Onon! Mutta kukakohan se on seuraava?dry kirjoitti:Nohnoh, onkait meitä pussihousuja vielä enemmistöEldorado kirjoitti:E320 CDI T S211 alkaa olla kohta foorumin yleisimpiä automalleja, Vesqjulla on, nyt sitten Arilla ja Jarkolla...
Onhan?
Arin S211 E 320 CDI (nyt myös videokuvaa).
Ihmeitä tapahtuu ja Arillakin auto vaihtuu Onneksi olkoon auton vaihdosta! Itsellä vähän samanlaisia kokemuksia 211:n meluongelmista, kesärenkailla, jotka vähän sekarengastus, piti melkoista meteliä. Kesärenkaat menee vaihtoon keväällä... Talvirenkaina Contin kitkat, mutta silti jostain syystä hiukan pettymys tuo äänimaailma.Ari66 kirjoitti: Hämmästys oli suuri, kun jo paaliin tuomitsemani auto olikin täysin kunnossa
Kun luulin jo että autostani on vähintään kaikki pyöränlaakerit finaalissa, voimansiirrossa vikaa ja automaattiloota sökö.
Sinne kuitenkin katosi vapina, tutina, ujellus, tärinä, värinä, jollotus ja jumputus
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Hommaat siihe pirssiin w-lanin ja voit tsekkailla ne paineet jo kotoo käsin
Ei tu sitte mitään yllättäviä tykykytyksiä autossa kun näyttö herjailee jotain
Ei tu sitte mitään yllättäviä tykykytyksiä autossa kun näyttö herjailee jotain
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Rengaspaineiden valvonta on koko ajan käytössä. Valvonta perustuuAri66 kirjoitti:Mites se rengaspaineiden valvonta saadaan käyttöön?
Renkaisiin joku lähetin?
Mistä niitä saa ja mitä maksaa?
renkaan pyörimisnopeuden tarkkailuun. Vuotavan renkaan säde pienenee
ja samalla pyörintänopeus muuttuu.
4matic - Ihminen ei tarvitse tämän parempaa autoa, tosin sellaista ei ole tehtykään.
Jos tilanne on se, että näytöllä herjaa rengaspaineista, niin se tarvii vaan nollata se systeemi. En muista ulkoa miten, mutta käyttöohjekirjasta löytyy. Itsekin luulin, että on paineanturit renkaissa, kun talvirenkaiden allelaiton jälkeen jäi herjaamaan joka kerta liikkeelle lähtiessä paineista.Ari66 kirjoitti:Mites se rengaspaineiden valvonta saadaan käyttöön?
Renkaisiin joku lähetin?
Mistä niitä saa ja mitä maksaa?
Niinkuin Jarkko N edellä sanoo, niin pyörintänopeuteen perustuu karvalakkiversio. Mallista / lisävarusterukseista riippuen voi olla myös anturit, jolloin näkee kunkin renkaan oikeat paineet. Ainakin käyttöohjekirja mullakin näyttää kuvaa painelukemista, mutta omassani en niitä saanut näkyviin, eli karvalakkiversio lie minulla. Ärrässä ei tarvi nollata systeemiä renkaita vaihtaessa, ja siinä ei ole antureita niin siksi luulin, että tuossa Eessä olisi anturit kesärenkaissa, kun alkoi herjaamaan. Tai liekö siinä vaikka onkin ja siksi alkoi talvikiekoilla herjaamaan
Se perusmallin rengasnuuskija ei välttämättä sitten varoita kun se rengas on oikeasti puhjennut. Kaksi kertaa puhjennu eikä ilmoitellut yhtään mitään. Mutta onneksi sen huomaa ratista kun kumi alkaa olla tyhjä. Tosin molemmat tapaukset sattuivat kaupunkinopeuksilla, joten silläkin voi olla jotain tekemistä asian kanssa.
