Vasta hankitun W211:n rahareijät

Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Vasta hankitun W211:n rahareijät

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Ari66 kirjoitti:
Jarkko N kirjoitti:-Bluetooth-sovitin Saksan Ebaysta 135 euroa
Mistäs tuommoisen saa?
Linkkejä?

Nyt olis huutava tarve (tai mielihaluksikin sitä voisi joku kutsua) :director:
Linkki www.ebay.de, haku "mercedes bluetooth sap v2".

Tämmöisen ostin, postitettuna 135 euroa, en ole vielä hakenut postista:
http://www.ebay.de/itm/320823455195#ht_500wt_1268

Taulukko eri versioista:
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=488304

Oma puhelin Nokia E66 ei ole taulukossa, mutta se kuulemma toimii myös.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Olen katsellut käytettyjä W211-mersun vanteita ja tuntuvat olevan herkkiä
korroosiolle talvikäytössä. Maali kuplii. Tulee mieleen, että hyvä
tarvikevanne saattaisi kuitenkin olla parempi kuin alkuperäinen.

Olisiko ehdotuksia 16" talvilaatuisista vanteista?
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
Garcia
Viestit: 447
Liittynyt: 19.10.2010 21:53
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Garcia »

Siis tarkoitatko lakattuja vai maalattuja vanteita? Lakatut tuntuvat kuplivan useasti, maalattuja ei niinkään näe heikossa hapessa. Samoja W211-orkkisvanteitahan on sekä lakattuna että maalattuna.

Laita peltivanteet ja pölärit, ei tarvi murehtia pintakäsittelyn hapettumisesta. :)
S204, AZT250
Avatar
laineracing
Rasvanäppi
Viestit: 3104
Liittynyt: 12.11.2007 16:26
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Orkkisvanteeet hiekkapuhalluksen kautta pulveriin.[/list]
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Garcia kirjoitti:Siis tarkoitatko lakattuja vai maalattuja vanteita? Lakatut tuntuvat kuplivan useasti, maalattuja ei niinkään näe heikossa hapessa. Samoja W211-orkkisvanteitahan on sekä lakattuna että maalattuna.

Laita peltivanteet ja pölärit, ei tarvi murehtia pintakäsittelyn hapettumisesta. :)
Maalatutkin alkuperäiset vanteet kuplivat.

Lakatut vanteet eivät kestä talvea, eivätkä kaikki maalatutkaan vanteet.

Ehdotus alkuperäisen vanteen polttomaaluksesta on kannatettava, mutta
valitettavasti kustannukset nousevat aika suuriksi, kun käytetyistä
vanteista pyydetään yleensä vähintään 350 euroa. Jos vanne ei ole
ihan pyöreä, lopputulos on kuitenkin luultavasti huonompi kuin uusi vanne.

Jo 500 euroon saa esim. Dezent RB:t, jotka ovat täsmälleen alkuperäisen
kokoiset (16 x 7,5 ET42 ja keskireikä 66,6 mm). Saksassa nuo maksavat
halvimmillaan 90 euroa /kpl. Vanne painaa 9.5 kg.

http://www.lujakumi.fi/index.php?name=C ... deIDX=1269
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
Ari66
Mesen Invaryhmä®
Viestit: 13054
Liittynyt: 29.9.2005 11:11
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Jarkko N kirjoitti:Olisiko ehdotuksia 16" talvilaatuisista vanteista?
Teknopyörästä Espoosta joskus ostin 211 -look replikat ja mielestäni ovat edelleen yhtä hyvässä kunnossa, kuin ostaessakin.
Tosin... ne ovat olleet vain kesäkäytössä.

400 e /kierros

* Adria Twin 600 SF *

http://www.mbclub.fi
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Vanteissahan on erikseen luokitukset että mitkä soveltuvat talvikäyttöön ja mitkä ei. Ammattitaitoinen rengasguru osaa nämä hommat katsoa.
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Auton mukana tulleet Rialit kirkastuivat ihmeesti pesussa:

viewtopic.php?t=34424

Into ostaa lisää vanteita lässähti samalla ainakin toistaiseksi.

