BMW näyttää mallia MB:lle dieselien kehityksessä
Minkäs tuollaisen kuski laittaa päähän kun näkökenttää ilmestyy AMG tai oikea ämmäläinen?Laaksonen kirjoitti:Jatkossa kannattaa pikivasara-Mersuilijoiden laittaa vaikka pussi päähän, kun tämä merkintä ilmestyy näkökenttään
Mitäs vikaa Mersun 1.8L dieselissä on (missä käsittääkseni on parempi hyötysuhde kun noissa em. moottoreissa)? Vai onko ongelma se että se ei ole AMG tms? Noita AMG-merkkejä saa lähes joka huoltamolta jos se auto muuttuu sillä paremmaksiLaaksonen kirjoitti:Kyllä nuo trimmatut dieselsportit vaan kuuluvat nykyaikaan, kuten tämäkin vertailu osoittaa ja AMG:nkin pitäisi semmoinen taas väsätä:
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Koneen tai kuskin nopeutta ei näe takaluukun tunnuksesta, vaan aikakortista. En edes yritä teeskennellä, etten välittäisi, mutta oma aikakorttini on sen verran huono, että minulle kilometriä tunnissa on vähemmän tärkeä mittari kuin kilometriä vuosikymmenessä.Jarkko N kirjoitti:Nyt kun itsellä on Mersun V6 CDI, niin mieleen tulee vuosi 2005, kun Mersu
ajoi tällä moottorilla 160.934 km keskinopeudella 224,823 km/t.
http://www.worldcarfans.com/10505029115 ... -e-320-cdi
Mahtoiko Mersu panna nuo autot museoon, paaliin vai myyntiin? Saattaisi
siinä suomipoika ihmetellä autokaupassa, jos auto on pari kuukautta vanha
ja mittarissa on jo yli 160 tkm. Siinä olisi jobbarille hyvä aihio mittarin ruuvailuun.
Alan kansainvälinen kattojärjestö FIA listaa tällä hetkellä seuraavat huiput:
http://argent.fia.com/web/fia-public.ns ... 060911.pdf
Tällä hetkellä listan ainoa ennätystä pitävä BMW:
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_H2R
29 noteeratusta nopeusennätyksestä on Mercedeksen hallussa tällä hetkellä 10. Tuo 320 CDI:llä ajettu "pitkä veto" on lisäksi pitkillä matkoilla luokista, kategorioista ja moottorityypeistä riippumatta millä tahansa rakkineella ajettuna edelleen kaikkein nopein.
Iso vaalee E200 CDI (S212)
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI (W212)
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Tuon listan kuninkuusluokan kärki saattaa vaihtua lähivuosina:740 GLE kirjoitti:Jarkko N kirjoitti:
Alan kansainvälinen kattojärjestö FIA listaa tällä hetkellä seuraavat huiput:
http://argent.fia.com/web/fia-public.ns ... 060911.pdf
http://www.bloodhoundssc.com/
pussiLaaksonen kirjoitti:Jatkossa kannattaa pikivasara-Mersuilijoiden laittaa vaikka pussi päähän, kun tämä merkintä ilmestyy näkökenttään:
[381 hv 6-dieselistä vetää hiljaiseksi.
ei
lisäämme pien muodostusta suurentamalla elementtejä +kilo lisää painetta jos on tarvetta käyttäköön cdi autoilijat niitä pusseja
Aiemmin mainittu 381 hevosvoiman ja 740 Nm BMW: kuusisylinterinen on jälleen mittapuu, johon muut autonvalmistajat voivat kurkotella. Nyt konepellin alla viuhtoo kolme eri turboa!
Kiihtyvyys on jo musertava 4,7 s (0-100 km/h).
BMW ei nuku ja seuraa, mitä muut tekevät, vaan on todellinen pioneeri. Maailma tarvitsee esikuvia-jos ei mersu niitä enää tee, niin tämän sloganin voi antaa BMW:lle. Jos BMW on ollut dieseleissä käyttöominaisuuksiltaan the best, niin mitä mersu on?.....toivottavasti ei ainakaan nothing.
Kiihtyvyys on jo musertava 4,7 s (0-100 km/h).
BMW ei nuku ja seuraa, mitä muut tekevät, vaan on todellinen pioneeri. Maailma tarvitsee esikuvia-jos ei mersu niitä enää tee, niin tämän sloganin voi antaa BMW:lle. Jos BMW on ollut dieseleissä käyttöominaisuuksiltaan the best, niin mitä mersu on?.....toivottavasti ei ainakaan nothing.