Sen sijaan renkaanvaidon jälkeen tai kovilla pakkasilla se saattaa ilmoitella että kannatta tsekata renkaat. Olen yleensä silloin vain nollannut sen ratin napeilla.
Sen sijaan renkaanvaidon jälkeen tai kovilla pakkasilla se saattaa ilmoitella että kannatta tsekata renkaat. Olen yleensä silloin vain nollannut sen ratin napeilla.
- Lucky-Dog
- <b>Ylläpitäjä</b>
- Viestit: 7715
- Liittynyt: 19.9.2005 21:05
- Paikkakunta: Alabama / Seinäjoki
Se rupee näire digipoksien kans oleen semmonen tunne / TOIVE, et ekaksi kandee kokeella AINA wintoosa metodiadealer kirjoitti:Ensin voisi tarkistaa ne paineetJos tilanne on se, että näytöllä herjaa rengaspaineista, niin se tarvii vaan nollata se systeemi.
Jos kävisi flaksi
They call me....Lucky-DoOOOG every place where i go....
http://www.mbkoskinen.fi
http://www.mbkoskinen.fi
Jaa, kyllä jo w/s202 malleissa on tullut vastaan lämmitettävä pesuainesäiliö ja suuttimet (-95).Ari66 kirjoitti: Ja sitten menomatkalla tuli JYTKY
Semmoinen jymy-yllätys.
Eikö näissä ole lämmitettäviä pesunestesuuttimia?
Onko pesunestekään ja -letkutkaan lämmitettäviä?
C-mallin tekniikka E-sarjan korissa ?
Oot ostanut liian uuden pelin, se ei ole enää vanhanliiton mersu vaan jotain muuta
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Tuli tänää ajeltua vasta-aurinkoon W211:llä. Tuulilasissa oli jotakin pölyä ja teki mieli käyttää pissapoikaa. Pakkasta oli jotain -20 celssiusta. Ei tullut nestettä lasille vaikka litkut pitäisi olla kunnossa. Vanhan Väykyn kanssa ei tämmöistä tapahtunut koskaan. Miten sen saa varmistettua, että onko siellä säiliössä lämmitintä?
Käsittääkseni 211:ssä ei ole lämmitintä siellä säiliössä (siis ainakaan vakiona). Väykyssä on vakiona, siinä suhteessa on menty takapakkia... Mulla kävi sama homma yhen 211:n kanssa koeajolla, neste oli jäässä säiliössä...Meissenkeri kirjoitti:Tuli tänää ajeltua vasta-aurinkoon W211:llä. Tuulilasissa oli jotakin pölyä ja teki mieli käyttää pissapoikaa. Pakkasta oli jotain -20 celssiusta. Ei tullut nestettä lasille vaikka litkut pitäisi olla kunnossa. Vanhan Väykyn kanssa ei tämmöistä tapahtunut koskaan. Miten sen saa varmistettua, että onko siellä säiliössä lämmitintä?
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Joo kyllä sielä säiliössä se lämmitin on mutta se tosiaankin on lisävaruste ja koodi sille on 875.Eldorado kirjoitti:Käsittääkseni 211:ssä ei ole lämmitintä siellä säiliössä (siis ainakaan vakiona). Väykyssä on vakiona, siinä suhteessa on menty takapakkia... Mulla kävi sama homma yhen 211:n kanssa koeajolla, neste oli jäässä säiliössä...Meissenkeri kirjoitti:Tuli tänää ajeltua vasta-aurinkoon W211:llä. Tuulilasissa oli jotakin pölyä ja teki mieli käyttää pissapoikaa. Pakkasta oli jotain -20 celssiusta. Ei tullut nestettä lasille vaikka litkut pitäisi olla kunnossa. Vanhan Väykyn kanssa ei tämmöistä tapahtunut koskaan. Miten sen saa varmistettua, että onko siellä säiliössä lämmitintä?
