Mesen Mutterikerho (=BMW-lahko)
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Mesen Mutterikerho (=BMW-lahko)
Eräänä iltana en saanut unen päästä kiinni. Pyörin sängyssä, laskin lampaita ja kävin juomassa kuumaa maitoa. Ei auttanut, mieli oli rauhaton. Kellon käydessä kahta mietin omaa elämääni. Olen omistanut neljä autoa, ensimmäinen oli volkkari. Sitten tuli perinteinen miljoona ajettu 200D, teinipenzi ja lopulta tämä nykyinen vapaasti hengittävä lankku. Ei siinä mitään, ihan kelpo elämä tähän mennessä. Jotakin siitä tuntui kuitenkin puuttuvan.
Yhtäkkiä se sitten alkoi hahmottua mielessäni. Toiset sanovat mersuja pappa-autoiksi, mutta eihän se niin ole. Minä en ole mikään pappa ja mese-foorumillakin joka kolmas on nuori mercedes-benz kuljettaja. En ole mikään pappa-mersun kuljettaja. Minun kaasujalkani on raskas ja talvisin mennään liikenneympyrässä kylkimyyryä niin että skodakuskit väistelevät lumipenkkaan.
Mitäs tässä... eihän se niin voi olla! Mieleen pulpahtanut ajatus ei jättänyt minua rauhaan. "Hullua, unohda se", yritin hokea itselleni. Olin niin levoton, että olisin lähtenyt tupakalle mikäli polttaisin. Nyt oli vain pakko potkia jaloilla ilmaan ja pureskella kynsiä.
Lopulta minun täytyi myöntää se. Kaikki nämä vuodet olin ollut väärässä. Hiekka elämäni tiimalasissa oli valunut turhuuteen. Enhän minä ollutkaan mikään mersumies. Syvällä sisimmäni olin BMW-kuljettaja.
Avasin heti HTC:stä Blocket.se:n ja syvennyin Tukholman pemaritarjontaan. Siellä oli monta silmää hivelevää yksilöä. Kahta viikkoa myöhemmin olin varannut laivalipun naapurimaan pääkaupunkiin. Paluumatkaa varten oli ostettu paikka BMW:lle.
Nyt matka on takana ja BMW pihassa.
***************
Jakakaa muutkin luopiot kokemuksenne tässä topikissa! Kertokaa myös autoistanne ja lähettäkää kuvia! Meidän pihaan ilmestyi tuollainen 523i Touring vuodelta 2000, ajettu 188 tkm. Karvalakkiversio, mutta xenonit kuiteskin löytyy. Muutenhan näissä on aika hyvä varustelu vakiona.
Omia kuvia lähetän jahka saan jotain kuvattua. (Ehkä nopeammin kuin Ari)
Yhtäkkiä se sitten alkoi hahmottua mielessäni. Toiset sanovat mersuja pappa-autoiksi, mutta eihän se niin ole. Minä en ole mikään pappa ja mese-foorumillakin joka kolmas on nuori mercedes-benz kuljettaja. En ole mikään pappa-mersun kuljettaja. Minun kaasujalkani on raskas ja talvisin mennään liikenneympyrässä kylkimyyryä niin että skodakuskit väistelevät lumipenkkaan.
Mitäs tässä... eihän se niin voi olla! Mieleen pulpahtanut ajatus ei jättänyt minua rauhaan. "Hullua, unohda se", yritin hokea itselleni. Olin niin levoton, että olisin lähtenyt tupakalle mikäli polttaisin. Nyt oli vain pakko potkia jaloilla ilmaan ja pureskella kynsiä.
Lopulta minun täytyi myöntää se. Kaikki nämä vuodet olin ollut väärässä. Hiekka elämäni tiimalasissa oli valunut turhuuteen. Enhän minä ollutkaan mikään mersumies. Syvällä sisimmäni olin BMW-kuljettaja.
Avasin heti HTC:stä Blocket.se:n ja syvennyin Tukholman pemaritarjontaan. Siellä oli monta silmää hivelevää yksilöä. Kahta viikkoa myöhemmin olin varannut laivalipun naapurimaan pääkaupunkiin. Paluumatkaa varten oli ostettu paikka BMW:lle.
Nyt matka on takana ja BMW pihassa.
