Kamala ääni rattia kääntäessä
Kamala ääni rattia kääntäessä
Mikä tuolle lankulle oikein tuli toissa päivänä klo 12:50, kun hiljaahkosti ajaessa kahvilasta takaisin pelipaikalle välitunnilla alkoi ääntämään hätävilkun katkaisijan suunnalla. Siis rattia kääntäessä tuntuisi kuuluvan sellainen kirskuva ääni, mikä syntyy esimerkiksi hieman lapsekkaan yläkoululaisen märästä kumipohjakengästä kun hakee huomiota odotellessaan luokkaan pääsyä opettajan jo lykätessään avainta luokan oven lukkoon. Hieman sekavasti ehkä kerrottuna mutta mielikuva on siis juurikin tuollainen halvahkon tarralenkkarin märän pohjan aiheuttama kumisehkova kirskunta. Kun kääntelen mersun rattia paikallaan niin ääni kuuluu ajoittain, mutta kun ajan kaikessa hiljaisuudessa välituntipihan poikki mahdollisimman huomaamatta niin tuntuis reagoivan äänellä myös kuoppiin.
En kykene yksin paikallistaman ääntä kun en ylety persjalakasena seisomaan konehuoneen puolella ja kääntämään samalla rattia
En kykene yksin paikallistaman ääntä kun en ylety persjalakasena seisomaan konehuoneen puolella ja kääntämään samalla rattia
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
minusta se ääni kuului hanskalokeron takaa. Injektioneulalla täräytin alapalleihin rasvaa ni ääni katosi. Muistaa vaan että apteekin injektioneuloja ei saa kuumentaa yli 70c
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Juu sergey, hanskalokeron takaahan se kuuluu jos malttaa ajaa nenä irti lasista selkänojaan nojaten... Mutta kuinka hätäseen tällaanen kirkuva ja vikisevä alapallo tarvii vaihtaa vai onko rasvaaminen oikea toimenpide. Ja siis onko rasvaamisen jälkeen vielä vaikkapa ne huolettomat 100tkm alapallolla ajettavissa. Mitään väljyyksiä ei katsastuksessa havaittu kesällä enkä ajossa huomaa kyllä minkäänlaista merkillepantavaa huonoutta. Vaihtotouhu ei iske eli rasvausta mieluummin koittas. Mitä rasvaa sinne yrittäs rokottaa?
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
ATF
Automaattivaihteistoöljyä injektointineulalla - omalla vastuulla. Eihän se nivel enään hyvä ole.
Minä kyllä vaihdattaison molemmat alapallonivelet ja ajelisin ilman murheita. Seuraukset ovat kohtalokkaat, jos nivel pettää ja niitähän on joitakin pettänyt.
Minä kyllä vaihdattaison molemmat alapallonivelet ja ajelisin ilman murheita. Seuraukset ovat kohtalokkaat, jos nivel pettää ja niitähän on joitakin pettänyt.
Täytynee hakea uutta palloa jos kuitenkin remontteerais, onhan tuo rouvan ajossa ja vielä ihan väleissäki ollaa ... Liekö tämä mersun alapallonvaihto yhtä simppeli asia kuin vaikka volsussa tai volvossa. Vai tarviiko jonkin erikoisen työgalun. Joku irroitustyökalu mulla on noihin tavallisen kansan autojen alapallojen vaihtoon mutta mersussa nuo ei kulutustavaraa ookaan olleet.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Ei se ihan yhtä simppeli oo ku volvoissa. Ainaki w123 on armoton taistelu ja 124 näyttäs olevan samanlainen. Jopa Iivan oli pahoissa koettelemuksissa...
Matikisa muuten just kuvauksen kaltanen ääni ku jousen pitkäkierros venähtäny ja jousi ottaa iskariin kiinni.
Matikisa muuten just kuvauksen kaltanen ääni ku jousen pitkäkierros venähtäny ja jousi ottaa iskariin kiinni.
