Ainakin laiha seos tulee pakkasellakin sulana jäätyäkseen sitten lasiin ja peittäen näkyvyyden lähes täydellisestiAM kirjoitti:Kai se lämpöinen vesi voi jotain auttaakin, ainakin halkaisee lasin jos ei muuta.
Arin S211 E 320 CDI (nyt myös videokuvaa).
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Öh... sekoitinko akkumallit...
Olikos se joku geeliakku mikä piti ladata älylaturilla?
Ja AGM -akku ei siis ole geeliakku?
Vai olikohan mulla sitten aiemmin joku Extremen geeliakku ja sen takia ostin C-Tekin laturin....
Menee sekaisin jo näissä, mutta silti.. AGM:n hinta versus kestävyys... niin en enää AGM:ää osta.
Ja joo todellakin, pesunestesäiliötä ei lämmitetä sähköllä, se on tiedossa. Suuttimet ja letkut kyllä.
Ehkä se 3 km ajo suuntaansa voi ollakin vielä akkua säästävää ? Mene ja tiedä.
Mutta kun kaikki sähkölaitteet (pl. penkinlämmittimet kun en niitä juuri käytä) ovat päällä 10 km työmatkalla madellen lähes tyhjäkäyntiä (eli auton oma laturi ei arvatenkaan juuri lataa, mutta sähköä kuluu silti), niin lisälatausta tarvitaan ahkerasti.
Olen tuota asiaa yrittänyt kompensoida silläkin että ajaa vain max. kolmosvaihteella jotta laturi kiertäisi.
Harvakseltaan vaan on tilanteita että kolmosellakaan kierrokset nousisivat "riittävästi" ja kakkonen taas sitten välillä huudattaa liiankin kanssa.
Pitäis kepittää jatkuvasti
Olikos se joku geeliakku mikä piti ladata älylaturilla?
Ja AGM -akku ei siis ole geeliakku?
Vai olikohan mulla sitten aiemmin joku Extremen geeliakku ja sen takia ostin C-Tekin laturin....
Menee sekaisin jo näissä, mutta silti.. AGM:n hinta versus kestävyys... niin en enää AGM:ää osta.
Ja joo todellakin, pesunestesäiliötä ei lämmitetä sähköllä, se on tiedossa. Suuttimet ja letkut kyllä.
Ehkä se 3 km ajo suuntaansa voi ollakin vielä akkua säästävää ? Mene ja tiedä.
Mutta kun kaikki sähkölaitteet (pl. penkinlämmittimet kun en niitä juuri käytä) ovat päällä 10 km työmatkalla madellen lähes tyhjäkäyntiä (eli auton oma laturi ei arvatenkaan juuri lataa, mutta sähköä kuluu silti), niin lisälatausta tarvitaan ahkerasti.
Olen tuota asiaa yrittänyt kompensoida silläkin että ajaa vain max. kolmosvaihteella jotta laturi kiertäisi.
Harvakseltaan vaan on tilanteita että kolmosellakaan kierrokset nousisivat "riittävästi" ja kakkonen taas sitten välillä huudattaa liiankin kanssa.
Pitäis kepittää jatkuvasti
Onko moottorin kierroksilla mitään merkitystä kun laturin jännitteensäädin pitää latausjännitteen vakiona? Lataako laturi isommalla virralla, jos kierrättää konetta? Itse olen aina ajatellut, että kierrättäminen ei auta, mutta jos se nostaa latausvirtaa, niin sittenhän se onkin jo toinen juttu.Ari66 kirjoitti: Olen tuota asiaa yrittänyt kompensoida silläkin että ajaa vain max. kolmosvaihteella jotta laturi kiertäisi.
?
Voi olla tosiaan noin. Niin sulla on kyllä melko kuluttava ruuhkatyömatka-olikos se edelleen Viikki-Pitsku?Ari66 kirjoitti:Ehkä se 3 km ajo suuntaansa voi ollakin vielä akkua säästävää ? Mene ja tiedä.
Mutta kun kaikki sähkölaitteet (pl. penkinlämmittimet kun en niitä juuri käytä) ovat päällä 10 km työmatkalla madellen lähes tyhjäkäyntiä (eli auton oma laturi ei arvatenkaan juuri lataa, mutta sähköä kuluu silti), niin lisälatausta tarvitaan ahkerasti.
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Suositelkaa vaan, mutta halvemmaks tulee se akku per vuosi.....dealer kirjoitti:AGM akku ottaa virtaa vastaan paremmin myös pakkasessa, mm. siksi ainut suositeltava 211-korisiin joissa virrankulutusta riittää
Ja on ainakin uusi akku aina....