Longlasting?kardaani kirjoitti:Jos BMW on ollut dieseleissä käyttöominaisuuksiltaan the best, niin mitä mersu on?.....toivottavasti ei ainakaan nothing.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Kyllähän kaikilla autoilla ajaa nykyään miljoonan helposti öljyjenvaihdolla ja tankkaamisella, ainaki juttujen mukaan... nämä tämmöiset muun merkkiset kulkuneuvot vaan aina katoaa johonkin vähän niin kuin se kuuluisa lumimiesVensku_ kirjoitti:Longlasting?kardaani kirjoitti:Jos BMW on ollut dieseleissä käyttöominaisuuksiltaan the best, niin mitä mersu on?.....toivottavasti ei ainakaan nothing.
Bemarinkin kannattaisi keskittää kehitystyö ensin vaikka vaihdelaatikkoihin mitkä kestäisi edes normaali dieseleiden tehot ja sitte miettiä sitä tehonlisäystä
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Taitaa siitä nyt olla muutama vuosi jo kun GM 5L40-E jäi poies, tai enemmänkin kuin muutama.sonikki kirjoitti:Bemarinkin kannattaisi keskittää kehitystyö ensin vaikka vaihdelaatikkoihin mitkä kestäisi edes normaali dieseleiden tehot ja sitte miettiä sitä tehonlisäystä
Aihe itsessään on ****elin venyttelyä, tuudittaudutaan ja mainostetaan että se oma kulkine on niin hieno ja kestävä peli. Sitten toisaalla samaan aikaan kysellään että mikä vika nyt tuli, kaksinaamaista toimintaa, ei muuten ellei sitä hehkutettaisi että kuinka hyvin kestää (kun vaihtaa puolet autosta).
No sitten toiseen osaan, eli mikä v**** siinä on niin vaikeeta likimain objektiivisesti lähestyä aihetta, aina pitää olla pönkittämässä omaa merkkiä paremmaksi. Oli se sitten mikä oli.
Todetaanpa dieselirintamaan se, että jossain 2000-luvun käänteen kohdilla oli bemari vakiomoottorista puhuttaessa reilusti edellä luonteensa puolesta, siihen aikaan mersun kone mm. karsasti vähän noita kierroksia, eli veto loppui kuin seinään 3000 jälkeen. Pitsasuutinten aikaan puntit on tasottunu tuon osalta paljon, ja alkoikin tasottumaan jo ennen niitä. Kestossa lienee mersun kone eittämättä parempi, etenkin jos kyseeseen tulee apulaitteet. Ne on selvästi paremmin kestäviä, eihän bemarin peruskone taas(alakerta/kansi yms.) huono ole sekään kestämään, muuten kuin rikkonaisella suuttimella särkien.
Kuitenkin kuluttajan kannalta olisi paras se että valmistajat koittaisi enemmän kopioida hyviä asioita toisiltaan.
btw, omaan makuun edelleen paras diesel+automaatti -paketti on tuo M57+5L40-E, etenkin jos kutiteltu vähän lisää ruutia. Valitettavasti ei vaan enään kukaan tee vastaavantyyppisiä laatikoita.
EDIT: Pointti siis se, ei tässä kukaan näytä kenellekkään mallia. Joku haluaa elvistella tehokkaimman leimalla ja toiset tekee vastauksen perässä koska niiltä odotetaan sitä.
Viimeksi muokannut Mulqvist, 08.2.2012 8:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Vaikka itse olenkin ns. mersumiehiä, niin se ei tarkoita, että olisin umpisokea muiden tekniselle kehitykselle. Tilanne on ollut jo monta vuotta se, että BMW kulkee dieselrintaman kärjessä, jota muut seuraavat. Jonkun on tehtävä teknisiä ratkaisuja. Ei se onnistu, niin, että kopioidaan pelkästään muilta-silloinhan ei synny mitään uutta. Se on minusta hienoa, että joku pyrkii kehittymään omaehtoisesti.