-89 S124 300TDT 24v 4MATIC
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
-88 S124 300TE "U.S."
-00 S210 320CDI
Moderni pulleri:
https://www.facebook.com/pages/Green-Te ... 1504925740
Rouva käväs apteekista ostaan neuloja ja ruiskuja (mulle tuskin olisiva ees myyneet) ja ruiggasin sinne pari mitallista saatavilla olevaa paavon kombipumpun synt. hydr. öljyä ja kirskunta häipyi mutta klonksunta tuli tilalle mikä pyykkilauassa taitaa kuulua.
JuhoL, tuota jousta ja iskaria minäkin alakuun tutkin ja mutta kyllä se tuohon alapalloon taitaa diagnoosi osua. Sattumalta löysin 124 alapallon pöytälaatikosta, tieten paavoon varalta ostanu. Mutta käykö kaikkiin 124 sama alapallo. Ilmeisesti.
Annapa Juho nätti resepti kaikkine varotoimineen jos vaikka huomenna alakas taistoon. Ampuuko jousi ohtaan heti kohta. En vielä rakennetta tutkinu mutta alfameerin opusta selasin, siellä ei ohjetta touhuun oo eli ei ilmeisesti ole diy hommia, mutta emmää oikein oo varoissa vehollekaan viemään.
JuhoL, tuota jousta ja iskaria minäkin alakuun tutkin ja mutta kyllä se tuohon alapalloon taitaa diagnoosi osua. Sattumalta löysin 124 alapallon pöytälaatikosta, tieten paavoon varalta ostanu. Mutta käykö kaikkiin 124 sama alapallo. Ilmeisesti.
Annapa Juho nätti resepti kaikkine varotoimineen jos vaikka huomenna alakas taistoon. Ampuuko jousi ohtaan heti kohta. En vielä rakennetta tutkinu mutta alfameerin opusta selasin, siellä ei ohjetta touhuun oo eli ei ilmeisesti ole diy hommia, mutta emmää oikein oo varoissa vehollekaan viemään.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Moikka
Kyll se ampuu.
On se jousi vähintäänkin lukittava Biteman kuristimilla jos ei Kiinaklannia oo. Tunkit ja palikkakasat tuppaa kaatuileen.
Tuossa lisäksi yleisohjetta:
http://www.peachparts.com/Wikka/W124BallJoint
Tollasella pallukan saa hakkaamatta ja särkemättä pois sekä paikalleen.
Maksaa noi kalutkin - mut vaan yhden kerran...
Tyän iloa!
Kyll se ampuu.
On se jousi vähintäänkin lukittava Biteman kuristimilla jos ei Kiinaklannia oo. Tunkit ja palikkakasat tuppaa kaatuileen.
Tuossa lisäksi yleisohjetta:
http://www.peachparts.com/Wikka/W124BallJoint
Tollasella pallukan saa hakkaamatta ja särkemättä pois sekä paikalleen.
Maksaa noi kalutkin - mut vaan yhden kerran...
Tyän iloa!
W124.125 250D 1986
˙uııɯǝʞnlıɹɐʇʇıɯ uɐdǝɯ ʇɐʌoʞsn ʇıpuolq uıɐΛ
˙uııɯǝʞnlıɹɐʇʇıɯ uɐdǝɯ ʇɐʌoʞsn ʇıpuolq uıɐΛ
Kiitos p3h nätistä ja selkeästä informaatiosta. Tutkailin vielä illalla taskulampun ihanasti valaistessa tihkusateessa surevaa remppakohdetta ja tuo jousen rooli herätti hieman ajatuksia ja otsanahkakin rypistyi. Varmaan vastuuntuntoa tunteva perheen isä ei mielellään verstaan puuvinkoja ryhdykään käyttämään jousen kuritukseen. Täytyy oikein tuumailla. Liekö näillä paikallisilla korjaamoila nykyään mersun jousen litistäjää, ei ollu 4v taapäin kun väyrysen jousien kumeja tarvi vaihdella.