***************
Jakakaa muutkin luopiot kokemuksenne tässä topikissa! Kertokaa myös autoistanne ja lähettäkää kuvia! Meidän pihaan ilmestyi tuollainen 523i Touring vuodelta 2000, ajettu 188 tkm. Karvalakkiversio, mutta xenonit kuiteskin löytyy. Muutenhan näissä on aika hyvä varustelu vakiona.
Omia kuvia lähetän jahka saan jotain kuvattua. (Ehkä nopeammin kuin Ari)
Kein siknatuur
Mää niin oon odottanut tänne pemari-lupia. Kiitos Sampo.
Niin nuista varusteista, niitä kait pemareissa on vakiona ratti ja penkit.
Varustelistan saapi kaiveltua tuolta: http://www.bmw.fi/fi/fi/owners/accessor ... logue.html
Runkonumeron 7 viimeistä merkkiä kun syöttää tuonne, ja sitten yläreunasta klikkaa Options.
Niin nuista varusteista, niitä kait pemareissa on vakiona ratti ja penkit.
Varustelistan saapi kaiveltua tuolta: http://www.bmw.fi/fi/fi/owners/accessor ... logue.html
Runkonumeron 7 viimeistä merkkiä kun syöttää tuonne, ja sitten yläreunasta klikkaa Options.
® Mesen Porkkana-klubi
Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
Opel Astra wagon 1.7CDTI -08
toimiikohan tuo linkki syötin sinne GS58228 numeron_Hämis_ kirjoitti:Mää niin oon odottanut tänne pemari-lupia. Kiitos Sampo.
Niin nuista varusteista, niitä kait pemareissa on vakiona ratti ja penkit.
Varustelistan saapi kaiveltua tuolta: http://www.bmw.fi/fi/fi/owners/accessor ... logue.html
Runkonumeron 7 viimeistä merkkiä kun syöttää tuonne, ja sitten yläreunasta klikkaa Options.
ei kai nuo kaikki sovi siihen autoon mitenkään painaiskin varmaan viis tonnia
Kokeilin tuolla numerolla eikä kovin pitkää listaa tullut:toimiikohan tuo linkki syötin sinne GS58228 numeron
ei kai nuo kaikki sovi siihen autoon mitenkään painaiskin varmaan viis tonnia
Onnittelut Sampolle uudesta ajopelistäS267A LT/ALY WHEELS STAR SPOKE 49 BMW light alloy wheel, star spoke 49
S320A MODEL DESIGNATION, DELETION Deleted, model lettering
S339A SATIN CHROME Shadow-Line
S354A GREEN STRIPE WINDSCREEN Windscreen, green-tinted upper strip
S386A ROOF RAIL Roof railing
S423A FLOOR MATS, VELOUR Floor mats velours
S428A WARNING TRIANGLE Warning triangle and first aid kit
S431A INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D Interior mirror with automatic-dip
S441A SMOKERS PACKAGE Smoker package
S464A SKIBAG Ski bag
S481A SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER Sports seat
S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Seat heating driver/passenger
S500A HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING Headl.washer system/intensive cleaning
S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)
S522A XENON LIGHT Xenon Light
Code
Description (interface)
Description (EPC)
S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Automatic air conditioning
S540A CRUISE CONTROL Cruise control
S629A CAR TELEPHONE (GSM) W CARD READER FRONT Car telephone (GSM) w card reader, front
S672A CD CHANGER BMW FOR 6 CDS CD changer for 6 CDs
S785A WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS White direction indicator lights
L801A GERMANY VERSION National version Germany/Austria
S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Dealer List Europe
S879A GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Operating instructions German
Close Standard equipment
Code
Description (interface)
Description (EPC)
S520A FOGLIGHTS Fog lights
S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Kilometre speedo
S665A RADIO BMW BUSINESS Radio BMW Business RDS
Close Information
Code
Description (interface)
Description (EPC)
S473A ARMREST, FRONT Armrest front
S694A PREPARATION FOR CD CHANGER Provisions for BMW 6 CD changer
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Ei muutako rokki soimaan._Hämis_ kirjoitti:Mää niin oon odottanut tänne pemari-lupia. Kiitos Sampo.
Tattista, onnitteluja ja ehkä onneakin voidaan vielä tarvita.skodamies kirjoitti:Onnittelut Sampolle uudesta ajopelistä
Tuota lisävarustelistaa jo tutkinkin, Meikäläisen korimalli on E39, sen vakiovarusteet löytyy täältä: http://www.ajovalo.net/Mallit/BMW_E39.pdf Varmaan muihin pimmereihin löytyy vakiovarustuslistaus samasta paikasta.
