Longlife öljyä vai ei?
Longlife öljyä vai ei?
Käytetäänkö E-sarjan 200CDI -08 moottorissa Long Life öljyä vai ei?
Kysyin asiaa Vehossa kun vaihtoivat öljyt, seuraava vaihtohan olisi vasta 25th. jälkeen, enkä vastausta saanut. Ei kai normaali öljy kestä sellaista kilometri määrää hyvänä??
Kysyin asiaa Vehossa kun vaihtoivat öljyt, seuraava vaihtohan olisi vasta 25th. jälkeen, enkä vastausta saanut. Ei kai normaali öljy kestä sellaista kilometri määrää hyvänä??
Jos autossasi on hiukkassuodatin niin pitää olla tuhkautumaton öljy .
Elikkä longlife.
Lukaseppa tuo ,jos toisi selvennystä asiaan.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ght=%F6ljy
Elikkä longlife.
Lukaseppa tuo ,jos toisi selvennystä asiaan.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ght=%F6ljy
Hiukkassuodattimella varustettuun riittää luokitus 229.31 joka ei ole long life. Kun taas 229,5 luokitus on long life.
Esim nesteen city-pro 5w/40 yleisöljyssä riittää luokitus 229.31 asti jota ei esim. mobilin RF 5w/50:stä ei löydy.
Eikä ole käytännössäkään ollut ongelmia "muutaman" tynnyrin kokemuksella...
Esim nesteen city-pro 5w/40 yleisöljyssä riittää luokitus 229.31 asti jota ei esim. mobilin RF 5w/50:stä ei löydy.
Eikä ole käytännössäkään ollut ongelmia "muutaman" tynnyrin kokemuksella...
Eiköhän ne hyviä öljyjä ole kun omaan moottoriinkin korjaamolla laittoivat "täydellisen" koneremontin jälkeen bensakoneeseen ensiasennusöljyt Synthoil 0W30 longtime. Tässä tapauksessahan se öljyn voitelukyky on ensiarvoisen tärkeää ensimmäisillä kilometreillä ja uskon että valitsivat tuon öljyn juuri sitä silmällä pitäen..tässä tapauksessa ensimmäiset öljyn vaihdot määrätty 2000 km
Halusiko ne korjaamolla sitten tuolla öljyllä varmistaa maximaalisen voitelun koneen uusimisen jälkeen vai mikä oli syynä noiden longtime öljyjen sisään laitolle
Halusiko ne korjaamolla sitten tuolla öljyllä varmistaa maximaalisen voitelun koneen uusimisen jälkeen vai mikä oli syynä noiden longtime öljyjen sisään laitolle
- Kylmänraudanseppä
- Viestit: 5
- Liittynyt: 15.11.2010 22:42
Eikös se mb vaadi 229.51 näile nykyisille CDI DPF malleille. Toki MB: n ajotietokonheen ajomatkasuositus suomessa noin 20 000 km... eli ei audin laakerivika-lukemia ehdotellakkaan ajettavaksi.Aki P kirjoitti:Hiukkassuodattimella varustettuun riittää luokitus 229.31 joka ei ole long life. Kun taas 229,5 luokitus on long life.
Esim nesteen city-pro 5w/40 yleisöljyssä riittää luokitus 229.31 asti jota ei esim. mobilin RF 5w/50:stä ei löydy.
Eikä ole käytännössäkään ollut ongelmia "muutaman" tynnyrin kokemuksella...
Kuule sie aki, minulla loppui ainakin 100A datsuni reilussa 100 000 km 80-luvulla.... nyt pihassa myös classikko 201 2.0 E -94, olen toinen omistaja hampurilaisrouvan jälkeen.... ostaessa 130 000 km lasissa, nyt 190 000 km ja peli museokatsastus-kunnossa yhä... tähän olisi pitänyt olla useita 100A tatsuneita...
Sie ku niin hehkutat tatsunia allekirjoituksessa...
Viimeksi muokannut Kylmänraudanseppä, 27.11.2010 21:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 122
- Liittynyt: 16.7.2007 22:51
- Paikkakunta: Kouvola
-
- Viestit: 101
- Liittynyt: 01.11.2011 22:05
- Paikkakunta: Jyväskylä
Öljy
MB huollossa sanoivat että käytettävä longlife öljyä 200cdi koneessa. Vm -07
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Ja tuo 229.5 ei passaa partikkelisuodatin autoihin.Aki P kirjoitti:Hiukkassuodattimella varustettuun riittää luokitus 229.31 joka ei ole long life. Kun taas 229,5 luokitus on long life.