Pitäisi saada kunnon talvirenkaat pian joihinkin vanteisiin, kun nyt alla on
kuluneet saksankitkat. Tänään oli taas pelkokerroin korkealle, kun auto oli
nelipyöräluistossa liikenneympyrässä nopeudella 5 km/t.

Eli nastarenkaat huomenna alle ja mahdollisia vanteita pähkäillään myöhemmin.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Jarkko N kirjoitti:Eli nastarenkaat huomenna alle ja mahdollisia vanteita pähkäillään myöhemmin.
Sitten päästään tutkailemaan auton rengasmeluja. Tuleeko samanlaiset "meluhaitat" kuin Ari66:lla. Tätä odotan mielenkiinnolla. Mikä tulee olemaan rengasmerkki ja koko?
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

kardaani kirjoitti:
Jarkko N kirjoitti:Eli nastarenkaat huomenna alle ja mahdollisia vanteita pähkäillään myöhemmin.
Sitten päästään tutkailemaan auton rengasmeluja. Tuleeko samanlaiset "meluhaitat" kuin Ari66:lla. Tätä odotan mielenkiinnolla. Mikä tulee olemaan rengasmerkki ja koko?
Testivoittaja Continental Conti Ice Contact 16" 225/55, oli TM:n 17/2011 testin
hiljaisin nastarengas. Kitkarengas kiinnosti, mutta saksankitkoilla hetken
aikaa luisteltuani päädyin vanhaan kaavaan eli valitsen testivoittajan nastoilla.

Rengasta ei ollut hyllyssä, joten asennus menee huomiseen. Samalla
vaihtuu pitkäaikainen rengastoimittaja, kilpailijan hinta oli 200 E halvempi.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
kardaani
tolokun taksari
Viestit: 1476
Liittynyt: 06.6.2006 22:17
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Jarkko N kirjoitti:
kardaani kirjoitti:
Jarkko N kirjoitti:Eli nastarenkaat huomenna alle ja mahdollisia vanteita pähkäillään myöhemmin.
Sitten päästään tutkailemaan auton rengasmeluja. Tuleeko samanlaiset "meluhaitat" kuin Ari66:lla. Tätä odotan mielenkiinnolla. Mikä tulee olemaan rengasmerkki ja koko?
Testivoittaja Continental Conti Ice Contact 16" 225/55, oli TM:n 17/2011 testin
hiljaisin nastarengas. Kitkarengas kiinnosti, mutta saksankitkoilla hetken
aikaa luisteltuani päädyin vanhaan kaavaan eli valitsen testivoittajan nastoilla.

Rengasta ei ollut hyllyssä, joten asennus menee huomiseen. Samalla
vaihtuu pitkäaikainen rengastoimittaja, kilpailijan hinta oli 200 E halvempi.
Loistovalinta! Nyt lähtee nelikko rivakasti liikkeelle. Onpas rengastoimittajien välillä ollut melkoinen ero. Hinnasta riippuen puhutaan kuitenkin kymmenistä prosenteista. Kerro sitten heti kokemuksia renkaan äänimaailmasta-tosin vanhat oli kitkat, joten voihan se tulla tietysti äänekkäämmäksi uusilla nastoilla, mutta ettei sentään mennä Ari66:n kuvaamalle tasolle.
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Hinnat 680 vs. 880 eli n. 30% eroa.

Nastarengas on äänekkäämpi ja epätäsmällisempi ajaa. Tämän auton
kohdalla on vaikea puhua melutason lisääntymisestä, koska melua on niin
vähän. Nastojen ropina ei kuulu sisään, mutta joissain nopeuksissa
nastoille tyypillinen jurina nousee kuuluviin.