Kuluttajan kannalta olisi hyödyllistä, että kopioitaisiin parhaita ominaisuuksia, mutta ei mersukaan esimerkiksi ole suostunut ottamaan opiksi suuttimien kiinnitysratkaisuja esim. pösöltä tai BMW:ltä. Ei nykyajan autoa valmisteta kestävyyden ehdoilla, vaan ominaisuuksien perusteella. Ei tässä topicissa ole puhuttu minun osalta erityisesti laitteiden kestosta, vaan innovaatioista ja muista ominaisuuksista. Eihän kukaan voi arvioida, kuinka hyvin kestää tänään liukuhihnalta tullut 381 hevosvoimainen BMW:n moottori tai äärimmäisiä kehuja saanut 8-portainen automaatti.
Kuluttajan kannalta olisi hyödyllistä, että kopioitaisiin parhaita ominaisuuksia, mutta ei mersukaan esimerkiksi ole suostunut ottamaan opiksi suuttimien kiinnitysratkaisuja esim. pösöltä tai BMW:ltä. Ei nykyajan autoa valmisteta kestävyyden ehdoilla, vaan ominaisuuksien perusteella. Ei tässä topicissa ole puhuttu minun osalta erityisesti laitteiden kestosta, vaan innovaatioista ja muista ominaisuuksista. Eihän kukaan voi arvioida, kuinka hyvin kestää tänään liukuhihnalta tullut 381 hevosvoimainen BMW:n moottori tai äärimmäisiä kehuja saanut 8-portainen automaatti.
Mersun ei ole ainakaan tämän jutun mukaan tarkoituskaan pysytellä dieseleiden tehokilpailun mukana:
http://www.autoblog.com/2012/02/07/merc ... 1-fighter/
-Taitavat todellisuudessa pelätä koneiden kestävyyttä epäonnistuneiden Delphi-suutin-kokeiluiden jälkeen.
http://www.autoblog.com/2012/02/07/merc ... 1-fighter/
-Taitavat todellisuudessa pelätä koneiden kestävyyttä epäonnistuneiden Delphi-suutin-kokeiluiden jälkeen.
Jaa kuka ja missä on väittänyt Mersua täydelliseksi tai edes viattomaksi autoksi ja toisaalla kiroaa huonoa laatua samalla kun vaihtaa puoli autoa? Ja eikös nämä foorumit ole vähän niin kuin sitä varten että näistä voi kysyä apua ongelmiin joten pidän ihan normaalina jos täällä on pääsääntöisesti vikoihin liittyviä aiheita vai onko muiden merkkien foorumeilla pelkästään diipadaapa-osio kun autoissa ei ole ikinä vikaa? Kaksinaamaista tai ei niin itse en ainakaan käy muiden merkkien foorumeilla julistamassa sitä Mersun erinomaisuutta tai edes haukkumassa muita merkkejä tai niiden ominaisuuksia vaikka välillä olisikin aihettaMulqvist kirjoitti:Aihe itsessään on ****elin venyttelyä, tuudittaudutaan ja mainostetaan että se oma kulkine on niin hieno ja kestävä peli. Sitten toisaalla samaan aikaan kysellään että mikä vika nyt tuli, kaksinaamaista toimintaa, ei muuten ellei sitä hehkutettaisi että kuinka hyvin kestää (kun vaihtaa puolet autosta).
Suomi on ainakin toistaseksi ollut vapaa maa ja jokainen mun käsittääkseni saa ilmaista mielipiteensä ja omat mieltymykset täysin vapaasti. Itse nyt vaan satun arvostamaan sitä että Mersun kanssa harvemmin tarvitsee tehdä ostosuunnitelmia tekniikan osalta sen pohjalta että mikä nyt sattuu kestämään, oli siinä sitte vaikka inan verta heikommat muut ominaisuudet.Mulqvist kirjoitti:No sitten toiseen osaan, eli mikä v**** siinä on niin vaikeeta likimain objektiivisesti lähestyä aihetta, aina pitää olla pönkittämässä omaa merkkiä paremmaksi. Oli se sitten mikä oli.