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Omalle E320 V6 CDI:lle kelpaa sekä 229.31 ja 229.51.
Tässä valikoimaa:
http://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/229.31_de.html
http://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/229.51_de.html
Muistaakseni ASSYST:ssa sai säätää öljynvaihtovälin lyhyeksi tai pitkäksi,
mutta pitkässä välissä edellytettiin Long Life -öljyn käyttöä.
Itse vaihtaisin öljyt *vähintään* 25 tkm ja 1 vuoden välein.
Tässä vielä jotain esimerkkejä:
229.31
Castrol EDGE 5W-30 (FST) fully synthetic engine oil - NEW Product
Motul 8100 X-clean 5W-40 ACEA C3 / VW / BMW / Mercedes / Renault / GM
dexos2 engine oil
Mobil 1 ESP 5W-30 Fully Synthetic Engine Oil
Fuchs TITAN GT1 XTL 5W-40 synthetic engine oil
Shell Helix Ultra Extra 5W-30 Premium Fully Synthetic Engine Oil
Castrol Magnatec 5W-40 C3 Fully Synthetic Engine Oil
Castrol Magnatec 5W-30 C3 Fully Synthetic Engine Oil
229.51
TEBOIL DIAMOND DIESEL SAE 5W-40
Castrol EDGE 5W-30
Castrol Edge Sport 0W-40
Castrol Edge 5W-40 A3/B4 advanced synthetic engine oil
Castrol Edge Turbo Diesel 5W-40
Motul 8100 X-clean 5W-40
Motul MERCEDES BENZ SPECIFIC 229.51 5W-30 Gasoline and Diesel oil for
EURO IV engines
Fuchs TITAN GT1 5W-30 Zinc-Free Synthetic BMW LL04, MB229.31, MB229.51
Fuchs TITAN GT1 PRO C-3 XTL 5W-30 Synthetic Engine Oil For the latest
VW - BMW and Mercedes Vehicles
Fuchs TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 Synthetic Engine Oil For the latest VW -
Renault and Mercedes Vehicles - CLEARANCE
Mobil 1 ESP 5W-30 Fully Synthetic Engine Oil
Gulf Formula GVX 5w-30 fully synthetic engine oil for VW / BMW / Mercedes
Gulf Formula ULE 5w-40 fully synthetic BMW, VW, Mercedes longlife engine oil
Shell Helix Ultra Extra 5W-30 Premium Fully Synthetic Engine Oil
Tässä valikoimaa:
http://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/229.31_de.html
http://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/229.51_de.html
Muistaakseni ASSYST:ssa sai säätää öljynvaihtovälin lyhyeksi tai pitkäksi,
mutta pitkässä välissä edellytettiin Long Life -öljyn käyttöä.
Itse vaihtaisin öljyt *vähintään* 25 tkm ja 1 vuoden välein.
Tässä vielä jotain esimerkkejä:
229.31
Castrol EDGE 5W-30 (FST) fully synthetic engine oil - NEW Product
Motul 8100 X-clean 5W-40 ACEA C3 / VW / BMW / Mercedes / Renault / GM
dexos2 engine oil
Mobil 1 ESP 5W-30 Fully Synthetic Engine Oil
Fuchs TITAN GT1 XTL 5W-40 synthetic engine oil
Shell Helix Ultra Extra 5W-30 Premium Fully Synthetic Engine Oil
Castrol Magnatec 5W-40 C3 Fully Synthetic Engine Oil
Castrol Magnatec 5W-30 C3 Fully Synthetic Engine Oil
229.51
TEBOIL DIAMOND DIESEL SAE 5W-40
Castrol EDGE 5W-30
Castrol Edge Sport 0W-40
Castrol Edge 5W-40 A3/B4 advanced synthetic engine oil
Castrol Edge Turbo Diesel 5W-40
Motul 8100 X-clean 5W-40
Motul MERCEDES BENZ SPECIFIC 229.51 5W-30 Gasoline and Diesel oil for
EURO IV engines
Fuchs TITAN GT1 5W-30 Zinc-Free Synthetic BMW LL04, MB229.31, MB229.51
Fuchs TITAN GT1 PRO C-3 XTL 5W-30 Synthetic Engine Oil For the latest
VW - BMW and Mercedes Vehicles
Fuchs TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 Synthetic Engine Oil For the latest VW -
Renault and Mercedes Vehicles - CLEARANCE
Mobil 1 ESP 5W-30 Fully Synthetic Engine Oil
Gulf Formula GVX 5w-30 fully synthetic engine oil for VW / BMW / Mercedes
Gulf Formula ULE 5w-40 fully synthetic BMW, VW, Mercedes longlife engine oil
Shell Helix Ultra Extra 5W-30 Premium Fully Synthetic Engine Oil
Viimeksi muokannut Jarkko N, 05.2.2012 18:35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Toi viimenen ykkönen noissa luokituksissa on se juttu partikkelisuodattimen kanssa
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Samanlaista kuraahan se dieselmoottorin öljy on jos ajaa puolet tuosta, tai 1000 km.ram kirjoitti:kerran olen longlifeöljyt moottorista laskenut 30 000 kilometrin jälkeen ja vaihtovälin muutin heti puoleen..... Sen verran karun näköistä kuraa koneesta ulos tuli.