Missään tapauksessa nastarenkaat eivät pilanneet autoa. Kesärenkaatkin
(17-245/45) pitävät selvästi enemmän ääntä kuin nyt alta otetut kitkat,
jotka ovat hyvin hiljaiset. Nastarenkaat ovat näistä kolmesta äänekkäimmät.

Varsinaiset pitokokeilut jätän tuonnemmaksi, kunnes renkaat ovat asettuneet.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Jarkko N kirjoitti:Varsinaiset pitokokeilut jätän tuonnemmaksi, kunnes renkaat ovat asettuneet.
Uusien nastarenkaiden sisäänajo: ensimmäiset n.500km ei äkillisiä jarrutuksia, eikä nopeita kiihdytyksiä.

Tuolta lisää :arrow: http://www.conti-online.com/generator/w ... es_fi.html

Nämä varmaan jo tiesitkin, mutta kertaus on opintoje äiti, sanotaan. :wink:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Bluetooth-sovitin on nyt sitten asennettu ja toimiva. Asennus kesti
muutaman minuutin eikä tarvittu työkaluja.

Tämmöisen ostin, postitettuna 135 euroa. Maksoin ennakkoon tilille ilman
mitään pilipaypaleja ja hain tänään postista:
MERCEDES Bluetooth Handy Adapter SAP V2 SLR Modul Cradle A 204 820 0535

http://www.ebay.de/itm/320823455195#ht_500wt_1268

Taulukko eri BT-sovitinversioista:
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=488304

Oma puhelin Nokia E66 ei ole taulukossa, mutta se toimii myös.

Paketissa oli Mersun ohjeet, joista tosin ei paljon apua ollut:

Kuva

Vanha kehto on kyynärnojassa ja sopii Nokia 6220/6230/6230i:lle:

Kuva

Kehto irtosi, kun painoi kuvassa näkyvää nastaa ja veti kehtoa hiukan taaksepäin. Pohjalla näkyy UHI-liitin:

Kuva

Uusi Bluetooth-mokkula meni painamalla paikalleen:

Kuva

Sitten puhelimesta Yhteydet / Bluetooth ja Bluetooth On /
SIM etäkäyttö On. Seuraavaksi painetaan uuden Bluetooth-mokkulan
tähteä, kunnes sininen valo alkaa vilkkua mokkulassa. Comand päälle
ja valitaan puhelin. Hetki odottelua, ja Comandissa näkyy tekstiviesti
puhelimelta, jossa on 16-numeron koodi. Valitaan koodi ja painetaan OK.
Hetken kuluttua puhelin kysyy, hyväksytäänkö yhteys MB:en. Vastataan
OK ja odotellaan hetki. Valon vilkkuessa siirtyy puhelinmuistio, joka
kestää hetken aikaa. Olisi pitänyt ehkä tuhota Comandin vanha muistio,
siellä oli saksalaisia numeroita.

Lopuksi valo lakkaa vilkkumasta ja Comand pyytää puhelimen
PIN-numeron, vai oliko tämä jo aiemmin, en muista. Puhelin ilmoittaa
SIM-kortin olevan etäkäytössä. On aika panna puhelin taskuun ja
tehdä koesoitto. Hyvin toimii!

Kuva

Uploaded with ImageShack.us
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

eseestie kirjoitti:
Jarkko N kirjoitti:Varsinaiset pitokokeilut jätän tuonnemmaksi, kunnes renkaat ovat asettuneet.
Uusien nastarenkaiden sisäänajo: ensimmäiset n.500km ei äkillisiä jarrutuksia, eikä nopeita kiihdytyksiä.