Että voi murhetta, lankku rikki, lompsa tyhjä, joulu ovella eikä defessä ole pitoa omaavaa talvirengasta, eikä koko maapallosella sen sorttisia myynnissä . Metsään jo sen onnistuin lapasesta päästämään rekkaa väistäessä tiukassa kurvissa, onneksi naarmuitta selvittiin koko perhe ja auto, ja ajamalla sieltä kuusien katveesta tiellekin ojanyli tultiin. Mutta selväksi tuli parin talvisen päivän perusteella että 30tkm ajettu cooper ei ole näiden olosuhteiden talviratas, ehkä päiväntasajalla pitoa on sitten paremmin.
Että voi murhetta, lankku rikki, lompsa tyhjä, joulu ovella eikä defessä ole pitoa omaavaa talvirengasta, eikä koko maapallosella sen sorttisia myynnissä . Metsään jo sen onnistuin lapasesta päästämään rekkaa väistäessä tiukassa kurvissa, onneksi naarmuitta selvittiin koko perhe ja auto, ja ajamalla sieltä kuusien katveesta tiellekin ojanyli tultiin. Mutta selväksi tuli parin talvisen päivän perusteella että 30tkm ajettu cooper ei ole näiden olosuhteiden talviratas, ehkä päiväntasajalla pitoa on sitten paremmin.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Soitteleppa Hotarille ja käy järvenpäässä hörppämässä kahveet niin eiköhän kotimatkalla ole natinat poissa
Eli tuonne: viewtopic.php?t=27130
Eli tuonne: viewtopic.php?t=27130
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Ollapa likempänä hotarin paja, niin ilman muuta. Eikä tuo matkakaan oikeastaan muuten oo propleema, mutta en ehkä uskalla juurikaan ajella tuolla. kun nyt päivänvalossa asiaa tutkin niin on siinä aika klappi. Kun autoa vasemmalla jalalla eturenkaasta tönii teikövei kaffe kourassa niin ratas kallistuu pahasti kolisten useamman asteen. Ja kun oikein kehtaa myöntää niin ohjauspyörällä on tullut pidettyä molempia käsiä ja mielellään verkkaisesti matkaa tehty.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Alapallon klappi on helppo selvittää niin että nostaa auton ilmaan ja sitten toisella tunkilla nostaa tukivartta niin että on melkein normaalilla ajokorkeudella. Sen jälkeen vaikka rengasraudalla nostaa napaa tukivartta vasten, pitäisi klapin tulla selville. Nuin teki katastuksessa inssi ja komeesti näky välykset. Toki tunkki oli kunnon nosturi ja se millä tukivartta nostettiin oli se kevennin. Alapallon vaihto onnistuu kotikutoisestikin mikäli on isoja hylsyjä, pari tunkkia, leka sekä rälläkkä tai kaasupillit
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Niin sehän Hämeenkyrö tosiaan onkin siellä Tanpereen takana Minä jotenkin aina miellän sen olevan tuossa Hml-Tre-Lahti kolmiossa
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Olipas paikallisella ehjäämöllä nyttemmin vermehet tuohon touhuun, joten varasin ajan keskiviikolle harmirypyt otsalla. Tunnissa siis vanha konkari sen kuulema tekee, saas nähä. Toivottavasti tuo lemförderin alapallo siihen sopii. Osaisko joku viisas sanoa, jotta käykö paavon pallo lankkuun. Niin haluaisin kuvitella.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
-
- Viestit: 77
- Liittynyt: 16.11.2010 18:22
- Paikkakunta: Espoo
Tervehdys!