Lisävarustelista oli tällänen:
de
Description (interface)
Description (EPC)
S261A SIDE AIRBAG FOR REAR PASSENGERS Side airbags for rear passengers
S302A ALARM SYSTEM Alarm system
S386A ROOF RAIL Roof railing
S413A LUGGAGE COMPARTMENT NET Trunk room net
S441A SMOKERS PACKAGE Smoker package
S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Seat heating driver/passenger
S500A HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING Headlight wipe/wash/Intensive cleaning
S522A XENON LIGHT Xenon Light
S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Automatic air conditioning
S666A RADIO BMW BUSINESS CD Radio BMW Business CD RDS
S710A M LEATHER STEERING WHEEL M sports steering wheel, multifunction
S785A WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS White direction indicator lights
S842A COLD CLIMATE VERSION Cold-climate version
S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Retailer Directory Europe
S885A SWEDISH/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Operating instructions, Swedish
Description (interface)
Description (EPC)
S896A DAYTIME LIGHTS FUNCTION Daytime driving light switch
Standard equipment
Description (interface)
Description (EPC)
S520A FOGLIGHTS Fog lights
S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Kilometer-calibrated speedometer
S851A LANGUAGE VERSION GERMAN Language version German
Information
Description (interface)
Description (EPC)
S540A CRUISE CONTROL Cruise control
*****************
Ebaysta tilasin muuten kaapelin ja dvd:n vikadiagnostiikkaa varten. Ohjelmia oli aika kivasti, muutakin kuin INPA. Asennusohjeitakin oli vaatimattomasti 56 sivua kuvineen. Nyt olen päivän asentanut ja mennään sivulla 12. Tilaamani paketti oli linkin mukainen. Kerron sitten kuinka miehen kävi, jahka saan tuon setin joskus valmiiksi. Ohjeet ovat ainakin todella loistavat. http://www.ebay.com/itm/180791785633?ss ... 880wt_1398
Halpaa lystiä tuo pemarin pittien tutkiminen johtotähteen verrattuna.
Kein siknatuur
Re: Mesen Mutterikerho (=BMW-lahko)
Koskaan ei ole liian myöhäistä aloittaa Tosin vanhempana ei kuulemma niin herkästi jää tavaksi...Sampo N. kirjoitti: Olin niin levoton, että olisin lähtenyt tupakalle mikäli polttaisin.
Onnea sampolle penarin oston johdosta..tai mistä minä tiiäm mist'ä putkesta se sen on ostanu.
Pitäis mennä äänestämään...valintoja on: vihertävä wartburgi tai sahtivaaren aikanen volvo...taidan äänestää: SCANIA
Nii ja mersulla ajelen äänestyspaikalle ku ei oo penaria.
Pitäis mennä äänestämään...valintoja on: vihertävä wartburgi tai sahtivaaren aikanen volvo...taidan äänestää: SCANIA
Nii ja mersulla ajelen äänestyspaikalle ku ei oo penaria.
® Mesen linttaklubi matkailuautojaos teiden etanat.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Ehkä on reikiä, ehkä ei, savuttaa se kuitenki.
Todellisuus on absolutistien luomaa harhaa.
Onnistunut ohitus kätkeytyy savuverhoon.
Mulla on tuollanen vastaava kaapeli, mutta en saa perkule millään toimimaan sitä. Ei vaan löydy autoon yhdeyttä jotenkin. Ja mullahan on se vanha 20 napanen pistoke konehuoneessa vaan, kun on dieseli...
Mutta onnea mutteriwirityksen johdosta.
Mutta onnea mutteriwirityksen johdosta.
Sprinter W902 208D '96 om601
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
Sprinter W903 310D '97 om602
Muita häkkyröitä:
BMW 530d Touring '99, Mazda 323 1,5 '89,
Mitsut: Galant 2,4GDI A '00, Galant 2,0 Stw '98, Galant 2,0 A GLS '97, Lancer GLXi 1,5 '91
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Tilasitkos tuolta bmw-kaapelista? Tuossa oli tosiaan mukana 56-sivua manuaalia kuvineen päivineen. Mitäs softia sulla oli siellä? Käsittääkseni ainakin INPA pitäisi saada aika helposti pelaamaan ja sillähän lukeekin jo vikakoodit iloisesti. Senhän näyttäs saavan aika helposti netisä latailtua.Vensku_ kirjoitti:Mulla on tuollanen vastaava kaapeli, mutta en saa perkule millään toimimaan sitä. Ei vaan löydy autoon yhdeyttä jotenkin. Ja mullahan on se vanha 20 napanen pistoke konehuoneessa vaan, kun on dieseli...