Juuh.kardaani kirjoitti:Niin sulla on kyllä melko kuluttava ruuhkatyömatka-olikos se edelleen Viikki-Pitsku?
Semmoset 9,8 km suuntaansa tyhjäkäynnillä koko matka
Lataa siinä sit akkua... vai lataako se laturi muka noilla kierroksilla.. en tiä....
Akku vielä kylmäkin mennen, tullen.
Kyllähän se lataa jo tyhjäkäynniltä alkaen mutta täydellä virralla vasta sitten isommilla kiekoilla. Muistaakseni laturin kyljessä luki itselläni millä kiekoilla tulee minkäkin verran virtaa. Näin siis iänikuisessa 606:ssa
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Lataa, lataa... mutta riittääkö se edes auton perustoiminnoille plus peilien lämmitykselle, pesunesteletkujen- ja suuttimien lämmitykselle, valoille ja lämmityslaitteen puhaltimelle... ?Multiviri kirjoitti:Kyllähän se lataa jo tyhjäkäynniltä alkaen.....
Siihen kun pukkaa penkinlämmittimet ja takalasinlämmittimen päälle, niin akku on tyhjä kun pääsee kotoa töihin tai toisinpäin
Pakkaskeleissä kylmää akkua lataillessa virta ei ole se "juttu", vaan jännite. Kylmässä akku tarvitsee isompaa jännitettä latautuakseen kuin lämpimässä.Multiviri kirjoitti:Kyllähän se lataa jo tyhjäkäynniltä alkaen mutta täydellä virralla vasta sitten isommilla kiekoilla. Muistaakseni laturin kyljessä luki itselläni millä kiekoilla tulee minkäkin verran virtaa. Näin siis iänikuisessa 606:ssa
Onko noissa jännitteen säätimissä mitään älyä? Jos autoinsinööri ymmärtäisi sähkötekniikkaa, niin silloin pakkaskeleissä säätimen pitäisi nostaa latausjännitettä.veppe kirjoitti:Onko moottorin kierroksilla mitään merkitystä kun laturin jännitteensäädin pitää latausjännitteen vakiona?
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Tässä autosta ja akuista lisää.
Joko tässäkuussa Ari saa kuvia autosta?
Etsi ensin w211 ,,,,,,
http://www.mercedestechstore.com/pdfs/index.htm
Joko tässäkuussa Ari saa kuvia autosta?
Etsi ensin w211 ,,,,,,
http://www.mercedestechstore.com/pdfs/index.htm
Yritä nyt päättääAri kirjoitti:Suositelkaa vaan, mutta halvemmaks tulee se akku per vuosi.....dealer kirjoitti:AGM akku ottaa virtaa vastaan paremmin myös pakkasessa, mm. siksi ainut suositeltava 211-korisiin joissa virrankulutusta riittää
Ja on ainakin uusi akku aina....
Juuh.kardaani kirjoitti:Niin sulla on kyllä melko kuluttava ruuhkatyömatka-olikos se edelleen Viikki-Pitsku?
Semmoset 9,8 km suuntaansa tyhjäkäynnillä koko matka
Lataa siinä sit akkua... vai lataako se laturi muka noilla kierroksilla.. en tiä....
Akku vielä kylmäkin mennen, tullen.
Eikös jokainen Meseläinen oo nähny tuommosen S211 korisen mersun, varsinkin taksissa nuita oli ja on yhä kohtuu paljon..Sampo N. kirjoitti:No ei halvattu, avasin tän topikin varmaan sadannen kerran eikä vieläkään niitä kuvia. Eikö sillä Njollakin saa edes kuvia.
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11
[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Kerran olen päässyt taksissa istumaan ison empun kyytiin.Vesqju kirjoitti:Eikös jokainen Meseläinen oo nähny tuommosen S211 korisen mersun, varsinkin taksissa nuita oli ja on yhä kohtuu paljon..Sampo N. kirjoitti:No ei halvattu, avasin tän topikin varmaan sadannen kerran eikä vieläkään niitä kuvia. Eikö sillä Njollakin saa edes kuvia.
Kein siknatuur
Niin, mitäpä nuita kuvatuksia mistään laittamaan kun kaikesta löytyy googlen kuvahaulla jostain internetin ihmeellisestä maailmasta Silti ois kiva nähdä kuvaa tästä nimenomaisesta yksilöstäSampo N. kirjoitti:Kerran olen päässyt taksissa istumaan ison empun kyytiin.Vesqju kirjoitti:Eikös jokainen Meseläinen oo nähny tuommosen S211 korisen mersun, varsinkin taksissa nuita oli ja on yhä kohtuu paljon..Sampo N. kirjoitti:No ei halvattu, avasin tän topikin varmaan sadannen kerran eikä vieläkään niitä kuvia. Eikö sillä Njollakin saa edes kuvia.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus
W126 300SD -84 talviunilla.