Tuossapa kuva tuosta lämmitysjärjestelmästä. Kuten kuvasta käy ilmi niin tuo letku nro. 100 on kahta erilaista. Se, että onko autossa lämmitettävä pissapojansäiliö niin sen näkee kun kahtoo sinne raitisilmasuodattimen alle, että onko sieltä letkulähdöt tuonne pissapoijansäiliöön.
[/url]
S211 E320 V6+7G vm.-06 facelift
Sähköasennusluvat S2, ok
Kylmäaineluvat alle 3kg, ok
Sähköasennusluvat S2, ok
Kylmäaineluvat alle 3kg, ok
Itse asiassa tämä oli varsin validi korjaus, eikä tarvi edes hymiötä perään. Tai sitten vois olla joku tällainen: veppe olet Ohjeeni oli tietysti typerä siinä mielessä, että jos siellä on vaikkapa yhdessä renkaassa paineet vähissä, niin systeemin nollaamalla käsittääkseni tuo väärä rengaspaine menee systeemille "normaalitilaksi". Enpä siis ajatellut vastausta kirjoittaessani, että sen voi ymmärtää väärinkindealer kirjoitti:Ensin voisi tarkistaa ne paineetJos tilanne on se, että näytöllä herjaa rengaspaineista, niin se tarvii vaan nollata se systeemi.
Eli paikataan nyt vaikka niin, ettei tuo minun vinkkini tietystikään ole yleispätevä "näin korjaat rengaspaineet ajotietokoneen kautta automaattisesti kohdilleen"-ohje
Onko kaikissa "Suomi-autoissa" lämmityssysteemi vakiona? Omastani ainakin löytyy:pepi kirjoitti:Joo kyllä sielä säiliössä se lämmitin on mutta se tosiaankin on lisävaruste ja koodi sille on 875.Eldorado kirjoitti: Käsittääkseni 211:ssä ei ole lämmitintä siellä säiliössä (siis ainakaan vakiona). Väykyssä on vakiona, siinä suhteessa on menty takapakkia... Mulla kävi sama homma yhen 211:n kanssa koeajolla, neste oli jäässä säiliössä...
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
Mutta multahan löytyy kyllä muitakin "aidon suomi-auton" varusteita, kuten
937 TAXI/RENTAL VEHICLE - REINFORCEMENT PACKAGE
965 ELECTR. PROVISION FOR HIRED CARS / TAXICAB
Luulisin, että tuo lämmityssysteemi on varmaan vakio ainakin takseissa...
Hai sie, osta miult vanha taksii, siinoon lämmitetty pesunestesäiliööö
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Eipä tuo säiliön/suuttimien/pesunesteputkien lämmityksen puuttuminen niin haittaa, kunhan sen tietää etukäteen.
On sitä ennenkin pärjätty ilman niitä ja kaupunkiajossa vaan plussaa että ne puuttuu, eipähän tarvii olla laturissa joka yö.
Kuten edellinen
Mese's Transportation & Towing Team® on myös taas voimissaan
Tänään tuli autoon vetokoukku ja lisäksi vielä sisätilanlämmittimen pistoke.
Otin asennuksen 13 -napaisella pistokkeella kun viimeinkin pääsi uusioasennukseen vaikuttamaan.
Ajellessani koppasin mukaan Motonetistä pari erilaista 13 -> 7 -adapteria.
On sitä ennenkin pärjätty ilman niitä ja kaupunkiajossa vaan plussaa että ne puuttuu, eipähän tarvii olla laturissa joka yö.
Kuten edellinen
Mese's Transportation & Towing Team® on myös taas voimissaan
Tänään tuli autoon vetokoukku ja lisäksi vielä sisätilanlämmittimen pistoke.
Otin asennuksen 13 -napaisella pistokkeella kun viimeinkin pääsi uusioasennukseen vaikuttamaan.
Ajellessani koppasin mukaan Motonetistä pari erilaista 13 -> 7 -adapteria.
Eipä tuo säiliön lämmitys taija palijua laturia rassata kun sielä kiertää jäähdytysneste.