Tämä on niin mieltymyskysymys että turha paljon osallistua keskusteluun mutta on tuosta moottorin kulumisesta tarkkoja mittauksia, öljyanalyysejä jne. Suurempi tarve tiheälle öljyjen vaihdolle on jatkuva pätkäajo eikä isot kilometrimäärät.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
En nyt löytänyt etsimiäni mittaustuloksia mutta jos jaksat selata foorumia ja etsiä vaikkapa "drivbiwire" nimimerkin viestejä niin sieltä pitäisi löytyä sarja mittauksia pidemmistäkin vaihtoväleistä. Tosin saattaa olla että nuo liitteet on deletoitu kun foorumeilla sallitaan vain rajallinen systeemiin tallennettuja dokkareita.ram kirjoitti:Mittauksista olen kuullut, mutten ikinä nähnyt tuloksia. Onko kellään linkkiä antaa
http://www.benzworld.org/forums/w211-e- ... -myth.html
http://www.benzworld.org/forums/w211-e- ... miles.html
http://auto.fishki.net/?tag=%F3%E1%E8%F ... E%F2%EE%F0
Tuolla hyviä kuvia vaikkei tekstistä mitään muuta ymmärräkkään kuin öljymerkin:)
Tuolla hyviä kuvia vaikkei tekstistä mitään muuta ymmärräkkään kuin öljymerkin:)
AMG special group supervisor & toolmaker.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Oma CDI on ollut ajossa vasta 2.000 km ja öljyllä on nyt ajettu kai 7.000 km,
joten en ole päättänyt vielä öljynvaihtoväliä. Kun huoltoväli on 25.000 km,
niin siihen sopisi yksi väliöljynvaihto. Itse imuvaihdolla tehtynä homma on
helppo ja halpa ja välttämättä ei tarvitse vaihtaa suodatintakaan. Eli
öljynvaihtoväliksi tulisi sitten noin 13.000 km.
Ilmeisesti Mobilo Life ei nollaannu, vaikka itse vaihtaisi öljyt.
300 TDT eli esikammiokone kyllä sai aika käytetyn näköisiksi laatuöljyt jo
10.000 km:ssa.
joten en ole päättänyt vielä öljynvaihtoväliä. Kun huoltoväli on 25.000 km,
niin siihen sopisi yksi väliöljynvaihto. Itse imuvaihdolla tehtynä homma on
helppo ja halpa ja välttämättä ei tarvitse vaihtaa suodatintakaan. Eli
öljynvaihtoväliksi tulisi sitten noin 13.000 km.
Ilmeisesti Mobilo Life ei nollaannu, vaikka itse vaihtaisi öljyt.
300 TDT eli esikammiokone kyllä sai aika käytetyn näköisiksi laatuöljyt jo
10.000 km:ssa.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Maahaantuojan edustajan kanssa olen keskustellut mobilo lifestä ja ylimääräisestä öljyn vaihdosta. Maahaantuojan edustaja sanoi, että ei se mobiloo katkase.
Voihan sen asian tehä niinkin, että vaihtaa ne öljyt ja laittaa mesen originellin suodattimen. Pitää sitten nää "ylimääräiset" öljynvaihdot toisessa vihossa ylhäällä. Näinhän ne ei nää mistään, että onko niitä vaihdettu tiheämpää.