Aika paljonhan ainaskin ebayssä näyttäs olevan tuolle 20-napaselle piuhoja. Sen saa ilmeisesti parhaiten toimimaan sarjaportin kautta.
Mitäs koppaa se venskun vehje oli? E39?
Mikäs tuo hämiksen korimalli on?
Kein siknatuur
Onnea uuden auton omistajalle!
Noita baijerilaisia on jokunen ehtinyt vuosien varrella olla itselläkin (1800/-64, 520/-75, 318/-76, 520i/-91, 316/-83, 735ia/-87 ja nyt mennään 530da/-04).
Tässä on oppinut sen, että rahaa noihin ikävä kyllä palaa. Toisaalta hetken aikaa ajettuaan jollain muulla, niin alkaa kaipaamaan bemaria. Pari mersuakin ollut, mutta ei voi mitään...
Tuo ostamasi DIS on hyvä ohjelma, kunhan opit sitä käyttämään. Progmannin käyttöä en ole uskaltanut kokeilla (en omista 40 A laturia), sillä jännitteen tippuminen kesken ohjelmoinnin saattaapi aiheuttaa muutakin kuin ohjelmoinnin katkeamisen (voi lakata jotkut ohjainboksit vastaamasta). Normipajat + merkkiliike vaihtaa tällöin uuden ohjaimen. Jotkut gurut saa niitäkin elvytettyä, mutta osaajat taitaa olla harvassa. Näin ainakin E60:ssä.
Noita baijerilaisia on jokunen ehtinyt vuosien varrella olla itselläkin (1800/-64, 520/-75, 318/-76, 520i/-91, 316/-83, 735ia/-87 ja nyt mennään 530da/-04).
Tässä on oppinut sen, että rahaa noihin ikävä kyllä palaa. Toisaalta hetken aikaa ajettuaan jollain muulla, niin alkaa kaipaamaan bemaria. Pari mersuakin ollut, mutta ei voi mitään...
Tuo ostamasi DIS on hyvä ohjelma, kunhan opit sitä käyttämään. Progmannin käyttöä en ole uskaltanut kokeilla (en omista 40 A laturia), sillä jännitteen tippuminen kesken ohjelmoinnin saattaapi aiheuttaa muutakin kuin ohjelmoinnin katkeamisen (voi lakata jotkut ohjainboksit vastaamasta). Normipajat + merkkiliike vaihtaa tällöin uuden ohjaimen. Jotkut gurut saa niitäkin elvytettyä, mutta osaajat taitaa olla harvassa. Näin ainakin E60:ssä.
Elämme mullistavaa maailman aikaa jossa homot saa luvan pyrkiä valtakunnan suuremmalle pallille
Suomen on aina ollut kilpailua Ruotsin kanssa jossa se homouskin on ollut sallittua. Suomi on noussut jo ainakin samalle tasolle Ruotsin kanssa homoudessa. Mikäli Ruotsi aikoo päästä paremmalle saavutukselle asiassa on kuningasperheeseen saatava jälkikasvuun homo. Joka onkin jo tilauksessa jos vain sukupuoli osuu kohalleen. Koska Calle ei homoile vaan on vankka hetero ja ajaa lujaa autoillaan. Tulee aika joka näyttää onnistuuko Ruotsi
Me MESEläiset emme tätä katsoneet hyvällä vaan läheinen jäsenemme perusti Bimmeri-kerhon Tähtien keskelle. Jäsen on arvostettu lyyrikko foorumimme keskellä ja jonka kirjoituksia luetaan.
Joten Bimmerismi on päässyt foorumillemme joka varmaan tulee rohkaisemaan muitakin jäseniä kaapeistaan ulos ja hankkimaan Bimmerin. Kun sekin jokaisen piilo-Bemaristin pitää kokea ja sen jälkeen palata ruotuun kun oppirahat on maksettu.