Esimerkkinä vaikka tuollainen E39 (vaikka ei suinkaan ole ainut ongelmamalli), joskus tuollainen oli kiikarissa ja kun alkoi ottamaan selvää kyseisestä mallista niin selvisi että tuollaista ei vaan yksinkertaisesti kannata ostaa sellaisella kokoonpanolla kun auton olisi halunnut eli isohko dieseli automaatilla. Surullisen kuuluisan 2,5L dieselin hienoista "ominaisuuksista" tuskin tarvii kenellekkään selitellä ja sitten 300 kohdalla jopa kaikki bemarimiehet sanoo että osta manuaali kun ei se loota kuitenkaan kestä edes softaamattomana. Ja tässä vaiheessa on hyvä muistaa että kyseinen auto voitti uutena ties mistä tilulilu ja hiuhiu-palkintoja mutta ne ei liiemmin lohduta meikäläisen kaltaisia persaukisia ketkä joutuu ajamaan näillä muiden tähteillä sen sijaan että hakisi autot uutena kaupasta
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Sonikki, tuo ensimmäinen rivi olikin sinulle osoitettu tuosta. Loppu oli yleisesti kirjoitettuna.
Tosin joistain merkeistä saatavilla olevan tiedon määräkin on suurempi kuin toisissa, ei CDI:n ongelmista samaan malliin löydy tietoa kuin M57 ongelmista. Eikä tämäkään pelkastään johdu siitä että M57 niitä ongelmia olisi hirveästi enempää. Toisaalta, kolikon kääntöpuoli taas on se että mersuille löytyy osaavia korjaamoja toisin kuin bemareille. Vaikkakin kaikki kehuu osaavansa on todellisuus kuitenkin toinen, se mihin merkkiliike ammattivehkeineen kulutti muutaman tunnin antaen huollon hinnaksi +2ke vaihtamalla kaikkea summanmutikassa selvisi minun toimesta 20min ja loppuhinnaksi töineen jäi jotain 300e luokkaa josta meni työtunteihin kuitenkin pääosa.
Kolme vuotta ja 50tkm tuli kokeiltua M57+5L40-E pakettia, tavalleni uskollisena korjasin melkein kaiken ennenkuin meni rikki.
Monipiippusia juttuja, kun kaikki oliskin mustavalkoista niin olispa heleppoa. Tämä pätee yhtälailla dieselien kehitykseenkin, kolikolla on kääntöpuolensa. Välillä onnaa ja välillä menee pahemman kerran vikaan.
Tosin joistain merkeistä saatavilla olevan tiedon määräkin on suurempi kuin toisissa, ei CDI:n ongelmista samaan malliin löydy tietoa kuin M57 ongelmista. Eikä tämäkään pelkastään johdu siitä että M57 niitä ongelmia olisi hirveästi enempää. Toisaalta, kolikon kääntöpuoli taas on se että mersuille löytyy osaavia korjaamoja toisin kuin bemareille. Vaikkakin kaikki kehuu osaavansa on todellisuus kuitenkin toinen, se mihin merkkiliike ammattivehkeineen kulutti muutaman tunnin antaen huollon hinnaksi +2ke vaihtamalla kaikkea summanmutikassa selvisi minun toimesta 20min ja loppuhinnaksi töineen jäi jotain 300e luokkaa josta meni työtunteihin kuitenkin pääosa.
Kolme vuotta ja 50tkm tuli kokeiltua M57+5L40-E pakettia, tavalleni uskollisena korjasin melkein kaiken ennenkuin meni rikki.
Monipiippusia juttuja, kun kaikki oliskin mustavalkoista niin olispa heleppoa. Tämä pätee yhtälailla dieselien kehitykseenkin, kolikolla on kääntöpuolensa. Välillä onnaa ja välillä menee pahemman kerran vikaan.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Taas täytyy mersua "kehua".
420tkm ajettu Actros, mikä meillä on töissä. Tuossa joulukuun alkupuolella (silloin jotain 400tkm mittarissa) suurinpiirtein, vaihdettiin silloin 1 suutin, kun alkoi käymää sillointällöin viidellä... Lähinnä siis tyhjäkäynnillä huomas kun pysähtyi johonkin, että jaa... Sitte ku ajoi taas matkan, niin alkoi käymään kaikilla.
Viimeyönä taas sama juttu...
Ikävä kyllä, vaikka Meidän Firman Renussa, 420 dci premium, on kokoajan jotain pikkuvikaa yms, niin tekniikka toimii jotakuinkin moitteettomasti, käyntitunteja sillä on kuitenkin tuplaten mersuun verrattuna (8800h vs 17500h), tosin kilometrejä vasta 320tkm.
Risuja Mersulle. Ruottalainen tai MAN tms vois olla hyvä. Ei oo Mersu kuorma-autojen mersu. Tai ehkäpä tämä uusi artturi?