Voihan sen asian tehä niinkin, että vaihtaa ne öljyt ja laittaa mesen originellin suodattimen. Pitää sitten nää "ylimääräiset" öljynvaihdot toisessa vihossa ylhäällä. Näinhän ne ei nää mistään, että onko niitä vaihdettu tiheämpää.
S211 E320 V6+7G vm.-06 facelift
Sähköasennusluvat S2, ok
Kylmäaineluvat alle 3kg, ok
Sähköasennusluvat S2, ok
Kylmäaineluvat alle 3kg, ok
Tiheä öljynvaihtoväli ei varmaankaan haittaa, mutta maahantuoja saattaisipepi kirjoitti:Maahaantuojan edustajan kanssa olen keskustellut mobilo lifestä ja ylimääräisestä öljyn vaihdosta. Maahaantuojan edustaja sanoi, että ei se mobiloo katkase.
Voihan sen asian tehä niinkin, että vaihtaa ne öljyt ja laittaa mesen originellin suodattimen. Pitää sitten nää "ylimääräiset" öljynvaihdot toisessa vihossa ylhäällä. Näinhän ne ei nää mistään, että onko niitä vaihdettu tiheämpää.
haluta varmistautua oikean öljylaadun käyttämisestä. Jos on
hiukkassuodatin, pitäisi käyttää tuhkautumatonta öljyä (229.31 tai 229.51).
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Mä olen ajellut noilla teboilin 229.51 luokituksella olevilla Teboilin Diamondeilla omalla 320 cdi:llä, hiukkasuodatinmalli 2004. 15Tkm öljynvaihtovälillä ei tietokone pyydä yhtään lisää öljyä. Muuta on vaikea todeta öljystä. Dieselmoottorin öljyn väristä on aika huono sanoa mitään, se on pikimustaa aika äkkiä.
Henk. koht. olen sitä mieltä, että pitkiä öljynvaihtovälejä voi käyttää, jos autolla ajetaan paljon. Ehkäpä yli 50 Tkm vuoteen voisi olla "paljon".
Kylmäkäynnistykset pakkasesta on henkisesti miellyttävämpi suorittaa tuoreilla öljyillä, kuin 25 tKm ajetuilla. Mersuissa on onneksi iso öljytilavuus apuna, verrattuna Vagin laitteisiin.
Henk. koht. olen sitä mieltä, että pitkiä öljynvaihtovälejä voi käyttää, jos autolla ajetaan paljon. Ehkäpä yli 50 Tkm vuoteen voisi olla "paljon".
Kylmäkäynnistykset pakkasesta on henkisesti miellyttävämpi suorittaa tuoreilla öljyillä, kuin 25 tKm ajetuilla. Mersuissa on onneksi iso öljytilavuus apuna, verrattuna Vagin laitteisiin.
Joo.Lucky-Dog kirjoitti:Ja tuo 229.5 ei passaa partikkelisuodatin autoihin.Aki P kirjoitti:Hiukkassuodattimella varustettuun riittää luokitus 229.31 joka ei ole long life. Kun taas 229,5 luokitus on long life.
Tullu lienee näppihärö aikoinaan. Liekkö sitä 229.5 öljyä olemassakaan. Joka purkin kyljessä lukenu 229.51 jos kyseessä longlife öljy joka käypi mersuihin.
Nyrkkisääntöhän on että 229.31 käy max 20tkm ajoille ja 229.51 longlife.
Liekkö sitten mersumiehet nuukapihejä jos pitää väkisin ajaa niin pitkälle kuin kone pyörii. Sitten tosiaan jos ajoa tulee vuodessa sen verran että öljyt vaihdetaan longlife väleilläkin pari kolme kertaa niin alkaa olemaan jotain ajatusta ajaa vähän pitempään. Kuten huollossa käyvät taksit jotka ajaa reilu 100tkm vuoteen.
Normi harrastelijakuskille kyllä välttää ajella 229.31 öljyillä ja vaihtaa vähän useammin. On kuitenki huomattavasti halvempaa litkua ostaa.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Päivän tietoisku.
No se tulee muillekin öljymerkeille, "kuin Castrol", vuoden vaihtuessa vastaan, että noi 1 loppuset sit vaan sopii jatkossa vain partikkeli vehkeisiin
Castruulilla on toi muutos on jo nyt ainoana toimittajista.
Ketutti pikkusen toi muutos, mutta minkäs teet.