"meissä kaikissa asuu piilo-Bemaristi"
-niin minussakin. E34 kori on kiehtonut silmää aina mutta olen ollut vahva enkä ole sellaiseen sortunut. Muuttaminen Opelista Mersuun oli jo riittävä mullistus. Korkoa korolle oli kun Wosusta muutettiin myös Mersuun.
Enempää ei varallisuus kestä merkkien vaihtoa ja jääminen Mersuihin ei katota pahaksi
ONNEA SAMPOLLE Bemarin hankinnasta! Hyviä kilometrejä ja pitkiä luistoja. Ne on miehekkäitä ja Toyotistit kattoo paheksuen. Mutta se onkin oikein niille surkimuksille
Suomen on aina ollut kilpailua Ruotsin kanssa jossa se homouskin on ollut sallittua. Suomi on noussut jo ainakin samalle tasolle Ruotsin kanssa homoudessa. Mikäli Ruotsi aikoo päästä paremmalle saavutukselle asiassa on kuningasperheeseen saatava jälkikasvuun homo. Joka onkin jo tilauksessa jos vain sukupuoli osuu kohalleen. Koska Calle ei homoile vaan on vankka hetero ja ajaa lujaa autoillaan. Tulee aika joka näyttää onnistuuko Ruotsi
Me MESEläiset emme tätä katsoneet hyvällä vaan läheinen jäsenemme perusti Bimmeri-kerhon Tähtien keskelle. Jäsen on arvostettu lyyrikko foorumimme keskellä ja jonka kirjoituksia luetaan.
Joten Bimmerismi on päässyt foorumillemme joka varmaan tulee rohkaisemaan muitakin jäseniä kaapeistaan ulos ja hankkimaan Bimmerin. Kun sekin jokaisen piilo-Bemaristin pitää kokea ja sen jälkeen palata ruotuun kun oppirahat on maksettu.
"meissä kaikissa asuu piilo-Bemaristi"
-niin minussakin. E34 kori on kiehtonut silmää aina mutta olen ollut vahva enkä ole sellaiseen sortunut. Muuttaminen Opelista Mersuun oli jo riittävä mullistus. Korkoa korolle oli kun Wosusta muutettiin myös Mersuun.
Enempää ei varallisuus kestä merkkien vaihtoa ja jääminen Mersuihin ei katota pahaksi
ONNEA SAMPOLLE Bemarin hankinnasta! Hyviä kilometrejä ja pitkiä luistoja. Ne on miehekkäitä ja Toyotistit kattoo paheksuen. Mutta se onkin oikein niille surkimuksille
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Ihan vierähti kyynel poskelle, niinpä päätin lainata koko tekstin. Ennen kaikkea tuo avaus.Kimmo Koo kirjoitti:Elämme mullistavaa maailman aikaa jossa homot saa luvan pyrkiä valtakunnan suuremmalle pallille
Suomen on aina ollut kilpailua Ruotsin kanssa jossa se homouskin on ollut sallittua. Suomi on noussut jo ainakin samalle tasolle Ruotsin kanssa homoudessa. Mikäli Ruotsi aikoo päästä paremmalle saavutukselle asiassa on kuningasperheeseen saatava jälkikasvuun homo. Joka onkin jo tilauksessa jos vain sukupuoli osuu kohalleen. Koska Calle ei homoile vaan on vankka hetero ja ajaa lujaa autoillaan. Tulee aika joka näyttää onnistuuko Ruotsi
Me MESEläiset emme tätä katsoneet hyvällä vaan läheinen jäsenemme perusti Bimmeri-kerhon Tähtien keskelle. Jäsen on arvostettu lyyrikko foorumimme keskellä ja jonka kirjoituksia luetaan.
Joten Bimmerismi on päässyt foorumillemme joka varmaan tulee rohkaisemaan muitakin jäseniä kaapeistaan ulos ja hankkimaan Bimmerin. Kun sekin jokaisen piilo-Bemaristin pitää kokea ja sen jälkeen palata ruotuun kun oppirahat on maksettu.
"meissä kaikissa asuu piilo-Bemaristi"
-niin minussakin. E34 kori on kiehtonut silmää aina mutta olen ollut vahva enkä ole sellaiseen sortunut. Muuttaminen Opelista Mersuun oli jo riittävä mullistus. Korkoa korolle oli kun Wosusta muutettiin myös Mersuun.