420tkm ajettu Actros, mikä meillä on töissä. Tuossa joulukuun alkupuolella (silloin jotain 400tkm mittarissa) suurinpiirtein, vaihdettiin silloin 1 suutin, kun alkoi käymää sillointällöin viidellä... Lähinnä siis tyhjäkäynnillä huomas kun pysähtyi johonkin, että jaa... Sitte ku ajoi taas matkan, niin alkoi käymään kaikilla.
Viimeyönä taas sama juttu...
Ikävä kyllä, vaikka Meidän Firman Renussa, 420 dci premium, on kokoajan jotain pikkuvikaa yms, niin tekniikka toimii jotakuinkin moitteettomasti, käyntitunteja sillä on kuitenkin tuplaten mersuun verrattuna (8800h vs 17500h), tosin kilometrejä vasta 320tkm.
Risuja Mersulle. Ruottalainen tai MAN tms vois olla hyvä. Ei oo Mersu kuorma-autojen mersu. Tai ehkäpä tämä uusi artturi?
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Onko tuota E39:ä sitten saannut mahdollisesti paremmalla lootalla ja mistä ajankohdasta alkaen? Kyseinen malli saattaa vieläkin olla tulevaisuudessa varteenotettava malli koska Mersulla ei ole yhtä mielyttävää farkku tarjontaa tuossa hintaluokassa mutta manuaalina tuollainen ei kuitenkaan viehätä...Mulqvist kirjoitti:Sonikki, tuo ensimmäinen rivi olikin sinulle osoitettu tuosta. Loppu oli yleisesti kirjoitettuna.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Ei ne kaikilla hajoa ne laatikot. Tiedossa on yli puoli miljoonaa ajettu yksilö alkuperäisellä laatikolla. Ja jos hajoaa, niin ehjä käytetty ei maksa enää kahta tonnia. Itse möin toimivan lootan viidellä sadalla, oli kylläkin ajettu 400tkm.sonikki kirjoitti:Onko tuota E39:ä sitten saannut mahdollisesti paremmalla lootalla ja mistä ajankohdasta alkaen? Kyseinen malli saattaa vieläkin olla tulevaisuudessa varteenotettava malli koska Mersulla ei ole yhtä mielyttävää farkku tarjontaa tuossa hintaluokassa mutta manuaalina tuollainen ei kuitenkaan viehätä...Mulqvist kirjoitti:Sonikki, tuo ensimmäinen rivi olikin sinulle osoitettu tuosta. Loppu oli yleisesti kirjoitettuna.
Joillakin kestää hyvin rajuillakin väännöillä, ja joillakin särkyy vakiosoftalla. Riippuu varmasti paljon käyttäjästä ja huolloista.
(Mulla vois olla kohta tuommonen touring myytävänä )
Olikos näissä peräti niin että noihin ei vaihdeltu öljyjä edes erikseen tilattuna? Tuo öljyjenvaihtohan noissa taitaa olla avainasemassa mitä ei siis suurimpaan osaan ole suoritettu ikinä.-jorkki- kirjoitti:Riippuu varmasti paljon käyttäjästä ja huolloista.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
.
Kyllähän se vanhempi automaatti noin toiminnaltaan on hyvä.
Mutta se on liian tarkalle mitoitettu, kyllä siinä joku moka tullut, en millään usko, että tehdas olisi vasiten sen halunnut noin menevän.
Ei oikeen mistään voi tietää, kenellä kestää ja kenellä ei, yhdestä minun lastuttamastani on mennyt - vieläpä sellaisesta, josta sen nyt ei missään nimessä olisi voinut kuvitellakkaan, yhdellä omistajalla, huollot ja öljyt varmasti kunnossa, vai ihan pikkuisen lisää vetoja, ei revittelyä ...
Noiden E39,n -kaan ohjelma ei niitä kaikkein helpoimpia ole - jos niinkuin meinaa tehdä sen ilman suutinkarttaan koskemista.
Paaljon erilaisia rajoittimia, melkein kuin olisi mersulla käyty opissa.
Paljon on kuitenkin tehty ja laskettu valmiiksi 75millin syötöille asti - vaan mahtaako sellaista softaa löytyä, jossa sitä olisi hyödynnetty.
Jo egr,n deaktivoimiseen liittyy pari jekkua.
Kyllähän se vanhempi automaatti noin toiminnaltaan on hyvä.
Mutta se on liian tarkalle mitoitettu, kyllä siinä joku moka tullut, en millään usko, että tehdas olisi vasiten sen halunnut noin menevän.