Havahduin tänään oman lankun vasemmasta etunurkasta kuuluvaan narisevaan ääneen, jonka kuvaus vastaa melko tarkoin topikin aloittajan kertomusta. Kuulin äänen ensimmäisen kerran tänään aamulla työpaikan parkkipaikalle kurvatessani. Luulin, että se oli pakkaslumen rutinaa pyörien alla, mutta iltapäivällä töistä tullessani tajusin jotain olevan vialla. Ääni kuuluu selvästi paikallaan käännettäessä ja kuoppiin ajettaessa. Tarkemmin mietittyäni ohjauksen äänet ovat kuulostaneet hieman oudoilta jo pidempään. Kuoppaisella tiellä vasemmalta edestä kuuluu myös ajoittain väljän koiranluun kolinan tapaista kolahtelua. Joulukuussa katsastus sujui moitteitta, tosin juuri vasemman etupuolen välyksiä insinööri tutki ihmeen kauan.
Vaihdatin viime huollossa autooni etupään ohjausosat (raidetangot (3kpl), apusimpukan korjaussarjan ja ohjausiskarin. Tämän jälkeen säädätin pyöränkulmat Vianorilla, jossa aurausta säädettiin. Em. remontin jälkeen ajettavuus tuntuisi enimmäkseen huonontuneen. Auto kulkee näennäisesti suoraan, mutta ajoittain ajossa on outoa kulmikkuutta, ikään kuin kova tuuli heiluttaisi autoa. Välillä tuntuu, että omalla kaistalla ajoon saa tosiaan keskittyä.
Lieneekö nyt niin, että mahdollisesti väljäksi mennyt alapalllonivel olisi syyllinen ylimääräisten äänien lisäksi outoon ajettavuuteen? Kärsiikö tuolla narisevalla nivelellä ajaa, vai pitäisikö se heti vaihtaa tai ainakin "rasvata"? Korjaamolle veisin vaikka heti huomenna, jos töiden puolesta vain ehtisin.
Havahduin tänään oman lankun vasemmasta etunurkasta kuuluvaan narisevaan ääneen, jonka kuvaus vastaa melko tarkoin topikin aloittajan kertomusta. Kuulin äänen ensimmäisen kerran tänään aamulla työpaikan parkkipaikalle kurvatessani. Luulin, että se oli pakkaslumen rutinaa pyörien alla, mutta iltapäivällä töistä tullessani tajusin jotain olevan vialla. Ääni kuuluu selvästi paikallaan käännettäessä ja kuoppiin ajettaessa. Tarkemmin mietittyäni ohjauksen äänet ovat kuulostaneet hieman oudoilta jo pidempään. Kuoppaisella tiellä vasemmalta edestä kuuluu myös ajoittain väljän koiranluun kolinan tapaista kolahtelua. Joulukuussa katsastus sujui moitteitta, tosin juuri vasemman etupuolen välyksiä insinööri tutki ihmeen kauan.
Vaihdatin viime huollossa autooni etupään ohjausosat (raidetangot (3kpl), apusimpukan korjaussarjan ja ohjausiskarin. Tämän jälkeen säädätin pyöränkulmat Vianorilla, jossa aurausta säädettiin. Em. remontin jälkeen ajettavuus tuntuisi enimmäkseen huonontuneen. Auto kulkee näennäisesti suoraan, mutta ajoittain ajossa on outoa kulmikkuutta, ikään kuin kova tuuli heiluttaisi autoa. Välillä tuntuu, että omalla kaistalla ajoon saa tosiaan keskittyä.
Lieneekö nyt niin, että mahdollisesti väljäksi mennyt alapalllonivel olisi syyllinen ylimääräisten äänien lisäksi outoon ajettavuuteen? Kärsiikö tuolla narisevalla nivelellä ajaa, vai pitäisikö se heti vaihtaa tai ainakin "rasvata"? Korjaamolle veisin vaikka heti huomenna, jos töiden puolesta vain ehtisin.