Enempää ei varallisuus kestä merkkien vaihtoa ja jääminen Mersuihin ei katota pahaksi
ONNEA SAMPOLLE Bemarin hankinnasta! Hyviä kilometrejä ja pitkiä luistoja. Ne on miehekkäitä ja Toyotistit kattoo paheksuen. Mutta se onkin oikein niille surkimuksille
Kein siknatuur
Re: Mesen Mutterikerho (=BMW-lahko)
No, jokos lippis on hankittu ja korrekti kallistuskulma haettu peilin edessäSampo N. kirjoitti: Syvällä sisimmäni olin BMW-kuljettaja.
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang
® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Kunnon BimmeRISTIn varusteisiin kuuluu valkoinen puhdas paita ja valkoinen puhtauttaan hohtava lippis Ja kuten terroristikin ennen iskuaan pukee puhtaan paidan...
Ylettyykö vasen käsi kojetaulun yli ikkunan alareunaan sormet levitettyinä
Ylettyykö vasen käsi kojetaulun yli ikkunan alareunaan sormet levitettyinä
Tyhmyys on ehtymätön luonnon vara.
Sillä se voittaa aina määrällään.
Sillä se voittaa aina määrällään.
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Re: Mesen Mutterikerho (=BMW-lahko)
Saiskos noita lakkeja KL-varaosista?teppo21 kirjoitti:No, jokos lippis on hankittu ja korrekti kallistuskulma haettu peilin edessä
Ei mitään toivoa. Vänkärin paikaltakin saa olkapään kipeäksi, kun yrittää ulottua radion voluuminappiin. Tässä autossa onkin ration puheohjaus. Eukko komentaa ja kuljettaja vaihtaa kanavaa.Kimmo Koo kirjoitti:Ylettyykö vasen käsi kojetaulun yli ikkunan alareunaan sormet levitettyinä
Molempia tehdään Saksassa? Molempiin saa varaosia KL-kaupasta?Kimmo Koo kirjoitti:Mitkä kaksi tekijää yhdistää Mersun ja Bemmarin
Tuossa on muuten kuva vehkeestä, nimikin on annettu. Se on Jaanis Petke,, lyhyesti vain Jaanis.
Lokasuojassa on vekki, pitää katsoa purkuautosta parempi tilalle. Lisäksi takalasi ei aukea eikä sulka takana pelaa. Muut sähköt menee takaluukulle, en usko johtojen olevan poikki. Pitääs katsoa jahka pääsee lukemaan vikakoodeja.
Nii ja parkki sekä etusumarin proppu ovat kärähtäneet.
(+horisontti on vinossa eikä ole tehty terävöintiä, värisävyjä tms photosoppia. )
Kein siknatuur
Hienoa että ihmiset uskaltaa ostaa sellaisia autoja, joista on haaveillut. Sampokin on sen verran näyttänyt olevansa mersumies, että vaati varmaan rohkeutta hypätä toisen merkin kelkkaan.
Hyvä niin, saadaan kokemuksia tämmösestäkin. Vielä kun kerrot kaikki hakuun liittyneet jutut niin iso kiitos.
bytbil.se on monesti ollut selauksessa ihan mielenkiinnosta.
Hyvä niin, saadaan kokemuksia tämmösestäkin. Vielä kun kerrot kaikki hakuun liittyneet jutut niin iso kiitos.
bytbil.se on monesti ollut selauksessa ihan mielenkiinnosta.
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Epäilin kans aluksi johtoja, kun farkkulankusta tuli niitä kerran korjattua. Takalasin lämmitin ja kaikki valot kuitenkin pelaavaat, joten ei välttämättä ole johtovika. Tuo akselivika voisi olla pyyhkijässä.spöke kirjoitti:Oikeenpualen takaluukun saranan kyljestä johotoja poikki ja pyyhkimen akseli hapettunut "tönkkiin" läpiviennistä.
Kein siknatuur
-
- Virallinen Oikolukija
- Viestit: 6252
- Liittynyt: 05.10.2005 8:35
- Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.