Ei oikeen mistään voi tietää, kenellä kestää ja kenellä ei, yhdestä minun lastuttamastani on mennyt - vieläpä sellaisesta, josta sen nyt ei missään nimessä olisi voinut kuvitellakkaan, yhdellä omistajalla, huollot ja öljyt varmasti kunnossa, vai ihan pikkuisen lisää vetoja, ei revittelyä ...
Noiden E39,n -kaan ohjelma ei niitä kaikkein helpoimpia ole - jos niinkuin meinaa tehdä sen ilman suutinkarttaan koskemista.
Paaljon erilaisia rajoittimia, melkein kuin olisi mersulla käyty opissa.
Paljon on kuitenkin tehty ja laskettu valmiiksi 75millin syötöille asti - vaan mahtaako sellaista softaa löytyä, jossa sitä olisi hyödynnetty.
Jo egr,n deaktivoimiseen liittyy pari jekkua.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä BMW,n ohjelmointia
Öljyt ja turbiinin laakerointi on laatikon ongelmana, tosin hyvin mulla pysy 525dA:n lodju(GM5L40-E) kasassa vaikka viimesimmässä ohjelmassa(tuikun tekele) otettiin jo sieltä suuttimien joustovaran loppupäästä. Nelos ja vitosvaihteella alkoi tulemaan jo huntua. Tai hieman se ravistutti vitosella satunnaisesti konetta väännättäessä, mutta ei säännöllisesti.
EDIT: Ja tosiaan laatikko näki ekat uudet öljynsä 270tkm ajettuna, joten melko hyvin pysyi nipussa. Kyllä tuo sitten kenkääkin sai toisinaan kun testerin kanssa ajelulla oltiin yms.
EDIT2: Ja eihän tuo mihinkään mennyt, laiska romu. Tosin veto alkoi löytyä vasta nelosella kunnolla. Muuten meni vähän kierrosherkkyyden ja lyhyiden välitysten piikkiin.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FTiOkZTLnBI[/youtube]
EDIT3: Suksee, kylläpä sitä elvistellään. Otatkos kuitenkin huomioon että tuo vetoalue tuossa on asiakkaan toiveesta tuollainen. Kehitettävää olisi ollut toki vielä jonnin verran ohjelmassa, mutta eipä kerinnyt ja toisaalta laatikon säästämiseksi oli jätettävä vähän vähemmälle. Toisaalta epätietoisuus vaivasi vähän tuon ahtimen kokeilun kanssa, olisi alhaalta saanut vielä lisää näppärästi mutta sitäpä ei vaan tullut tehtyä.
EDIT: Ja tosiaan laatikko näki ekat uudet öljynsä 270tkm ajettuna, joten melko hyvin pysyi nipussa. Kyllä tuo sitten kenkääkin sai toisinaan kun testerin kanssa ajelulla oltiin yms.
EDIT2: Ja eihän tuo mihinkään mennyt, laiska romu. Tosin veto alkoi löytyä vasta nelosella kunnolla. Muuten meni vähän kierrosherkkyyden ja lyhyiden välitysten piikkiin.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FTiOkZTLnBI[/youtube]
EDIT3: Suksee, kylläpä sitä elvistellään. Otatkos kuitenkin huomioon että tuo vetoalue tuossa on asiakkaan toiveesta tuollainen. Kehitettävää olisi ollut toki vielä jonnin verran ohjelmassa, mutta eipä kerinnyt ja toisaalta laatikon säästämiseksi oli jätettävä vähän vähemmälle. Toisaalta epätietoisuus vaivasi vähän tuon ahtimen kokeilun kanssa, olisi alhaalta saanut vielä lisää näppärästi mutta sitäpä ei vaan tullut tehtyä.