Ite olen sitä mieltä, että ei näissä S/W211:ssa pitäis tuon virran kovin helposti loppua ja tähän on pari syytä. Ensin autossa on AGM-akku (tastä on foorumilla ollu paljon keskustelua puolesta ja vastaan) ja toiseksi autossa on muistaakseni n. 180A:rin laturi. Tämä laturihan on siksi kun sielä puhalluskanavassa on n. 1600W:tin sähkövastus.
Ari66 otikko alkuperäisen alletaittuvan vetokoukun?
Ite tilasin sen saksasta ja tuli maksamaan n. 700€:roa sisältäen kaikki.
Ite olen sitä mieltä, että ei näissä S/W211:ssa pitäis tuon virran kovin helposti loppua ja tähän on pari syytä. Ensin autossa on AGM-akku (tastä on foorumilla ollu paljon keskustelua puolesta ja vastaan) ja toiseksi autossa on muistaakseni n. 180A:rin laturi. Tämä laturihan on siksi kun sielä puhalluskanavassa on n. 1600W:tin sähkövastus.
Ari66 otikko alkuperäisen alletaittuvan vetokoukun?
Ite tilasin sen saksasta ja tuli maksamaan n. 700€:roa sisältäen kaikki.
S211 E320 V6+7G vm.-06 facelift
Sähköasennusluvat S2, ok
Kylmäaineluvat alle 3kg, ok
Sähköasennusluvat S2, ok
Kylmäaineluvat alle 3kg, ok
- Ari66
- Mesen Invaryhmä®
- Viestit: 13054
- Liittynyt: 29.9.2005 11:11
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Lyijyakku on ja näyttää kovasti alkuperäiseltä.
Vetokoukku on irroitettava Thule.
Ihmettelen edelleen sitä, että miksi AGM -akkua pitää ladata irrallaan "älylaturilla" pulsseittain, mutta kun sen akun tökkää kiinni autoon niin yht' äkkiä kelpaakin auton oma generaattori
Joku ei nyt mätsää...
Itse en enää AGM -akkua osta, yksi kokeilu oli.
Hinta versus kahden vuoden kestoaika ei sovi järkeenkäypään rahankäyttöön.
(No, menee sitä hassumpiinkin asioihin, mutta kun akussa säästää niin on varaa hassatakin)
Samalla rahalla saa kahdessa vuodessa noin 2,5 lyijyakkua
Vetokoukku on irroitettava Thule.
Ihmettelen edelleen sitä, että miksi AGM -akkua pitää ladata irrallaan "älylaturilla" pulsseittain, mutta kun sen akun tökkää kiinni autoon niin yht' äkkiä kelpaakin auton oma generaattori
Joku ei nyt mätsää...
Itse en enää AGM -akkua osta, yksi kokeilu oli.
Hinta versus kahden vuoden kestoaika ei sovi järkeenkäypään rahankäyttöön.
(No, menee sitä hassumpiinkin asioihin, mutta kun akussa säästää niin on varaa hassatakin)
Samalla rahalla saa kahdessa vuodessa noin 2,5 lyijyakkua
Hah, niiinpä, ja kun sen muistais vielä syksyllä ajoissa, nimimerkillä kokemusta on. Ärrässä oli viime talvena puoli talvea koko systeemi jäässä, kun oli Kalifornian aikaiset nesteet unohtuneet säiliöön ja talvi yllätti nopeudellaan ja rajuudellaan, eli vasta joskus helmikuussa tuli sen verran lämmintä, että sain sulaksi. Ei mistään löytynyt paikkaa missä sulatella systeemit, huollon yhteydessäkään eivät ehtineet saada sen vertaa lämpimäksi, että olis sulanut. Toisaalta eipä ollut rapakelejäkään, missä pesureita olis tarvinnut, ainoastaan yksi Helsingin reissu meinas mennä tuskaisesti, kun piti joka huoltamolla pysähtyä pesemään laseja.Ari66 kirjoitti:Eipä tuo säiliön/suuttimien/pesunesteputkien lämmityksen puuttuminen niin haittaa, kunhan sen tietää etukäteen.