Heh, ei nää autoasiat meikäläiselle mikään elämän ja kuoleman kysymys ole. Alun juttu oli lähinnä mieliikuvituksen tuotetta. Voi sitä muillakin vaunuilla ajaa, ainoastaan ooppelit eivät ole autoja. Tiedä sitten mikä seuraava merkki on, voihan se olla paluu mersukantaan tai painuminen syvemmälle ruuvikantaan. Ei tää mikään unelmien auto ollut, mutta saattaa olla ihan toimiva ratkaisu.Pappi kirjoitti:Hienoa että ihmiset uskaltaa ostaa sellaisia autoja, joista on haaveillut. Sampokin on sen verran näyttänyt olevansa mersumies, että vaati varmaan rohkeutta hypätä toisen merkin kelkkaan.
-Entinen auto oli 2-hengen sporttipaku, kuljetustarvetta oli silloin tällöin. Auton vaihto oli siis ollut ajankohtaisena mielessä jo pidempään.Pappi kirjoitti: Vielä kun kerrot kaikki hakuun liittyneet jutut niin iso kiitos.
-Joskus tuli katsottua Ruotsin puolelta pemareita ja hintaluokka oli yllättävän hyvä. Veroja ei näyttänyt menevän aivan järjettömästi täällä päässä.
-Blocket.se:n ankaraa tarkastelua ja mailailua varmaan 10 autosta, kaikki nimenomaan farkkuja sekä pensapannulla.
-Kipuilu vähien kilometrien ja hyvien varustelujen välillä oli vaikea, lopulta päädyin 280 tkm ajettuun vaaleaan 528:iin. Vuosimalli oli alkupäästä eli ennen parantuneita alusta ym. ratkaisuja.
-Tiukkaa mailailua hinnasta, kunnosta ja dokumenteista. Hinta tippui 27 000 kruunusta 24 500 kruunuun.
-Varasin laivalipun ja ilmoitin tulevani hakemaan auton. Kolme päivää ennen lähtöä myyjä ilmoitti myyneensä auton 25 000 kruunulla.
-Taas tiukkaa mailailua, kiinnostava yksilö löytyi nopeasti. Hyvä huoltohistoria, karvalakkivarusteet ja vähät kilometrit. Hintapyynti 29 000 kruunua. Nopealla kaupalla hinnasta voidaan kuulemma neuvotella.
-Pyysin ja sain lisäkuvia, hinnan hierontaa, 23 000 kruunusta (=2600 euroa) löytyi yhteinen sävel.
-Pankista nostamaan rahaa, ajattelin että 23 000 kruunua on sen verran pieni summa, että joka pankista löytyy. Ekasta pankista sain 18 500 kruunua 50 ja 20 kruunun seteleinä. Seuraavasta pankista sain puuttuvat pätäkät, yhteensä seitsemän steliä. Onneksi sain laivalla vaihdettua 50:t ja 20:t 500:iin.
**********
-Paatilla tämän viikon keskiviikkona Ruåtsiin, lähtö 1700 Helsingistä.
-Ristely kahden hengen hytissä 20 erkkiä, ruokailut 78 erkkiä, autopaikasta 45 erkkiä.
-Tukholmassa vanhan kaupungin tarkastelua järkyttävässä viimassa ja lumisateessa. Korvat jääty.
-Kello 1500 omistaja kaartaa pimmerillä satamaan koeajolle, suoraan menee takas satamaan, auton kiertelyä. Mikäs tämä on, kuskin puolen loksussa on parkkipaikkapysäköinnin raapimislommot? No, ompahan ainakin mitä puuhailla. Kurkkaus konepellin alle, nesteet ovat ojennuksessa, öljyäkin on.
-Rahan laskentaa ja kilpien poistamiseen. Vanha omistaja poistui kilvet ja rahat kainalossaan takavasemmalle, me etuvasemmalle kilvettömällä autolla kohti laivan kitaa. Noin 20 minuutin päästä ajoimme paattiin. Kilvet siis poistettiin satama-alueella.
-Laivalla emäntä laulamaan karaokea ja itse kannustamaan. Hienosti meni Juha Lapion kaksi puuta, tummutkin olivat ihan liikuttuneita.
-Perjantaiamuna malmiläjä ulos paatista ja lakia rikkomaan. Katajanokalla piti ajaa 300 metriä kilvettömällä autolla tulliin. Vakuutusyhtiöön oli soittanut jo mereltä ja siirtänyt vakuutukset exästä mutteriwiritelmään.
-Tullissa ei ollut edes varastettuja jussipaitoja, joten eikun palvelunumeroon soittamaan. Luvattiin lähettää joku, puolen tunnin päästä soitin uudestaan. Yhteensä noin 50 minuutin vartomisen jälkeen 3-henkinen partio pyyhälsi paikalle. (Samana päivänä ryskytettiin ne 300 kolaria täällä päin, keli oli siis huono.)
-Täytettiin ajoneuvon käyttöönottoilmoitus sekä hakemus siirtokilville. Lippujen ja lappujen täytössä meni ehkä 15 minuuttia. Sain samalla kirjallisen ajoluvan, joka on voimassa seuraavat kolme kuukautta. Eikun tarrakilvet lasiin.
-Seuraavaksi suunta Vilhonkadulle autoverotusta toimittavaan Helsingin tullipisteeseen. Täytin yksilöintilomakkeen ja ilmoituksen auton maahantuonnista vai mikä se on. Lisäksi täytin lomakkeen etuloksun jäljistä ja halusin auton vauriot kuvattavan. Normaalisti toivottiin, että lomakkeet lähetettäisiin postitse, mutta minä halusin auton kuvattavan.
-Otettiin kopiot del1:stä ja kauppakirjasta.
-Kävin siirtämässä autoa kuvausta varten ja pian tullin virkailija tuli canon powershotin kanssa kuvaamaan vaurioita ja vekkejä. Näillä asioilla on merkitystä auton jälleenmyyntihintaan, joten niillä on toivottavasti merkitystä myös autoveroon.
-Kotiin seikkailemaan säähän, jossa näkyvyys oli 50 metriä ja liikenne seisoi. Välillä piti odotella ramppia takaperin tulevaa rekkaa. Kuunneltiin jännityksellä radiosta liikennetiedotuksia. "Lahdentie suljettu kehä 1:n ja kehä 3:n välltä" jne... (Kehää numero kaksi ei ole sillä suunnalla)
-Huomenna rekisteröintikatsastamaan autoa. Siellä pitäisi olla del2, jota ei ole. Se jäi ruotsalaisella myyjälle, jotta hän voi poistaa auton ruotsin rekisteristä. Minä sain kuitenkin kopion siitä, joka ei tietenkään kelpaa täällä. Sitäpä varten soitin aikaisemmin konttorille ja kysyin voidaanko tehdä retu-kysely. Se tarkoittaa, että konttorilta kysytään vägvärketiltä onko esteitä auton rekisteröimiselle Suomeen, aikaa menee yhdestä kahteen päivään. Rekisteröintikatsastus voidaan kuitenkin aloittaa, vaikka del2:ta ei ole.
-Suosittelen Ruotsista hakua, se on helppoa ja ainakin näin talviaikaan myös halpaa. En tiedä miten heikäläiset hallitseva englantia. Minä asioin ruotsiksi siihen asti kunnes selvisi myyjän puhuvan moitteetonta suomea.
-pahoittelut joistakin kirjoitusvirheistä, joita en jaksanut tähän hätään korjata.
Kein siknatuur
Jaa että Baader-Meinhof-Waageneillekin on saatu oma lupi tänne, hieno homma.
Minäkin voisin kuvitella itseni bensa-E39 autoilijaksi, sopiva yksilökin olis tiedossa. Mutta ei sopivaa rasvanäppiä joka tekisi minulle siihen huollot ja korjaukset (asevelihintaan). Siksipä ei uskalla moiseen sekaantua... vielä. Pienituloisen kun on ajateltava auton ostohinnan lisäksi myös paljon pitemmälle tulevaisuuteen niiden ylläpitokulujen muodossa. Iso kuutos bimmeri kun ei ole niitä aivan yksinkertaisimpia autoja tekniikaltaan. Sama pätee tietysti osin mersuihinkin, mutta niihin löytyy tuttavapiiristä osaavia seppiä.
Minäkin voisin kuvitella itseni bensa-E39 autoilijaksi, sopiva yksilökin olis tiedossa. Mutta ei sopivaa rasvanäppiä joka tekisi minulle siihen huollot ja korjaukset (asevelihintaan). Siksipä ei uskalla moiseen sekaantua... vielä. Pienituloisen kun on ajateltava auton ostohinnan lisäksi myös paljon pitemmälle tulevaisuuteen niiden ylläpitokulujen muodossa. Iso kuutos bimmeri kun ei ole niitä aivan yksinkertaisimpia autoja tekniikaltaan. Sama pätee tietysti osin mersuihinkin, mutta niihin löytyy tuttavapiiristä osaavia seppiä.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"