Viimeksi muokannut Mulqvist, 08.2.2012 23:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
250 CDI oli markkinoille tullessaan superdiesel, mutta baijerilainen päihittää tähtikeulan jo tässäkin tilavuusluokassa:
http://www.nettiauto.com/uudet-autot/bmw/525d/77031
-NYT HERÄTYS SIELLÄ STUTTGARTISSA
Diesel-osaston insinöörit töihin kellon ympäri
http://www.nettiauto.com/uudet-autot/bmw/525d/77031
-NYT HERÄTYS SIELLÄ STUTTGARTISSA
Diesel-osaston insinöörit töihin kellon ympäri
Joopa joo. Todellinen pioneeri voisi tehdä dieseliauton, joka pysyis edes jotenkin kasassa 200tkm ja johon saisi kunnon lohkolämmittimenBMW ei nuku ja seuraa, mitä muut tekevät, vaan on todellinen pioneeri.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Eihän autonvalmistajia nykyään kiinnosta miten auto toimii toisen tai kolmannen (tai ties kuinka monennen) omistajan käytössä, niitä kiinnostaa myydä uusia autoja. Ja uusia autoja myydään mielikuvilla, urheilullisuudella, teholla, taloudellisuudella ym.cmeli kirjoitti:Joopa joo. Todellinen pioneeri voisi tehdä dieseliauton, joka pysyis edes jotenkin kasassa 200tkm ja johon saisi kunnon lohkolämmittimenBMW ei nuku ja seuraa, mitä muut tekevät, vaan on todellinen pioneeri.
Ja suurissa kohdemarkkinamaissa ei ajella autoilla kahtasataatuhatta kilometriä, siinä vaiheessa ne jo paalataan tai ovat muuten vaan ongelmajätettä. Suomessa tietysti ajetaan miljoona km mutta Suomi ja Suomen erityisongelmat/olosuhteet ei kiinnosta autonvalmistajia pätkän vertaa.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Suomessa ajaa ehkä myös ne normaali kuluttajat miljoonia mutta kyllä noilla veivataan maailmanlaajuisesti isompiakin lukemia taksikäytössä se kun ei yksinkertaisesti muilla merkeillä onnistu edes kohtuu kustannuksin, varsinkaan jos ostokriteerinä on automaattiaski niin kuin se monesti takseissa onEldorado kirjoitti:Suomessa tietysti ajetaan miljoona km mutta Suomi ja Suomen erityisongelmat/olosuhteet ei kiinnosta autonvalmistajia pätkän vertaa.
Ja kun itsekkin nimenomaan kuuluu tähän suomalaiseen persaukiset-kohderyhmään niin mitä merkitystä sillä on meidän kannalta vaikka muualla vietäisiin autot 50tkm jälkeen paaliin kun fakta on että (toisilla) merkeillä voi ajaa myös enemmän?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Tähänkin vaikuttaa niin moni asia, esim veikkaisin, et suhteessa bmw:n ja mersujen omistajista, bmw:tä poletaan huomattavasti enemmän... Sillä lienee iso osuus myös auton hajoamiseen.cmeli kirjoitti:Joopa joo. Todellinen pioneeri voisi tehdä dieseliauton, joka pysyis edes jotenkin kasassa 200tkm ja johon saisi kunnon lohkolämmittimenBMW ei nuku ja seuraa, mitä muut tekevät, vaan on todellinen pioneeri.
Sitä en kiellä etteikö mersujen dieselit ois parempia kuin bmw:n kestoltaan, ainakin yleiskuvana. Lähinnähän ne viat taitaa nykydieseleissä olla polttoaineen syötössä ja turboissa, joskus kansiakin halkeillu, mut edelleen järkevällä käytöllä, en usko oikein muun kuin D24:n Volkkarin koneen hajoavan. Niissähän kansi hajoaa jo ajatuksesta.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Mersu esittelee uuden sukupolven dieselmoottoriperheen kevyisiin kuormautoihin:
Moottorissa väitetään olevan ensimmäisenä dieselmoottorina maailmassa muuttuvan venttiiliajoituksen:
Tarkoittaako tämä nyt ensimmäistä kuorma-autodieseliä maailmassa vai ylipäätään ensimmäistä Eikö muka BMW:n dieseleissäkään ole vielä mitään Vanosta
Moottorissa väitetään olevan ensimmäisenä dieselmoottorina maailmassa muuttuvan venttiiliajoituksen:
http://www.benzinsider.com/2012/03/merc ... more-20540this new engine series features variable valve timing, which is another first for diesel engine technology.
Tarkoittaako tämä nyt ensimmäistä kuorma-autodieseliä maailmassa vai ylipäätään ensimmäistä Eikö muka BMW:n dieseleissäkään ole vielä mitään Vanosta
Viimeksi muokannut Laaksonen, 14.3.2012 20:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
on kyllä komjan kokoinen tuo ropelli(kun jostain keskiaikaisesta kidutus masiinasta)
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051