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Minulle ainakin akkukaupassa sanottiin että jatkuva älylaturin käyttö vie terän AGM-akusta. Jos sitä jostakin kumman syystä pitää jatkuvasti ladata, niin ainakin muutaman kerran talvessa pitäisi käyttää perinteistä akkulaturia, vielä sammoista josta lähtee reilun puoleisesti amppeereja. Piristyy kuulemma kummasti älylaturilla pilattu AGM-akku kun antaa kunnolla virtaa. Ainut mitä pitää varoa, on että lämpötilaa ei saisi päästää yli 50 celssiuksen ja tavallista laturia ei saa laittaa akunkenkiin kiinni, vaan akku on irroitettava.
AGM akkua ladattaessa syntyy happea positiivisella ja vetyä negatiivisella elektrodilla. AGM akun lyijyelektrodien välissä on lasikuitukudos, jossa happi kulkee yhtyäkseen vetyyn negatiivisen elektrodin pinnalla ja näin syntyy vettä ennen räjähdyskaasun muodostumista.
Akkua ladattaessa latausjänniteen on oltava n. 14,3-14,4 V ja ylläpitolataus n. 13,4V. Koska AGM akut ovat suljettuja on niiden latausta kontrolloitava. Akuista löytyy ylipaineventtiili, sillä akkua yliladattaessa pitkiä aikoja, (lämpötila nousee) mikä aiheuttaa venttiilin aukeamisen jolloin akusta karkaa nesteitä.
Näin ne sanoo tuolla venepuolella Agm akulle ja Varta sanoo ettei lataamiseen tarvi mitään erikoislaitteita.
Akkua ladattaessa latausjänniteen on oltava n. 14,3-14,4 V ja ylläpitolataus n. 13,4V. Koska AGM akut ovat suljettuja on niiden latausta kontrolloitava. Akuista löytyy ylipaineventtiili, sillä akkua yliladattaessa pitkiä aikoja, (lämpötila nousee) mikä aiheuttaa venttiilin aukeamisen jolloin akusta karkaa nesteitä.
Näin ne sanoo tuolla venepuolella Agm akulle ja Varta sanoo ettei lataamiseen tarvi mitään erikoislaitteita.
AMG special group supervisor & toolmaker.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Varta sanoo että tavallinen laturi riittää ja akkukauppias sanoo että jos akku on jatkuvasti vajaa, niin olisi hyvä silloin tällöin ladata se perinteisellä laturilla ja isolla virralla täyteen.
Älylaturien ongelma on se että niillä ladatessa menee vuorokausi, ennenkuin akku on todellisuudessa lähellekään täysi, ja kun akku on jatkuvasti vajaalatauksessa, niin siihen muodostuu muisti, eikä se enää kevyellä latauksella koskaan saavutta täysin latautunutta tilaa.
Tavallisesti auton laturi hoitaa latauksen, mutta esimerkiksi pätkäajoa ajavien webaston omistajien akku menee jo muutamassa vuodessa tärviölle, jos akku on aina vajaalatauksessa.
http://www.varta-automotive.fi/?id=102C ... D%3DC&L=20
Älylaturien ongelma on se että niillä ladatessa menee vuorokausi, ennenkuin akku on todellisuudessa lähellekään täysi, ja kun akku on jatkuvasti vajaalatauksessa, niin siihen muodostuu muisti, eikä se enää kevyellä latauksella koskaan saavutta täysin latautunutta tilaa.
Tavallisesti auton laturi hoitaa latauksen, mutta esimerkiksi pätkäajoa ajavien webaston omistajien akku menee jo muutamassa vuodessa tärviölle, jos akku on aina vajaalatauksessa.
http://www.varta-automotive.fi/?id=102C ... D%3DC&L=20
Ei näissä autojen "lyijyakuissa" synny mitään muisti-ilmiötä. Se on vain NiCd-akkujen ominaisuus.Meissenkeri kirjoitti:Älylaturien ongelma on se että niillä ladatessa menee vuorokausi, ennenkuin akku on todellisuudessa lähellekään täysi, ja kun akku on jatkuvasti vajaalatauksessa, niin siihen muodostuu muisti, eikä se enää kevyellä latauksella koskaan saavutta täysin latautunutta tilaa.
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
No millainen säiliön sulanapitojärjestelmä väykyssä oli? Eikö W124:sessa ole kierukka säiliössä, jonka sisällä kiertää jäähdytysneste-tuo ei ainkaan vie akkua. Akun lisälataamista ei tarvita ainakaan W123/W124 -malleissa. Isäni W124 on ajettu noin 5 vuotta ilman lohkolämmitintä/akun lataamisia-viimeiset kolme vuotta ovat menneet niin, että käynnistteään kylmänä - ajetaan 3 kilsaa sammutettaan-ollaan 2 tuntia paikallaan - sitten 3 kilsaa kotiin ja puhallin kolmosella tietysti, kun uimahallilta kerran tullaan. Auton virrankulutus ja latausjärjestelmä on todella hyvin mitoitettu, kun tuollaista lyhyttäkin ajoa akku kestää. (akku on 7 vuotta ja sininen Bosch, joka on kokemustemme mukaan huippuakku!) No, mutta eipä sekoiteta näitä vanhoja malleja uusiin autoihin.Ari66 kirjoitti:Eipä tuo säiliön/suuttimien/pesunesteputkien lämmityksen puuttuminen niin haittaa, kunhan sen tietää etukäteen.
On sitä ennenkin pärjätty ilman niitä ja kaupunkiajossa vaan plussaa että ne puuttuu, eipähän tarvii olla laturissa joka yö.
Kuten edellinen
Ja sen verran on pakko vielä mainita, että toisaalta ollaan tyytyväisiä, että ei ole noita turhia sähkönkuluttajia uudemmassa mesessä, mutta sitten toisaalta olllaan kiinnostuttu jostain rengaspainevalvonnasta-millä puolella Ari66 oikein olet? Onko vanhassa vara parempi vai ei? Ja eihän nyt ihmiset sentään olla niin uusavuttomia, että ollaan riippuvaisia jostain rengaspainemittaussysteemistä-sille ei ole käytännössä oikeastaan mitään tekoa! Vai meneekö tämä homma siihen, että jos rangaspainevalvonta tulee vialliseksi eikä ilmoita, että rengas on tyhjentynyt, vaikka se silmillä katsottaessa olisikin puolillaan, niin silloin rengas ei voi lla tyhjä, koska kone ei sitä kerro!
Mites muuten perä on pysynyt ylhäällä farkku211:sessa näin pakkasella parkissa? Ja joko on tullut todettua, että ei se S211 mene millään pienillä naftamäärillä vaikka cdi onkin, kun sekalaista ajellaan.
W202:ssa on systeemi (vissiin ihan sama kuin W124/W210?) jossa säiliössä kiertää jäähdytinneste, letkut ja suuttimet on sitten sähköllä lämmitettyjä. Kaippa ne jälkimmäiset vähän virtaa vievät mutta tuskin mahottomasti...
"Onks tukka hyvin ja näkyykö jakoketju?"
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi
Joo,samanlainen on väykyssäkin järjestelmä kuin lankussa. Tosin väykyt ei pala niinkuin vanhaan hyvään aikaan suunnitellut 124:set Mutta melko turha se minusta on. Jos pesuneste pääsee jäätymään niin ei se ihan hetkessä sula noilla vehkeillä. Kai se lämpöinen vesi voi jotain auttaakin, ainakin halkaisee lasin jos ei muuta.