Triumph Daytona 675.
Yamaha T-Max 500.
EQE työautona.
Eli nyt vastasit sitten mun 31.1 tässä topicissa esittämään kysymykseen perän asennosta. Kysyin tätä silloin juuri siitä syystä, koska oletin, että näin tulee käymään. Minun mielipide on se, että perän ilmajousituksella ei tee MITÄÄN! Sopivat teräsjouset olisivat (tehdas ei ymmärtänyt) aivan mainiot farkunkin taka-akselille.Ari66 kirjoitti:Järkytys oli suuri kun kävin laittamassa auton lämmitykseen ja akun latautumaan.
Perä makaa maassa
Mutta ei sulla välttämättä ole mitään hätää. Perä noussee, kun saa koneen tulilla-se ei vaan pidä parkissa sitä ylhäällä-ei kai se sitten maailmaa kaada. Joku voisi sanoe, että tällaiset järjestelmät ei toimi Suomessa. No ei ehkä, mutta vaikka toimiikin, niin niillä vaan ei tee mitään etelässäkään. Ja tämä on vain mielipide. Hauska seurailla näiden uusien lelujen kanssa leikkimistä. Ei ne tunnu montaa viikkoa nipussa pysyvän-aina vaan on jotain pientä kiusaa.
Kyllä.veppe kirjoitti: Onko moottorin kierroksilla mitään merkitystä kun laturin jännitteensäädin pitää latausjännitteen vakiona? Lataako laturi isommalla virralla, jos kierrättää konetta?
Laturi lataa paljon suuremmalla teholla kun sille saadaan kunnolla kierroksia.
Tosin ei siihen laturin täyden tehon saavuttamiseen tarvita kuin maks. 2000rpm koneeseen. Laturi pyörii silloin noin 6000-8000rpm/min.
Esim 150A laturi ei lataa tyhjäkäynnillä kuin maks ~40-50A Riippuu vähän miten on hihnapyörät välitetty.
Jännitteensäädin tottakai yrittää kompensoida kierrosvajetta puskemalla roottorin sisällä olevalle käämille lisää jännitettä mutta kun kierrokset ei riitä niin latausjännite tippuu jos on paljon kuormaa laturin perässä.
Kierroksilla se sitten jaksaa antaa täyden tehon ulos ja jännite nousee sinne säätimen säätämään arvoon.
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Valokuvat ovat vanhanaikainen keksintö, videota se olla pitää nykypäivänä.
Nyt on mesestä videota:
http://www.youtube.com/watch?v=PJhO-xtC ... e=youtu.be
Nyt on mesestä videota:
http://www.youtube.com/watch?v=PJhO-xtC ... e=youtu.be
Vähän näyttäisi siltä, että sulla ei ole nykypäivä vielä ihan hallinnassa, kun video ei tsuumautunut kertaakaan TALVIRENKAISIIN.Ari66 kirjoitti:Valokuvat ovat vanhanaikainen keksintö, videota se olla pitää nykypäivänä.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Tuosta talvirenkaan mallia tietämättömille:
http://www.goodyear.eu/fi_fi/tires/ultr ... /index.jsp
Nuo nastat on aivan järkyt, ei minkäänlaista pitoa, ei ajotuntumaa.
Ainoa riemu niistä on mahoton rallatus ja jollotus sekä tärinä joka johtaa metsurin tautiin.
http://www.goodyear.eu/fi_fi/tires/ultr ... /index.jsp
Nuo nastat on aivan järkyt, ei minkäänlaista pitoa, ei ajotuntumaa.
Ainoa riemu niistä on mahoton rallatus ja jollotus sekä tärinä joka johtaa metsurin tautiin.
On sulla paskat talvirenkaat.. Jos oikeasti oot sitä mieltä, ettei pitoja ole kitkarenkaan vertaa, niin joko on totaalisen maanantaikappaleet ne renkaat tai sitten pirruuttas inkutat..Ari66 kirjoitti:Tuosta talvirenkaan mallia tietämättömille:
http://www.goodyear.eu/fi_fi/tires/ultr ... /index.jsp
Nuo nastat on aivan järkyt, ei minkäänlaista pitoa, ei ajotuntumaa.
Ainoa riemu niistä on mahoton rallatus ja jollotus sekä tärinä joka johtaa metsurin tautiin.
® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku