piisaa tällaista tapahtuu.
Näinpä. 1,6 koneella oli tämäkin, ajettu jotain 350tkm.
Vitos vaihteen pois hyppimistä ajon aikana olen kuullut lisäksi, tässä ei kuulemma sitä ole tehnyt.
Varauksella saattaisin olla ehjästä lootasta kiinnostunut, harrastaako täällä kukaan Nissaneitten perkaamista
Vitos vaihteen pois hyppimistä ajon aikana olen kuullut lisäksi, tässä ei kuulemma sitä ole tehnyt.
Varauksella saattaisin olla ehjästä lootasta kiinnostunut, harrastaako täällä kukaan Nissaneitten perkaamista
"Älykäs selviytyy tilanteista mihin viisas ei joudu"
Ettei vaan olis jompikumpi vetari irronnut lootan päästä, äkkiä katottuna ei näytä olevan irti ja öljyt pysyy sisässä mutt vetarin päästä lukkorenkaan takaa pätkä pois ja pieni nitkahus niin veto loppuu. Pikkasen nostaa autoa niin sit se irronnut vetari hölskää kävin pikkasen.
Täätä ilmiötä olen päässyt näkeen kahdessa nisukassa noin äkkiseltään, ja ei tosiaan pidä mitään ihmeellistä ääntä
Täätä ilmiötä olen päässyt näkeen kahdessa nisukassa noin äkkiseltään, ja ei tosiaan pidä mitään ihmeellistä ääntä
Sama mulleki tuli heti mieleen.-Joe- kirjoitti:Kyllähän jos tuo on vähääkään perus nissani niin vetarihan sieltä on poikki tai irti lootan päästä.
Samaa vikaa etittiin kerran kauan ja hartaasti ( 2 tuntia) eikä löydetty näkyvää tai käsin kosketeltavaa vikaa..sitte tuli yks kaveri omalla nissanilla ja otti toiseta vetarista kiinni ja pikkasen rynkäytti..nosti etupään ylemmäs ja nappas sen vetarin laatikon päästä irti
Jos ois ollu vielä vanhempi nissani ni oisin veikannu kytkinlevYn loppua, mutta ku se ei vastaa nytkyttimeen yhtään ni eiköhän se vetarin puoleen käänny
Tosin vanhoissa sunnyissä pysty cockiksella sen kytkimen saada pitämään sen 40-50km ku välillä sitä kaatoi sen läpän alle
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Kyllähän siellä ilmeisesti tasauspyörästöön asti kaikki skulaa, jos kerran nopeusmittari reagoi kaasuun!
Ei muuta ku kemppilukko siihen, niin vetää sillä pyörällä vielä minkä vetari on ehjä.
Ei muuta ku kemppilukko siihen, niin vetää sillä pyörällä vielä minkä vetari on ehjä.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Siinäpä se, kuskin puolen vetari. Irti oli.
Hyvin täällä tiedettiin
En purkanut enempiä, mutta onko näissä taipumusta vanhemmiten irtoilla, vai onko tuolta lootan päästä yleensä jotakin särki.
Jos uusisi vain lukkorenkaan ja stefan?
Vetari muuten näkyvältä osin ok.
"Älykäs selviytyy tilanteista mihin viisas ei joudu"
dealer kirjoitti:Pukkaa paikalleen ja kokeile toimiiko.
Menee varmaan kevyellä kädenliikkeellä
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Itse asiassa niin tiukka, etten saanut sitä paikalleen. Keinot loppu, aseet suureni, eikä asiaa auttanut yhtään -20 asteen pakkanen
No, vetari irti autosta, olikin pienen pienet "pärseet" jokaisessa boorissa.
Kaisenoissaanut ku olisi hakannut, pelkona vaan jotta jos laatikon päästä morjestaa boorit..
Kuva ehjästä käytetystä, naapurikylästä saatiin sopivasti uuskäytetty.
Vetari kiinni ja kovaa ajoa. Toimii taas. Kopkop.
Laatikon öljyt pitää vielä tsekata.
No, vetari irti autosta, olikin pienen pienet "pärseet" jokaisessa boorissa.
Kaisenoissaanut ku olisi hakannut, pelkona vaan jotta jos laatikon päästä morjestaa boorit..
Kuva ehjästä käytetystä, naapurikylästä saatiin sopivasti uuskäytetty.
Vetari kiinni ja kovaa ajoa. Toimii taas. Kopkop.
Laatikon öljyt pitää vielä tsekata.
"Älykäs selviytyy tilanteista mihin viisas ei joudu"
Nopeusmittarin vaijeri on yleensä kytketty vaihdelaatikkoon. Jos kytkinakseli on poikki, käyttäytyy nopeusmittari kuten jos kytkin liustaa. Siis näyttää auton todellista nopeutta eli pysähdyksissä 0 km/h.EdVonV kirjoitti:Siiton varmaan kytkinakseli poikki..
Cherry teki joskus aikanaan saman.
Kun vetoakseli on irti / poikki, vaihteisto pyörii ja nopeusmittari näyttää lukemia, vaikka auto on paikallaan.