Tuolta lisää :arrow: http://www.conti-online.com/generator/w ... es_fi.html

Nämä varmaan jo tiesitkin, mutta kertaus on opintoje äiti, sanotaan. :wink:
Juu, Continental antoi mukaan kirjallisen ohjeen:

-Alumiinivanteet vaativat jälkikiristyksen 100-200 km:n välein
-Asennusnesteen kuivuminen kestää vuorokauden, vältä kuormitusta
-Nastat vaativat 500 km:n sisäänajon ilman voimakkaita kuormituksia
-Talvilmanpaineet 0,2 - 0,3 baaria suosituksia suuremmiksi
-Renkaat edestä taakse ja päinvastoin 7500 km välein
-Paremmat renkaat taakse
-"Parasta ennen" tulee 5 vuodessa renkaan kovettumisen takia
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Jarkko N kirjoitti:-Paremmat renkaat taakse
Tästä voidaan olla montaa eri mieltä. :roll:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
-jorkki-
joka ecua sorkki
Viestit: 700
Liittynyt: 20.5.2006 23:35
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja -jorkki- »

eseestie kirjoitti:
Jarkko N kirjoitti:-Paremmat renkaat taakse
Tästä voidaan olla montaa eri mieltä. :roll:
Tosiaan, jos on kaksi hyvää ja kaksi huonompaa, paremmat voi laittaa eteen, taakse, vasemmalle, oikealle, ristiin... :mrgreen:
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

OT: Ainakin etuvetoiseen muistaa aina rengasliikkeessä muistuttaa näin,siis paremmat taakse,meillä ei tarvi lasten kuljetus vaunuun ostaa kuin eteen renkuloita,tiedä sitten mistä johtuu :) raskas kaasujalka :) Niin sehän on myös etuvetoinen ja kauniimpi osapuoli sillä kurvailee treen sydämessä....
Star
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Jarkko N kirjoitti: -Alumiinivanteet vaativat jälkikiristyksen 100-200 km:n välein
Sitähän joutuu pitemmällä reissulla myötäänsä pysähtymään renkaita kirimään :huh:



:lol:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
pt
Viestit: 792
Liittynyt: 25.10.2005 15:23
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

eseestie kirjoitti:
Jarkko N kirjoitti:-Paremmat renkaat taakse
Tästä voidaan olla montaa eri mieltä. :roll:
:pope:

Mikäli huonommat laitetaan taakse:

Pelkän liikkeelle lähdön kannalta näinhän se on, etuvedolla.

Ja pelkän suoraan ajon kannaltakin toimii.

Ongelmathan tulee, mikäli ajetaan loskassa ja joudutaan muuttamaan ajolinjaa, jolloin huonommat takarenkaat menee loskalle ja pidon menetys tapahtuu "äkillisemmin" kuin mikäli renkaat on toisin.

Samalla tavalla vesiliirrossa, eli kun huonommat renkaat on takana, niin vesiliirto alkaa niistä, mikäli joudutaan vaihtamaa ajolinjaa ja takarenkaat menee eturenkaiden "kuivaksi" auraamassa urasta pois.

Kun taas huonommat eturenkaat edessä varoittavat hiukka aikaisemmin, eikä samanlaista tilannetta pääse syntymään.

Kaupungissa on kiva luistella huonoillakin renkailla, mutta maantiellä perän yrittäessä edelle alkaa aina välillä loppua tila kesken.. Puskevalla autolla mahdollinen törmäys olisi edes keula edeltä, kun taasen poikittain etenevällä se vastaan tulija tulee ovesta sisään ja syvälle :pope:

Näin tuota viellä valistuneemmilta kuullut..
W124 500E
W903 316cdi
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

teppo21 kirjoitti:
Jarkko N kirjoitti: -Alumiinivanteet vaativat jälkikiristyksen 100-200 km:n välein
Sitähän joutuu pitemmällä reissulla myötäänsä pysähtymään renkaita kirimään :huh:

:lol:
Heh, niinpä joutuukin. Tarkemmin muistellen taisi yksi jälkikiristys riittää.
Itse olen kiristellyt vain, jos pultti tai vanne on uusi.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Tästä Bluetooth-hommasta lisää Mersun sivulla 2006:

http://emercedesbenz.com/Jun06/22_Merce ... tooth.html

Puhelimen voi pitää taskussa ja kuuluvuus on parempi auton antennilla kuin
puhelimen omalla antennilla. Ja puhelimen akku ei kulu.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Jarkko N kirjoitti:Heh, niinpä joutuukin. Tarkemmin muistellen taisi yksi jälkikiristys riittää.
Itse olen kiristellyt vain, jos pultti tai vanne on uusi.
Kyllä yksi jälkikiristys (pitäisi) riittää aluvanteille. :wink:

Itse en ole tainnut kovinkaan usein kiristellä jälkikäteen, mutta useasti olen kyllä suositellut. :oops: :lol:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Abropoo, kerran isäni autosta oli jälkikiristys jäänyt tekemättä ja muutaman sadan kilometrin jälkeen alkoi kuulua kolinaa :arrow: yhdestä vanteesta kaikki pultit löysällä :shock:

Olisiko asentaessa sitten jäänyt joku hiekanmuru vanteen ja navan väliin :nocando:

Sittä lähin olen kuitenkin omista kokeillut kireyden kohtuullisen ajosuoritteen jälkeen :idea:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Ari66 kirjoitti:Emmä tajunnu siitä mitään..... luin kyllä....
Tarttis saada E7 pelaamaan auton himmeleiden kanssa...
Mission Impossible ?
Uskoisin homman onnistuvan samalla tavalla kuin minun tapauksessani.
Voitaisiin vaikka kokeilla miitissä.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Hiukan on vielä paperisotaa saksalaisten kanssa: 3 sakkoa.

Yksi pysäköintisakko ja pari ylinopeussakkoa tuli ihan vahingossa.

Pysäköin näemmä paloautojen reitille, niin kuin kymmenet muutkin.

Lübeck on miinoitettu valvontakameroilla ja kaksi kertaa välähti.
Ensin en huomannut taajamamerkkiä (67 km/t 50:n alueella) ja sitten
en huomannut hidastaa riittävän nopeasti moottoritien työmaalla (101 km/t
60:n alueella). Muuten ajoin aika lailla rajoitusten mukaan erityisesti
Lübeckissä, jossa oli monta tuntia aikaa odotella laivaa.

Tässä taulukko seuraamuksista:
http://www.schadenfixblog.de/bussgeldkatalog_2011.php
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
Ruoja
Listeria-spesialisti
Viestit: 2752
Liittynyt: 28.7.2006 7:56
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Ruoja »

Onneksi Suomessa ei ole tuota pistejärjestelmää, mikä on monissa Euroopan maissa.
Tuolla tahdilla pitäisi mennä uudestaan autokouluun ja uuden kortin hankintaan.
® Mesen linttaklubi
® Mesen Porkkana-klubi
114.073 & 124.126 & 203.216
xr kirjoitti:no onhan se nyt tullu todistettua että 124 kestää kauemmin kuin topik :D
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Nyt on ruostesuojaus tilattu, 650 e.

Navigaattori tarvitsisisi kai uudet kartat, MB Klubin kokouspaikka Pirkkalassa
oli navin mielestä maastossa.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
Jarkko N
Tekninen Nero
Viestit: 1347
Liittynyt: 28.9.2006 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jarkko N »

Yritin hakea kilvet, mutta Lentolan katsastusaseman täti oikein loukkaantui,
kun ei ollut oikeita papereita mukana ja hän joutui näpyttelemään numeroita
viivakoodin sijaan.

Olisi pitänyt olla mukana autoveropäätös ja rekisteröintikatsastuksen
kakkososa täytettynä. Harmi, ettei tullut viimeksi puheeksi, kun auto
katsastettiin, niin täti olisi säästynyt näpyttelyltä.

Tullin ohjeissa tai missään muallakaan ei ole nähtävästi eritelty vaadittavia papereita.

Taidan hakea jostain lähempää kuin Kangasalta nuo kilvet.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”