Ja samalla, ei missään nimessä saa laittaa besna vehkeisiin 1 loppusia ölppiä.
Acea tms. on noita jutskia kiristelly ja pikkusen on hankalampaa nyt niillä pakkaajilla jne joiden kannuista löytyy ihan kaikki "luokitukset"
Eli jatkossa näire uurempien kanss saa olla aikas tarkkana, mitä sinne koneeseen laitetaan.
Hetihän ei ongelmia tule, välttämättä, mutta pitkäs juoksus.
Yllättävän paljon vaan tulee noita DPF vikasia ja täytyykin jatkossa katella tarkemmin mitä sinne koneeseen on laitettu liukasteeksi.
Ja, et juu on ölppää iliman ykköstä, long life
No se tulee muillekin öljymerkeille, "kuin Castrol", vuoden vaihtuessa vastaan, että noi 1 loppuset sit vaan sopii jatkossa vain partikkeli vehkeisiin
Castruulilla on toi muutos on jo nyt ainoana toimittajista.
Ketutti pikkusen toi muutos, mutta minkäs teet.
Ja samalla, ei missään nimessä saa laittaa besna vehkeisiin 1 loppusia ölppiä.
Acea tms. on noita jutskia kiristelly ja pikkusen on hankalampaa nyt niillä pakkaajilla jne joiden kannuista löytyy ihan kaikki "luokitukset"
Eli jatkossa näire uurempien kanss saa olla aikas tarkkana, mitä sinne koneeseen laitetaan.
Hetihän ei ongelmia tule, välttämättä, mutta pitkäs juoksus.
Yllättävän paljon vaan tulee noita DPF vikasia ja täytyykin jatkossa katella tarkemmin mitä sinne koneeseen on laitettu liukasteeksi.
Ja, et juu on ölppää iliman ykköstä, long life
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
USA:ssa MBUSA on tuon ohjeen antanut jo varmaan vuosi sitten.Lucky-Dog kirjoitti:Päivän tietoisku.
No se tulee muillekin öljymerkeille, "kuin Castrol", vuoden vaihtuessa vastaan, että noi 1 loppuset sit vaan sopii jatkossa vain partikkeli vehkeisiin
Castruulilla on toi muutos on jo nyt ainoana toimittajista.
Ketutti pikkusen toi muutos, mutta minkäs teet.
Ja samalla, ei missään nimessä saa laittaa besna vehkeisiin 1 loppusia ölppiä.
Acea tms. on noita jutskia kiristelly ja pikkusen on hankalampaa nyt niillä pakkaajilla jne joiden kannuista löytyy ihan kaikki "luokitukset"
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Eikös tuo 229.31 sovi hyvin ilman tihennettyä vaihtoväliä uusille autoille nyt kun niissä on vuoden vaihtovälivaatimus. Saa tulla harrastajalle aika paljon kilometrejä että kilometriraja tulee vuodessa vastaan.Aki P kirjoitti: Normi harrastelijakuskille kyllä välttää ajella 229.31 öljyillä ja vaihtaa vähän useammin. On kuitenki huomattavasti halvempaa litkua ostaa.
Milläs öljymerkillä vaan on noita .31-öljyjä?
USA:ssa muuten sanovat että 229.51 maksaa saman kuin 229.5, 229.3:sta en sitten tiedä ykkösellä tai ilman.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
MB229.31 Öljyistä löytyy listaa tuolta --> http://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/229.31_en.html
Ja MB229.51 tuolta --> http://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/229.51_en.html
Ja MB229.51 tuolta --> http://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/229.51_en.html
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1937
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Ei taida kaupasta saada Mobil 1 ESP Formula 5W30 229.31 öljyä erilaisessa purkissa ja halvemmalla kuin Mobil 1 ESP Formula 5W30 229.51 öljyä.Meissenkeri kirjoitti:MB229.31 Öljyistä löytyy listaa tuolta --> http://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/229.31_en.html
Ja MB229.51 tuolta --> http://bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/229.51_en.html
Eli tuo lista kertoo mitkä öljyt täyttää 229.31 vaatimukset mutta sisältää 229.51 vaatimukset täyttävät öljyt. Eikä kaikkia listan öljyjä ole Suomessa saatavillakaan.
Voihan sitä lähteä kauppojen hyllyjä kiertämään mutta lähinnä peräsin muutamia hyviä vinkkejä/esimerkkejä.