Mulla ajettavuus ei ainakaan huonontunu alapallon vaihdossa. Itseasiassa kuvauksesi on tutun oloinen. Ei ehkä kovin dramaattista muutosta ilmenny mutta äänet hävis tyystin ja puoltaminen oikealle väheni tuntuvasti. Tai oikeastaan tuo on taas hyvä ajaa kulahtaneista ylileveistä renkaista huolimatta. Rouvakaan ei oo moittinu eli alapallonvaihto oli paikallaan.
Sikäli hassua oli että korjaamolta soittivat jotta miksi alapallo pitää vaihtaa koska siinä ei tunnu väljyyttä. Sanoin että se kirkuu ellei tuikkaa muutaman päivän välein neulalla öljyä kumin läpi sisään... eli vaihtakaa vaan suosiolla. Oli se loppu vaikka paikalla ollessaan ei väljyyttä esiin saaneetkaan.
Tunnin työ eli en pahana pitäny.
Sikäli hassua oli että korjaamolta soittivat jotta miksi alapallo pitää vaihtaa koska siinä ei tunnu väljyyttä. Sanoin että se kirkuu ellei tuikkaa muutaman päivän välein neulalla öljyä kumin läpi sisään... eli vaihtakaa vaan suosiolla. Oli se loppu vaikka paikalla ollessaan ei väljyyttä esiin saaneetkaan.
Tunnin työ eli en pahana pitäny.
LR Defender 110 STW -06
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
LR Series 3 109" STW -79
Mercedes E220T CDI -08
Mercedes E290 tdt -97 "new" lintta
ex vw passat tdi -03
ex MB E200d -94
ex MB E300tdt -98
Sama vika. Kylille ko meen ni kaikki "kyttää" aivan hirvee kitinä. Alku viikosta täytyy käydä "paikallisella" apteekkarilla kyselemässä vikaa?konemies85 kirjoitti:Tervehdys!
Havahduin tänään oman lankun vasemmasta etunurkasta kuuluvaan narisevaan ääneen, jonka kuvaus vastaa melko tarkoin topikin aloittajan kertomusta. Kuulin äänen ensimmäisen kerran tänään aamulla työpaikan parkkipaikalle kurvatessani. Luulin, että se oli pakkaslumen rutinaa pyörien alla, mutta iltapäivällä töistä tullessani tajusin jotain olevan vialla. Ääni kuuluu selvästi paikallaan käännettäessä ja kuoppiin ajettaessa. Tarkemmin mietittyäni ohjauksen äänet ovat kuulostaneet hieman oudoilta jo pidempään. Kuoppaisella tiellä vasemmalta edestä kuuluu myös ajoittain väljän koiranluun kolinan tapaista kolahtelua. Joulukuussa katsastus sujui moitteitta, tosin juuri vasemman etupuolen välyksiä insinööri tutki ihmeen kauan.
Vaihdatin viime huollossa autooni etupään ohjausosat (raidetangot (3kpl), apusimpukan korjaussarjan ja ohjausiskarin. Tämän jälkeen säädätin pyöränkulmat Vianorilla, jossa aurausta säädettiin. Em. remontin jälkeen ajettavuus tuntuisi enimmäkseen huonontuneen. Auto kulkee näennäisesti suoraan, mutta ajoittain ajossa on outoa kulmikkuutta, ikään kuin kova tuuli heiluttaisi autoa. Välillä tuntuu, että omalla kaistalla ajoon saa tosiaan keskittyä.
Lieneekö nyt niin, että mahdollisesti väljäksi mennyt alapalllonivel olisi syyllinen ylimääräisten äänien lisäksi outoon ajettavuuteen? Kärsiikö tuolla narisevalla nivelellä ajaa, vai pitäisikö se heti vaihtaa tai ainakin "rasvata"? Korjaamolle veisin vaikka heti huomenna, jos töiden puolesta vain ehtisin.
a-p
124-200d
124-200TE
124-230E
124-230E aut.
124-250TD
124-300D
310 pa
508 as.auto
913 as. auto
124-200TE
124-230E
124-230E aut.
124-250TD
124-300D
310 pa
508 as.auto
913 as. auto